Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Trys varikliai - trys charakteriai

Scania“ įdiegė aukšto slėgio įpurškimo (HPI) sistemа į visus savo gamybos - 420, 440 ir 470 AG - 12 litrų darbo tūrio variklius. Juos Vokietijoje išbandė žurnalo „Truck“ korespondentas Andy Salteris.

„Scania“ 420 AG varikliai - patys populiariausi. Su jais per metus parduodama apie 10 000 vilkikų. įdiegus HPI sistemа, variklis dirba geriau, tapo lengviau vairuoti vilkikа, pailgėjo alyvų keitimo intervalai. Patobulintas modelis gaminamas jau pusantrų metų ir Europoje užima daugiau nei 10% didelės galios šešių cilindrų variklių rinkos. „Scania“ gamintojai teigia, kad alternatyviųjų 12 litrų variklių su „turbocompaund“ sistema (470 ir 440 AG) Europoje parduodama apie 4500 vienetų per metus, o tai gerokai pranoksta jų lūkesčius.

SPECIALUS PATIKRINIMAS

12 litrų 420 AG DC12-03 tipo variklis iš esmės prilygsta didesnės galios analogams, nors jame ir nenaudojama „turbocompaund“ sistema. Palyginę vienodos galios variklius matome, kad su HPI sistema pasiekiamas 5% didesnis sukimo momentas - nuo 2000 Nm (modeliuose be HPI) jis padidėja iki 2100 Nm. Didžiausias sukimo momentas pasiekiamas esant 1050 -1300 apsisukimų per minutę.

Patobulintuose 440 AG ir 470 AG „Scania“ varikliuose su HPI yra „turbocompaund“ sistema, panaudojanti išmetamų dujų energijа. 440 AG turintis mažos emisijos variklis geriausiai tinka Austrijos vežėjams, jis vertinamas 4 Eko taškais. šio variklio sukimo momentas - 2100 Nm - toks pats, kaip 420 AG modelio. Galingiausias iš visų trijų 12 l variklis pasiekia 470 AG ir 2200 Nm sukimo momentа, esant apsukoms nuo 1050 iki 1350 apsisukimų per minutę.

Vokietijoje atlikome testа ir išbandėme šiuos variklius, sumontuotus beveik identiškuose sunkvežimiuose. Jais nuvažiavome 45 mylias. Visuose trijuose sunkvežimiuose buvo ta pati GRS 900 pavarų dėžė ir „Scania“ R780 galinės ašys. Tačiau truputį skyrėsi reduktorių perdavimo skaičiai. 420 ir 470 AG varikliuose buvo 3.08:1, o 440 AG - 3.27:1. Vilkikai, turintys 420 ir 470 AG variklius, važiavo su 70 profilio padangomis, o ant vilkiko su 440 AG varikliu ratų buvo sumontuotos 315/80 R22.5 padangos. Tai reiškia, kad važiuojant 85 km/val. greičiu susidaro vieno apsisukimo per minutę skirtumas,todėl galima sakyti, kad automobiliai - beveik identiški.

KELYJE

Testo maršrutas driekėsi per magistralinius ir kaimo kelius, į jį pakliuvo ir bauginanti kalva ties Mehringu, taigi buvo pakankamos galimybės įvertinti įvairias variklių savybes. Poilsio metu kruopščiai skaičiuotos kuro sаnaudos.

Paaiškėjo, kad 440 AG variklis buvo tikrai naudingas tik važinėjant Austrijos keliais. Ekologiniais sumetimais mėginome sumažinti NOx emisijа, bet dėl to padidėjo degalų sаnaudos: 440 AG variklio nustatytas specifinis kuro sunaudojimas buvo 196 g/kWh, o kitų dviejų - 191 g/kWh). Sumažėjo ir bendra ekonomija: palyginus su 470 AG varikliu ji buvo 2 proc. mažesnė, o už 420 AG variklį mažesnė 1,2 proc.

Buvo nustatyta, kad 420 AG variklis lygumoje suvartoja šiek tiek mažiau degalų nei 470 AG variklis (ekonomija tik 5.69 mpg).

Kalnuotose vietovėse buvo pranašesnis 470 AG variklis. Jo didesnis sukimo momentas leido rečiau perjunginėti pavaras ir palaikyti didesnį vidutinį greitį.

TYLESNI VARIKLIAI

Labai svarbi naujųjų HPI variklių ypatybė - mažas triukšmas. Gamintojai teigia, kad varikliai su „turbocompaund“ sistema yra tylesni nei 420 AG HPI, nes juose įrengta papildoma triukšmo slopinimo sistema. Tačiau triukšmo lygis kelyje iš esmės yra toks pats.

Užtat sumažėjus variklio triukšmui išgirstame kitus automobilio garsus. Labiausiai erzina turbinos skleidžiamas aukšto dažnio triukšmas. Jo neturėtų būti.

Nepaisant šio mažo minuso, naujasis „Scania“ 420 AG variklis sužavėjo tolygia trauka visame apsukų diapazone.

Pradėjus naudoti HPI kuro sistemа, 420 AG varikliuose esminių pasikeitimų neįvyko. Tačiau, manytume, visuose 12 litrų motoruose derėtų naudoti vienodа kuro tiekimo sistemа - būtų paprasčiau tiekti, gauti, keisti atsargines detales. Prie naujų variklių privalumų pripliusavus mažesnius alyvos keitimo intervalus ir degalų ekonomijа, galima teigti, kad „Scania“ užsitikrino sėkmę keleriems artimiausiems metams. Dabar inžinieriai turėtų padirbėti kurdami naujа kabinos vidų.

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (27)

"Linava" informuoja

Brokuotos TIR knygelės

Bulgarija

čekija

Italija, Slovėnija

Jungtinė Karalystė

Kazachstanas

Lenkija

Rusija

Slovakija

Vengrija

Diskusija

GELTONIEJI AUTOBUSAI: AR Iš TIESų PIGIAU?

Pas kaimynus

KALININGRADE - SUNKVEžIMIų BEI AUTOBUSų GAMYBA

Poleminės pastabos

AR TIKRAI MUMS REIKIA MAžIAUSIAI?

Servisas

Juodosios dėžės: iš lėktuvų - į sunkvežimius

Naujas krovininių automobilių servisas Alytuje

„Linavos“ servisas: automobilių apsaugos sistemos vilkikams ir puspriekabėms

Lietuvoje ir pasaulyje

BGL

DRAUDIMO BENDROVEI LINDRA - DEšIMT METų

IRU GRIEžTINA REIKALAVIMUS

TRANSPORTERIAI - GREITI, BET AR SAUGūS?

VEžėJAMS į PAGALBА

VOKIETIJOJE - NAUJA MUITINėS AGENTūRA

 Tęsiamas bendradarbiavimas

Transporto politika

BALTOJI KNYGA - MūSų ATEITIES VEIDRODIS

Keleivinis transportas

PAS LENKų AUTOBUSų GAMINTOJUS

Technika

BAVARIJA PASITINKA ATEITį

Kaip veikia ESP

POPULIARėJA RESTAURUOTOS PADANGOS

Trys varikliai - trys charakteriai

Važiuoklė, „vizginanti uodega“

Teisė

Dokumentinis procesas pagal naujаjį CPK

Verslo etika

įtaigi vadovo kalba

Sveikata

NEBYLUSIS AVARIJų KALTININKAS

Muziejus

Kelių traukiniai prasidėjo taip…