Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujenos

Apsauga nuo neprašytų svečių

Automobilių stovėjimo aikštelėse prie automagistralių vis dažniau užfiksuojama vairuotojų apiplėšimo atvejų. Sumigusiems vairuotojams vagys dažnai papurškia specialių slopinančio arba narkotizuojančio poveikio dujų mišinių.

Apsaugos priemonės prieš tokiomis priemonėmis apsiginklavusius „svečius“ kol kas brangios, o kartais gali sukelti klaidingа pavojaus signalа, kai kabinoje rūkoma, vairuotojas arba jo pakeleivė naudoja dezodorantus, kitas purškiamas kosmetikos priemones arba šukuosenа gražina plaukų lakais. Klaidingа aliarmo signalа gali sukelti ir į apsaugos daviklį išpučiamas net nedidelis alkoholio kiekis.

„Cargo-care“ firmos specialistai šiа problemа išsprendė paprasčiau. Apsaugos įtaisа vairuotojas prilipdo virš durų lango, o nuo jo einantį laidа su davikliu priveria lango stiklu. Kai kas nors bando atidaryti duris, paprasta baterija maitinamas apsaugos įtaisas sukelia 110 dB (A) aliarmo signalа, kuris šaižiu, ausį veriančiu garsu žadina vairuotojа ir aplink besiilsinčius jo kolegas. įsibrovėliai priversti bėgti. Norint apsisaugoti nuo įsilaužėlių patikimai, tokį pavojaus signalo įtaisа rekomenduojama prilipdyti prie abejų vilkiko durų. Vieno įtaiso kaina - 20 eurų.

Hanoverio tarptautinės parodos (IAA) naujienos

Puspriekabių su vairuojamosiomis ašimis TD -X modifikacija

įprastam 4x2 vilkiko ir 13,6 m puspriekabės junginiui dažnai iškyla problema dėl varančiosios ašies perkrovos, kai prekės sukrautos priekinėje puspriekabės dalyje. Iš dalies šiа problemа galima išspręsti junginiui naudojant 6x2 vilkikа. Konkurse dalyvavusi firma „Tridec“ pateikė naujа originalų perkrovų problemos sprendimo būdа: išplėsti puspriekabės trijų ratų bazę iki 2x2000 mm. Tačiau šiuo atveju iškyla kita problema: pirmosios ir trečiosios ašies ratai turi būti valdomi. Ji buvo išspręsta pritaikius puspriekabės naujа TD-X tipo vairuojamųjų ratų valdymo modifikacijа.

Išilginė vairo trauklė per vidurinę standžiа ašį perduoda ant pasukamojo disko esančioms pirmajai ir trečiajai ašims jų sukamаjį judesį.

Pailginta puspriekabės ratų bazė sudaro galimybę tolygiau paskirstyti krovinio svorį ir užtikrinti, kad varančiosios ašies apkrova neviršytų leidžiamo 11,5 tonos svorio ribos. Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad puspriekabės su vairuojamomis ašimis mažiau gadina kelio dangа, sumažina išlaidas padangoms ir degalams.

Lengvas ir manevringas didžiatūris sаstatas

Didžiatūrius krovinius gabenančias transporto priemones dažniausiai įsivaizduojame kaip galingus balninius vilkikus, tempiančius paskui save puspriekabes, arba kaip sunkvežimius su priekabomis.

Belgijos firma „Robaye“ pritaikė šiа koncepcijа ir transporteriams. Ant transporterio specialaus balno kabinama puspriekabė, galinti vežti iki 7,5 tonos krovinius, kurių tūris gali būti net iki 31,5 kub. metrų. Svarbiausia, kad krovinio gavėjui nugabentа puspriekabę per kelias minutes galima atkabinti ir pakeisti jа kita prikrauta didžiatūre puspriekabe, neviršijančia leistino svorio ribos. Transporterio junginio su puspriekabe ar net didžiatūre priekaba privalumus vežėjai turėtų pajusti važiuodami sudėtingomis miestų eismo sаlygomis, kur išvežiojant krovinius dažnai būtinas ypatingas transporto priemonių manevringumas.

BPW AšYS

Sunkvežimių gamintojai, siekdami supaprastinti vairuojamosios ašies kreipiamаjа sistemа, pneumatinį tamprųjį pakabos elementа montuoja tiesiogiai ant ašies vamzdinio rėmo. šis principas iš esmės nėra naujas, tačiau pradėtas taikyti vilkikų važiuoklėms dėl kitų motyvų. Pirmiausia sutaupomas BPW ašies svoris, kadangi balansyrinės svirties ilgis, palyginus su standartine, sutrumpėja 350 mm.

Be to, lankstusis sujungimas yra geriau apsaugotas nuo pažeidimų važiuojant atbuline eiga ir sudaro galimybę lengviau pasiekti diskinių stabdžių sujungimo mechanizmа. Vilkikas su tokia BPW ašimi tampa transporto priemone, gerai tinkančia kombinuotam vežimui: pneumatinės magistralės nebus suspaustos pakeliant ir nuleidžiant vilkikа ant geležinkelio vagono platformos.

Parengė Tomas LABžENTIS

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (49)

Aktualijos

KURAS BRANGSTA, TURI BRANGTI IR PASLAUGOS

Naujenos

Alternatyvos

Biodyzelino kelias: nuo rapsų lauko iki degalų bako

Idėjos

Olandijos eksperimentas: 25,25 m ir 60 t

Padangos

Kuo apauti vilkikа?

Pas kaimynus

Amerikietiškų vilkikų privalumai

Patirtis

GVZ PRADEDA IR LAIMI

Psichologija

KADA „PELėDAI“ į REISА?

Servisas

„Linavos“ servisas: degalų įsigijimo projektas Lietuvos vežėjams

Užsienyje

Naujovės pasaulio darbo rinkoje

Transporto politika

Intelektualizuotos transporto sistemos ir jų perspektyvos Lietuvoje

NAUJIENOS Iš BRIUSELIO TRUMPAI: 2004-ųjų PABAIGA

Perspektyvos

APIE VILTIS, PROJEKTUS IR KASDIENį GYVENIMА

Keleivinis transportas

METų SANDūROJE

Technika

IR VėL APIE PADANGų KONTROLę...

Palyginamasis testas

Teisė

Neterminuotos ir terminuotos darbo sutartys

Verslo etika

Derybų menas

Muziejus

IR į DARBА, IR į SODА NUVAžIUOSI TU SU šKODA...