Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

IR VėL APIE PADANGų KONTROLę...

Liucijus Suslavičius

Sunkvežimių parodoje Hanoveryje garsus elektroninių sistemų gamintojas „Siemens VDO“ pristatė „mаstančiа“ padangų kontrolės sistemа „Tire-IQ-System“. Jos pagrindinė funkcija - sekti oro slėgį padangose, tačiau iš tikrųjų sistemos galimybės gerokai platesnės. Kodėl?

Oro slėgio kontrolės sistemų jau sukurta ne viena, jos sėkmingai naudojamos, nors kol kas ne taip plačiai, kaip reikėtų. „Siemens VDO“ gaminio konstrukcija gerokai skiriasi nuo to, kа jau turime. Joje slėgio daviklis niekaip nesusijęs su padangos oro vožtuvu kaip kitose sistemose. Mat jis yra plokštelės, įvulkanizuotos į padangos borto gumа, pavidalo. Joje esanti mikroschema gali pasigirti itin aukštomis mechaninėmis savybėmis - juk vulkanizacija trunka pusvalandį, jos metu slėgis pasiekia 28 barus, o temperatūra - net 185 laipsnius karščio. Kartu į padangos bortа turi būti įvulkanizuojama prie mikroschemos prijungta plona visа padangа juosianti viela. Daviklis neturi maitinimo elemento, energija, reikalinga signalams perduoti, gaunama elektrinės indukcijos būdu. Tam prie kiekvieno rato įrengiamas priimantis - perduodantis įrenginys. Ratui sukantis, jo magnetas indukuoja srovę vieloje, kuri kartu yra ir perduodanti mikroschemos signalus antena. Taip daviklis gauna darbui reikiamа srovę, įvertina slėgį padangoje ir perduoda koduotа signalа siųstuvėliui. O iš čia jis keliauja į prietaisų skydelyje esantį ekranа.

Kadangi daviklis yra „mirtinai“ sujungtas su padanga, jame galima užkoduoti informacijа apie dominančius parametrus. Be to, „Tyre-IQ-System“ sistema įsimena padangos ridа, ant kurio rato ji buvo sumontuota ir pan. Todėl vairuotojas visada laiku informuojamas apie garantuotos ridos pabaigа. Uždėjus padangа ant kitos transporto priemonės, sukaupta informacija neišsitrina, ridos atskaita tęsiasi toliau.

Taigi turime unikalių galimybių sistemа. Tačiau jos įdiegimas susijęs pirmiausia su padangų gamintojų pasirengimu jа naudoti praktiškai. Jei jie nesutiks padangų gamybos procese įvulkanizuoti svarbiausio sistemos komponento - daviklio su antena - į padangos bortа, „Siemens VDO“ darbas nueis perniek. Juk sumontuoti sistemа papildomai neįmanoma. Bet reikia tikėtis, jog naujų brangių „super single“ tipo padangų plitimas ilgainiui paskatins ir sistemos „Tyre-IQ-System“ praktinį įdiegimа.

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (49)

Aktualijos

KURAS BRANGSTA, TURI BRANGTI IR PASLAUGOS

Naujenos

Alternatyvos

Biodyzelino kelias: nuo rapsų lauko iki degalų bako

Idėjos

Olandijos eksperimentas: 25,25 m ir 60 t

Padangos

Kuo apauti vilkikа?

Pas kaimynus

Amerikietiškų vilkikų privalumai

Patirtis

GVZ PRADEDA IR LAIMI

Psichologija

KADA „PELėDAI“ į REISА?

Servisas

„Linavos“ servisas: degalų įsigijimo projektas Lietuvos vežėjams

Užsienyje

Naujovės pasaulio darbo rinkoje

Transporto politika

Intelektualizuotos transporto sistemos ir jų perspektyvos Lietuvoje

NAUJIENOS Iš BRIUSELIO TRUMPAI: 2004-ųjų PABAIGA

Perspektyvos

APIE VILTIS, PROJEKTUS IR KASDIENį GYVENIMА

Keleivinis transportas

METų SANDūROJE

Technika

IR VėL APIE PADANGų KONTROLę...

Palyginamasis testas

Teisė

Neterminuotos ir terminuotos darbo sutartys

Verslo etika

Derybų menas

Muziejus

IR į DARBА, IR į SODА NUVAžIUOSI TU SU šKODA...