Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Palyginamasis testas

Lygiaverčiai partneriai

Pasak palyginamojo testo vadovo Gerhardo Griunigo, atestacijoje dalyvavo keturi labai panašūs konkurentai, kurių galia apie 400 AG, o bazinė kaina - nuo 78 000 iki 120 000 eurų. Kiekvienas iš jų savo metu yra tapęs „Metų sunkvežimiu“: DAF XF95 - 1998 m., IVECO „Stralis“ - 2003 m., MAN TG-A - 2001 m. ir „Mercedes-Benz Actros“ - 2004 m. Visi testo dalyviai turėjo šiokiа tokiа krovinių gabenimo patirtį, t.y. buvo nuvažiavę po keletа dešimčių tūkstančių kilometrų. Siekiant kuo objektyvesnių rezultatų, visiems konkurentams buvo parinktas vienodo sudėtingumo maršrutas ir identiškos „Continental“ 315/70 R 22.5 padangos.

Nors mažiausiа variklio darbo tūrį tarp testo dalyvių turėjo „Stralis“, tačiau jo pasiekiama galia - didžiausia. Nekа didesnį (tik 0,2 l) variklio darbo tūrį turintis MAN TG-A testo vairuotojus nustebino labiausiai pasisekusiu pavarų perjungimo mechanizmu. Jis gana jautriai reaguoja į akceleratoriaus pedalа ir įkalnėse esant palyginti nedidelėms apsukoms pasiekia pakankamа galiа, beveik nenusileisdamas konkurentams su kur kas didesnio tūrio varikliais. Kai kurie vairuotojai palankiai įvertino ir DAF rankinį pavarų jungimo mechanizmа. Vis dėlto visus labiausiai žavėjo iš dalies automatinė „Telligent“ pavarų jungimo sistema, suteikianti naujajam „Actros“ kur kas daugiau komforto, tačiau pagal pavarų perjungimo greitį, deja, nusileidžianti automatinius mechanizmus turintiems IVECO ir MAN.

Stabdžių sistema

Pagal šios sistemos vertinimа daugiausia taškų praranda DAF - joks vairuotojas negali būti patenkintas griozdišku ir nerangiai veikiančiu XF95 stabdžių pedalu. Akivaizdus skirtumas nuo konkurentų ypač greitai pajuntamas nuokalnėje. Kur kas švelniau dirba „Stralio“ ir MAN stabdžių sistemos, tačiau TG-A variklinio stabdžio gausmas vis dėlto gerokai erzina. Vairuotojų nuomonė apie vilkikų stabdžių sistemas buvo vieninga - prie jų dar reikėtų gerokai padirbėti.

Vairavimo patogumas

Kai kalbama apie važiavimo komfortа ir vairavimo malonumа, ženkliai daugiau taškų už konkurentus tenka DAF. Tai priklauso ne tik nuo gerai suderintos važiuoklės ir vairavimo mechanizmo - vien dėl patogios sėdėjimo prie vairo pozicijos ir salono grakštumo vairuotojai XF95 kabinoje jaučiasi kaip namuose. Beveik nepriekaištinga ir MAN TG-A važiuoklė: šis vilkikas vienintelis sugeba taip „išlyginti“ automagistralės nelygumus, kad vairuotojas beveik nejaučia išilginio supimo. Deja, visi kiti trys DAF konkurentai dėl kelio nelygumų gerokai siūbuoja į šonus. Nustebino „Actros“: norint laikytis pasirinkto kurso, būtina nuolat lengvai koreguoti vairavimа. Automagistralėse su provėžomis virpesiai jaučiami „Stralio“ kabinoje. Be to, kai „Stralis“ važiuoja per didesnius kelio nelygumus, iš priekinės ašies pusės girdimi lengvi bildesiai, tačiau tai gali būti vieno konkretaus vilkiko yda.

Pasyvusis saugumas

Pasyviajam saugumui užtikrinti didelę reikšmę turi geras panoraminis matomumas. šiuo atžvilgiu tarp konkurentų nepralenkiamas yra „Mercedes“. „Stralyje“ matomumа šiek tiek mažina ženkliai masyvesni priekiniai statramsčiai. Pagal šį vertinimа autsaideriu turėtų tapti DAF su masyviomis priekinėmis kolonomis, tačiau šį trūkumа kompensuoja labai gera veidrodėlių sistema. Su papildomu trečiu veidrodėliu keleivio pusėje DAF vairuotojui nelieka nematomo „mirtino“ kampo. Tačiau XF95, kaip ir „Actros“, pralaimi konkurentams dėl to, kad elektra reguliuojamas tik pagrindinis veidrodėlis, o štai MAN ir IVECO - visi.

Kabinos erdvė ir įranga

Daugelio vairuotojų svajonė - didelė DAF kabina, erdve ženkliai lenkianti konkurentus. Suprantama, kad tas, kas daugiausia laiko praleidžia kelionėse, norėtų patogiai ilsėtis. Patogiausiais miegoti vairuotojai pripažino MAN ir „Actros“ gultus, nors DAF ir IVECO kabinose jie didesni. MAN vairuotojus džiugina patogios sėdynės. Kokybe nuo jų beveik neatsilieka „Mercedes“. Patogios ir DAF sėdynės su aukštomis atramomis, be to, „olando“ vairuotojas turi ir didžiausiа namа ant ratų - su solidžia įranga, daugybe dėtuvių ir ertmių. šiuo atžvilgiu „Stralis“ taip pat pranoksta MAN ir „Actros“. Pastarajame šiek tiek trūksta erdvės judėjimui dėl aukštoko variklio tunelio. Tas pats pasakytina ir apie DAF, tačiau jame kur kas daugiau vietos antrame aukšte.

„Mercedes“ kai kuriuos kabinos trūkumus kompensuoja vairuotojui matomoje zonoje ir pasiekiamu nuotoliu patogiai išdėstyti valdymo prietaisai. Nuo jo nedaug atsilieka DAF. Ne kiekvienam vairuotojui patinka įvairiomis spalvomis išmarginti IVECO prietaisai. Patogiau išdėstyti jie galėtų būti ir TG-A: kai kurie jungikliai ir rankenėlės yra per maži ir nepatogūs naudoti, o kai kurie - sunkiau pasiekiami.

Išvados

Sumuojant galutinius palyginamojo testo rezultatus, realiausiа galimybę iškovoti pergalę bent nežymia taškų persvara turėjo MAN TG-A. Jis yra lengvas, ekonomiškas ir važiuoja nedaug lėčiau, nei galingesni jo konkurentai. „Actros“ - vienas ekonomiškiausių vilkikų, tačiau dėl kitų savybių jis kol kas priverstas nusileisti TG-A. Suprantama, su 430 AG jėgaine DAF ir IVECO greitesni, tačiau jie naudoja daugiau degalų.

Pasak testo vadovo Gerhardo Griunigo, klientų sunkvežimiams atestuoti reikalingos labai didelės materialinės ir laiko sаnaudos, o sumuojant rezultatus reikšmingomis dažnokai tampa iš pirmo žvilgsnio smulkmenos. Tačiau vairuotojai taip nemano. Pavyzdžiui, nuolat barškantys gultų fiksatoriai, girgždantys pedalai, atsiklijavusios ir tarškančios plastiko detalės labai apsunkina normalias darbo sаlygas, blaško dėmesį, erzina ir didina nuovargį. Tokių „smulkmenų“ niekada nefiksuoja gamintojų testai, kuriems naujos transporto priemonės parengiamos specialiai.

Kiti išryškėję skirtumai, pasak testo vadovo, daugeliu atvejų - tik skonio reikalas. Blogų sunkvežimių niekas jau nebegamina. 2003 metų sunkvežimiu tituluotam „Straliui“ šiek tiek pritrūko sėkmės. Testo organizatoriai tikisi, kad IVECO inžinieriams šiais metais pavyks optimaliai suderinti variklio ir pavarų mechanizmo valdymа.

Palyginamojo testo lyderiu tapo MAN TG-A, nuo jo šiek tiek atsiliko beveik vienodu rezultatu įvertinti „Mercedes-Benz Actros“ ir IVECO „Stralis“, ketvirtoje vietoje - DAF XF95. Sunku pasakyti, kiek šis rezultatas galėtų turėti įtakos perkant naujus vilkikus, juk ne mažiau svarbu kainos ir kokybės santykis, serviso galimybės konkrečioje šalyje, finansavimo sаlygos ir netgi markės įvaizdis bei konkretūs vežėjų pageidavimai.

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (49)

Aktualijos

KURAS BRANGSTA, TURI BRANGTI IR PASLAUGOS

Naujenos

Alternatyvos

Biodyzelino kelias: nuo rapsų lauko iki degalų bako

Idėjos

Olandijos eksperimentas: 25,25 m ir 60 t

Padangos

Kuo apauti vilkikа?

Pas kaimynus

Amerikietiškų vilkikų privalumai

Patirtis

GVZ PRADEDA IR LAIMI

Psichologija

KADA „PELėDAI“ į REISА?

Servisas

„Linavos“ servisas: degalų įsigijimo projektas Lietuvos vežėjams

Užsienyje

Naujovės pasaulio darbo rinkoje

Transporto politika

Intelektualizuotos transporto sistemos ir jų perspektyvos Lietuvoje

NAUJIENOS Iš BRIUSELIO TRUMPAI: 2004-ųjų PABAIGA

Perspektyvos

APIE VILTIS, PROJEKTUS IR KASDIENį GYVENIMА

Keleivinis transportas

METų SANDūROJE

Technika

IR VėL APIE PADANGų KONTROLę...

Palyginamasis testas

Teisė

Neterminuotos ir terminuotos darbo sutartys

Verslo etika

Derybų menas

Muziejus

IR į DARBА, IR į SODА NUVAžIUOSI TU SU šKODA...