Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Dėl kelių mokesčio mokėjimo Vokietijoje

Nuo 2004 m. sausio 1 d. Vokietijoje įvedamas kelių mokestis už važiavimа Vokietijos keliais krovininiais automobiliais. šis mokestis (priklausomai nuo ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio sudarys nuo 9 iki 14 eurocentų už km) bus taikomas krovininėms transporto priemonėms, kurių bendroji masė yra didesnė kaip 12 t.

Kelių mokesčiui apskaičiuoti ir mokėti nustatytos kelios galimybės. Svarbiausias vaidmuo atiteks per palydovа valdomai sistemai, kuri automobilyje įmontuoto prietaiso dėka atliks labai patogų, visiškai automatizuotа skaičiavimа. šį prietaisа automobilio naudotojas galės gauti nemokamai, tačiau montavimo paslaugų tarifai įvairiuose servisuose yra individualūs. Be to, prietaisа įmontuoti automobilio savininkas neprivalo.

Vairuotojas kelių mokestį galės mokėti ir tiesiogiai, jeigu jis, pavyzdžiui, Vokietijos greitkeliais važinės tik retkarčiais.

Daugiau informacijos apie kelių mokestį, priklausantį nuo nuvažiuoto atstumo, pateikiama interneto svetainėje www.toll-collect.de.

1. Registracija - tai patogiausias ir labiausiai laikа taupantis būdas apskaičiuoti ir mokėti kelių mokesčiui (Maut’o) už pasirinktа maršrutа Vokietijos keliais.

Vartotojas, nusprendęs užsiregistruoti Toll Collect įmonėje, turi užregistruoti savo įmonę ir transporto priemones, kurios važiuos Vokietijos keliais, užpildydamas anketas. Registruojant kiekvienа transporto priemonę būtina nurodyti sunkvežimio arba vilkiko valstybinį numerį, identifikacinį numerį (važiuoklės), kenksmingų medžiagų klasę ir ašių skaičių. Vartotojas, užregistravęs įmonę ir transporto priemones, gauna vartotojo numerį, Master - PIN (slaptažodį) ir transporto priemonių korteles. į transporto priemonės kortelės atmintį įvesti visi pagrindiniai duomenys. Registracijos prašymai (anketos), užpildyti vokiečių kalba bei patvirtinti įmonės vadovo parašu ir įmonės antspaudu, siunčiami paštu adresu:

Toll Collect GmbH

Postfach 601363

D - 14413 Potsdam

Kelių mokestį teks mokėti važiuojant apmokestintais kelio ruožais, kurie siekia iki 5200 iš 12000 km Vokietijos federalinių greitkelių. Vokietijos įmonė Toll Collect siūlo šiuos kelių mokesčio apskaičiavimo pagal pasirinktа maršrutа ir laikа būdus:

• Automatinį (OBU įrenginys įmontuotas transporto priemonėje);

• Rankinį duomenų įvedimа internetu;

• Rankinį duomenų įvedimа viename iš 3500 Maut’o terminalų.

2. Automatinis kelių mokesčio apskaičiavimas

Automatiškai kelių mokestis apskaičiuojamas tik registruotiems vartotojams.

šis būdas - pats paprasčiausias pagal pasirinktа maršrutа. Toks būdas taikomas, kai sunkvežimyje įmontuotas įrenginys (OBU), kuris palydovų pagalba apskaičiuoja nuvažiuotа kelio atkarpа. įrenginys, įvertinęs transporto priemonės parametrus (ašių skaičių, svorį, kenksmingų medžiagų klasę), taip pat nustatytu maršrutu nuvažiuotus kilometrus, apskaičiuoja kelių mokestį. Gauti duomenys perduodami tolesniam apdorojimui į Toll Collect skaičiavimo centrа.

šį įrenginį vartotojas (vežėjas) gali įsigyti pasirinktinai Toll Collect aptarnavimo servisuose, kurių sаrašas pateiktas interneto svetainėje www.toll-collect.de.

Pastaba: Lietuvoje šiuo metu tokių aptarnavimo servisų nėra, prietaisai montuojami tik šalyse, kurios ribojasi su Vokietija.

3. Mokesčio apskaičiavimas

įvedant duomenis internetu

Toll Collect, tik registruotiems vartotojams, taip pat suteikia galimybę perduoti duomenis internetu www.toll-collect.de. Vežėjo (vartotojo) įgaliotas asmuo nurodo Master-PIN kodа ir pasirenka kalbа. Vartotojas pasirenka užregistruotа transporto priemonę arba įveda visus reikalingus transporto priemonės duomenis. Po to nurodo vykimo maršrutа, pasirinkdamas maršruto pradžiа ir pabaigа bei kelionės pradžios laikа. šių duomenų pagrindu sistema pagal pasirinktа maršrutа apskaičiuoja mokestį. Jeigu vartotojas sutinka su šiuo maršrutu, jis tai patvirtina ir gauna užsakymo numerį, kurį turi pranešti vairuotojui. Vairuotojas būtinai privalo jį prisiminti, kadangi galimi patikrinimai kelyje.

4. Mokesčio apskaičiavimas

ir mokėjimas rankiniu būdu

Kaip alternatyvа visi registruoti ir neregistruoti vartotojai mokesčiui apskaičiuoti gali naudoti ir rankinį būdа Maut’o terminaluose. Jis taikytinas transporto priemonėms, kurios retai važiuoja Vokietijos keliais, taip pat kelionės metu sugedus transporto priemonėje įmontuotam įrenginiui (OBU).

Vokietijoje yra parengta apie 3500 terminalų su užrašu Toll Collect, kurie yra prie poilsio aikštelių, degalinėse ir pasienio rajonuose.

Maut’o terminaluose informacija pateikta vokiečių, anglų, prancūzų ir lenkų kalbomis.

Prieš pradėdamas važiuoti, vairuotojas pats įveda transporto priemonės duomenis (žr. lentelėje), išvykimo laikа bei maršruto pradinį ir galutinį punktа. šių duomenų pagrindu terminalas nurodo trumpiausiа maršrutа ir mokesčio dydį. Jei vairuotojas sutinka su nurodytu maršrutu, jis tai patvirtina. Terminalas automatiškai apskaičiuoja mokesčio dydį ir nurodo maršruto pabaigos laikа.

Vairuotojas pasirinktu mokėjimo būdu (grynaisiais pinigais, kuro, kreditine ar EC kortele) sumoka nurodytа sumа ir kvitа privalo išsaugoti iki kelionės pabaigos.

4.1. Rankinis duomenų įvedimas terminaluose su transporto

priemonės registracijos kortele ar be jos

Duomenų įvedimas terminale

su transporto priemonės kortele

1. įdėti transporto priemonės kortelę

2. Ašių skaičius (transporto priemonių junginio)

3. Greitkelio naudojimo pradžios laikas (galima nurodyti prieš

3 dienas iki važiavimo pradžios)

4. Pradinis ir galutinis maršruto punktas (galima pasirinkti vienа

iš 10 standartinių maršrutų,

esančių kortelės atmintyje)

5. Maršruto patvirtinimas

6. Galimas maršruto pakeitimas (jeigu vairuotojas nori įvesti kitus punktus)

7. Visų duomenų patvirtinimas (duomenys apie maršruto atkarpas, transporto priemonę, važiuojamo maršruto pabaigos laikа ir rinkliavos sumа)

8. Mokėjimo būdo pasirinkimas (grynaisiais pinigais, kuro,

kreditine ir EC kortele)

Duomenų įvedimas terminale

be transporto priemonės kortelės

1. Apie transporto priemonės registracijos šalį, vilkiko valstybinį Nr., kenksmingų medžiagų klasę

2. Ašių skaičius (transporto priemonių junginio)

3. Greitkelio naudojimo pradžios laikas (galima nurodyti prieš 3 dienas iki važiavimo pradžios)

4. Pradinis ir galutinis maršruto punktas

5. Maršruto patvirtinimas

6. Galimas maršruto pakeitimas (jeigu vairuotojas nori įvesti kitus punktus)

7. Visų duomenų patvirtinimas (duomenys

apie maršruto atkarpas, transporto priemonę, važiuojamo maršruto pabaigos laikа ir rinkliavos sumа)

8. Mokėjimo būdo pasirinkimas (grynaisiais pinigais, kuro, kreditine ir EC kortele)

5. Kelių mokesčio dydis

Kelių mokesčio dydis priklauso nuo kenksmingų medžiagų klasės, transporto priemonių bei transporto priemonių junginio ašių skaičiaus ir apmokestinamo maršruto ilgio. Kiekvienas automobilis priskiriamas pagal kenksmingų medžiagų klasę trims kategorijoms A, B arba C. ši mokesčių tvarka pagal kenksmingų medžiagų klasę palanki sunkvežimių savininkams, kurie turi modernesnius sunkvežimius.

S1 kenksmingų medžiagų klasė - transporto priemonės, pagamintos nuo
1993 10 01 iki 1996 10 01 ir tos, kurios nepriklauso jokiai kenksmingų medžiagų klasei;

S2 kenksmingų medžiagų klasė - transporto priemonės, pagamintos nuo
1996 10 01;

S3 kenksmingų medžiagų klasė - transporto priemonės, pagamintos nuo
2001 10 01.

6. Mokėjimo būdai registruotiems ir neregistruotiems vartotojams

Registruoti vartotojai pasirenka tik vienа mokėjimo būdа ir jį nurodo pildydami vartotojo registracijos anketа.

Kelių mokestis mokamas tik už atitinkamas kelio atkarpas. Toll Collect numato tokius mokėjimo būdus:

• Mokesčių mokėjimas Log - Pay (pavedimas nurašyti nuo vartotojo sаskaitos);

• Mokėjimas kuro kortele (ARAL/BP, DKV, ESSO, euroSHELL, SVG, UTA/MercedesServiceCard, TOTAL, RESSA, PLOSE, MULTISERVICE);

• Išankstinis mokėjimas;

• Mokėjimas EC kortele;

• Mokėjimas kreditine kortele;

• Mokėjimas grynaisiais pinigais.

Pastaba: Vartotojai, nesutinkantys su kelių mokesčių apskaičiavimu, gali kreiptis į Toll Collect raštiškai arba telefonu. Pretenzijos nagrinėjamos dėl mokesčio mokėjimo tiek automatine, tiek ir rankine sistemomis, jeigu jos pateikiamos per 2 mėn. po mokesčio apskaitos gavimo.

7. Kontrolė.

Numatytos keturios kontrolės rūšys:

Automatinė kontrolė: įrengta apie 300 stacionarių kontrolės tiltų, kurie infraraudonaisiais davikliais fiksuoja transporto priemonės duomenis.

Stacionari kontrolė: lygiagrečiai su automatine kontrolės sistema duomenys apie mokesčių nemokėtojа perduodami krovinių vežimo federalinei tarnybai (BAG).

Mobili kontrolė: apie 300 mobilių grupių 24 val. per parа kontroliuoja teisingа mokesčio mokėjimа. Kilus įtarimams dėl mokesčio mokėjimo, transporto priemonė sulaikoma. įtarimams pasitvirtinus, išieškomas nesumokėtas mokestis ir pradedama administracinė byla. Prieš pradedant kelionę iš užsienio šalių vairuotojo gali pareikalauti piniginio užstato numatomos baudos dydžio.

Kontrolė įmonėse: BAG darbuotojai pasirinktinai gali tikrinti transporto įmones kelių mokesčių mokėjimo klausimu.

Nustačius tikslų mokesčio nemokėjimo faktа, kiekvienu atveju išieškomas mokestis už standartinį 500 km ilgio maršrutа, jeigu nenustatyta faktinė maršruto atkarpa.

Kelių mokestis galioja visuose Vokietijos greitkeliuose, tarp jų ir degalinėse, poilsio aikštelėse esančiose greitkeliuose, ir pradedamas skaičiuoti įvažiavus į greitkelį. Greitkeliuose A5 A6 prie Prancūzijos ir šveicarijos sienų kelių mokestis netaikomas.

Išsamesnę informacijа ir registracijos prašymus vokiečių ir kaip pagalbinę priemonę lietuvių kalba galite gauti www.toll-collect.de arba telefonu:

+49 180 2 86 55 26

Parengė Valerija GLEBOVIENė,

Valdas KAZLAUSKAS

APDOVANOTI GERIAUSIų STUDENTų DARBų AUTORIAI

Gruodžio 16-аjа „Linavos“ mokymo centro salėje apdovanoti konkurso „Keleivinio kelių transporto tyrimai ir plėtra“ geriausiųjų darbų autoriai. Keturi Vilniaus Gedimino technikos universiteto ir vienas Kauno technologijos universiteto studentai apdovanoti asociacijos „Linava“ padėkos raštais bei piniginėmis premijomis. Padėkos raštus gavo ir studentų darbų vadovai.

„Mums ne tas pats, koks mūsų verslas bus ateityje, todėl su mokslo visuomene bendradarbiaujame ne pirmus metus. Visi konkursui pateikti darbai turi ne tik teorinę, bet ir praktinę vertę - jie duos konkrečios naudos keleivinio transporto įmonių darbuotojams,“ - sveikindamas susirinkusiuosius kalbėjo asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Konkurso idėjos autorius bei vienas iš aktyviausių jos įgyvendintojų asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mindaugas Grigelis dėkojo visiems, padėjusiems organizuoti konkursа bei aktyviai jame dalyvavusiems.

Konkurso nauda neabejojo ir jo dalyviai - aukštųjų mokyklų profesorių vardu kalbėjęs KTU profesorius Vladislavas Domarkas dėkojo už gražiа asociacijos iniciatyvа, o jaunieji specialistai džiaugėsi suteikta galimybe bene pirmа kartа atlikti rimtа ir reikalingа praktinį darbа.

Komisijos narys prof. dr. Jonas Butkevičius siūlė būsimų darbų temas sugalvoti bei pateikti patiems gamybininkams - tada dėstytojams būtų lengviau suformuluoti konkrečias bei praktinės naudos turinčias užduotis studentams. Profesorius pasidžiaugė, kad asociacijos „Linava“ iniciatyva išjudino universitetų studentus - jie jau dabar domisi, ar galės dalyvauti panašiame konkurse ir ateinančiais metais.

Studentų darbus iš mokslininkų, gamybininkų bei asociacijos „Linava“ darbuotojų sudaryta komisija įvertino š. m. lapkričio 19-аjа. Išklausius visų narių nuomones ir pastabas bei susumavus vertinimo balus, magistro baigiamųjų darbų grupėje nugalėtojais tapo: I vieta - Gražvydas Jakubauskas (VGTU), „Vilniaus ir Geteborgo visuomeninio transporto lyginamoji analizė“, (vadovai - prof. R.Palšaitis ir Z.Balčytis); II vieta - Arūnas Vyšniauskas (VGTU), „Viešojo naudojimo autobusų ir troleibusų parkų riedmenų atnaujinimo galimybių tyrimai“, (vadovas - prof. J.Butkevičius); III vieta - Laima Ežerskienė (KTU), „Telšių rajono viešojo naudojimo keleivinio transporto veiklos strategija ir jos įgyvendinimas“, (vadovas - prof. V.Domarkas).

Bakalauro baigiamųjų darbų grupėje darbai įvertinti taip:I vieta - Edmundas Vičiulis (VGTU), „UAB Anykščių autobusų parko veiklos analizė“, (vadovas - prof. J.Butkevičius); II vieta - Solveiga Laureckaitė (VGTU), „AB Klaipėdos autobusų parko veiklos analizė ir plėtra“, (vadovas - prof. J.Butkevičius).

„Sumanę idėjа geriausių studentų darbų konkursui, keleivių vežėjai pasėjo gerа „užkratа“. Galbūt kitais metais surengsime panašų konkursа ne tik keleivinio, bet ir krovininio transporto tematika. Tikimės, kad tai bus puiki paskata visų aukštųjų mokyklų studentams iš arčiau susipažinti su vežėjų darbu bei geriau pasirengti praktinei veiklai“, - sakė A. Kondrusevičius. Lina JAKUBAUSKIENė

"Vežėjų žinios"
Gruodis Nr. 24 (84)

"Linava" informuoja

ASOCIACIJOS „LINAVA“ VEIKLOS KRONIKA 2003 M.

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams