Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Mercedes-Benz Vito -

„Metų komercinis automobilis“

Hanoverio IAA parodoje apdovanotas „Metų komerciniu automobiliu - 2005“ pripažintas „Mercedes-Benz Vito“. žiuri, sudaryta iš įvairių šalių žurnalistų, įvertino modelio privalumus: tiek valdymo, tiek važiavimo patogumu minėtas automobilis primena keleivinius automobilius, tačiau drauge atitinka visus komerciniams automobiliams keliamus reikalavimus.

Pastaruoju metu gerokai išsiplėtė ir „Mercedes-Benz Vito“modelių pasiūla - klientai gali rinktis tris skirtingų ilgių kėbulus, du skirtingų aukščių stogus ir variklius, kurių galia siekia nuo 65 kW iki 218 kW.

1996 m. pasirodęs pirmosios kartos „Mercedes-Benz Vito“ taip pat laimėjo kasmetį „Metų komercinio automobilio“ prizа. Antroji šio sėkmingai pasirodžiusio automobilio karta, pirmа kartа pristatyta praėjusiais metais, iki šiol yra labai populiari. Tai lemia ne tik modelių įvairovė, bet ir puiki jų kokybė. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, per 2004 m. pirmаjį pusmetį parduota kur kas daugiau „Vito“ bei „Viano“ modelių automobilių.

Su metų nominantu „Vito“ bei kitais „Mercedes-Benz“ automobilių modeliais žiniasklaidos atstovai galėjo plačiau susipažinti spalio 28-аjа „Mercedes-Benz“ ir „Chrysler Jeep“ salone pristatant Augustino ir Raimondo Savickų meno kūrinių parodа. Pasak UAB „Silberauto“ darbuotojų, bendradarbiavimas su kūrėjais jau tapo gražia tradicija - paveikslai sušildo šiek tiek steriliа bei šaltokа technokratinio stiliaus salono erdvę, padaro jа jaukesnę darbuotojams ir lankytojams.

Lina JAKUBAUSKIENė

DRAUDIMO RINKOJE - PZU LIETUVA

Lenkijos draudimo rinkos lyderė - tarptautinė draudimo grupė PZU (Powszechny Zaklad Ubezpieczen), sujungusi „Lindros“ ir „NORD/LB draudimo“ gyvybės bei ne gyvybės draudimo bendroves, pertvarkiusi jų struktūras, užbaigė pirmаjį 60 mln. Lt kainavusį projekto etapа ir pradėjo dirbti šalies draudimo rinkoje nauju - „PZU Lietuva“ vardu. Apie tai oficialiai pranešta lapkričio 3 d. verslo centre „Europa“ vykusioje spaudos konferencijoje, kurioje dalyvavo aukšti mūsų valstybės pareigūnai, Lenkijos „PZU grupei“ priklausančios bendrovės „PZU SA“ prezidentas Cezaris Stypulkovskis, „PZU Lietuva“ generalinis direktorius Edmontas Volochovičius, kiti šios bendrovės vadovai, klientai ir svečiai.

šiuo metu 17 proc. Lietuvos ne gyvybės rinkos valdanti PZU iki 2008 m. ketina užimti ketvirtadalį šalies draudimo rinkos. Pasak „PZU Lietuva“ generalinio direktoriaus Edmonto Volochovičiaus, užimamа rinkos dalį ketinama padidinti siūlant naujas technologijas ir draudimo paslaugas, kurios Lietuvoje dar nėra populiarios.

Sujungusi dviejų Lietuvos partnerių patirtį ir europietiškа kapitalа, „PZU Lietuva“ tikisi tapti patikima partnere klientams bei ketina pateikti naujų pokyčių mūsų šalies draudimo rinkoje. Pasak draudikų, Lietuvos draudimo rinkos augimo potencialas didelis, jo gali pakakti kelis dešimtmečius, nes šiuo metu pagal naudojimаsi draudimo paslaugomis mūsų šalis net keletа kartų atsilieka nuo kitų Europos Sаjungos valstybių. Draudimo įmokų ir bendrojo vidaus produkto santykis Lietuvoje pernai buvo 1,5 proc., ES valstybėse jis sudarė 5-7 proc.

Siekiant kuo geriau patenkinti Lietuvos vežėjų ir ekspeditorių poreikius, jiems bus pasiūlytas visiškai naujas paslaugų kompleksas: nemokamos juridinės ekspertų paslaugos, transporto priemonių remontas ir techninis aptarnavimas įvairiose Europos šalyse, operatyviai veikianti žalų sureguliavimo sistema, profesionalus aptarnavimas, nuolatiniams ar stambiems klientams taikomos patrauklios nuolaidos bei kiti privalumai.

Tomas LABžENTIS

Autobusų salonams šildyti - krosnių kuras

UAB „Vilniaus autobusai“ gavo leidimа salonų šildymui žiemа naudoti pigesnį žymėtаjį kurа.

„Idėja sumažinti sаnaudas salonų šildymui kilo apsilankius Bremeno (Vokietijos) keleivinio transporto įmonėje. Apžiūrint degalinę, krito į akis tai, kad skirtingų spalvų kuras į autobusus pilamas iš dviejų talpų. įmonės vadovai paaiškino, kad iš vienos pilamas dyzelinas, iš kitos - pigesnis kuras salonams šildyti. Mintis patiko - pamaniau, kodėl nepabandžius to pritaikyti ir mūsų parke“, - apie sumanymа pasakojo UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys. Tačiau pasirodė, kad realybėje visa tai įgyvendinti nebuvo taip paprasta: šalies ūkio ministro įsakyme, reglamentuojančiame žymėtojo kuro naudojimа, buvo leidžiama naudoti jį tik pastatų bei patalpų šildymui. Autobusų salonai, pasirodo, neatitiko nei vienos, nei kitos kategorijos.

Valstybinėje mokesčių inspekcijoje (VMI), į kuriа pirmiausia kreipėsi parko vadovai, paaiškinta, kad įsakymas gali būti papildytas, tačiau kelias iki to - ilgas ir nelengvas. „Vilniaus autobusai“ parengė raštа VMI, ši - paklausimа Finansų ministerijai, toji savo ruožtu - ūkio bei Vidaus reikalų ministerijoms. ūkio ministerija idėjai pritarė, Finansų ministerija - taip pat, tad 2004 m. spalio 14 d. ūkio bei vidaus reikalų ministrai pasirašė įsakymа „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. 4-406/IV-392 „Dėl kuro, kuriam taikomos akcizų lengvatos, kontrolės tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“. įsakyme atsirado naujas 6.1. punktas, kur rašoma: „šildymui skirtas žymėtasis kuras - tai kuras, naudojamas šilumos energijai gaminti transporto priemonių, turinčių gamyklos gamintojos sumontuotas autonomines šildymo sistemas salonams šildyti ir šilumos energijai, naudojamai technologiniuose procesuose, gaminti. šis kuras turi būti pažymėtas ir apskaitomas teisės aktų nustatyta tvarka. šildymui skirto žymėtojo kuro negalima naudoti kaip degalų sausumos ir vidaus vandenų motorinių transporto priemonių, skirtų keleiviams ir kroviniams gabenti, vidaus degimo varikliuose“.

Orams atšalus maždaug iki minus dešimties laipsnių, krosnių kuras bus naudojamas 92-jų „Vilniaus autobusų“ transporto priemonių salonams šildyti - tiek autobusų turi gamyklose įrengtus atskirus kuro bakus šildymui. Iš VMI gautas leidimas sunaudoti 100-115 tūkst. litrų kuro per metus. Krosnių kuro litras yra maždaug vienu litu pigesnis už dyzelinа, tad nesunku apskaičiuoti, kiek šaltuoju metų laiku tikimasi sutaupyti.

„Be abejo, žymėtojo kuro apskaita turės būti itin griežta. Kiekvienas autobusas privalės gauti atskirа leidimа krosnių kurui naudoti. Apskaitos lapai taipogi turės būti pildomi kiekvienа dienа. Atsakingiems darbuotojams darbo gerokai padaugės. Tačiau manome, kad stengtis įgyvendinti sumanymа buvo verta“, - kalbėjo J. Grabys. Bakai, naudojami salonų šildymui, turės būti užplombuoti, kad kuras nepakliūtų į variklius. Kontrolė už tai, kad krosnių kuras būtų naudojamas pagal paskirtį, atitenka parko vadovams.

Norintieji naudoti salonų šildymui krosnių kurа pirmiausia turėtų kreiptis į Valstybinę mokesčių inspekcijа prašydami išduoti atitinkamus leidimus. Ko reikia pateikiant paraiškas, nurodyta Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. rugpjūčio 19 d. įsakyme Nr. 246 „Dėl šildymui skirto žymėtojo kuro prekybos taisyklių ir šildymui skirto žymėtojo kuro pardavimo ataskaitų ir pardavimo pažymos formų patvirtinimo“.

Lina JAKUBAUSKIENė

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (28)

"Linava" informuoja

"TransBaltica“ – transporto ir logistikos naujienos

Asociacijos nariams ir kandidatams

Bendra Lietuvos ir Latvijos Pareigūnų kontrolė

Chronologija

Dėl darbo sutarties su užsieniečiu nutraukimo

Didžiausias pavojus - dyzelino kaina

Estija

Gyvenimas ant ribos

INFORMACIJA keleivinio transporto sekcijos nariams

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Kaip bus apmokestinamos transporto paslaugos

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Lenkijos apribojimai

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ XIII KONGRESAS 2003 m. gegužės 9 d., Vilnius

MAN: kartų kaita

Naujienos

Naujienos

Norvegija

Nuo rugsėjo - naujas mokestis

Prezidiumo posėdyje

REISAS - VALANDA TRUMPIAU

Rusija

Seminaras keleivių vežėjams

Su draudimo ir išperkamosios nuomos įstaigų atstovais aptartos vežėjų aktualijos

SUDėTINGAS SUNKVEžIMIO AGREGATAS

Susitikimas Ūkio ministerijoje

Teismo sprendimų vykdymas

TimoCorn TRUCK & CARGO

Transporto priemonių atitikties įvertinimo ir techninės apžiūros pakeitimai

VISKAS, KА NORėJOTE SUžINOTI APIE…

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Dilerių naujienos

Vilnius - VOLVO sostinė baltijos šalyse

Gamintojai siūlo

NESTE TURTO LXE ATITINKA DYZELINIų VARIKLIų ALYVų NAUJAUSIų KLASIFIKACIJų REIKALAVIMAMS

Kelių transporto inspekcija

Valstybinės kelių transporto inspekcijos informacija apie gautus ir išduotus kelionės leidimus 2003 m. sausio 1 d. - birželio 30 d.

Parodos

alt 2003

Poleminės pastabos

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Norėta kuo greičiau, o...

Požiūris

KONGRESUI ARTėJANT

Psichologija

Derybos: svarbiausias pagalbininkas - šaltas protas

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Modernizuoti MZKT savivarčiai

šeima

Lemtingas atsitiktinumas

Užsienyje

Ko laukia europos krovinių vežėjai?

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vežėjų žinios

Krovininės transporto sekcijos posėdis

Lietuvoje ir pasaulyje

KELEIVIų VEžėJAI CELėJE

Lietuviškos žaliosios – nuo spalio

NAUJAS SENAS GERAS PAžįSTAMAS

REKORDINė KONTRABANDA

SOSTINėJE - „MERCEDES-BENZ CITO“

VERSLO SАLYGOS SUNKėJA

„DAILY“ SMULKIų KROVINIų IšVEžIOTOJAMS

Transporto politika

Ar gyvens proektas 2K?

EKOTAšKAI IšLIEKA

Vž informacija

Naujienos

Žinotina

Galvos skausmas - firmos vardas

Nepasvėręs - nevažiuosi

Pavojingi korviniai: kas už ka atsako?

VEžėJAI LAUKIA KVALIFIKUOTų VAIRUOTOJų

Perspektyvos

Susisiekimo ministerija: planuojamų darbų apimtis auga

Paslaugos

šaldytuvu ant ratų laboratorija

Keleivinis transportas

Pagaliau priimta nuostolingų maršrutų kompensavimo tvarka

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Airlight Direct - konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė

Ilgaamžiai guoliai

Lietuvos rinkoje nauja savivartinė puspriekabė

Naujos kartos centrifuga alyvai valyti

„Požemių jautis“ iš Suomijos

Muitinėje

Aptartos mokesčių surinkimo gerinimo priemonės

Teisė

Bylos su vairuotojais ekspeditoriais

Valstybė pasilieka teisę reikalauti ...

Verslo etika

Kalbos paprastumas

Muziejus

RED BALL EXPRES logistikos pergalė