Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Svarstyti tarptautiniai transporto projektai

Spalio 20-22 d. susisiekimo viceministras Valerijus Ponomariovas Lenkijos infrastruktūros ministerijos valstybės sekretoriaus Jano Ričardo Kurilčiko kvietimu dalyvavo pasitarime, kuriame aptarti tarptautinių transporto projektų diegimo klausimai.

Pasitarime svarstyti klausimai, kurie buvo aptarti dviejų šalių Prezidentų Valdo Adamkaus ir Aleksandro Kvasnievskio susitikime š. m. rugsėjo mėnesį dėl Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo, realizuojant projektus „Via Baltica“ bei „Rail Baltica“.

2004 m. gegužės 1 d. Lietuvai tapus visateise Europos Sаjungos nare, mūsų šalį kertantys transporto koridoriai tapo vidinėmis Europos Sаjungos transporto magistralėmis. Lietuvos ir Lenkijos sienos kirtimo punktuose visų transporto priemonių eismas per kelerius metus padidėjo 167 proc., taip pat gerokai išaugo transporto srautai tarp Lietuvos ir kitų Europos Sаjungos šalių. Visa tai dar labiau padidina magistralės „Via Baltica“ reikšmę. 2004-2006 m. magistralės rekonstrukcijai bei modernizavimui iš ES Sanglaudos fondo bus skirta 80,8 mln. Lt. Nežiūrint to, ši programa neužbaigs minėto kelio rekonstrukcijos bei atnaujinimo darbų, nes per Baltijos šalis magistralė driekiasi 665 km, o per Lenkijа - 340 km. Be to, kai kurių ruožų neatitikimas normoms kelia rimtas problemas didėjančiam eismui. Todėl Lietuva suinteresuota, kad šalys, įgyvendinančios minėtа projektа, išnaudotų visas Europos Sаjungas paramos galimybes ir laiku atstatytų bei modernizuotų „Via Baltica“.

Lietuvos susisiekimo viceministras V. Ponomariovas bei Lenkijos infrastruktūros ministerijos valstybės sekretorius J. R. Kurilčikas aptarė konkrečias priemones, padėsiančias išlyginti šalių investicijas į šio tarptautinio transporto koridoriaus tobulinimа.

Plečiasi „Vikingo“ maršrutai

Spalio 18-19 d. Odesoje (Ukraina) pasibaigė Lietuvos bei Ukrainos prekybinio ir ekonominio, mokslinio ir techninio bendradarbiavimo komisijos 8-asis posėdis, kuriame dalyvavo Lietuvos susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus.

Pasak A. Vaitkaus, kombinuotų vežimų traukinio „Vikingas“ tolesnio eksploatavimo klausimai dominavo tiek posėdžiuose, tiek jiems pasibaigus surengtoje spaudos konferencijoje. „Mus džiugina šiuo traukiniu gabenamų krovinių augimo tempai. Palyginti su praėjusiais metais, š. m. kovo mėnesį konteinerių gabenimas minėtu traukiniu išaugo 30 proc. Dabar šis rodiklis padidėjo jau 11 kartų. Atidarius keltų linijа iš Ukrainos į Turkijа, atsirado galimybė pratęsti „Vikingo“ maršrutа gabenant krovinius iš šiaurės Europos ir Baltijos šalių į Turkijа bei kitas Juodosios jūros regiono valstybes“, - sako Susisiekimo ministerijos sekretorius.

Taip pat buvo pritarta Lietuvos iniciatyva iškeltam klausimui dėl galimybės gabenti krovinius priekabose be vilkikų, naudojant kombinuotų vežimų traukinį „Vikingas“. šiuo metu Ukrainos teisinė bazė neleidžia vykdyti tokių vežimų, tačiau Ukrainos atstovai pažadėjo inicijuoti norminių dokumentų pakeitimus, kurie suteiktų galimybes atlikti minėtus vežimus.

Svarstant transporto bendradarbiavimo plėtros aspektus tarp Lietuvos ir Ukrainos buvo nutarta Ukrainos terminaluose sudaryti technines ir technologines sаlygas, leisiančias priimti konteinerius, gabenamus iš Lietuvos.

Posėdyje pritarta iniciatyvai steigti Lietuvos ir Ukrainos bendrovių atstovybes abiejose šalyse ir suteikti galimybes Lietuvos kompanijoms atstovauti Ukrainos įmonėms Lietuvoje ir atvirkščiai.

Kitas Lietuvos ir Ukrainos prekybinio ir ekonominio, mokslinio ir techninio bendradarbiavimo komisijos posėdis turėtų vykti 2004 m. lapkričio mėnesį. Jame planuojama aptarti tarptautinių vežimų automobiliais klausimus.

Dėl kelių transporto mokesčių subalansavimo ES valstybėse

Liuksemburge vykusiame Europos Sаjungos transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos posėdyje, kuriame dalyvavo ir Lietuvos susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis, tartasi dėl sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimаsi tam tikra infrastruktūra.

Daugiausia posėdyje diskutuota, kokias išlaidas turi padengti kelių transporto infrastruktūros naudotojai. Numatoma, kad mokesčiai turi apimti išlaidas, skiriamas infrastruktūros priežiūrai, tinklo plėtrai, jo statybai. Taip pat pateiktos pagrindinės mokesčio nustatymo gairės, pavyzdžiui, skaičiuojant rinkliavas turi būti atsižvelgiama į infrastruktūros statybos, išlaikymo, administracines išlaidas.

Ministerijos valstybės sekretoriaus A. Mačiulio teigimu, pagrindinis Lietuvos tikslas - pasiekti, kad į dokumentа būtų įtraukta privalomųjų mokesčių už naudojimаsi transporto infrastruktūra nustatymo metodika, kuri sudarytų vienodas sаlygas mokesčiams skaičiuoti ir leistų išvengti bet kokios konkurencijos iškraipymo. Tokio mokesčio taisyklių nustatymas ypač aktualus periferinėms valstybėms, kurių vežėjai aktyviai dirba centrinėse Europos Sаjungos šalyse. Tačiau sprendimas buvo atidėtas dėl valstybių, užėmusių principingа pozicijа ir ginančių savo nacionalinio verslo interesus.

Mokesčių už naudojimаsi kelių infrastruktūra klausimas itin svarbus Lietuvai, nes mūsų šalies kelių transporto vežėjai aktyviai veikia visoje Europos Sаjungos rinkoje. Todėl labai svarbu, kad mokesčių sistema kelių transporte būtų gerai subalansuota ir nesukeltų šalies vežėjams nepagrįsto išlaidų padidėjimo.

Posėdyje taip pat svarstyta direktyva dėl vairuotojų pažymėjimų suvienodinimo. šiuo metu Europos Sаjungos valstybėse galioja 110 skirtingų vairuotojų pažymėjimų tipų. Tai apsunkina darbа ir kontrolę. Europos Sаjungos transporto, telekomunikacijų ir energetikos taryba pritarė unifikuotam pažymėjimo tipui, laipsniškai įvedant plastikinės kortelės pavyzdžio pažymėjimus.

Naujieji Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių pakeitimai

Susisiekimo ministro Zigmanto Balčyčio įsakymu iš dalies keičiamos „Keleivių ir bagažo vežimo kelių transportu taisyklės“ patikslins iki šiol galiojančiа keleivių vežimo tvarkа, taip pat padės geriau kovoti su nelegaliais vežėjais. Naujieji taisyklių pakeitimai įsigalios nuo jų paskelbimo „Valstybės žiniose“ dienos.

Vadovaujantis Kelių transporto kodeksu, kuris numato, kad, užsakomuoju reisu vežant iš anksto sudarytа ir turinčiа bendrа kelionės tikslа keleivių grupę, iš anksto turi būti sudaryta vežimo sutartis. Naujaisiais minėtų taisyklių pakeitimais nustatomas tokios sutarties turinys.

Keleivių vežimo užsakomuoju reisu sutartis turi būti sudaroma raštu, joje turi būti nurodyta sutarties sudarymo data, vieta ir numeris, keleivių grupės vežimo tikslas ir maršrutas, nurodant pradinio, svarbiausių tarpinių ir galinių punktų vietovių pavadinimus, mokestis už vežimo paslaugas ir atsiskaitymo tvarka. Tokio vežimo metu privalo būti naudojamas keleivių vežimo lapas pagal Susisiekimo ministerijos nustatytа Keleivių vežimo lapų apskaitos, užsakymo, gamybos, technologinės apsaugos, platinimo, įsigijimo, naudojimo ir sunaikinimo tvarkа, patvirtintа susisiekimo ministro 2003 m. sausio 16 d. įsakymu.

šios taisyklės bus taikomos ir vežimams lengvaisiais automobiliais užsakomaisiais reisais. Reglamentuoti reikalavimai vežimams specialiaisiais reisais (reisai, kai specialios keleivių grupės vežamos į darbovietes ir iš jų, į mokyklas ir iš jų ir pan.).

Taisyklėse numatoma, kad vieno reiso metu visiems keleiviams turi būti taikomas vienodo dydžio tarifas. Tai leis išvengti atvejų, kai autobusų stotyje bilietai platinami už vienа kainа, autobuse - už kitа.

Siekiant gerinti vežimo paslaugų kokybę, numatyta, kad ekipažas privalo nepriimti ir išlaipinti artimiausioje stotelėje neblaivius klientus, trikdančius kitų keleivių ramybę ir kliudančios ekipažų darbui. Jei jų elgesys kelia grėsmę saugiam keleivių vežimui, vairuotojai turėtų tokius keleivius pristatyti į artimiausiа policijos įstaigа arba iškviesti policijа.

Taisyklėse patikslinta nuostata dėl nemokamo vaikų vežimo: nuo šiol keleiviams leidžiama nemokamai vežtis du vaikus iki 7 metų reguliaraus susisiekimo transporto priemonėmis, jeigu jie neužima atskiros vietos.

Susisiekimo ministerijos vyriausiojo specialisto Petro Mikalonio teigimu, šios taisyklės, taikomos keleivių vežimui autobusais, troleibusais, maršrutiniais taksi bei lengvaisiais automobiliais užsakomaisiais reisais Lietuvos teritorijoje, padės kovoti su neteisėtais keleivių vežimais bei pagerins keleivių aptarnavimа.

Minėtų taisyklių pakeitimo projektas derintas su vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ bei Lietuvos savivaldybių asociacija.

"Vežėjų žinios"
Spalis Nr. 20 (80)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams