Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Iliuzija tapusi tikrove

Nedideli „Scania R 420“ išoriniai pakeitimai lyginant su ketvirtosios kartos konstrukcija iš pirmo žvilgsnio demonstruoja tik kuklius korekcijos elementus. Tačiau po plieno skarda slypi daugybė mažų ir didesnių patobulinimų, kurie R serijos vilkikams suteikia daugiau komforto, daugiau saugumo ir ekonomiškumo, padeda pasiekti didesnę keliamаjа galiа.

Visi šie R serijos mašinų pranašumai atsiskleidė tarptautinių krovinių ir keleivių vežėjams skirto žurnalo „Lastauto und Omnibus“ žurnalistams atlikus beveik 700 km testа, kurio maršrutas nusidriekė įvairiais keliais su įkalnėmis ir nuokalnėmis.

Pirmiausia ekspertus nustebino tai, kad ne visiškai apkrauto R serijos vilkiko degalų sаnaudos buvo mažesnės nei pirmtako. Anksčiau šiek tiek geresnį rezultatа buvo pasiekęs vienintelis „Mercedes - Benz Actros 1841 LS“. Degalų sunaudota šiek tiek mažiau ne tik lygiuose federaliniuose keliuose, bet ir sudėtingose kalnuotose testo atkarpose. „Actros 1841“ sukimo momentas už „Scania R 420“ 100 Nm didesnis, taigi R 420 savo klasėje išlieka lyderiu tarsi Michaelis šumacheris „Formulėje - 1“. Tik įsibėgėjant iš vietos R serijos „Scania“ su automatine pavarų dėže šiek tiek atsilieka nuo testo konkurentų, tačiau šį trūkumа lengvai gali kompensuoti vairuotojas, greičiau perjungdamas pavaras.

Prie kitų pranašumų, kuriuos sunku pastebėti iš pirmo žvilgsnio, priskirtina automobilio bendroji masė. Parengto važiuoti vilkiko svoris nesiekia 7 tonų. Jo pirmtakas su „Topline“ kabina svėrė 7,3 tonos arba 7,2 tonos su standartine kabina CR 19. „Mercedes - Benz Actros“ svoris - 7,1 tonos. šis pasiekimas papildomai nieko nekainuoja, nes 200 kg lengvesnis R serijos vilkikas gaminamas iš lengvesnės konstrukcijos plonesnių rėmų - 7,0 mm vietoje 8,00. Be to, serijinė „Scania R“ turi šiek tiek daugiau įrangos, nei jos būtina važinėjant tolimaisiais maršrutais. Pirmiausia - elektroninė stabilumo programa (ESP), kompiuterinė valdymo, ryšių bei informacijos įranga „Interactor 600“ su displėjumi, ksenoniniai žibintai ir moderniа elektronikos struktūrа užtikrinanti „vieno laido“ (CAN - Bus) sistema. ši įranga papildomai nekainuoja. Per displėjų vairuotojui pranešami visi svarbiausi duomenys, išskyrus alyvos slėgį. Jis kontoliuojamas alyvos matuokliu.

Dar vienas R serijos pranašumas - trys skirtingo aukščio kabinos. Pirmtakai turėjo tik aukštа „Topline“ (vidinis aukštis nuo variklio tunelio iki liuko 190 cm) ir žemа (141 cm) kabinа. Dabar vidinis „Topline“ kabinos aukštis - 220 cm, žema kabina paaukštėjo iki 170 cm, o naujosios vidutinės „Highline“ kabinos aukštis - 191 cm.

Be to, iš pagrindų atnaujinta kabinos vidaus įranga, naujas prietaisų skydelis užtikrina vairuotojui papildomа erdvę ir judėjimo laisvę. Virš galvos įrengtos erdvios daiktadėžės, po gultu palikta ertmė šaldytuvui, žemas variklio tunelis (150 mm), taip pat atlenkiama sėdynė keleivio pusėje gerokai padidina gyvenamаjа erdvę 1910 mm aukščio kabinoje. Net kabinos durelės dideliam vidaus plotui dabar atrodo per mažos.

R serijos „Scania“ valdymo prietaisai būdingi šiai markei ir logiškai išdėstyti, tačiau lyginant su kitomis markėmis, ryškiai skiriasi kai kurios detalės. Daugelis valdymo funkcijų patikėta ant vairaračio išdėstytiems mygtukams, net „Opticruise“ pavarų perjungimo svirtis pakišta po vairu. Vienintelė pastaba - per mažai kontrastingos apvalios prietaisų skalės skydelyje vargina vairuotojo akis.

Kabinos vidaus įrangai panaudotų medžiagų spalvos, be abejo, negali atitikti kiekvieno kliento skonio, tačiau apdaila tikrai nepriekaištinga.

Tikrieji R serijos vilkikų privalumai išryškėja nuvažiavus ne vienа šimtа kilometrų. Tai ne tik preciziškai veikiantis vairavimo mechanizmas, nesudėtingas valdymas, bet ir sumažintas vidaus triukšmas, pagerinta ir tiksliai valdoma stabdžių sistema bei kitos konstruktorių įkūnytos naujovės, kurios optiškai nepastebimos arba iš pirmo žvilgsnio atrodo nereikšmingos.

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (45)

"Linava" informuoja

Naujienos

Naudingi pasiūlymai

„Miegantys broliai“

Padangos

GUMINTA + TOMINA = dar geresnės paslaugos vežėjams

PADANGų UTILIZAVIMAS: LEDAI PAJUDėJO?

Patirtis

Permainos reikalauja naujų sprendimų

Pažintys

EUROPART PLEčIA PREKYBOS TINKLА

TRANSPORTO MARISA: jei reikia bilietų į keltus...

Psichologija

BENDRADARBIų NEPASIRINKSI

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Beniliuksas - Baltijos šalys: mažosios veikia kartu

Keleivinis transportas

PAS ESTIJOS KELEIVIų VEžėJUS

TARPMIESčIO MARšRUTAMS - TEMSA OPAL

VOLVO autobusai Lietuvoje

Technika

Arklius perkalsime į žirgus...

ATEINA „PASAULINIO VARIKLIO“ LAIKAS

Iliuzija tapusi tikrove

Teisė

Kaip teisingai sudaryti darbo sutartį

Muziejus

BAGDADO EKSPRESAS