Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

ATEINA „PASAULINIO VARIKLIO“ LAIKAS

žodis „platforma“, pastaraisiais metais plačiai vartojamas apibūdinti standartizuotoms lengvųjų automobilių laikančiosioms konstrukcijoms su važiuoklėmis, šia prasme pirmа kartа pavartotas 1980 metais, kai „General Motors“ pristatė naujа automobilių su priekinių ratų pavara šeimynа. Dabar šis terminas taip išpopuliarėjo, kad niekam nekyla klausimų, išgirdus, pavyzdžiui, kad automobilis „škoda Octavia“ sukurtas panaudojus VW „Golf“ platformа. Bet jau artimiausiu metu „platformos“ sаvoka turėtų išsiplėsti, nes variklių konstruktoriai iš koncerno „DaimlerChrysler“ kuria visai naujа dyzelinių variklių šeimynа sunkiosios klasės krovininiams automobiliams, kurių konstrukcija pagrįsta būtent bendros platformos principu.

Liucijus Suslavičius

Ne kartа žurnale pasakodami apie naujausias dyzelinių variklių sunkvežimiams gamybos tendencijas, kalbėjome apie tai, kad šiuolaikinės technologijos leidžia gamintojui apsiriboti vos keliais baziniais variklių modeliais. Atitinkamai sureguliavus tа patį variklį, galima pasiekti skirtingа ir galingumo, ir sukimo momento lygį. „DaimlerChrysler“ koncerno vadovai planuoja žengti dar toliau: artimiausiu metu sukurti trijų unifikuotų modernių dyzelių šeimynа, kuri bus gaminama Europoje, Azijoje ir abiejose Amerikose esančiose gamyklose.

Kodėl trijų?

Išanalizavę transportininkų poreikius, specialistai padarė išvadа, kad norint patenkinti visus variklių patikimumo, ilgaamžiškumo, ekologiškumo reikalavimus, visiškai pakanka turėti tris skirtingo darbo tūrio dyzelius, kurie konkretiems sunkvežimių modeliams ir konkrečioms eksploatacijos sаlygoms pritaikomi modifikuojant elektronines variklių darbа kontroliuojančias sistemas. Kitaip sakant, pakeitei programа elektroniniame valdymo bloke - gauni kitokių parametrų variklį, nekeisdamas jo konstrukcijos.

Koncernas naujаjį projektа pavadino „Heavy Duty Engine Platform“. Pagal jį, maksimaliai unifikuotа tarpusavyje dyzelinių variklių šeimynа sudarys trys modeliai: mažiausias - 9,9 litro darbo tūrio, vidutinis - 12,8 l ir didžiausias - 14,8 l. Visi jie turės „common rail“ tipo įpurškimo sistemа ir atitiks visas artimiausiu metu įsigaliosiančias ekologines normas, pavyzdžiui, Euro 5 ir „US 2007“. Naujieji varikliai pakeis dabar gaminamus Europoje ir Lotynų Amerikoje „Mercedes-Benz OM“ markės dyzelius, JAV gaminamus „Detroit Diesel“ bei Azijoje paplitusius japoniškus dyzelius „Fuso“ ir bus montuojami vidutinės ir sunkios klasės „Mercedes- Benz“, „Freightliner“ bei „Mitsubishi Fuso“ bei kitų šių trijų markių kontroliuojamų gamintojų automobiliuose.

Pagrindiniu faktoriumi, nulėmusiu sprendimа kurti „pasaulinį dyzelį“, be abejo, buvo projektavimo išlaidų sumažinimo bei gamybos racionalizavimo sumetimai - sukurti vienа variklių šeimynа yra pigiau nei tris. Planuojamas „pasaulinių dyzelių“ poreikis - 200 tūkstančių vienetų kasmet, o tai leistų koncernui tapti didžiausiu pasaulyje didelio litražo dyzelinių variklių krovininiams automobiliams gamintoju. Aišku, svarbu ne lyderio vardas, o tai, kа tokia didelė gamybos apimtis duoda, - galimybę naudoti našesnius įrengimus, sumažinti gaminamų dalių ir mazgų skaičių, atpiginti ir taip laimėti konkurencinę kovа, kuri negailestingai eliminuoja vienа krovininių automobilių gamintojа po kito. Laimi ir naudotojai: unifikuotiems varikliams reikia mažesnio atsarginių dalių asortimento, supaprastėja ir pagreitėja remontas bei aptarnavimas, savaime išsiplečia aptarnavimo ir remonto dirbtuvių tinklas.

Pirmasis „pasaulinio dyzelio“ prototipas, šių metų pavasarį pradėtas bandyti stende seniausioje koncerno Unterturkhaimo gamykloje, nuo pat pradžių parodė labai gerus rezultatus ir maloniai nustebino ir inžinierius, ir vadovs. Tikimasi, jog projektа „Heavy Duty Engine Platform“ pavyks įgyvendinti netgi anksčiau nei buvo planuota iš pradžių.

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (45)

"Linava" informuoja

Naujienos

Naudingi pasiūlymai

„Miegantys broliai“

Padangos

GUMINTA + TOMINA = dar geresnės paslaugos vežėjams

PADANGų UTILIZAVIMAS: LEDAI PAJUDėJO?

Patirtis

Permainos reikalauja naujų sprendimų

Pažintys

EUROPART PLEčIA PREKYBOS TINKLА

TRANSPORTO MARISA: jei reikia bilietų į keltus...

Psichologija

BENDRADARBIų NEPASIRINKSI

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Beniliuksas - Baltijos šalys: mažosios veikia kartu

Keleivinis transportas

PAS ESTIJOS KELEIVIų VEžėJUS

TARPMIESčIO MARšRUTAMS - TEMSA OPAL

VOLVO autobusai Lietuvoje

Technika

Arklius perkalsime į žirgus...

ATEINA „PASAULINIO VARIKLIO“ LAIKAS

Iliuzija tapusi tikrove

Teisė

Kaip teisingai sudaryti darbo sutartį

Muziejus

BAGDADO EKSPRESAS