Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

TRANSPORTO MARISA: jei reikia bilietų į keltus...

Vidmantas KLIUKAS

Kaip vežėjas tapo keltų bilietų pardavėju

Geriausiai transporto įmonių poreikius žino patys vežėjai. Tik patirtis gabenant krovinius tarptautiniais maršrutais padėjo rasti UAB „Transporto Marisa“ perspektyviа verslo nišа rinkoje - pardavinėti bilietus į keltus, gabenančius krovininius automobilius bei autobusus po Europа skalaujančias jūras.

UAB „Transporto Marisa“ - palyginti jauna įmonė, metų sukaktį pažymėsianti tik prieš Naujuosius. Bet tvirtus verslo pamatus jai paklojusi UAB „Marisa“, dabar penkių dukterinių įmonių savininkė, vežėjams gerai žinoma ir kaip ilgametė asociacijos „Linava“ narė (1996-2004 m.), ir kaip keltų bilietų pardavėja. Sukauptа verslo patirtį ji ir perdavė bendrovei „Transporto Marisa“.

„Transporto Marisa“ iš UAB „Marisa“ paveldėjo ir 8 transporto priemones, tarp kurių - 4 vilkikai su puspriekabemis JUMBO ir 4 didelės talpos sunkvežimiai su priekabomis. „Transporto Marisa“ vykdo traptautinius vežimus Italijos kryptimi. Turimos JUMBO priekabos tinkamos vežti įvairiems įrengimams, traktoriams, statybos mašinoms, nes tam reikalingas didesnis negu įprastų puspriekabių aukštis. Iš Italijos į Baltijos šalis „Transporto Marisa“ veža ir dalinius krovinius. Patyrę ir drausmingi vairuotojai, gera technika padeda išlaikyti turimas pozicijas vežėjų versle.

„Keltų bilietų pardavimo verslo pradžia galime įvardinti 1997-uosius metus, - prisimena UAB „Transporto Marisa“ direktorius Saulius Kavaliauskas. - Tuo metu „Marisa“ vežė krovinius į Anglijа ir po ilgų paieškų rado partnerį, kuris pritaikė atidėtа mokėjimа už kelto bilietus. šis sandoris anuomet atrodė neįprastas: bilietus į keltus parduodavo tik už grynus pinigus, o mūsų atveju partnerio parodytas pasitikėjimas buvo tiesiog lemtingas. Dažnam vežėjui trūksta apyvartinių lėšų, todėl mokėjimų atidėjimai - geras būdas nestabdant verslo gabenti krovinius pagal sudarytas sutartis. ši paslauga sudomino ir kitus Lietuvos vežėjus. Padėjome ir jiems įsigyti bilietus su sаlyga, kad už juos bus sumokėta vėliau. Taip trejus metus „Marisa“ pardavinėjo keltų bilietus, nesuteikdama šiam verslui ypatingos reikšmės. Tik nuo 2000-ųjų metų bendrovė nutarė įkurti keltų bilietų pardavimo padalinį. Dar treji metai darbo patirties išryškino vežėjų poreikius, padėjo optimizuoti mūsų galimybes ir leido užimti geras startines pozicijas naujai bendrovei - „Transporto Marisa“ - keltų bilietų pardavimo versle“.

Per pirmаjį šių metų pusmetį UAB „Transporto Marisa“ padarė 4,7 mln. Lt apyvartа, kurios didžiаjа dalį (3,3 mln Lt) sudaro lėšos už keltų bilietų pardavimа, o mažesnę (1,4 mln. Lt) - pinigai už krovinių gabenimo tarptautiniais maršrutais paslaugas.

Interneto adresas -

http://www.marisa.lt/transport

šis bendrovės „Transporto Marisa“ interneto tinklapis, pradėjęs funkcionuoti 2004-ųjų pradžioje, - didelis palengvinimas vežėjų verslui. čia gali rasti informacijа apie keltų kursavimo kryptis, išvykimo ir atvykimo tvarkaraščius, su keltais susijusias naujienas ir kt . Dar daugiau galimybių suteikiama registruotiems vartotojams, kurių didžiаjа dalį sudaro vežėjai. Minėtame interneto tinklapyje užsiregistravę ir sutartis sudarę klientai gali realiu laiku (on-line) rezervuoti bilietus į keltus. Atsakymа su patvirtinimu apie vietų rezervavimа užsakovas gauna per 5-30 minučių. Prireikus užsakymа galima anuliuoti, pakeist į vėlesnį.

UAB „Transporto Marisa“ aptarnauja 40 keltų linijų, kurios turi apie 100 maršrutų. Tai didžiausias keltų linijų kiekis, kokio neturi nė vienas iš keturių konkuruojančių Lietuvos keltų bilietų pardavėjų.

Registruoti vartotojai tinklapyje http://www.marisa.lt/transport taip pat gali realiu laiku matyti sudarinėtas sutartis, mokėjimo grafikus bei tik jiems suteiktas nuolaidas.

„Maždaug pusė mūsų klientų savarankiškai naudojasi tinklapiu, o kitai pusei pagelbsti „Transporto Marisa“ darbuotojai - priima jų užsakymus, suveda duomenis internete, - pasakoja Saulius Kavaliauskas. - Darbo dienomis tinklapį aplanko apie septyniasdešimt tikslinių vartotojų. Per mėnesį parduodame apie 1200 bilietų į keltus. Net trys ketvirtadaliai rezervuotų bilietų tenka populiariausiems keltų maršrutams Anglija-Prancūzija ir Anglija-Airija. Likę trys šimtai bilietų parduodami į keltus, kursuojančius po Baltijos, Adrijos jūras, plaukiančius į Ispanijа, Tunisа, Marokа“.

Lietuvai tapus ES nare ir atsiradus galimybei mūsų vežėjams dirbti Europoje be leidimų kroviniams gabenti, net 30 proc. padidėjo keltų bilietų poreikis. Nors ES ir taip turėjo pigias paslaugas siūlančių Ispanijos bei Portugalijos vežėjų, kurių gretas papildė išsiplėtusios ES naujosios narės, tačiau nepaisant to mūsų vežėjai sugeba dirbti Europoje.

Pasiūlymai ir perspektyvos

Pastaruoju metu bendrovei „Transporto Marisa“ pavyko suderėti itin palankias kainas bilietams į keltus, plaukiančius Anglijos bei Airijos kryptimis. Nebrangūs bilietai ir į keltus, kursuojančius Estijos-Suomijos maršrutais tiems, kurie per mėnesį kelia ne mažiau kaip 5 -10 treilerių.

Keltų linijų savininkai, priklausomai nuo užsakymų srauto, paprastai suteikia 3-5 proc. nuolaidas. Be to, patikimiems klientams „Transporto Marisa“ taiko maksimalų 30 dienų sаskaitų apmokėjimo atidėjimа.

įmonės darbuotojai apskaičiavo, kad taikant sаskaitų apmokėjimo atidėjimus klientams šiuo metu teikiamas daugiau nei vienas milijonas litų kreditų.

Nepaisant taikomų ilgesnių atsiskaitymo terminų, bendrovei pavyksta išvengti problemų dėl skolų. Pasak Sauliaus Kavaliausko, įmonė laikosi principo - geriau neuždirbti, nei dirbti nuostolingai. Tai reiškia, kad su visais klientais dirbama griežtai laikantis sutarties sаlygų, o jei atsiskaitymai vėluoja, kontraktai nutraukiami ir bilietai skolon nepardavinėjami.

Siekis išvengti užsienio skolų šiek tiek pristabdo bendrovės plėtrа, nors su Lenkijos keltų bilietų pardavimo bendrovėmis „Transporto Marisa“ galėtų konkuruoti, nes bilietus parduoda gerokai pigiau. Dabar užsieniečiams taikomas išankstinis bilietų apmokėjimas gali tapti geru įmonės augimo rezervu ateityje.

Pagrindinis įmonės reikalavimas klientams - už paslaugas mokėti sutartu laiku. šios sаlygos griežtai laikosi daugiau nei šimtas vežėjų įmonių. Tarp patikimiausių „Transporto Marisa“ partnerių - uždarosios akcinės bendrovės „Ratautas“ (Alytus), „Altolėkis“ (Kaunas), „Sanara“ (Vilnius), „KūB‘as“ (Mažeikiai), „Vitamas“ (Klaipėda) ir kt.

Dar šį rudenį UAB „Transporto Marisa“ ketina įdiegti naujа paslaugа - išsiųsti patvirtinimа apie rezervuotа vietа kelte ne tik elektroniniu paštu, bet ir SMS žinute į kliento (arba vairuotojo) mobilųjį telefonа. Kadangi pastaruoju metu nuolat keičiasi degalų kainos, o dėl šių pokyčių taikomos ir priemokos keltų bilietams, naujausias žinias apie kainų pasikeitimus registruoti vartotojai taip pat gaus elektroniniu paštu. Iki šiol tokia informacija buvo skelbiama tinklapio naujienų skiltyje.

Bene svarbiausias šiemet UAB „Transporto Marisa“ laukiantis darbas - pasirašyti su keltų linijomis „Stena Line“ ir „Sie France“ sutartis, kuriomis siekiama pagyvinti bendradarbiavimа, modernizuoti tinklapį ir pagreitinti keltų bilietų užsakymа. Tikimasi, kad bilietus į keltus bus galima rezervuoti ir gauti patvirtinimа tuoj pat, vos pasiuntus paraiškа internetu. Tam partneriai turi susieti savo tinklapius į vieningа sistemа. Tada UAB „Transporto Marisa“, turinti gerа vardа, didelę apyvartа ir užsakanti vis daugiau bilietų keltams, galės pasiūlyti vežėjams dar operatyvesnę ir pigesnę bilietų užsakymo paslaugа, kokios individualus užsakovas tikrai negalėtų tikėtis.

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (45)

"Linava" informuoja

Naujienos

Naudingi pasiūlymai

„Miegantys broliai“

Padangos

GUMINTA + TOMINA = dar geresnės paslaugos vežėjams

PADANGų UTILIZAVIMAS: LEDAI PAJUDėJO?

Patirtis

Permainos reikalauja naujų sprendimų

Pažintys

EUROPART PLEčIA PREKYBOS TINKLА

TRANSPORTO MARISA: jei reikia bilietų į keltus...

Psichologija

BENDRADARBIų NEPASIRINKSI

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Beniliuksas - Baltijos šalys: mažosios veikia kartu

Keleivinis transportas

PAS ESTIJOS KELEIVIų VEžėJUS

TARPMIESčIO MARšRUTAMS - TEMSA OPAL

VOLVO autobusai Lietuvoje

Technika

Arklius perkalsime į žirgus...

ATEINA „PASAULINIO VARIKLIO“ LAIKAS

Iliuzija tapusi tikrove

Teisė

Kaip teisingai sudaryti darbo sutartį

Muziejus

BAGDADO EKSPRESAS