Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Permainos reikalauja naujų sprendimų

Suskaičiuoti įmonėms, galinčioms teikti visas logistikos paslaugas, šiandien ir vienos rankos pirštų būtų gerokai per daug. Nors daugelis bendrovių savo įstatuose kaip veiklos sritį mini ir logistikа, viskas jose dažniausia ir prasideda, ir pasibaigia arba ekspedijavimu, arba elementariu krovinių gabenimu iš taško A į taškа B, arba - didžiausias pasiekimas - abiejų paslaugų teikimu. Logistikos tokioje veikloje - tik užuomazgos, todėl pasitaikius pirmai patogesnei progai ir pabandėme šnekinti šio verslo pradininkus mūsų šalyje. šiandien mūsų pašnekovas - UAB „Ad rem“ Transporto departamento direktorius Darius BREKYS. O minėtoji proga - „Ad rem“, viena iš pažangiausių Lietuvos bendrovių, jau daugelį metų esanti geriausiųjų šalies įmonių šimtuke, šiemet tapo asociacijos „Linava“ nare.

- Jūsų stojimas į „Linavа“ tuo metu, kai tai šen tai ten pasigirsta kalbos, esа įstojus į ES asociacija tapo nereikalinga, kai vienas kitas įsikarščiavęs vežėjas Lietuvoje, Latvijoje ar čekijoje pareiškia išeisiаs iš jos, nes leidimų jau beveik nebereikia, o visa kita jis galįs gauti ir pats, gali kai kam pasirodyti keistas. Be to, „Ad rem“ verslo žmonės daugiausia žinojo kaip muitinės tarpininkę, ekspeditorę, kuri puikiausiai iki šiol apsieidavo be vežėjų asociacijos, be problemų galėjo apsieiti ir toliau. Kas šiam žingsniui sugundė?

- Pirmiausia - nuosekli įmonės raida. Antra - mūsų vežėjus laikau vienais rimčiausių Lietuvos verslininkų, sugebėjusių sukurti tokį sunkų ir gana rizikingа verslа iš, galima sakyti, nieko. Ir ne tik sukurti, bet ir tapti vienais iš jo lyderių Europoje. Trečia - „Linava“, mano manymu, yra, ko gero, vienintelė iš tikrųjų galinga, puikiai organizuota, kryptingai ir atkakliai veikianti verslo struktūra Lietuvoje. Su tokiomis organizacijomis priverstos skaitytis ir valdžios institucijos, į daugelį kitų panašaus pobūdžio asociacijų žiūrinčios su atlaidžia šypsena. Manyčiau, kad galimybė per asociacijа pasiekti verslui naudingų sprendimų ir yra didžiausia jos vertybė. Kas to nesupranta, tam, ko gero, dar ankstoka siekti verslo aukštumų.

- Tačiau daugelį metų jūs vis dėlto nesiveržėte į asociacijа...

- Tačiau daugelį metų mes ir nesijautėme esа vežėjai. žinoma, galėjome būti priimti kaip ekspeditoriai, kiek žinau, ne viena bendrovė yra abiejų - ir vežėjų, ir ekspeditorių - asociacijų narė. Tik kam veržtis į organizacijа, kuriai tavo rūpesčiai gali būti svetimi? Dabar - kita šneka...

- O kа reiškia dabar?

- Dabar mes turime rimtа projektа, kuriam realizuoti reikia didžiatūrių sunkvežimių. Nupirkom dešimtį „Mercedes-Benz Actros“ bei porа „Renault“ vilkikų, yra dar apie dvi dešimtys išvežioti po miestа bei regionа skirtų įvairios paskirties bei keliamosios galios furgonų, tad galime jaustis esantys tikri vežėjai. Ir ne tik vežėjai: turėdami šias transporto priemones, mes jau galime savo klientams teikti praktiškai visas logistikos paslaugas - atvežti krovinį, sandėliuoti, rūšiuoti, klijuoti lipdukus ar etiketes, sudėlioti naudojimo instrukcijas, sutvarkyti visа dokumentacijа ir galop reikiamu laiku pristatyti į reikiamа vietа atitinkamа prekių kiekį. 7 ha teritorija ir per 20 tūkst. kv. m sandėlių, turimas transporto bei įrengimų parkas ir atitinkama darbuotojų kvalifikacija leidžia mums tai padaryti tiksliai bei laiku.

- Turėdami šitokias galimybes klientų veikiausiai neatsiginate?

- Klausimas, kaip sako diplomatai, įdomus, o tai dažniausiai reiškia, kad tikslaus atsakymo būti negali. Problema ta, kad didžiajai mūsų klientų daliai reikia elementarių paslaugų - atvežti, nuvežti, sandėliuoti ir t. t. Nors ir gerokai sumažėjo, tačiau vis dar reikalingos ir mūsų muitinės brokerių paslaugos - jas teikia apie trys dešimtys licencijuotų brokerių. O štai pati svarbiausioji, reikšmingiausioji ir netgi sakyčiau įspūdingiausioji mūsų paslauga - kompleksinės logistikos paslaugos - sudaro vos 10 proc. mūsų darbų apimties. Ir dar vienas deja: tos paslaugos reikalingos daugiausia užsienio kapitalo arba su rimtais partneriais užsienyje dirbančioms stambioms ir galingoms įmonėms. Taigi klientų turime lyg ir nemažai, tačiau tokių, kurie siektų išnaudoti visas mūsų galimybes, vis dėlto nėra daug.

- Priežastys, ko gero, dvi: arba potencialius jūsų klientus gаsdina kainos, arba vis dar gajus daugelio mūsų verslininkų įsitikinimas, kad užuot samdžius, daug geriau viskа ir turėti, ir atlikti pačiam, taip esа laisvesnės rankos ir pigiau?

- Jūsų prielaida beveik teisinga, tik arba-arba aš keisčiau ir-ir. Pradėkim nuo kainų. Jos tikrai nėra mažos, todėl verslininkui, ketinančiam per savaitę keliais adresais išsiuntinėti vienа ar keletа padėklų krovinio, mūsų pagalba bus per brangi. Ji per brangi bus ir įmonei, galvojančiai ne apie verslo plėtrа, o kaip pratęsti savo egzistencijа. Taigi potencialiais mūsų klientais, kuriems reikalingos visos logistikos paslaugos, gali tapti bendrovės, valdančios didelius krovinių srautus. Tačiau bene svarbiausia tokių klientų ypatybė - jie daugiausia dėmesio skiria tai veiklai, kuri jiems yra pagrindinė - dažniausiai gamyba ir rinkodaros politika. Išsiplėtus ES, atsivėrė naujos erdvės tiek gamybai, tiek prekybai. Kas į tas erdves anksčiau ateis, tas užims tvirtesnes pozicijas. Sandėlių statyba reikalauja didelių investicijų ir svarbiausia - laiko. Savo transporto parko kūrimas - taip pat, todėl kur kas paprasčiau pasinaudoti jau sukauptu potencialu. Aritmetiškai tai, ko gero, nėra pigiau, tačiau ekonominiu požiūriu apsimoka kur kas labiau. Pasaulyje tokios paslaugos vadinamos 3 PL, arba trečiųjų šalių logistika.

- Gal pabandykime iššifruoti, kas slypi po tuo mįslinguoju 3 PL?

- Tai naujausios kartos paslaugų sistema, leidžianti išgryninti bet kokios produkcijos gamybos bei prekybos verslа, atskiriant jį nuo prekių sandėliavimo, paskirstymo ir transportavimo veiklos. Mūsų bendrovė prisiima visus rūpesčius, susijusius su prekių rūšiavimu ir pristatymu per keliolika valandų į bet kurį nurodytа Lietuvos, Latvijos ar Estijos taškа. Klientams nebereikia sukti galvos dėl transporto, administravimo, sandėliavimo verslа išmanančių ir viso su tuo susijusio ūkio išlaikymo. Toks veiklos išgryninimas leidžia prekybos ar gamybos kompanijai visа dėmesį sutelkti į pagrindines sritis, sutaupyti nemažai lėšų ir padidinti konkurencinį pranašumа. Dėl šių priežasčių mūsų dukterinės įmonės „Vilniaus tranzitas“ klientais tapo itin griežtų kokybės standartų besilaikančios kompanijos - kompiuterių prekių distribucija užsiimanti bendrovė “TD Baltic“, parfumerijos platintoja „Cosmopolitan Cosmetics Baltics“ ir farmacijos kompanijos, reziduojančios tiek Lietuvoje, tiek NVS šalyse. „Vilniaus tranzitas“ aptarnauja šias kompanijas visose Baltijos šalyse. įgyvendinus elektroninius duomenų mainus tarp klientų ir mūsų sistemos, dabar visi sandėlio procesai vyksta ir sistemose atsispindi realiu laiku. Tai leidžia itin operatyviai reaguoti į rinkos poreikius ir pokyčius.

- Tai, kas nauja, visada neišvengiamai susiduria su didesnėmis ar mažesnėmis kliūtimis. Kokios jos Lietuvoje?

- Didžiausioji - inercija. Daugeliui įmonių vadovų vis dar atrodo, kad jie su viskuo turi ir gali susidoroti patys. Nenoriu pasakyti, kad nesusidoroja, tačiau vargu ar kada skaičiuoja, kа senais metodais dirbdami laimi ir kа praranda.

- čia, ko gero, kaip šachmatuose: gali vaikytis kiekybės, tačiau prarandi kokybę, prarandi tempа?

- Būtent! Daug verslininkų, deja, dar nepastebi, kad atėjo nauji laikai, keičiasi žaidimo taisyklės ir reikalinga nauja strategija. Dar viena kliūtimi laikyčiau švietėjiškos veiklos stokа. Puiku, kad jūsų žurnalas tam skiria nemažai vietos, kad „Linavos“ mokymo centras organizuoja vežėjų mokymа Celėje, Vokietijoje, tačiau to nedaro kitų verslo sričių vadovai, viskas palikta savieigai - plaukit kaip kas išmanot. Neabejoju - gyvenimas privers mokytis, ieškoti naujų sprendimų, tačiau, kaip sakėte, tempas bus prarastas, ir mus aplenks kiti. Kad to neatsitiktų, ir siūlome savo paslaugas.

- Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Kęstutis Bruzgelevičius

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (45)

"Linava" informuoja

Naujienos

Naudingi pasiūlymai

„Miegantys broliai“

Padangos

GUMINTA + TOMINA = dar geresnės paslaugos vežėjams

PADANGų UTILIZAVIMAS: LEDAI PAJUDėJO?

Patirtis

Permainos reikalauja naujų sprendimų

Pažintys

EUROPART PLEčIA PREKYBOS TINKLА

TRANSPORTO MARISA: jei reikia bilietų į keltus...

Psichologija

BENDRADARBIų NEPASIRINKSI

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Beniliuksas - Baltijos šalys: mažosios veikia kartu

Keleivinis transportas

PAS ESTIJOS KELEIVIų VEžėJUS

TARPMIESčIO MARšRUTAMS - TEMSA OPAL

VOLVO autobusai Lietuvoje

Technika

Arklius perkalsime į žirgus...

ATEINA „PASAULINIO VARIKLIO“ LAIKAS

Iliuzija tapusi tikrove

Teisė

Kaip teisingai sudaryti darbo sutartį

Muziejus

BAGDADO EKSPRESAS