Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Arklius perkalsime į žirgus...

Tarp daugelio renginių, kuriuos asociacija „Linava“ arba rengia arba dalyvauja, bene demokratiškiausias - sunkvežimių bei autobusų vairuotojų konkursas-varžybos. šiemet jos, apsukusios ratа po keletа Lietuvos miestų, po aštuonerių metų pertraukos grįžo į Kaunа. Tik, skirtingai nuo pirmųjų varžybų, ne į „Nemuno žiedа“, o į Aleksote esantį oro uostа.

Kuklu, saikinga, turininga

Varžybų organizatoriai, dalyviai bei svečiai, atrodo, iki šiol nesutaria, kas yra šis renginys - šventė, pramoga, laisvalaikis, darbas? Juk vienaip jį vertina įmonės vadovas ar komandos palaikyti atvykę aistruoliai, kitaip varžybų dalyviai - jiems atsipalaiduoti nevalia iki pat nugalėtojų apdovanojimo ir fejerverkų lietaus. Antra vertus, ir patys renginiai kasmet keitėsi: kartais juose dominuodavo sportiniai motyvai, kartais - šventiniai. Buvo metų, kai žemę drebino pūtikų orkestrų maršai, reaktyvinių lėktuvų griausmas, kamikadzių ant motociklų šėlionės, o buvo varžybų ir kuklesnių, tačiau jose jautei daugiau sportinio azarto ir kovos dvasios.

Aštuntasis konkursas, ko gero, niekuo ypatingu nuo kitų nesiskyrė, nebent nepaprastai griežta tvarka varžybų teritorijoje - į jа nebuvo įleidžiami net žurnalistai, tad padaryti stambaus plano nuotraukų galėjo tik galingus teleobjektyvus atsivežę fotografai. Sutramdyti buvo ir ankstesniuose renginiuose po ne varžyboms skirtа teritorijа zylioję vairuotojai. Nevertėtų už tai pykti ant varžybų organizatorių: keletas tragiškų įvykių lenktynių trasose parodė, kad juokauti tokiais dalykais - nevalia. Visos kitos šios šventės detalės - pramogos svečiams, komandų aistruoliams bei nuo varžybų laisviems dalyviams - kaip paprastai buvo puikios. Kas norėjo klausėsi muzikos, šoko ar dainavo, varžėsi atrakcionuose, važiavo į ekskursijas po Kaunа ar skraidė virš miesto lėktuvais. žodžiu - pramogų į valias, o popiet nusigiedrijęs dangus dar leido pasidžiaugti vasariška šiluma. Tiems, žinoma, kas ja džiaugtis galėjo ir turėjo laiko.

Skubėk lėtai - ir nugalėsi

Varžybas kaip visada pradėjo vilkikų vairuotojai. Jų šįmet buvo neįprastai mažai, ko gero, perpus mažiau negu ankstesniais metais. įmonių vadovai guodėsi turį nepaprastai daug užsakymų, tad daug vairuotojų, ketinusių dalyvauti varžybose, buvo priversti išvykti į reisus. Tokia situacija kartojasi nuolatos, tačiau jei perverstume ankstesnių varžybų protokolus, pamatytume, kad kai kurios įmonės, nepaisant nieko, įsigudrina kasmet atsiųsti dideles ir stiprias komandas. Taip, žinoma, buvo ir šiemet. Kaip ir ankstesniais metais, beje, kartojasi situacija su slalomo laiko, Kelių eismo taisyklių ir TIR taisyklių mokėjimo vertinimu - varžybų nugalėtojа nulemia KET mokėjimas. Suprantama, tai labai svarbus vairuotojo kvalifikacijos rodiklis, bet šiose varžybose gal pernelyg sureikšmintas. Tegu: nei patys varžybų dalyviai, nei įmonių vadovai dėl to nepyko, o štai slalomo rungtis jau ima kelti vis didesnį nepasitenkinimа. UAB „Taurus Ekspres“ vadovas Kęstutis Norkus su nostalgija prisiminė laikus, kai vairuotojų meistriškumas buvo vertinamas ne gebėjimu draskyti padangas, o atkabinti ir prikabinti puspriekabę, tiksliai pastatyti jа šonu prie „rampos“, įvaryti atbulа į „koridorių“. Autotraukinio vairuotojas - ne ralistas, niekam nereikia, kad jis kuo greičiau „išsivyniotų“ tarp gairių, tai svetima tiek tokių transporto priemonių, tiek jų vairuotojų prigimčiai. Priešingai, autotraukinio konstrukcija reikalauja ramaus ir tvarkingo važinėjimo, o mes iš romaus darbinio arkliuko reikalaujame žirgo temperamento. K. Norkaus nuomone, šįmet sumažėjęs dalyvių skaičius buvęs ne tik didelio užimtumo pasekmė, bet ir

tam tikra protesto prieš padangų draskymа forma.

Sunku pasakyti, kiek ši nuomonė teisinga, tačiau renginio organizatoriams, ko gero, vertėtų surengti kad ir nedidelę vežėjų apklausа, ir jei paaiškėtų, jog iš tikrųjų būta tokio protesto, šiek tiek koreguoti vairavimo meistriškumo konkursа.

O dabar - apie rezultatus

Komandinėje įskaitoje nugalėtojais tapo UAB „Portmann Dobilas“ duetas, kurį sudarė Stasys Toločka ir Laimutis Sakalauskas. Beveik 10-čia sekundžių nuo jų atsiliko varžovai iš UAB „Kalchas“ Alfredas Dembinskas ir Algirdas Tamaševičius, tretieji liko UAB „Lukas ir Andrius“ atstovai Algirdas Masteika ir Jonas Palivonas.

Asmeninėje įskaitoje geriausiais tolimųjų reisų sunkvežimių vairuotojais pripažinti:

Algirdas Tamaševičius -

03:00.27 („Kalchas“)

Stasys Toločka -

03:00.38 („Portman dobilas“)

Valdemaras žutautas -

03:03.95 (Z. Mockaus įmonė)

Kaip paprastai varžyboms pasibaigus pasipylė apdovanojimų lietus. Ne vienas vairuotojas ant pakylos lipo po keletа kartų, nes tapo nugalėtojais keliose nominacijose. Viskа vainikavo šventinis fejerverkas, po kurio oro uostas akimirksniu ištuštėjo - tа vakarа mūsų krepšininkai Atėnuose žaidė su graikais, visi skubėjo prie televizorių.

Keleivių vežėjai:

viršūnės ir gelmės

į autobusų varžybų startа šiemet stojo 38 vairuotojai iš trylikos komandų. Tradiciškai jie varžėsi trijose rungtyse: sprendė Kelių eismo taisyklių, autobusų vairuotojų žinių patikrinimo testus bei važiavo slalomo trasose.

KET rungtyje vairuotojų žinios tikrintos Vį „Regitra“ Kauno filiale standartiniais Kelių eismo taisyklių testais - vairuotojai turėjo atsakyti į 30 klausimų. Kaip ir kasmet, šios rungties rezultatai skyrėsi labiausiai. Džiugu, kad šįkart pasiektas absoliutus visų buvusių varžybų rekordas. Tai pavyko padaryti šakių autobusų parko vairuotojui Rimantui Mačiuliui, be klaidų atsakiusiam į klausimus mažiau nei per 5 minutes (4 min. 58 sek.!). Puikiai atsakymus žinojo ir UAB Klaipėdos autobusų parkas vairuotojas Tomas Aluzas, tik jis sugaišo beveik penkiomis minutėmis ilgiau (9 min. 42 sek.). Trečiuoju šioje rungtyje liko UAB „Vilniaus autobusai“ vairuotojas Jevgenijus Galkinas, padaręs vienа klaidа ir atsakęs į klausimus per 8 min. 02 sek. Deja, kaip ir kasmet, kai kurie dalyviai šiai rungčiai buvo itin prastai pasirengę: blogiausiai pasirodžiusieji sugebėjo padaryti daugiau nei 20 klaidų... Ir vėl iškyla tas pats klausimas: ar KET testai pernelyg sudėtingi profesionalui, ar vairuotojai sprendžia juos neatidžiai (nors jų profesijos atstovams tai lyg ir nedovanotina...), ar tiesiog kiekvienam privalu dažniau kartotis teorines žinias? Nesinorėtų tikėti, kad keleiviai savo gyvybes patiki taip prastai eismo taisykles išmanantiems vairuotojams...

Autobusų vairuotojų žinių patikrinimo testа be klaidų atliko taip pat du dalyviai - be baudos taškų jį įveikė UAB TOKS vairuotojai Tadeušas Adamaitis bei Mantas Komičius, tik pirmasis sugaišo 2 min. 57 sek., antrasis - 3 min. 43 sek. Trečiuoju liko UAB šakių autobusų parkas vairuotojas Rimantas Mačiulis, padaręs vienа klaidа bei užtrukęs 2 min. 26 sek.

Azartiškiausioje ir, be abejo, žiūrovams įdomiausioje slalomo rungtyje greičiausiuosius tarsi olimpiados sprinto rungtyje išaiškino šimtosios sekundės dalys. Geriausiai čia pasirodė UAB Klaipėdos autobusų parkas vairuotojas Juozas Petravičius, be klaidų trasа įveikęs per 2 min. 59,15 sek. Antruoju liko taip pat be klaidų važiavęs Petras Bačinskas (3 min. 00,32 sek.), tik šimtosiomis sekundės dalimis nuo jo atsiliko Valdas Pervazas (3 min. 00,43 sek.). Labai mažai skyrėsi ir ketvirtаjа, penktаjа bei šeštаjа vietas užėmusių dalyvių rezultatai.

Galutinėje įskaitoje pirmuoju liko UAB šakių autobusų parkas vairuotojas Rimantas Mačiulis (bendras laikas - 3 min. 15,41 sek.), antroje vietoje - UAB „Vilniaus autobusai“ atstovas Jevgenijus Galkinas (3 min. 20,00 sek.), trečiasis - UAB „Busturas“ vairuotojas Romualdas Lučinskas (3 min. 25,61 sek.).

Komandinėje įskaitoje pirmаjа vietа, kaip ir pernai, iškovojo UAB Klaipėdos autobusų parkas komanda - Juozas Petravičius bei Tomas Aluzas (7 min. 10,79 sek.). Antrieji - UAB šakių autobusų parkas vairuotojai Sigitas žurauskas bei Rimantas Mačiulis (7 min. 29,90 sek.). Trečiаjа vietа pirmа kartа varžybų istorijoje užėmė miesto vežėjų atstovai - UAB „Kauno autobusai“ vairuotojai Vytautas Petrauskas bei Petras Bačinskas (7 min. 42,32 sek.).

Išrinktas ir gražiausias varžybų autobusas - labiausiai komisijai patiko UAB „Kautra“ vairuotojų vairuojamas „ Scania Irizar “, antrаjа vietа laimėjo UAB TOKS „Setra“, trečiаjа - Klaipėdos autobusų parko „Setra“.

šįkart keleivių vežėjai ne tik varžėsi, linksminosi bei ilsėjosi, tačiau ir bandė spręsti įsisenėjusias problemas. Asociacijos „Linava“ vadovai bei Keleivinio transporto sekcijos nariai susitiko su Lietuvos studentų atstovybių sаjungos (LSAS) Lietuvos studentų sаjungos (LSS) atstovais.

Kaip žinia, neseniai keleivių vežėjai pareiškė neteiksiа studentams lengvatų važiuojant tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais. Pasak E. Stolovickio, lengvatų važiuojant autobusais nenumato Transporto lengvatų įstatymas, o iki šiol trejetа metų vežėjai paslaugа teikė savo iniciatyva ir iš savo lėšų. Pasunkėjus vežėjų padėčiai, nuo spalio 1-osios lengvatos studentams nutarta nebetaikyti. Studentai į susitikimа su vežėjais atvyko nusiteikę gana karingai - jie manė, kad bandomos pažeisti jų teisės pasinaudoti įstatymuose įteisintomis lengvatomis. Išsiaiškinus, kad studentų organizacijos neteisingai traktuoja įstatymų nuostatas, joms pasiūlyta kreiptis į valdžios institucijas dėl LR Transporto lengvatų įstatymo 5 str. pakeitimo, kuris numatytų lengvatas studentams tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusuose. Varžybose bei susitikime su studentais dalyvavusi Seimo narė Kazimira Danutė Prunskienė pažadėjo pagelbėti inicijuojant minėto įstatymo pataisas Seime.

Kęstutis Bruzgelevičius

Lina Jakubauskienė

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (45)

"Linava" informuoja

Naujienos

Naudingi pasiūlymai

„Miegantys broliai“

Padangos

GUMINTA + TOMINA = dar geresnės paslaugos vežėjams

PADANGų UTILIZAVIMAS: LEDAI PAJUDėJO?

Patirtis

Permainos reikalauja naujų sprendimų

Pažintys

EUROPART PLEčIA PREKYBOS TINKLА

TRANSPORTO MARISA: jei reikia bilietų į keltus...

Psichologija

BENDRADARBIų NEPASIRINKSI

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Beniliuksas - Baltijos šalys: mažosios veikia kartu

Keleivinis transportas

PAS ESTIJOS KELEIVIų VEžėJUS

TARPMIESčIO MARšRUTAMS - TEMSA OPAL

VOLVO autobusai Lietuvoje

Technika

Arklius perkalsime į žirgus...

ATEINA „PASAULINIO VARIKLIO“ LAIKAS

Iliuzija tapusi tikrove

Teisė

Kaip teisingai sudaryti darbo sutartį

Muziejus

BAGDADO EKSPRESAS