Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„DRAMBLIų LENKTYNIų“ PABAIGA ?

Liucijus Suslavičius

Vokietijos įstatymų leidėjai eilinį kartа sugriežtino nuobaudas už kelių eismo taisyklių pažeidimus - padidino baudų dydį, pridėjo „baudos taškų“. Mūsų vairuotojams kol kas nė motais: kol nėra europinės pažeidimų apskaitos sistemos, svetimšaliams Vokietijoje nėra taip blogai - padarei pažeidimа, sumokėjai baudа - ir laisvas! Vokiečiui už tа patį pažeidimа dar skiriami ir baudos taškai, o tai galų gale gresia teisės vairuoti atėmimu.

Tačiau ir 40 eurų dydžio bauda lietuviui vairuotojui nemaža. Tiek skiriama už vadinamаsias „Elefentenrennen“ („dramblių lenktynes“), kai du gretimomis juostomis ta pačia kryptimi važiuojantys autotraukiniai stengiasi vienas kitа aplenkti. Iš paskos važiuojantys lengvieji automobiliai priversti mažinti greitį ir vilktis paskui kur kas lėtesnius keliа užtvėrusius sunkvežimius. Nuo šių metų balandžio 1 dienos įsigalėjusiame baudų kataloge už lenkimа esant pernelyg mažam greičių skirtumui (mažesniam nei 10 km/h) skiriama minėta 40 eurų dydžio bauda (vokiečiams - dar ir 1 baudos taškas). Taip siekiama nors kiek padidinti perkrautų transporto Vokietijos automagistralių pralaidumа, sumažinti avarinių situacijų tikimybę.

Eismo kontrolę Vokietijoje vykdančios greitkelių policijos (Autobahnpolizei) nuomone, kai daugumos autotraukinių greitis siekia 80-90 km/h, jie lenkti vienas kitа įstengia tik įkalnėse, kai galima išnaudoti galingesnį variklį turinčio ar mažiau krauto vilkiko dinamines savybes. Lygiame tiesiame ruože lenkimas, pasiekiant vos 10- 15 km/h didesnį greitį, nelabai įmanomas, nebent lenkiamasis savanoriškai sumažintų greitį ir leistų kito autotraukinio vairuotojui aplenkti ir persirikiuoti prieš save. O ar daug tokių rasime tarp amžinai skubančių tolimųjų reisų vairuotojų?

Kaip greitkelių policija matuoja greitį lenkimo momentu? Naudojami du metodai. Vienas jų - automatizuotas, kai naudojamos ant skersai automagistralę pastatytų viadukų sumontuotos vaizdo kameros su greičio matuokliais. Tai tikslus ir efektyvus metodas, deja, netgi turint vaizdo įrašа, dažniausiai galima nubausti tik Vokietijoje registruoto automobilio vairuotojа, nes užsienietis būna jau už šalies ribų. Todėl policija operatyviai eismo kontrolei naudoja specialiomis spalvomis nenudažytus patrulinius automobilius su videoįranga ir specialiai kalibruotais spidometrais. Pareigūnai seka lenkiamajam autotraukiniui iš paskos, fiksuoja jo greitį ir lenkimo trukmę, ir jei vairuotojas pažeidžia „10 km/h taisyklę“, jis stabdomas ir baudžiamas. Yra dar ir trečias, policijos patrulių ne itin mėgstamas būdas: lengvojo automobilio vairuotojas, kuriam sutrukdė lenkti pradėjęs autotraukinys, skambina policijai, o budintysis privalo reaguoti ir apie skambutį informuoti tame magistralės ruože dirbantį ekipažа. Pareigūnai priversti ieškoti autotraukinio, jį stabdyti, patikrinti, bet įrodyti, kad jo vairuotojas iš tikrųjų lenkė pernelyg mažu greičiu, realiai neįmanoma - skundikas jau senai toli toli…

Kas iš viso to? Lenkimas Vokietijos automagistralėse laipsniškai tampa neįmanomas ne tik dėl eismo intensyvumo, bet ir dėl įstatymų leidėjų neigiamo požiūrio į sunkvežimius ir jų vairuotojus. Kontrolė griežtėja, baudos didėja. Tad lieka džiaugtis, kad Lietuvoje viskas kol kas daroma priešingai. Bet ar ilgai?

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7(43)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

EUROPOS TEISINGUMO TEISMAS šALINA KLIūTIS

Lietuvos muitinė: vežėjams darbas palengvėjo, bet problemų dar liko

Psichologija

„SUDEGANTYS“ DARBE

Servisas

Braziliški COFAP amortizatoriai okupuoja Europа

Užsienyje

Kilmė - olandiška, gimtinė - Anglija

SCHMITZ CARGOBULL: ilgametė patirtis, naujovės ir mobilumo garantija

„DRAMBLIų LENKTYNIų“ PABAIGA ?

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

IRU: Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Žinotina

SKUBėK LėTAI - SUTAUPYSI

VKTI: kas, kada ir kaip tikrinama

Paslaugos

„Linavos“ serviso komanda dirba vežėjams

Keleivinis transportas

UTENIšKIAI šVęS PENKIASDEšIMTMETį

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos europoje

Technika

Galingieji mažyliai MULTICAR

Teisė

Prasikaltusio darbuotojo atleidimas iš darbo

Muziejus

LAZ-695: PRADžIų PRADžIA