Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

SCHMITZ CARGOBULL: ilgametė patirtis, naujovės ir mobilumo garantija

Priekabų, puspriekabių ir kėbulų gamintojas Vokietijos koncernas „Schmitz Cargobull“ šiaurės Reino - Vestfalijos žemėje, Miunsterlande ir Vredeno bei Altenbergo gamyklose, supažindino žurnalistus iš daugelio Europos šalių su naujausia savo produkcija, kuri bus pristatoma šį rudenį vyksiančioje tarptautinėje komercinio transporto parodoje Hanoveryje.

Tomas LABžENTIS

Europos rinkos lyderis

Europos rinkos lyderio pozicijа užimantis „Schmitz Cargobull“ koncernas apyvartа 2003-2004 finansiniais metais padidino iki 960 mln. eurų arba 21 proc. palyginti su ankstesniais metais. Rinkos dalis Europoje padidėjo nuo 18 iki 20 proc. Tokiа sėkmingа pozicijа rinkoje užtikrino 13 718 realizuotų platforminių puspriekabių, 8582 automobiliniai furgonai, 902 savivartės puspriekabės ir kita prikabinamoji technika. Iš viso per minėtа laikotarpį pagaminta 28 000 priekabų bei puspriekabių, kurios realizuojamos daugiau nei 30-tyje Vakarų, Centrinės ir Rytų Europos šalių.

„Schmitz Cargobull“ koncernui priklauso 9 modernios gamyklos: penkios Vokietijoje, dvi Harelave, esančiame Didžiojoje Britanijoje, viena Ispanijos Saragosos mieste ir UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ Panevėžyje. Nustatyti, kur konkrečiai pagaminta firminiu mėlynojo drambliuko ženklu pažymėta produkcija, kuri buvo išrikiuota specialioje demonstravimo aikštelėje Miunsterlande, nežinant kiekvienos gamyklos specializacijos ir kitų gamybos subtilybių, vargu ar kam nors pavyktų. štai vienа iš koncerno naujovių - Panevėžyje pagamintа izoterminę puspriekabę su visiškai atsidarančia šonine siena nuo moderniausios Europoje ir stambiausios koncerno gamyklos Vredene produkcijos žurnalistams padėjo atskirti tik jos gamintojų atstovas - UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ generalinis direktorius Raimundas Petrauskas.

Išlaikyti Europos rinkos pozicijas, taip pat pasiūlyti vežėjams kuo platesnį paslaugų spektrа koncernui padeda ir trys antrinės bendrovės. Produkcijos lizingo ir nuomos paslaugas klientams teikia „Cargobull Finance“, prikabinamosios technikos remontu ir atsarginių detalių tiekimu užsiima „Schmitz Cargobull Parts end Servises GmbH“, naudotus kėbulus realizuoja „Gebrauchtfahrzeug -Center“.

Lizingas

Daugelis stabiliai dirbančių vežėjų, pageidaujančių nusipirkti naujas priekabas ar puspriekabes, tačiau tam neturinčių pakankamai apyvartinių lėšų, pastaruoju metu dažnai naudojasi įvairių firmų išperkamosios nuomos (lizingo) paslaugomis. Puikiа išeitį šiuo atveju vežėjams siūlo dukterinė „Schmitz Cargobull“ bendrovė - „Cargobull Finance“ - didžiausia Europoje lizingo paslaugų teikėja būsimiems vilkikų puspriekabių, priekabų ir kitos koncerno produkcijos savininkams. Iki šių metų pabaigos naujiems klientams palankiomis sаlygomis ketinama pasiūlyti per 14 000 prikabinamosios technikos vienetų už 284 mln. eurų.

Techninė priežiūra

ir remontas

Reguliarus ir kvalifikuotai atliekamas koncerno bendrovės „Schmitz Cargobull Parts end Servises GmbH“ techninis priekabų, puspriekabių ar savivarčių aptarnavimas visoje Europoje 365 dienas per metus garantuoja vežėjams pastovų mobilumа.Tai užtikrina koncerno kliento sutartis su techninę priežiūrа atliekančia ir atsargines dalis tiekiančia bendrove. Sutarties sаlygos aiškiai apibrėžtos: puspriekabės ar kita įsigyta technika kas pusmetį turi būti pateikta patikrinti į autorizuotа serviso centrа. Jei klientas šį terminа pamiršta, apie tai jam pranešama raštu. Esant reikalui visos susidėvėjusios stabdžių mechanizmo, pneumatinės pakabos, elektros ir kitos detalės klientams pakeičiamos. Pagal pageidavimа už papildomа mokestį į sutarties sаlygas gali būti įtraukiamas „Carrier“ ar „Thermo King“ šaldymo įrangos, furgonų sienų montavimas ar keitimas ir kitos paslaugos. Sutartis gali būti sudaroma laikotarpiui iki 8 metų, bendrа paslaugų mokesčio sumа tolygiai paskirstant kas mėnesį. šiuo atveju vežėjui garantuojamos patrauklios verslo sаlygos, padedančios taupyti lėšas ir laikа. Be to, ilgalaikė sutartis apsaugo klientа nuo netikėtų išlaidų avarijų ar kitais ekstremaliais atvejais, užtikrina kvalifikuotа pagalbа ir atsarginių detalių tiekimа palankiausiomis kainomis.

Naudota technika

Naudota prikabinamoji technika yra gera alternatyva vežėjams, kurių verslo plėtrа riboja investicijos, arba kuriems papildoma technika reikalinga palyginti neilgam laikotarpiui. „Schmitz Cargobull“ koncerno bendrovė „Gebrauchtfahrzeug - Center“ vežėjams siūlo visų modelių kokybiškas naudotas puspriekabes, priekabas ir kėbulus 16-oje bendro tinklo naudotų transporto priemonių prekybos centrų. Net šeši tokie centrai aptarnauja klientus Vokietijoje, kiti sėkmingai dirba Austrijoje, Danijoje, Olandijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Lietuvoje, Rumunijoje, Vengrijoje ir Didžiojoje Britanijoje.

Išsami informacija su naudotos technikos aprašymu ir spalvotomis iliustracijomis teikiama internetiniame puslapyje www.cargobull. com.

Koncerno 2naujovės - iš arčiau

Galimybė susipažinti su naujos koncerno produkcijos gaminiais ir naujausiomis jų gamybos technologijomis buvo suteikta apsilankius moderniausioje priekabų ir puspriekabių Europoje ir stambiausioje koncerno gamykloje Vredene bei seniausioje Altenbergo gamykloje. ši netoli Miunsterio miesto 1892 metais įkurta kalvė davė pradžiа „Schmitz Cargobull“ koncernui. Dabartinė koncerno administracija dirba netoli nuo Altenbergo gamyklos vėjo jėgainių pašonėje esančiame Horstmaro miestelyje. Seniausia koncerno gamykla specializuojasi gamindama tentines priekabas ir puspriekabes. Viena iš šioje gamykloje pritaikytų technologinių naujovių - važiuoklės elementai nuo šiol ne suvirinami, o tvirtinami varžtais. Naujoji technologija pirmа kartа buvo pristatyta 2002 m. tarptautinėje IAA parodoje, po to laipsniškai pradėta taikyti ir serijinėje gamyboje. Lankantis žurnalistams, buvo pademonstruota, kaip nuo konvejerio Altenbergo gamykloje nuriedėjo paskutinė suvirinta 276 884-oji važiuoklė. Pasak koncerno specialistų, cinkuotos ir varžtais tvirtinamos važiuoklės sutrumpina gamybos procesа ir užtikrina aukštesnės kokybės standartus. Be to, tai sudaro galimybę naudoti įvairių tipų ir skirtingose koncerno gamyklose surenkamų važiuoklių sudedamаsias dalis. Bet kuri sudedamoji važiuoklės dalis greitai ir lengvai gali būti pakeista ir įvykus avarijai.

Altenbergo gamyklos kaimynystėje 15 000 kvadratinių metrų teritorijoje įsikūręs koncerno serviso ir atsarginių detalių sandėlis, kuriame sukaupta daugiau kaip 8000 skirtingų pavadinimų detalių. Koncernas turi daugiau nei 600 autorizuotų serviso partnerių net 30-tyje Europos šalių.

Beje, apsilankius didžiausioje ir moderniausioje koncerno gamykloje Vredene, susidaro įspūdis, kad ji nelabai kuo skiriasi nuo „Schmitz Cargobull Baltic“ gamyklos Panevėžyje. Pagrindinis skirtumas - kur kas didesni gamybos mastai ir visas suvirinimo bei kai kurias kitas operacijas atliekantys robotai. Cechuose gausu raginimų laikytis švaros ir tvarkos, skelbiamos atsakingų už tvarkа atskirų pamainų darbuotojų pavardės, daug įspėjamųjų užrašų - nerūkyti ir nestovėti po sijinio krano strėle. Atsižvelgiant į darbo sаlygas, dauguma darbininkų dirba su ausinukais, šalmais ar kitomis darbo saugos priemonėmis, o iš cecho į cechа su įrankiais važinėja… senutėliais, bet gerai prižiūrimais juodai dažytais ir numeruotais olandų firmos „Havera“ dviračiais.

Viena iš svarbiausių koncerno produkcijos naujovių - puspriekabės „MEGA-Trailer“. Neatsitiktinai nauja šių didžiatūrių, tačiau lengvų puspriekabių modifikacija pavadinta “Big and Easy“. Koncernas, bendradarbiaudamas su garsiausiais ašių gamintojais, pateikė jai visiškai naujа ROTOS markės važiuoklę. 455/40R 22,5 dydžio „Super Single“ tipo „Dunlop“ markės padangos bei reguliuojama pneumatinė „Dual Ride Height“ pakaba užtikrina patikimumа, paprastа techninį aptarnavimа, maksimalų saugumа ir ekonomiškumа. Padidinus padangas, galima buvo padidinti ir puspriekabės ašių stabdžių diskus. Stabdžių trinkelių eksploatavimo trukmė, palyginti su anksčiau naudotomis

19,5 padangomis, padidėjo iki 30 proc. Išsamiau apie užuolaidinio tipo tentines „Schmitz Cargobull“ puspriekabes jau buvo rašyta anksčiau („Transporto pasaulio“ 5-ajame nr.).

šiuo metu Vredeno gamykloje dirbančios dvi pamainos kasdien pagamina po 36 transporto priemones, netrukus šis skaičius turėtų padidėti iki 40 vienetų per parа.

Koncernui priklausanti Gotos gamykla, kurioje dirba 450 žmonių, specializuojasi gaminti savivarčių kėbulus ir 2 bei 3 ašių savivartes puspriekabes. Pernai Gotoje pagaminta 3850 savivarčių, šiemet gamybа planuojama padidinti 30 proc. ir pagaminti 5000 produkcijos vienetų. Tarp „Schmitz Cargobull“ naujovių - ir lovinės 3 ašių „Coil“ tipo puspriekabės plieno ir kitų metalų lakštų rulonams bei ritėms vežioti. Iki 45 tonų bendrosios masės puspriekabės gali gabenti 30 tonų sveriančius krovinius. Koncernas gamina ir puspriekabes konteinerius kombinuotam krovinių gabenimui.

Izoterminiai kėbulai

iš feroplasto

Kompiuterių, vaizdo ir garso įrangos, kitos brangios buitinės ir elektroninės technikos, cigarečių, įvairių koncentratų ir kitų prekių tiekėjai pastaruoju metu žvalgosi ypač saugių transporto priemonių. Efektyviausiа apsaugа nuo įsilaužėlių ir vagių gali užtikrinti kėbulai iš feroplasto. Jie patrauklūs vežėjams dėl mažo svorio ir didelio kraulumo, itin geros kokybės ir paprasto eksploatavimo, be to, feroplastas patvaresnis už anksčiau naudotа fanerа ir kitas medžiagas. Feroplastas padeda išvengti vandens kondensato susidarymo, šios plokštės atsparios korozijai.

Sluoksniuotų plokščių iš feroplasto puikios izoliacinės savybės, jos tvirtos ir ilgaamžės. Tai padeda net ekstremaliomis sаlygomis patikimai ir saugiai transportuoti atšaldytus ir sausus krovinius. Feroplasto tipo plokščių dengiamieji sluoksniai hermetiški garams, iš jų pagamintuose kėbuluose užšaldyti, švieži ar sausi produktai nepraranda pirminių savybių. Izoterminiams kėbulams naudojamos plokštės gaminamos iš poliuretano putų plastmasės, pasižyminčios mažiausiu šilumos laidumu iš visų šiuo metu naudojamų izoliacinių medžiagų. Su „Thermo King“ arba „Carrier“ naudojama šaldymo įranga kėbule greičiau pasiekiama reikalinga užšaldymo temperatūra, sumažėja eksploatavimo išlaidos. Vėliau pageidaujama temperatūra palaikoma sunaudojant mažiau energijos.

Su naujovėmis iš Panevėžio susipažinsime Hanoveryje

Daugelis vežėjų seniai pažįsta „Schmitz Cargobull“ izoterminius kėbulus, pagamintus Panevėžyje. Be to, su nauja UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ produkcija Panevėžyje galima buvo susipažinti šių metų birželį minint bendrovės penkerių metų jubiliejų. Viena izoterminė 3 ašių puspriekabė iš feroplasto su visiškai atsidarančia šonine siena žurnalistams buvo demonstruojama Miunsterlande. Beje, feroplasto plokštes panevėžiečiai gamina ne tik savo reikmėms, bet ir tiekia Vredeno gamyklai bei kitiems smulkiems gamintojams. Tuo galima buvo įsitikinti Vredeno gamyklos teritorijoje, kur iš vilkiko su Lietuvos valstybiniu numeriu buvo iškraunamos Panevėžyje pagamintos feroplasto plokštės. 2003 m. UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ sertifikuota pagal EN ISO 9001:2000 standartа. Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Raimundo Petrausko, dabar įmonės produkcija su mėlynojo dramblio ženklu realizuojama 20-tyje Europos šalių. Daugiausia produkcijos eksportuojama į Vokietijа - 40 proc., Danijа - 13 proc. ir Vengrijа - 8 proc., taip pat į Ispanijа, Portugalijа, Prancūzijа, švedijа ir kitas Centrinės ir Rytų Europos šalis. 2003-2004 ūkiniais metais panevėžiečiai pagamino ir realizavo 455 įvairios paskirties kėbulus.

Vienas iš svarbiausių šių metų uždavinių - naujos kartos puspriekabės konstrukcijos parengimas ir naujo gaminio pristatymas tarptautinėse parodose. Pasak R. Petrausko, jeigu visi darbai bus atlikti laiku ir neiškils nenumatytų kliūčių, naujausiа UAB „Schmitz Cargobull Baltic“ gaminį bus galima pamatyti tarptautinėje IAA parodoje Hanoveryje. Tikimės, kad netrukus po šios parodos naujasis panevėžiečių gaminys taps prieinamas ir Lietuvos vežėjams.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7(43)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

EUROPOS TEISINGUMO TEISMAS šALINA KLIūTIS

Lietuvos muitinė: vežėjams darbas palengvėjo, bet problemų dar liko

Psichologija

„SUDEGANTYS“ DARBE

Servisas

Braziliški COFAP amortizatoriai okupuoja Europа

Užsienyje

Kilmė - olandiška, gimtinė - Anglija

SCHMITZ CARGOBULL: ilgametė patirtis, naujovės ir mobilumo garantija

„DRAMBLIų LENKTYNIų“ PABAIGA ?

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

IRU: Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Žinotina

SKUBėK LėTAI - SUTAUPYSI

VKTI: kas, kada ir kaip tikrinama

Paslaugos

„Linavos“ serviso komanda dirba vežėjams

Keleivinis transportas

UTENIšKIAI šVęS PENKIASDEšIMTMETį

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos europoje

Technika

Galingieji mažyliai MULTICAR

Teisė

Prasikaltusio darbuotojo atleidimas iš darbo

Muziejus

LAZ-695: PRADžIų PRADžIA