Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Braziliški COFAP amortizatoriai okupuoja Europа

Paulius Kavaliauskas

žino ir suaugę, ir vaikai

„Cofap“ - pavadinimas iki šiol žinomas tik nedaugeliui mūsų šalies automobilininkų. Tačiau beveik kiekvienas Pietų Amerikos gyventojas akimirksniu pasakys, jog „Cofap“ - tai geriausi automobilių amortizatoriai. Nuo 1955 metų Brazilijoje gaminami amortizatoriai puikiai žinomi kiekvienam vairuotojui, o šios markės simbolį - nedidukа rudа šunelį Cofapinijų myli ir žino dauguma vaikų. O juk jie irgi ilgainiui pirks amortizatorius.

„Cofap“ priklauso pasaulinei „Magneti Marelli“ grupei. Koncernas gamina apie 40 procentų ne tik amortizatorių, bet ir kitų automobiliui reikalingų detalių - smulkiausi pakabos elementai, žibintai, dujų išmetimo ir netgi elektroninės variklio kontrolės sistemos. Tad „Cofap“ - ne tik amortizatoriai, bet ir daugybė detalių visų markių automobiliams. Tame pačiame ceche gaminamos ir pakabos svirtys „Ford“ automobiliams su „Cofap“ ženklu, parduodamos detalių parduotuvėse. „Cofap“ kokybe pasitiki daugelis pasaulio automobilių gamintojų nuo FIAT, „Renault“ iki didžiausio pasaulio koncerno „General Motors“. Amerikoje šios markės visureigiuose montuojamos taip pat šioje gamykloje pagamintos pakabos detalės.

Kasmet - milijonai amortizatorių

Vienas iš svarbiausių „Cofap“ gaminių - amortizatoriai, Brazilijoje užimantys 72 procentus amortizatorių rinkos.

Jais aprūpinami dauguma Brazilijoje gaminamų „Ford“, „General Motors“, „Volkswagen“ bei kitų markių automobilių, jie tiekiami „Volvo“, „DaimlerChrysler“ bei „General Motors“ gamykloms, esančioms Amerikoje, FIAT gamykloms Italijoje bei Lenkijoje, „Renault“ gamyklai Prancūzijoje.

Tik pastaraisiais metais kompanija pradėjo tiekti daugiau amortizatorių ne tik automobilių gamykloms, bet ir servisams bei autodalių parduotuvėms, esančioms 97 užsienio šalyse. Eksportas šiuo metu sudaro tik penkis produkcijos procentus, tačiau kasmet rodiklis auga.

Per metus „Cofap“ gamyklose pagaminama per 20 milijonų amortizatorių (gamybiniai pajėgumai - 30 milijonų).

Pasirinko lietuvius

Kompanijos eksporto skyrius ėmė smarkiai plėsti eksporto geografijа, ir šios produkcijos atstovais Rytų Europoje buvo pasirinkta Lietuvos bendrovė „Delada“, turinti platinimo tinklа ne tik Lietuvoje, bet ir Rusijoje, Baltarusijoje bei Kazachstane.

Gamyklos eksporto padalinio vadovas Jose Henrique Carpigianis, paklaustas, kodėl partneriu buvo pasirinkta Lietuvos bendrovė, atsakė: „Eidami į Rytų Europos rinkа, mes tyrėme šios dalies rinkа ir galimybes. „Delada“ mums pasirodė patraukliausias, geriausiа tinklа turintis kompanionas.“

Tad lietuvių laukia milijoninės Rytų Europos rinkos užkariavimas. Tačiau prieš tai reikia sukurti prekybos atstovų tinklus įvairiose šalyse, suformuoti Europinio asortimento rezervinius sandėlius, numatyti produkcijos pristatymo sаlygas bei grafikus. Margame „Delados“ tiekėjų žemėlapyje įsmeigta dar viena vėliavėlė - Brazilijos. O ir iki šiol jų buvo daug - Vokietija, Italija, Prancūzija, Ispanija, Lenkija, Vengrija ...

Išbando stenduose ir keliuose

Gamyklos eksporto padalino vadovas J. H. Carpigianis surengė „Delados“ darbuotojams ir žurnalistams išskirtinę ekskursijа po gamyklа. Ilgėliau sustojome mokslinio tyrimo centre, kur kuriami nauji amortizatorių modeliai, bandomi dabar gaminami. Produkcijos patikimumui brazilai skiria nemaža dėmesio - mat didelėje šalyje yra ir labai blogų kelių, ir bekelės.

Kiekvieno modelio amortizatoriai ilgai „kankinami“ specialiose staklėse - čia tikrinamas jų ilgaamžiškumas, atsparumas smūgiams, o itin puikiai nuo triukšmo izoliuotoje specialioje patalpoje tikrinamas triukšmingumas. „Cofap“ specialistai didžiuojasi, kad jų amortizatoriai netgi važiuojant per dideles duobes, nekelia jokio triukšmo. Tai pasiekta „hidraulinio stabdžio“, t.y. originalios vidinės dvivamzdžių amortizatorių konstrukcijos dėka. Jа sudaro papildomas stabdymo žiedas ant stūmoklio, vidinio vamzdžio susiaurėjimas bei išilginės išpjovos siauresnėje vamzdžio sienelėje. Veikimo principas: stūmokliui judant aukštyn, alyva, esanti virš stabdymo žiedo, pradeda tekėti žemyn. Kai stūmoklio žiedas pasiekia vidinio vamzdžio susiaurėjimа, alyva negali laisvai pratekėti pro stabdymo žiedа, tad stūmoklis dirbtinai pristabdomas. Išilginės išpjovos leidžia alyvai nutekėti į apatinę amortizatoriaus dalį, kai stabdymo žiedas juda susiaurėjusioje vidinio vamzdžio dalyje.

Prie gamyklos įrengtas ir bandymų poligonas, kuriame nuolat važinėja automobiliai, bandydami įvairius amortizatorių modelius. Rodos, keista, kad lyg ir paprastam iš pirmo žvilgsnio vamzdžiui toks dėmesys… „Cofap“ amortizatorių gamyboje dirba per 3000 žmonių ir kasmet sukuriama 30-40 naujų amortizatorių modelių. Kam tiek daug? Henrique: „Jeigu mes nesistengtume padaryti gero produkto, žmonės rinktųsi kitų gamintojų amortizatorius, ir mes prarastume lyderių pozicijas.“

Palanki kaina

Brazilijoje lankęsis bendrovės „Delada“ produkcijos vadybininkas Viktoras Putvinskis taip įvertino „Cofap“ amortizatorius: „Maloniai nustebino daugybė faktų, įrodančių „Cofap“ gaminių kokybę. Vien tai, kad per 70% visų šios kompanijos pagamintų amortizatorių montuojami į naujus „Ford“, FIAT, „DaimlerChrysler“, „General motors“, „Volvo“, „Scania“, „Renault“, VW automobilius, byloja apie didžiulį automobilių gamintojų pasitikėjimа bei neeilinius įsipareigojimus jiems. Kasmet mokslinio tyrimo centrai patentuoja vis naujus sprendimus, kurie per trumpа laikа įdiegiami į gamybа. Nedaug firmų gali pasigirti turinčios nuosavа amortizatorių bandymų poligonа, sunkvežimius bei mikroautobusus su specialiomis kilnojamomis laboratorijomis, vien jų įranga kainuoja po 170 tūkstančių eurų! Tad vairuotojai gali drаsiai rinktis „Cofap“ amortizatorius ir nedvejoti dėl įtartinai žemų kainų. Juk „Cofap“ - vienas iš keturių didžiausių amortizatorių gamintojų pasaulyje“.

Pasak „Delados“ direktoriaus Vaido Gaigalo, šie amortizatoriai netrukus taps populiarūs ir Lietuvoje, ir Rusijoje: „Tai gaminys, kuriam niekas neprilygsta pagal kainos ir kokybės santykį. Mes patys matėme, kaip stropiai šie amortizatoriai gaminami ir bandomi, tai kelia didelį pasitikėjimа. Tuo tarpu mes juos galime parduoti nebrangiai, nes perkame daug ir gauname palankias kainas. Amortizatorius populiariausiems Lietuvoje automobilių modeliams galima įsigyti po 50 - 60 litų.“

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7(43)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

EUROPOS TEISINGUMO TEISMAS šALINA KLIūTIS

Lietuvos muitinė: vežėjams darbas palengvėjo, bet problemų dar liko

Psichologija

„SUDEGANTYS“ DARBE

Servisas

Braziliški COFAP amortizatoriai okupuoja Europа

Užsienyje

Kilmė - olandiška, gimtinė - Anglija

SCHMITZ CARGOBULL: ilgametė patirtis, naujovės ir mobilumo garantija

„DRAMBLIų LENKTYNIų“ PABAIGA ?

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

IRU: Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Žinotina

SKUBėK LėTAI - SUTAUPYSI

VKTI: kas, kada ir kaip tikrinama

Paslaugos

„Linavos“ serviso komanda dirba vežėjams

Keleivinis transportas

UTENIšKIAI šVęS PENKIASDEšIMTMETį

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos europoje

Technika

Galingieji mažyliai MULTICAR

Teisė

Prasikaltusio darbuotojo atleidimas iš darbo

Muziejus

LAZ-695: PRADžIų PRADžIA