Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Liepos 7-9 d. Vilniuje vyko XIII IRU ryšių su NVS šalimis komiteto posėdis. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kvietimu, Tarptautinė kelių transporto sаjunga (IRU) sutiko surengti šį posėdį Lietuvoje. Kartu su IRU atstovais posėdyje dalyvavo 10 NVS šalių - Azerbaidžano, Armėnijos, Baltarusijos, Gruzijos, Kazachstano, Kirgizijos, Moldovos, Rusijos, Ukrainos ir Uzbekistano - vežėjų asociacijų vadovai, taip pat Latvijos, Estijos bei Rumunijos vežėjų asociacijų atstovai.

Vidmantas Kliukas

šis renginys ypatingas tuo, kad pirmа kartа organizuotas ne NVS šalių teritorijoje. Kartu tai parodo, kaip renginio dalyviai vertina naujаjа ES narę Lietuvа, svarbiа Europos ir Azijos transportui tranzito šalį.

Verta priminti, kad IRU vienija 174 vežėjų asociacijas iš 70 šalių ir pagrindine savo užduotimi įvardija vežėjų interesų gynimа, didelį dėmesį skiria automobilių transportui ir tarptautiniam krovinių gabenimui plėtoti NVS šalių teritorijose. IRU ryšių su NVS šalimis komitetas vienija NVS šalių vežėjų asociacijų atstovus. Komiteto posėdžiai organizuojami du kartus per metus. Juos rengia nuolatinė IRU atstovybė NVS šalims, įsikūrusi Maskvoje.

IRU ryšių su NVS šalimis komiteto posėdžio atidaryme liepos septintа dienа dalyvavo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos viceministras Valerijus Ponomariovas. Sveikinimo kalboje jis pažymėjo, kad vežėjų bendradarbiavimas neturi sienų, būtent todėl Lietuva sveikina IRU komiteto posėdžio dalyvius savo žemėje. Kalbėtojo nuomone, vienas iš svarbiausių klausimų posėdžio dienotvarkėje - asociacijų bendradarbiavimas su valstybinėmis institucijomis siekiant apginti vežėjų interesus NVS valstybių teritorijose.

Vilniuje vykstančio XIII IRU ryšių su NVS šalimis komiteto posėdžio organizatoriai ir Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ liepos 8 d. surengė spaudos konferencijа. Joje dalyvavo IRU atstovai Peteris Krauszas, Igoris Runovas ir Vladimiras Florea bei asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Kalbėdamas spaudos konferencijoje, asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius pažymėjo, kad, Lietuvai tapus ES nare, šalies vežėjų verslas pajuto prognozuotus pokyčius - dėl padidėjusio vežimų efektyvumo (sutrumpėjo laikas kroviniams gabenti į Vakarų Europos šalis) buvo išbalansuota rinka. Verta pažymėti teigiamus Lietuvos narystės ES bruožus: atsivėrė rinkos, kurioms didelė kliūtis buvo leidimų kroviniams vežti stygius, ypač į Italijа, Lenkijа, Austrijа. Transporto įmonių darbo efektyvumas padidėjo dėl išnykusių fizinių kontrolės barjerų kertant valstybių sienas. Dabar ES valstybių pasienyje vairuotojas pateikia tik pasа, o patikrinimas užtrunka dešimt-penkiolika minučių. Palyginkime situacijа: anksčiau iš Lietuvos į Prancūzijа per mėnesį buvo galima atlikti pusantro ar du reisus, o po įstojimo į ES jau galima suvažinėti ir tris kartus. Deja, šalies ekonomika, prekyba nepadarė tokio šuolio kaip transportas, todėl ėmė trūkti krovinių, krito frachtų kainos. šiuos laikinus sunkumus tikimasi įveikti dar šį rudenį.

Lietuvos, kaip ir kitų Baltijos valstybių, krovinių vežėjų automobiliais konkurencingumа tarptautinėse rinkose stabdo padidėję degalų akcizai, kelių ir infrastruktūros mokesčiai, vizų režimas su Rusija ir Baltarusija bei kitomis NVS šalimis.

Pasak A. Kondrusevičiaus, dabar vizos į Rusijа, Baltarusijа mūsų šalies vežėjams sudaro daug kliūčių, tačiau „Linava“ organizavo centralizuotа vizų gavimа ir tai palengvino vežėjų verslo sаlygas. Aktyvių „Linavos“ pastangų dėka, bendradarbiaujant su Lietuvos užsienio reikalų ministerija, pavyko susitarti su Ukraina dėl bevizio važiavimo.

Anot „Linavos“ vadovo, dabar reikėtų leisti sustiprėti esamoms vežėjų įmonėms, atnaujinti transporto parkа. Pusę asociacijos narių parko sudaro Euro 2 ir Euro 3 kategorijos automobiliai, kurie atitinka griežtus ekologinius reikalavimus.

Gerų vaisių davė toliaregiška „Linavos“ politika: prieš penkerius metus asociacija pasiūlė, o Susisiekimo ministerija pritarė vežėjų įmonėse transporto priemonių parkа leisti padidinti iki 20 proc. ir atnaujinti jį tik krovininiais automobiliais atitinkančiais Euro 2 bei aukštesnės kategorijos reikalavimus.

Asociacija „Linava“ daug dirba siekdama išlaikyti dabartines šalies vežėjų pozicijas Rytų šalyse, taip pat ieško naujų rinkų. Savo vietа transporto sistemoje „Linava“ mato tobulindama multimodalinį transportа, dalyvaudama kuriant logistikos centrus, konkuruodama krovinių vežime su geležinkelio transportu.

Lietuvoje tebėra didelis vairuotojų tarptautininkų poreikis, todėl šiа problemа ėmė spręsti „Linava“ kartu su suinteresuotomis žinybomis bei mokymo įstaigomis.

IRU atstovas Peteris Krauszas akcentavo, kad Tarptautinė kelių transporto sаjunga teigiamai vertina naujų narių priėmimа į ES, nes išsiplėtusios Europos Bendrijos ribos atveria daugiau perspektyvų nei problemų. Vienas iš didžiausių sunkumų - krovinių vežėjams kol kas dar sunkiai sekasi įveikti biurokratinę įvairių teisinių dokumentų sienа tarp NVS ir ES valstybių. Pavyzdžiui, norint iš Moldovos į Prancūzijа nugabenti krovinį, transporto įmonei tenka gauti keturias dešimtis įvairių dokumentų ir pažymų bei penkias vizas. Pasak jo, IRU dabar pagrindinį dėmesį skiria sienų tarp įvairių valstybių pralaidumui didinti. NVS valstybėms problemų kelia ir aukšti techniniai reikalavimai transporto priemonėms, važiuojančioms į Europos valstybes, - jos turi atitikti Euro 3, o nuo kitų metų - Euro 4 normas. Opi ir investicijų problema, nes dėl lėtos transporto įmonių apyvartos verslininkams nepatrauklu investuoti ir įšaldyti pinigus.

IRU atstovas NVS šalyse Igoris Runovas pažymėjo, jog „labai svarbu, kad popierinė siena nevirstų vežėjams geležine“. Jo manymu, pagrindinis Rusijos ir NVS šalių uždavinys dabar - harmonizuoti visus įmanomus teisinius kelių transportа reglamentuojančius dokumentus tarp Rytų šalių ir ES. Vien tik pernai į rusų kalbа buvo išversti 39 kelių transporto ES veiklа reglamentuojantys dokumentai, kurie pasitarnaus kaip pavyzdys kuriant NVS šalių teisės aktus, atitinkančius europietiškus reikalavimus. Deja, teisės aktų įgyvendinimas užtrunka gana ilgai. štai dokumentas, reglamentuojantis kelių transporto priemonių svėrimа ir duomenų pripažinimа tranzitinėse šalyse, diegtas į praktikа net trejus metus.

Vladimiras Florea, Moldovos vežėjų asociacijos vadovas, tvirtino, jog pirmiausia reiktų pačioms NVS šalims sutvarkyti tarpusavio vizų režimа, o vėliau spręsti problemas su ES.

Per posėdį aptarti pasikeitimai vežimų rinkoje, apsvarstyti kai kurie NVS šalių transporto sritį reglamentuojantys teisės aktai ir jų dermė su ES teisinėmis normomis, aptartos TIR perspektyvos bei transporto sistemos raidos išsiplėtusioje ES galimybės.

ES naujokių šalių atstovai teigė, kad jų vežėjai jaučia ES senbuvių pasipriešinimа, kuris pasireiškia sugriežtėjusia, itin atidžia transporto priemonių techninės būklės kontrole ir didelėmis baudomis (penki-šeši tūkst. eurų) už nustatytus pažeidimus.

Lietuvos muitinės departamento atstovai Jonas Miškinis ir Vladas Kubilius posėdžio dalyvius supažindino su muitinės veiklos pasikeitimais Lietuvai įstojus į ES, atsakė į pateiktus klausimus.

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (28)

"Linava" informuoja

"TransBaltica“ – transporto ir logistikos naujienos

Asociacijos nariams ir kandidatams

Bendra Lietuvos ir Latvijos Pareigūnų kontrolė

Chronologija

Dėl darbo sutarties su užsieniečiu nutraukimo

Didžiausias pavojus - dyzelino kaina

Estija

Gyvenimas ant ribos

INFORMACIJA keleivinio transporto sekcijos nariams

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Kaip bus apmokestinamos transporto paslaugos

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Lenkijos apribojimai

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ XIII KONGRESAS 2003 m. gegužės 9 d., Vilnius

MAN: kartų kaita

Naujienos

Naujienos

Norvegija

Nuo rugsėjo - naujas mokestis

Prezidiumo posėdyje

REISAS - VALANDA TRUMPIAU

Rusija

Seminaras keleivių vežėjams

Su draudimo ir išperkamosios nuomos įstaigų atstovais aptartos vežėjų aktualijos

SUDėTINGAS SUNKVEžIMIO AGREGATAS

Susitikimas Ūkio ministerijoje

Teismo sprendimų vykdymas

TimoCorn TRUCK & CARGO

Transporto priemonių atitikties įvertinimo ir techninės apžiūros pakeitimai

VISKAS, KА NORėJOTE SUžINOTI APIE…

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Dilerių naujienos

Vilnius - VOLVO sostinė baltijos šalyse

Gamintojai siūlo

NESTE TURTO LXE ATITINKA DYZELINIų VARIKLIų ALYVų NAUJAUSIų KLASIFIKACIJų REIKALAVIMAMS

Kelių transporto inspekcija

Valstybinės kelių transporto inspekcijos informacija apie gautus ir išduotus kelionės leidimus 2003 m. sausio 1 d. - birželio 30 d.

Parodos

alt 2003

Poleminės pastabos

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Norėta kuo greičiau, o...

Požiūris

KONGRESUI ARTėJANT

Psichologija

Derybos: svarbiausias pagalbininkas - šaltas protas

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Modernizuoti MZKT savivarčiai

šeima

Lemtingas atsitiktinumas

Užsienyje

Ko laukia europos krovinių vežėjai?

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vežėjų žinios

Krovininės transporto sekcijos posėdis

Lietuvoje ir pasaulyje

KELEIVIų VEžėJAI CELėJE

Lietuviškos žaliosios – nuo spalio

NAUJAS SENAS GERAS PAžįSTAMAS

REKORDINė KONTRABANDA

SOSTINėJE - „MERCEDES-BENZ CITO“

VERSLO SАLYGOS SUNKėJA

„DAILY“ SMULKIų KROVINIų IšVEžIOTOJAMS

Transporto politika

Ar gyvens proektas 2K?

EKOTAšKAI IšLIEKA

Vž informacija

Naujienos

Žinotina

Galvos skausmas - firmos vardas

Nepasvėręs - nevažiuosi

Pavojingi korviniai: kas už ka atsako?

VEžėJAI LAUKIA KVALIFIKUOTų VAIRUOTOJų

Perspektyvos

Susisiekimo ministerija: planuojamų darbų apimtis auga

Paslaugos

šaldytuvu ant ratų laboratorija

Keleivinis transportas

Pagaliau priimta nuostolingų maršrutų kompensavimo tvarka

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Airlight Direct - konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė

Ilgaamžiai guoliai

Lietuvos rinkoje nauja savivartinė puspriekabė

Naujos kartos centrifuga alyvai valyti

„Požemių jautis“ iš Suomijos

Muitinėje

Aptartos mokesčių surinkimo gerinimo priemonės

Teisė

Bylos su vairuotojais ekspeditoriais

Valstybė pasilieka teisę reikalauti ...

Verslo etika

Kalbos paprastumas

Muziejus

RED BALL EXPRES logistikos pergalė