Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

PIRMIEJI ES LEIDIMAI LIETUVOS VEžėJAMS

Pirmieji EB leidimai įteikti AB „Daisotra“, UAB „Transekspedicija“, UAB „Krautoma“, UAB“Frenum“, UAB „Likesa“, UAB „Vlantana“, „Gilota“, A. Griciaus, A. Kazlausko ir E.Butnoriaus individualių įmonių atstovams.

„Dabar jau ir jūs įgyvendinsite tikrаjа ES transporto politikа ir vešite į Bendrijа labai teigiamа Lietuvos įvaizdį. Esu įsitikinęs, kad jūs gerai tai darysite“, - sveikindamas pirmųjų EB leidimų Lietuvoje savininkus teigė ES PHARE ҐDvynių“ projekto pasirengimo narystei patarėjas Ericas Hoyrupas.

šių metų gegužės 1 d. Lietuvai tapus visateise ES nare, nustos galioti dvišaliai šalių leidimai vežėjams ir įsigalios vieningi - Bendrijos - leidimai. Tai - bendros ES transporto politikos rezultatas. Tokia politika formuojama ir vykdoma siekiant sukurti bendrа Europos Sаjungos rinkа bei užtikrinti laisvа asmenų, prekių, kapitalo ir paslaugų judėjimа visoje jos teritorijoje. Jos pagrindinis tikslas - atverti uždaras atskirų šalių transporto rinkas laisvai ir teisingai konkurencijai. Pirmas žingsnis buvo žengtas dar 1992 m., kuomet buvo panaikinta leidimų ir kvotų kroviniams vežti tarp Bendrijos narių sistema, iki tol nustatinėta dvišaliais valstybių susitarimais.

Susisiekimo ministro Z.Balčyčio teigimu, dabar Lietuvos vežėjams atsiveria visiškai naujos galimybės. „Net 75 procentai prekių Europos Sаjungoje yra vežama keliais. Taigi Lietuvos kelių transporto verslininkai nuo šiol be apribojimų galės plėtoti savo verslа visoje išsiplėtusios Europos Sаjungos rinkoje“,- sakė ministras.

„Tai labai įsimintina mums diena. Ji atvėrė Lietuvos vežėjams Europos Sаjungos rinkas. Bet kartu tai labai padidina ir mūsų vežėjų atsakomybę“,- kalbėjo po leidimų įteikimo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas Jonas Grybauskas.

šiuo metu Lietuvos krovinių vežimo rinkoje veikia apie 3720 licencijuotų vežėjų, kurie turi iš viso 13 315 automobilių. 2003 m. kelių transportu vežta 54,5 mln. tonų krovinių, tai yra 21 proc. daugiau nei 2002 metais. Pastaraisiais metais nuolat augantis išduodamų leidimų skaičius akivaizdžiai rodė didėjantį Lietuvos vežėjų aktyvumа vežant tarptautinius krovinius. Lietuvos vežėjai veža krovinius į 44 valstybes. 2003 m. leidimų vežti krovinius tarptautiniais maršrutais jiems buvo išduota 5,8 proc. daugiau negu 2002 metais. 2003 m. Valstybinė kelių transporto inspekcija Lietuvos vežėjams išdavė iš viso 474 853 kitų šalių krovinių vežimo ir kelionės leidimus. Iš jų 366 325 - į Europos Sаjungos valstybes ir šalis, kurios nuo š.m. gegužės 1 d. taps ES narėmis.

Komfortas ir kontrolė

šias savybes gamintojai priskiria naujajai vasarinei padangai „Bridgestone Turanza ER300“, kuri savo ypatybėmis gerokai lenkia konkurentų gaminius. Tа akivaizdžiai patvirtina ant šlapio asfalto ir betono atlikti važiavimo testai - šiai padangai nebuvo lygių vertinant tiek išilginį, tiek šoninį akvaplanavimа, ji gerai pasirodė ir testuojant stabdymа bei valdymo komfortа.

„Bridgestone Turanza ER300“ pasižymi ne tik geru sukibimu su keliu, bet ir ilgaamžiškumu.

Minėtas savybes pasiekti padėjo specialus gumos mišinys, naujas protektoriaus raštas, geriau smūgius sugeriantis karkasas.

Asimetrinis padangos raštas padalintas į dvi dalis. Vidinė dalis skirta šlapiai kelio dangai - su integruotais naujos formos vandenį išstumiančiais blokais, o itin gilūs grioveliai ir suapvalinti blokelių kampai padeda efektyviau išstumti vandenį iš ploto, kuriuo padanga liečiasi su keliu. Būtent vidinė padangos dalis daugiau „dirba“ važiuojant lėtai.

Sausu keliu paprastai važiuojama greičiau, smagiau įveikiami posūkiai, o tada su keliu daugiau liečiasi ne vidinė, bet išorinė padangos dalis. į tai atsižvelgę „Bridgestone“ gamintojai protektoriaus šonuose pritaikė itin standžius blokus, garantuojančius nepriekaištingа automobilio valdymа važiuojant sausa danga. Protektoriaus rašto centre esanti plati išilginė juosta padeda tiksliai perduoti kiekvienа vairo suktelėjimа.

„Bridgestone“ gamintojai pirkėjams siūlo itin įvairų naujos padangos modelių pasirinkimа - net 31 jų rūšį.

DAR DAUGIAU AUTOBUSų SU žVAIGžDUTėMIS

Lina JAKUBAUSKIENė

Balandžio 13-14 dienomis autobusų klasifikavimo komisija, kuriа sudarė pirmininkas - asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mindaugas Grigelis bei nariai: Keleivinio transporto skyriaus vadovas Eugenijus Stolovickis ir Keleivinio transporto skyriaus specialistė Laima Bajorūnienė, Valstybinės kelių transporto inspekcijos Keleivinio transporto skyriaus viršininkas Rolandas Mazaliauskas, Valstybinės kelių transporto inspekcijos Techninio skyriaus darbuotojas Vilius Lukoševičius, patikrino bei įvertino devynis šiaulių įmonės „Busturas“ bei tris UAB Mažeikių autobusų parkas autobusus.

Lietuva prie Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) turistinių autobusų klasifikavimo sistemos prisijungė 1998-aisiais. Pirmieji autobusai sertifikuoti 1999 metais. Tarp 25 tada įvairiomis komforto kategorijomis įvertintų keleivinio transporto priemonių buvo ir 7 „Busturo“ autobusai, tad šiauliečius jau būtų galima laikyti šios srities veteranais - šiemet savo autobusus jie sertifikavo penktаjį kartа. Mažeikių autobusų parkas, praėjusių metų pabaigoje įsigijęs keletа pavažinėtų turistinių „Bova“ autobusų, šiais metais „žvaigždučių“ teikime dalyvavo pirmаjį kartа. „Naujai įsigytuosius autobusus ketiname nuomoti ne tik kelionėms po Lietuvа, bet ir į užsienį. Vasarа tokių kelionių paklausa būna didžiulė. Norim pasiūlyti savo klientams autobusus, įvertintus pagal Europoje galiojančius vieningus komforto reikalavimus. Tai - įmonės prestižo reikalas“, - sakė UAB Mažeikių autobusų parkas Eksploatacijos skyriaus viršininkė Aušra Juozapavičienė.

Visi šiaulių įmonės „Busturas“ autobusai pateikti pakartotiniam įvertinimui ir visų anksčiau turėtos komforto kategorijos patvirtintos: trys autobusai gavo po tris žvaigždutes, šeši - po keturias.

Mažeikiečių klasifikavimui pateiktos „Bovos“ atitiko trijų žvaigždučių kategorijа. Ypač didelio komisijos narių dėmesio sulaukė autobusas, kuriame sumontuota speciali žmonėms su negale skirta įranga. Tokių transporto priemonių pasiūla mūsų šalyje nėra didelė, tad jį galės nuomotis ne tik šiaurės Vakarų krašto, bet ir visos Lietuvos žmonės, turintys specialiųjų poreikių.

„Ferrari“ ir „Maserati“ - IVECO centre Vilniuje

Tomas LABžENTIS

Naujausi sportinių automobilių modeliai „Ferrari 575M Maranello“, „Ferrari 360 Modena“, „Maserati Quattroporte“ ir „Maserati Spyder Cambiocorsa“ kovo 5-28 dienomis klastingomis žiemos ir pavasario orų sаlygomis keliavo po šiaurės Europа. Modenoje (Italija), pradėję beveik 10 000 km maršrutа, garsiausi sportiniai automobiliai, lydimi dviejų IVECO sunkvežimių, per Vokietijа, Danijа, švedijа, Suomijа, Rusijа ir Latvijos sostinę Rygа kovo 24 d. užsuko į Vilnių - UAB „Transmitto“ IVECO centrа.

IVECO kompanija, kaip ir „Ferrari - Maserati“, priklausanti FIAT grupei, yra oficialusis „Ferrari - Maserati“ kelionių partneris. „IVECO EuroCargo“ gabena „Pirelli“ padangas bei atsargines detales ir teikia techninę pagalbа kelyje, o „IVECO Daily Combi HPI“ veža visas „Ferrari- Maserati“ keliones fiksuojančių vaizdo operatorių komandа.

šis garsiųjų IVECO partnerių apsilankymas pas jų atstovа - noras akcentuoti IVECO sunkvežimių patikimumа. Ta proga IVECO skelbia naujų vilkikų „Stralis ActiveTime“ ir „Stralis ActiveSpace“ įsigijimo akcijа: nuo šiol jiems taikoma 3 metų arba iki 450 000 km ridos garantija. Techninio aptarnavimo intervalas - 150 000 km. Skaitytojams primename, kad į šiuos automobilius montuojamas ekonomiškas ir ekologiškas Euro 3 reikalavimus atitinkantis „Cursor“ variklis. Be to, „IVECO Stralis“ 2003 m. buvo išrinktas „Metų sunkvežimiu“.

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4(40)

"Linava" informuoja

Lietuvos kelių transportas išsiplėtusioje Europos Sаjungoje

Programa, skaitanti tachogramas

SAVO KIEME TVARKYTIS TURėSIME PATYS...

Aktualijos

Keičiasi dienos - keičiasi problemos...

Nauji modeliai

Nuo revoliucijos prie evoliucijos

Parodos

TransBaltica 2004

Pažintys

KEVA Industry oro pagalvės - naujiena Lietuvos rinkoje

Regioniniai pasitarimai

„Linava“ prie starto į ES linijos

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Seminaras keleivių vežėjams

Žinotina

šALTA… šALTA… šILTA!

Technika

Naujienos

Teisė

Mokėjimų vėlavimo prevencija

Verslo etika

Girdi mokantys klausyti!

Muziejus

Pusė amžiaus iki „Actros“, arba MERCEDES - BENZ L6600