Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

šALDYTUVAI Iš VIELIUNIO

„Wielton“ - didþžiausias Lenkijos puspriekabių gamintojas. įmonę iki šiol garsino tentinės-bortinės, užuolaidinės, konteinerinės bei savivarčių puspriekabės. Jos pelnė pirkėjų palankumа daugiausia dėl aukštos kokybės (2000 metų spalio mėnesį firmai suteiktas sertifikatas ISO 9001), priimtinos kainos ir plataus servisų tinklo. Dabar gamintojas iš Vieliunio nutarė nugnybti gabalėlį kito pyrago - pradėjo puspriekabių šaldytuvų gamybа.

„Wielton“ šaldytuvas - visiškai naujas Lenkijos puspriekabių rinkos gaminys. Jo pristatymas įvyko paskutinėmis 2004-ųjų metų sausio dienomis gamintojo būstinėje Vieliunyje. Renginyje buvo švenčiamas ir tūkstantosios „DaimlerChrysler“ ašies perdavimas firmai „Wielton“.

Nauja puspriekabė iš pažiūros - įprastas „Wielton“ gaminys, vienas iš daugelio visoje puspriekabių rikiuotėje. Tačiau pirmas žvilgsnis apgauna. Puspriekabė sukurta bendradarbiaujant su garsia Europoje italų firma UNIVAN - antstatų gamintoju, kuris, beje, bendradarbiauja ir su Austrijos puspriekabių gamintoju „Schawarzmьller“. Pernai UNIVAN pagamino apie 800 įvairių antstatų, jų paklausa didelė, todėl per artimiausius dvejus metus firma planuoja padvigubinti antstatų pardavimа.

Puiki „Wielton“ puspriekabės savybė - labai žemas šilumos laidumo koeficientas: k="0,38" W/mKK. Tokį koeficientа pavyko pasiekti naudojant medžiagas, garantuojančias gerа šilumos izoliacijа - daugiasluoksnį, visiškai atsparų garų difuzijai stiklo pluoštа. Izoterminės plokštės iš vidaus padengtos plonu poliesterio sluoksniu. Dviejų dalių galinės durys sukonstruotos iš 80 mm storio plokštės ir pritvirtintos prie rėmo, pagaminto iš rūgščiai atsparaus plieno. Iš šio metalo pagamintos ir sukamosios spynos (po vienа kiekvienoje durų dalyje), vyriai ir vidaus apsauga. Klientui pageidaujant galima užsakyti atsarginę sklendžių porа.

šaldytuvo 60 mm storio šoninės sienos iš vidaus sutvirtintos prie grindų sumontuotu aliumininiu 285 mm aukščio L formos profiliu. Toks pat profilis yra ir ant priekinės sienos. Ji - 100 mm storio. ši siena yra specialiai sustiprinta agregato antstatui. Vidaus apšvietimo lemputės, kaip ir durų rankena, yra įleistos į sienа, todėl visi šaldytuvo paviršiai yra lygūs, netrukdo krauti prekes. Grindys tvirtos, izoliuotos, 100 mm storio, pritaikytos važiuoti šakiniu vežimėliu. Jos gali išlaikyti apie 6500 kg svorį. Viršutinis grindų sluoksnis padengtas pilkos spalvos vienalyčiu liejiniu su neslidžiu paviršiumi. Galinėje grindų dalyje, pagamintoje iš rūgščiai atsparaus plieno, yra vandens nutekėjimo kanalai. Pasirinktinai gali būti montuojamos grindys, išklotos aliuminio skarda.

Gamintojas siūlo ir papildomа šaldytuvo įrangа: stogo sutvirtinimа sunkiai skerdienai kabinti (su kabliais), praveriamа ir susstumiamа pertvarа, vertikalius profilius ant šoninių sienų (jie naudojami montuojant antrojo, reguliuojamo, grindų lygio sijas), oro kanalus bei uždaromа aliuminio dėžę padėklams.

Važiuoklė, ant kurios montuojamas šaldytuvas, pagaminta Vieliunyje, naujame moderniai įrengtame gamybos ceche. Pasinaudojus didžiausių Vakarų Europos ir Jungtinių Valstijų puspriekabių gamintojų patirtimi bei žiniomis, buvo paruoštas visiškai naujas modernus gamybos procesas. Jis prasideda konstruktorių skyriuje, kur paruošiama gamybai būtina dokumentacija. Konstruktorių darbas visiškai kompiuterizuotas, įdiegta amerikiečių kompiuterinė programinė įranga „ProEngeener“.

Rėmo gamybai naudojamas labai atsparus lengvai suvirinamas švediškas plienas DOMEX 690. Nors jis brangesnis už įprastа 18G2, tačiau už jį lengvesnis. Konstruktoriai siekė, kad sukomplektuota važiuoklė svertų ne daugiau kaip 3800 kg.

Iš pradžių rėmas du kartus apdorojamas šratų srautu, po to gruntuojamas ir tik tada dažomas. Pagamintas rėmas važiuoja į Italijа, ten montuojamas antstatas, po to puspriekabė grįžta į Lenkijа, kur sumontuojamas šaldymo agregatas. Antstatas, žinoma, turi ATP sertifikatа bei Transporto ir jūrininkystės ministerijos išduotа tinkamumo naudoti pažymėjimа.

Išskirtinis šaldytuvo bruožas - „DaimlerChrysler“ ašys, kurių pasaulinė premjera įvyko praeitų metų pavasarį. Naujausios kartos ašys (integruotos su pakaba) yra apie 50 kg lengvesnės už standartines, tad visas komplektas lengvesnis apie 150 kg. Ašys aprūpintos diskiniais stabdžiais „Knorr SB7“ (pasirinktinai SB6), o diskinių stabdžių skersmuo yra 430 arba 370 mm. Ašių apkrova - iki 9000 kg, joms suteikiama 1 milijono kilometrų ridos arba dvejų metų garantija. Tikslias garantijos suteikimo ir ašių aptarnavimo sаlygas galima rasti specialioje serviso knygutėje, pridedamoje prie kiekvienos ašies.

Stabdžiai turi automatinę reguliavimo sistemа ir antiblokavimo mechanizmа ABS/EBS 4S2M. Pirmoji ašis - su automatiniu keltuvu. Prireikus galima papildomai apkrauti vilkiko ašį, tai palengvina transporto priemonės judėjimа slidžiu keliu. Važiuoklėje taip pat įrengtas platformos pakėlimo ir nuleidimo (200 mm diapazone) vožtuvas, firmos „Jost“ dviejų diapazonų atraminės kojos, galinis buferis su bėgeliais transportavimui keltu bei uždaroma aliumininė 36 europadėklų dėžė.

Puspriekabė šaldytuvas su plieniniais ratlankiais bei 385/65 R22,5 padangomis sveria 6820 kg. Kartu su šaldymo agregatu, kurio svoris apie 800 kg, bei dėže padėklams (265 kg) transporto priemonė sveria 7885 kg.

Nauja puspriekabė jau parduodama ir kainuoja apie 31500 eurų (be agregato), jа užsakius gamyba trunka 4-6 savaites.

Gamintojai iš Vieliunio ryžosi gaminti puspriekabę šaldytuvа, tikėdamiesi pagyvėjimo maisto produktų pramonėje po įstojimo į ES. Ar įsitvirtins „Wielton“ šaldytuvai Lietuvos rinkoje, kur tvirtai laikosi „Schmitz“, „Schwarzmьller“, „Kцgel“ ir „Iglookar“ gaminiai? Sunku pasakyti, nors „Wielton“ ir turi daug privalumų. Tai žinomas, tvirtа pozicijа turintis gamintojas, o jo puspriekabes galima sutikti visuose šalies keliuose. „Wielton“ turi platų servisų tinklа: 13 dirbtuvių Lenkijoje, po dvi Lietuvoje ir Latvijoje. Gamintojai stengiasi, kad vežėjai gerai įsimintų „Wielton“ simbolį - kupranugarius geltoname fone - ir tikisi, kad vartotojai netruks suprasti ir įvertinti tа naudа, kuriа „Wielton“ siūlo kartu su nauju gaminiu - puspriekabe šaldytuvu, sukurtu bendradarbiaujant su UNIVAN ir koncernu „DaimlerChrysler“.

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr.3 (39)

"Linava" informuoja

Naujienos

Alternatyvos

25,25 ar 18,75 metro, 60 ar 40 tonų?

Biodyzelinas iš atliekų

Nauji modeliai

šALDYTUVAI Iš VIELIUNIO

Turkiškasis „Deimantas“

Psichologija

SAVO LAIKO KALVIS

šeima

MILčIJA: patikimumo garantas - šeimyninė atsakomybė

Statistika

Naujienos

Lietuvoje ir pasaulyje

Asociacijos „Linava“ paaiškinimas

Naujienos

Transporto politika

Vairuotojų pažymėjimai: saugumo ir laisvo judėjimo užtikrinimas

Keleivinis transportas

TIK DIRBDAMI NAUJOVIšKAI IšLIKSIME...

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos

Technika

EC reiškia energijos taupymа

KETURIOS PAVAROS, PENKIOS…, šEšIOS… -O GAL DAR DAUGIAU?

Teisė

Europos Sаjungos transporto teisų

Verslo etika

Liežuvis vienas, ausys - dvi

Muziejus

Senasis „maršrutinukų“ pirmtakas