Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

TIK DIRBDAMI NAUJOVIšKAI IšLIKSIME...

Praėjusių metų spalį Kortrijke vykusioje „Busworld“ parodoje drauge su Mažeikių autobusų parko eksploatacijos skyriaus viršininke Aušra Juozapavičiene po ekspozicijos sales ieškojome „Bova“ autobusų stendo: kaip tik šias, Lietuvoje dar nedžnai sutinkamas transporto priemones, buvo užsisakę mažeikiškiai ir artimiausiu metu laukė jų atvykstančių į parkа. Gamintojų pateiktuose bukletuose nagrinėjome autobusų techninius duomenis, fotografavome, apžiūrinėjome mašinа išorę, įrangа, salonа, vairuotojo darbo vietа... Be abejo, parodos stende puikavosi kur kas naujesni, šiuolaikiškesni, modernesni „Bova“ modeliai, tačiau, pasak A. Juozapavičienės, mažeikiškiams ir tie, nusipirktieji, lyginant su turimais senaisiais ikarusais bei lazais - didžiulis žingsnis į priekį. Bendrauti su šalies autobusų parkų vadovais tenka gana dažnai, ir į akis krenta fanatiškas jų tikėjimas savo darbo svarba. Nepaisydami nelengvos dabartinės keleivinio transporto būklės, jie tiki sėkme, ieško naujovių ir sugeba išlikti tokiomis sаlygomis, kokiomis užsienio vežėjų įmonės, ko gero, neišgyventų nė pusmečio... Tad ir mažeikiškių pasididžiavimui įsigijus naujesnių, modernesnių autobusųnegalėjome likti abejingi - nuvykome pasidžiaugti drauge su jais.

Lina JAKUBAUSKIENė

Naujovės

Pastaruoju metu Mažeikių autobusų parkas įsigijo penkis pavažinėtus „Bova“ autobusus: keturis turistinius ir vienа priemiesčio vežimams. Turistiniai autobusai - su televizoriais, patogiomis atsilenkiančiomis sėdynėmis, sanitarine bei virtuvės įranga, erdviais bagažo skyriais. Vienas autobusas pritaikytas vežti žmonėms su negale - jame įrengta speciali rampa vežimėliui į salonа įkelti. Tris autobusus bendrovės vadovai ketina klasifikuoti pagal tarptautinius IRU reikalavimus ir tikisi, kad bent du iš jų atitiks trijų žvaigždučių komforto kategorijа.

„Kodėl pasirinkome olandiškаsias „Bova“? Jų kainos ir kokybės santykis mums pasirodė priimtiniausias. Autobusai patikimi, surenkami ant DAF važiuoklės, į juos montuojami dyzeliniai DAF varikliai. Jų aptarnavimas nesudėtingas, detalės palyginti nebrangios. Be to, parke turint vienodos markės autobusus, juos aptarnauti lengviau“, - sakė Mažeikių autobusų parko direktorius Juozas Kelmelis. Drauge su „Bova“ nupirkti ir trys 9-10 metų senumo MAN autobusai priemiestiniams vežimams.

„Prieš ketverius metus už gautа kreditа nusipirkome septynis autobusus: 5 priemiesčio ir 2 tarpmiesčio, kadangi vežti keleivių su turimais jau nebegalėjome. Tolesnis žingsnis buvo atnaujinti ir tarpmiesčio maršrutais važinėjančių autobusų parkа. šiuo metu aptarnaujame dvylika tarpmiestinių maršrutų. Mažeikiai įsikūrę pačiame Lietuvos pakraštyje, didieji miestai - Vilnius ir Kaunas - gana toli, kelionė iki jų netrumpa, ir keleiviai nori važiuoti patogiai. žinojome, kad mažeikiečiai, vykdami į sostinę, bilietа dažnokai pirkdavo iki šiaulių, o ten sėsdavo į modernesnius, greitesnius bei patogesnius „Busturo“ autobusus, ir tai mūsų visai nedžiugino. Tikimės, kad įsigiję naujų transporto priemonių, šiа problemа išsprendėme, ir miesto gyventojai gali pasiekti Vilnių patogiai ir nepersėsdami“, - sakė parko vadovas.

Naujų, modernių, patogių autobusų šiaurės Vakarų kraštui vis dar labai trūksta. Pasak J. Kelmelio, praėjusį pavasarį jie su senaisiais autobusais nespėdavo patenkinti visų pageidavimų užsisakyti transporto priemonę tolimesnei išvykai. Dabar užsakomiesiems reisams aptarnauti parkas galės pasiūlyti net keletа autobusų, o tai - užtikrintos ir stabilios pajamos.

Mažeikių autobusų parko vadovai patenkinti ir dar vienu pirkiniu: pastaruoju metu jie įsigijo septynis naujus PAZ vidutinės klasės autobusiukus. Jie - 8 metrų ilgio, 24 sėdimų vietų, naujovė - dyzelinis Euro 1 reikalavimus atitinkantis variklis. 100 kilometrų jie sunaudoja tik 18 litrų kuro, yra patvarūs ir labai tinka važinėti gan prastais rajono keliais.

Maršrutai ir veikla

Iš viso Mažeikių autobusų parkas turi 45 autobusus. Priemiestyje mažeikiškiams pavyko išsaugoti beveik visа vežimų rinkа. Privatūs vežėjai čia užima tik 5 proc. Aptarnaujami 29 maršrutai. Tai - trečdalis parko veiklos. Didžiausius keleivių srautus priemiestyje sudaro moksleiviai, tad visi maršrutai pritaikyti prie jų pavėžėjimo. Pasak A.Juozapavičienės, gana sudėtinga buvo sutvarkyti atsiskaitymа už moksleivių pavėžėjimа. Pastaruoju metu su mokykla ir švietimo skyriumi sudaromos sutartys dėl moksleivių vežimo, kiekvienа mėnesį švietimas pristato parkui moksleivių sаrašus, vežėjai išspausdina leidimus, kuriuose nurodytas maršrutas, jie galioja kartu su mokinio pažymėjimu. Mėnesio pabaigoje mokyklos pristato nelankiusiųjų pamokų, todėl ir nevažiavusių autobusais, sаrašus, o vežėjai pateikia sаskaitа apmokėti.

„Stengiamės, kad moksleiviai mokyklas pasiektų kuo patogiau ir saugiau. Jų patogumui įrengėme daugiau stotelių mieste, nuolat lankomės stotyje pažiūrėti, ar visi vaikai telpa į autobusus. Kad moksleiviai atvyktų laiku, paliekame autobusus nakčiai kai kuriuose rajono miesteliuose. Taip išvengiame ir „tuščios“ transporto priemonių ridos“, - sakė eksploatacijos skyriaus viršininkė.

Dėl ypatingos miesto geografinės padėties (jį dviejose vietose kerta geležinkelio bėgiai, mieste daug apvažiavimų, autobusų maršrutai driekiasi ratu ir miestiečiai greičiau reikiamа vietа pasiekia pėsčiomis) tėra tik du miesto maršrutai.

Parke iki minimumo mažinamos išlaidos bei sаnaudos. 1992 metais, kai Mažeikių autobusų parkas atsiskyrė nuo krovininio transporto priemonių parko, čia dirbo 274 žmonės, šiuo metu - 122. 65 iš jų - vairuotojai. Papildomų lėšų uždirbama ir iš reklamos ant autobusų, už aikštelės nuomа, remonto paslaugas.

Nelegalai

„Be abejo, jų yra ir Mažeikiuose, - užklaustas apie opiа šalies vežėjų problemа atsakė J.Kelmelis. - Kadangi valdžia nelegalia veikla užsiimančių keleivių vežėjų negaudo, esam priversti kovoti su jais patys. Tai mums nemažai kainuoja“. Mažeikiškiai pirmieji šalyje pradėjo saugoti ne tik autobusų stotį, bet ir stoteles miesto ribose. Prieš dvejus metus sudaryta sutartis su saugos firma „Dorsimus“, kurios darbo rezultatai ir teikiama finansinė nauda pasijuto iš karto. Dabar, kai nelegalūs vežėjai jau daugmaž iš miesto išguiti, Mažeikių autobusų parkas ketina atsisakyti firmos paslaugų ir bandyti tvarkytis savo jėgomis.

Kas laukia keleivių

vežėjų įmonių?

„Gaila, kad iki šiol neatsirado specialistų, galinčių sukurti Lietuvos keleivinio transporto plėtros strategijа bei ateities vizijа. Tai trukdo kurti ir savаjа, rajono strategijа. Dar neaišku, kaip keisis mūsų darbo sаlygos įstojus Europos Sаjungа, tačiau jau dabar galime prognozuoti, kad konkurencija tarp vežėjų įmonių taps dar aštresnė. Didžiаja dalimi nuo miestų ir rajonų savivaldybių vadovų priklausys, ar šalies keleivinio transporto įmonės apskritai išliks“, - teigė J. Kelmelis, kalbėdamas apie parko ateitį.

Pasak bendrovės vadovo, darbo sėkmė priklausys ir nuo to, koks vaidmuo atiteks privatiems vežėjams. Paprastai šie stengiasi pasirinkti tik pelningus maršrutus bei laikа, kai keleivių srautai didžiausi. Jei privatininkams bus suteikiamos išskirtinės sаlygos, dirbti visuomeniniam vežėjui bus sunku. „Mes - už sveikа konkurencijа, tačiau manome, kad sutartys maršrutams aptarnauti turėtų būti sudaromos bent ketveriems metams. Nemažai investavome parkа atnaujindami ir norėtume, kad mūsų ateitis būtų daugmaž aiški. Dabar nėra jokių saugiklių, užtikrinančių, kad įdėtas lėšas galėsime sėkmingai susigrаžinti“, - teigė parko vadovas.

Atsiliepimai

Mažeikių autobusų parkas - asociacijos „Linava“ narys nuo 1995 metų. Pasak Keleivinio transporto skyriaus vadovo Eugenijus Stolovickio, mažeikiškai - aktyvūs Keleivinio transporto sekcijos nariai, iniciatyvūs, visada turintys savo nuomonę ir jа sakantys. Pastarojo laikotarpio statistiniai rezultatai rodo, kad ir ekonominiai parko rodikliai gerėja. Transporto priemonių parkas sėkmingai atnaujinamas, stengiamasi taupyti, dirbti naujoviškai. „Džiugu, kad Mažeikių įmonė pareiškė norа klasifikuoti naujai įsigytus autobusus pagal Europoje pripažintus IRU reikalavimus - vadinasi, parko vadovai galvoja apie ateitį. Malonu tarp savo narių turėti tokį kad ir nedidelį, bet stabiliai ir sėkmingai dirbantį autobusų parkа“, - teigė E. Stolovickis.

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr.3 (39)

"Linava" informuoja

Naujienos

Alternatyvos

25,25 ar 18,75 metro, 60 ar 40 tonų?

Biodyzelinas iš atliekų

Nauji modeliai

šALDYTUVAI Iš VIELIUNIO

Turkiškasis „Deimantas“

Psichologija

SAVO LAIKO KALVIS

šeima

MILčIJA: patikimumo garantas - šeimyninė atsakomybė

Statistika

Naujienos

Lietuvoje ir pasaulyje

Asociacijos „Linava“ paaiškinimas

Naujienos

Transporto politika

Vairuotojų pažymėjimai: saugumo ir laisvo judėjimo užtikrinimas

Keleivinis transportas

TIK DIRBDAMI NAUJOVIšKAI IšLIKSIME...

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos

Technika

EC reiškia energijos taupymа

KETURIOS PAVAROS, PENKIOS…, šEšIOS… -O GAL DAR DAUGIAU?

Teisė

Europos Sаjungos transporto teisų

Verslo etika

Liežuvis vienas, ausys - dvi

Muziejus

Senasis „maršrutinukų“ pirmtakas