Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

25,25 ar 18,75 metro, 60 ar 40 tonų?

įdomu, kas dar atsimena, koks autotraukinio masės limitas galiojo iki paskutinį praėjusio amžiaus dešimtmetį nustatytos 40 tonų ribos? Pamiršusiems priminsime - 38 tonos. Tada tos dvi tonos sukėlė didelį vežėjų entuziazmа.

Tačiau laikai keičiasi, ir gali būti, kad du kol kas svarbiausi tarptautiniams krovinių vežimams ribiniai transporto priemonių dydžiai - didžiausias leidžiamas 18,75 metro bendras autotraukinio ilgis bei maksimali leistina 40 tonų autotraukinio masė - netrukus taip pat taps istorija. Juos, ko gero, pakeis nauji, vežimų autotransportu efektyvumа galintys iš esmės pagerinti rodikliai, kuriuos aktyviai propaguoja su vežimais Suomijoje bei švedijoje susipažinę transporto verslo analitikai. šiose didelį plotа ir sаlyginai mažа gyventojų tankį turinčiose šalyse jau seniai galioja savi maksimalios masės (60 tonų) ir ilgio (25,25 metro) apribojimai autotraukiniams, važinėjantiems bendrojo naudojimo keliais.

Ne vien todėl, kad Skandinavijoje keliai daug kur eina kietu granito klodų paviršiumi ir gali atlaikyti didesnį apkrovimа. Pragmatiškieji švedai apskaičiavo: šiek tiek sustiprintа važiuoklę ir ne kа didesnės galios variklį turintis didesnės leistinos masės autotraukinys eksploatuojamas atsieina pigiau nei pora mažesnių ir lengvesnių, kuriems reikia dukart daugiau vairuotojų…

„švediškas junginys“, kaip dabar populiariai vadinamas Europoje toks 60 tonų autotraukinys, susideda iš trijų ašių (6x4 arba 6x2 važiuoklė) vilkiko ir keturių ašių (dvi pasukamos priekyje, dvi gale) priekabos. Tokios priekabos visos ašys turi sudvejintus ratus, taigi ji rieda ant 16 padangų, o vilkiko priekinė ašis apskaičiuota 8 tonų apkrovai. Išskyrus pastarаjį nukrypimа nuo daug kur galiojančių kelio dangos apkrovos normų, „švediškas junginys“ nenualina kelio dangos daugiau nei standartinis 40 tonų autotraukinys, susidedantis iš dviašio vilkiko ir triašės puspriekabės.

švedų firma „Scania“ dar 2001 metais Briuselyje vykusioje tarptautinėje konferencijoje eismo saugumo klausimais pristatė specialiai Europos magistralių sаlygoms pritaikytа ir todėl valdomumu nuo įprasto autotraukinio nesiskiriantį junginį, kurio kėbulų tūris buvo 50 procentų didesnis nei standartinio. Esminis privalumas - net 20 procentų mažesnės degalų sаnaudos vienai krovinio tonai gabenti.

Tada švedų firmos pranešimа daug kas praleido negirdomis. Tačiau per keletа pastarųjų metų krovininio transporto eismo intensyvumas Europos magistralėse išaugo tiek, kad esami keliai ir jų infrastruktūra tapo stabdžiu tolimesniam vežimų apimties augimui. Skandinavų patyrimu susidomėjo Tarptautinė kelių transporto sаjunga (IRU). Jos specialistai nustatė, jog visuotinai perėjus prie magistralinių vežimų 60 tonų autotraukiniais, bendrа važiavimų skaičių pavyktų sumažinti maždaug 32 procentais, degalų sаnaudas - 15 procentų, o autotraukinių eksploatacija vidutiniškai atpigtų 23 procentais. Tai viliojanti perspektyva, ir pasiūlymui didinti didžiausiа leistinа autotraukinių masę Europoje atsiranda vis daugiau pritariančiųjų. Belieka įtikinti Briuselį.

Parengta pagal

„Lastauto Omnibus“

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr.3 (39)

"Linava" informuoja

Naujienos

Alternatyvos

25,25 ar 18,75 metro, 60 ar 40 tonų?

Biodyzelinas iš atliekų

Nauji modeliai

šALDYTUVAI Iš VIELIUNIO

Turkiškasis „Deimantas“

Psichologija

SAVO LAIKO KALVIS

šeima

MILčIJA: patikimumo garantas - šeimyninė atsakomybė

Statistika

Naujienos

Lietuvoje ir pasaulyje

Asociacijos „Linava“ paaiškinimas

Naujienos

Transporto politika

Vairuotojų pažymėjimai: saugumo ir laisvo judėjimo užtikrinimas

Keleivinis transportas

TIK DIRBDAMI NAUJOVIšKAI IšLIKSIME...

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos

Technika

EC reiškia energijos taupymа

KETURIOS PAVAROS, PENKIOS…, šEšIOS… -O GAL DAR DAUGIAU?

Teisė

Europos Sаjungos transporto teisų

Verslo etika

Liežuvis vienas, ausys - dvi

Muziejus

Senasis „maršrutinukų“ pirmtakas