Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

MILčIJA: patikimumo garantas - šeimyninė atsakomybė

Pasirinkimа nulėmė

draugo patarimas

Atkurta Lietuvos nepriklausomybė sužadino daugelio verslininkų iniciatyvа ir siekį gyventi bei dirbti savarankiškai. Milda su Petru dažnai pasvajodavo apie galimybę patiems kurti savo ateitį, užtikrinti normalias gyvenimo sаlygas dviem savo sūnums - Donatui ir Povilui. Iš pradžių nuosavo verslo įdėjа šeima siejo su prekyba, bet netrukus susidomėjo draugo, turėjusio transporto įmonę su keliais sunkvežimiais, perspektyviu pasiūlymu imtis vežėjų verslo. Neišgаsdino nei biurokratiniai barjerai, nei didelė pradinė investicija. Petras pripažįsta, kad polinkį technikai jaučia iš vaikystės - mėgdavo kartu su tėvu gimtųjų Domantonių laukais pavairuoti traktorių, kombainа. Pravertė ir mokslai Daugų žemės ūkio technikume (tapo technikos mechaniku), ir dešimties metų darbo autoservise patirtis, ir studijos Vilniaus inžineriniame statybos institute, kur įsigijo transporto ekonomikos specialybę.

čyžių šeima nusprendė sukurti mažа individualiа įmonę - turėtų vienа sunkvežimį, jį vairuotų Petras, o Milda taptų oficialia įmonės steigėja ir tvarkytų buhalterijа. Pirmа krovininį automobilį - vilkikа MAN - Petras išsirinko nuvykęs į Kaunа - automobilių pardavimo aikštelėje nusižiūrėjo. Galbūt šis pasirinkimas ir nulėmė, kad vėliau, didindami automobilių parkа, papildydavo jį dažniausiai manais.

Per vienuolika

metų išaugusi įmonė

Petras prisimena, kaip pats rinkosi ir pirko pirmuosius keturiolika automobilių. Jau tada jis sugebėjo iš porai sunkvežimių skirtos paskolos nusipirkti net penkis…

Petras čyžius pats veždavo krovinius į Rytų Vokietijа, o solidūs frachtai skatino plėsti įmonę. Reikėjo ne tik automobilių, bet ir vairuotojų.

Pagarbiai dabartinis direktorius Petras čyžius kalba apie pirmuosius įmonės vairuotojus Algį Treigį, Vytautа čaplikа, Gintа Arlauskа, Juozа Vrubliauskа, su kuriais kartu krimto nelengvа vairuotojo duonа ir kurie sаžiningai dirba įmonėje iki šiol. Tiesa, vairuotojų gretos gerokai pasipildė - dabar jų net keturiadešimt penki. O iš viso įmonėje „Milčija“ dirba aštuoniasdešimt vienas žmogus.

Pasipildė ir transporto parkas. Po Kalėdų, prieš Naujuosius, erdviame įmonės kieme išsirikiavo keturiasdešimt trys sunkiavoriai, tarp kurių net 33 MAN, šeši „Mercedes-Benz“ ir keturi IVECO automobiliai su „Krone“ bei „Zremb“ tentinėmis priekabomis, puspriekabėmis. įmonės pasididžiavimas - devyniolika didžiatūrių autotraukinių. Automobilių parkas nuolat atnaujinamas. štai po Naujųjų įmonė pardavė aštuonis autotraukinius ir nusipirko vietoj jų devynis naujėlesnius. Tai leis padidinti prekių (durpių, lentų, padėklų, baldų ir pan.) gabenimа nusistovėjusiais maršrutais į Olandijа, Belgijа, čekijа, Vakarų Vokietijа.

„Atsisakę maršrutų į Rytus ėmėme dirbti stabiliau, nors uždarbis mažesnis, bet neliko bemiegių naktų dėl netikėtų rūpesčių gabenant krovinius į Rytus“, - sako Petas čyžius.

Apie įmonę daug pasako ir jos būstinė. Pirmaisiais metais „Milčija“ buvo įsikūrusi šeimos bute. Vėliau persikėlė į patalpas Alytaus centre. Išaugusiai įmonei reikėjo ir erdvesnių patalpų, ir didesnės automobilių aikštelės. Miesto pakraštyje nuostolingai dirbusiа metalo dirbinių bendrovę „Pagava“, supirkę jos akcijas, čyžiai pertvarkė ir pritaikė transporto įmonei.

Atnaujintas pastatas patraukliai atrodo ir iš lauko, ir viduje. Antrame aukšte moderniai įrengtose administracinėse patalpose dirba įmonės vadovai, transporto vadybininkai, ekspeditoriai… Pirmame aukšte - erdvios dirbtuvės, jose vienu metu gali tilpti septynios transporto priemonės. šeši šaltkalviai remontuoja automobilių, priekabų pakabas, keičia ratus, tepalus, lopo įplėštus tentus.

„Milčijos“ antroji veiklos kryptis - plastikinių langų ir durų gamyba, ji sudaro penkiolika procentų metinės apyvartos.

Savų žmonių ratas

Petras ir Milda čyžiai, sukūrę kelias dešimtis darbo vietų, džiaugiasi galėdami pasiūlyti sugebėjimus atitinkančias pareigas ir giminaičiams. štai Mildos sesuo Daiva - „Milčijos“ buhalterė, jos vyras Arūnas - transporto vadybininkas. Jo profesionalumas ir teisinės bei CMR konvencijos žinios akivaizdžiai išryškėjo po trumpo pokalbio apie specialių krovinių gabenimo ypatybes, ekstremalias situacijas gelbstint krovinius avarijų atvejais, partnerių pasirinkimа.

Petro brolis Stasys - transporto remonto dirbtuvių autošaltkalvis, jo sūnus Tomas čia atlieka praktikа, dukra pusę dienos dirba sekretore. Petro sesuo Onutė - valytoja.

čyžiai savo sūnums leidžia savarankiškai pasirinkti gyvenimo keliа. Jų pomėgiai geriausiai išryškėja renkantis dovanas gimtadienių proga. Dvyliktokas Povilas linkęs domėtis gamta ir labai džiaugiasi gavęs dovanų žuvyčių akvariumа ar nusipirkęs driežа. O štai dvidešimtmetis Donatas gimtadieniui užsiprašė įrankių komplekto automobilių remontui. Tėvai pasvajoja, kad jis galbūt taps dirbtuvių vadovu: tai realu ne tik dėl jo polinkio remontuoti automobilius - Donatas turi gerа mokytojа Tadа Juškauskа, kuris anksčiau dirbo inžinieriumi transporto įmonėje, o dabar, sulaukęs pensijinio amžiaus, vadovauja „Milčijos“ transporto remonto dirbtuvėms ir augina sau pamainа.

Kas padeda išgyventi?

Pirmiausia - patikimi ir sаžiningi bendradarbiai. Be to - partneriai, tai šalies ir užsienio įmonės, su kuriomis žodinis susitarimas svarbesnis už rašytinius įsipareigojimus. Reikia pagalbos - paskambinai ir sutvarkei reikalus, o biurokratiniai formalumai dienа kitа gali ir luktelėti.

Direktorius Petras čyžius geru žodžiu mini „Statoil“ ir jų degalų korteles, „Auto Trade“ ir jų tiekiamas padangas „Bridgestone“, IF draudimo kompanijа ir jų draudimo apsaugos paslaugų paketа, „Gumintа“, kokybiškai restauruojančiа padangas, Olandijos juridinių paslaugų kompanijа, padedančiа susigrаžinti PVM iš šios šalies, detalių tiekėjus Vokietijoje bei šios šalies MAN autocentrus, operatyviai suremontuojančius vilkikus.

Asociacija „Linava“, efektyviai atstovaujanti vežėjų interesams, taip pat prisideda gerindama transporto įmonių, taigi ir „Milčijos“, verslo aplinkа, skleisdama vežėjams naudingа informacijа, kuri dažnai padeda rasti teisingа sprendimа, išvengti klaidų. šiuo metu ypač aktualu gauti teisingа informacijа apie PVM įstatymo taikymа Lietuvai tapus ES nare.

žvelgiantiems į perspektyvа „Milčijos“ savininkams vežėjų verslas ES erdvėje atrodo būsiаs įdomesnis. Akivaizdu, kad paspartės krovinių gabenimas, sumažės gaišatis, kai neliks muitinės procedūrų. Antra vertus, gali padidėti konkurencija, mažėti pelnas. Bet tai tik prognozės. Konkreti situacija paaiškės tik Lietuvai tapus ES nare, tik tada realiai galima bus įvertinti gautas laisves ir atsiradusius suvaržymus. Kaip ten bebūtų, „Milčija“ sieks prisitaikyti prie naujų darbo sаlygų ir išlikti vežėjų versle. Juk už Mildos ir Petro čyžių - ir sūnūs, ir giminaičiai ir bendradarbiai…

Vidmantas Kliukas


"Transporto pasaulis"
Kovas Nr.3 (39)

"Linava" informuoja

Naujienos

Alternatyvos

25,25 ar 18,75 metro, 60 ar 40 tonų?

Biodyzelinas iš atliekų

Nauji modeliai

šALDYTUVAI Iš VIELIUNIO

Turkiškasis „Deimantas“

Psichologija

SAVO LAIKO KALVIS

šeima

MILčIJA: patikimumo garantas - šeimyninė atsakomybė

Statistika

Naujienos

Lietuvoje ir pasaulyje

Asociacijos „Linava“ paaiškinimas

Naujienos

Transporto politika

Vairuotojų pažymėjimai: saugumo ir laisvo judėjimo užtikrinimas

Keleivinis transportas

TIK DIRBDAMI NAUJOVIšKAI IšLIKSIME...

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos

Technika

EC reiškia energijos taupymа

KETURIOS PAVAROS, PENKIOS…, šEšIOS… -O GAL DAR DAUGIAU?

Teisė

Europos Sаjungos transporto teisų

Verslo etika

Liežuvis vienas, ausys - dvi

Muziejus

Senasis „maršrutinukų“ pirmtakas