Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Vasario 26 d. viešbučio „Crowne Plaza“ konferencijų salėje susirinko vežėjai, atstovaujantys didžiausiam narių skaičiumi Vilniaus regionui. šis renginys užbaigė vasario 11d. Panevėžyje startavusį regioninių pasitarimų maratonа, kuris per Kaunа, Klaipėdа, šiaulius ir Alytų finišavo šalies sostinėje.

Tomas LABžENTIS

Džiugios naujienos

dėl Lenkijos leidimų

Kalbėdamas apie vienа iš aktualiausių vežėjų problemų - nuolatinį Lenkijos leidimų stygių, asociacijos ҐLinava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius pranešė džiugiа naujienа. Po sunkių, tačiau sėkmingų derybų vasario 9-10 d. Lenkijoje pavyko susitarti dėl 9 000 papildomų leidimų, kurie buvo gauti jau tа patį mėnesį. šiek tiek vėliau numatytas Lietuvos ir Lenkijos bendros komisijos posėdis, kuriame, tikimasi, bus skirtas reikalingas papildomų leidimų skaičius mūsų vežėjams.

Kadangi Lenkija iš esmės nepakeitė savo nuostatos mažinti krovininių transporto priemonių tranzitа per savo šalį, A. Kondrusevičius pateikė informacijа ir apie šios šalies siūlomа galimybę naudotis keltais. Pasak asociacijos prezidento, naudotis siūloma keltų linija gali paskatinti tik ekonomiškai patrauklios sаlygos - prieinama kaina ir kuo trumpesnis kelionės laikas.

Kalbėdamas apie pokyčius, su kuriais susidurs vežėjai Lietuvai tapus visateise Europos Sаjungos nare, ir atsakydamas į vežėjų pateiktus klausimus, A. Kondrusevičius pažymėjo: sumažėjus pajamoms iš TIR knygelių pardavimo keisis ir asociacijos darbo pobūdis bei veikla. Asociacija „Linava“ turės ginti vežėjų interesus tarptautinėje ir vidaus rinkoje, teikdama kokybiškas ir gyvybiškai reikalingas vežėjams paslaugas, įgyvendindama naujus komercinius projektus. Todėl svarbu kuo racionaliau komercinei veiklai panaudoti ne tik ҐLinavos“ serviso ir Mokymo centro galimybes, bet ir teikiamа informacijа, kuri šiandien yra prieinama visiems. Ateityje planuojama, kad informacija bus nemokama tik asociacijos nariams.

Bendrijos leidimai

ir kitos aktualijos

Lietuvai tapus Europos Sаjungos nare, šiuo metu galiojančiа vienkartinių dvišalių kelionės leidimų sistemа krovininėms transporto priemonėms pakeis vieningos formos Europos Bendrijos leidimai ir jų kopijos. Kaip pasitarimo dalyvius informavo Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento vyriausiasis specialistas Jaunius Jasiūnas, vežėjas kiekvienai transporto priemonei gaus šio leidimo kopijа, reikalingа kroviniams gabenti tarp Europos Sаjungos šalių. Vežant krovinius į trečiаsias šalis, bus reikalingi trečiųjų šalių leidimai. Prognozuojama, kad vienas Europos Bendrijos leidimas, kuris galios iki 5 m., vežėjams kainuos apie 250 Lt, leidimo kopija kiekvienai transporto priemonei tam pačiam laikotarpiui - apie 150 Lt.

Pasak Susisiekimo ministerijos atstovo, nuo gegužės 1 d. nebus ribojamas vežėjų transporto priemonių parko didėjimas, o kabotažiniams vežimams nustatytas pereinamasis laikotarpis pagal formulę 2+2+1. Išsamiau apie tai, taip pat apieliekančius galioti ETMK leidimus, skaitmeninius tachografus ir kitus aktualius klausimus vežėjus jau informavome ankstesniuose ҐVežėjų žinių“ numeriuose.

Atsakydamas į vežėjų klausimus dėl vairuotojų iš trečiųjų šalių darbo, Jaunius Jasiūnas informavo: tokiems vairuotojams bus privalu turėti atitinkamus liudijimus, patvirtinančius jų nediskriminacinio įdarbinimo faktus. Numatoma, kad tokius pažymėjimus išduos kuri nors įstaiga iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos reguliavimo sferos arba Valstybinė kelių transporto inspekcija. Asociacijos ҐLinava“ prezidentas A. Kondrusevičius apgailestavo, kad darbo biržos turi per mažai duomenų apie vežėjų įmonėms reikalingus vairuotojus, todėl neretai susidaro klaidingas įspūdis, kad tokia problema neegzistuoja. Tuo pačiu A. Kondrusevičius paskatino vežėjus aktyviau kreiptis į darbo biržas, ieškant vairuotojų.

VKTI viršininko pavaduotojas Eugenijus Ruškus pažymėjo, kad Europos Bendrijos leidimams ir jų kopijoms gauti reikalingi dokumentai priimami nuo vasario 17 d., tačiau kol kas prašymus pateikė labai mažai vežėjų įmonių. Iki gegužės 1-osios lieka nedaug laiko, todėl E. Ruškus ragino vežėjus kuo skubiau pateikti prašymus ir kitus Europos Bendrijos leidimams gauti reikalingus dokumentus. Prašymai priimami ir išsami informacija teikiama visuose VKTI regioniniuose skyriuose, taip pat interneto tinklapyje www.vkti.lt. Bendrijos leidimai ir jų kopijos bus pradėti išdavinėti patvirtinus valstybinės rinkliavos dydį. Be to, visa vežėjams reikalinga informacija minėtais klausimais jau buvo pateikta žurnaluose ҐTransporto pasaulis“ ir ҐVežėjų žinios“.

Laisvas prekių judėjimas

tarp ES ir Lietuvos

Muitinės departamento direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis informavo, kad nenumatoma didelių pokyčių teisės srityje po gegužės 1 d. Ir toliau bus vadovaujamasi adaptuotu Europos Bendrijos muitinės kodeksu. Visoje Europos Sаjungoje užtikrintas laisvas prekių judėjimas, todėl joje nebebus ir muitinio tikrinimo. Prekių judėjimа kontroliuos Valstybinė mokesčių inspekcija. Bendras muitinės kontroliuojamų krovinių srautas sumažės dvigubai ar net dviem trečdaliais. Be to, J. Miškinis atkreipė vežėjų dėmesį į tai, kad mobilios muitinės kontrolės grupės dirbs pa

gal rizikos klasifikacijа, turės teisę stabdyti ir tikrinti transporto priemones bet kurioje vietoje ir bet kada.

Atsakydamas į vežėjų klausimа, ar tokių mobilių kontrolės grupių veikla nebus nauja vežėjų reketo forma, Muitinės pareigūnas užtikrino: taip iš tiesų neatsitiks, nes tokių grupių darbo rezultatyvumas bus kontroliuojamas pateikiant ataskaitа į Briuselį. Dėl visų iškylančių klausimų, susijusių su muitinės pareigūnų veikla, galima skambinti visа parа Muitinės departamento internetiniame tinklapyje www. cust.lt nurodytu telefonu.

Muitinės departamento direktoriaus pavaduotojas J. Miškinis pažadėjo, kad balandžio mėn. su Europos Sаjungos pokyčiais susijusiais klausimais vežėjai bus informuoti papildomai.

TIR garantijų pateikimo tvarka

ir dokumentų kontrolė pasienyje

Su nauja TIR garantijų pateikimo tvarka, sugriežtinta TIR knygelių turėtojų atsakomybe ir atsiskaitomybe, kitais TIR konvencijos taikymo klausimais vežėjus supažindino asociacijos ҐLinava“ TIR departamento direktorius Heliodoras Giedrys. Jis informavo, kad Muitinės departamentas neatnaujino SAFE TIR duomenų teikimo. Todėl TIR knygelėms, pagal kurias TIR gabenimai Lietuvoje baigti po š. m. sausio 1 d., asociacija ҐLinava“ kol kas netaikys kvotos mažinimo ir knygelių išdavimo blokavimo taisyklių.

VSAT Pasienio kontrolės skyriaus vyriausiasis specialistas Sigitas Ratkevičius pažymėjo, kad Lietuvai tapus Europos Sаjungos nare, pasieniečių funkcijos nesikeis. Kertant vidines Europos Sаjungos sienas būtinai reikės pateikti reikalingus dokumentus, o išorinių Europos Sаjungos sienų kontrolė bus dar labiau sugriežtinta. Pasieniečiai griežtai kontroliuos, kad nebūtų gabenami ginklai, narkotikai ar kiti draudžiami ir pavojų keliantys kroviniai. Be to, nereikėtų pamiršti, kad pasieniečiai, be specialiųjų savo funkcijų, privalo vykdyti ir bendras policijos pareigūnams deleguotas funkcijas.

Atsakydamas į klausimus apie eilių pasienyje susidarymo problemas, VSAT pareigūnas vežėjus informavo, kad pasieniečiai negali taip sparčiai dirbti kaip sagų štampavimo automatas, tačiau dokumentų patikra iš tikrųjų paspartės. Pasienyje sugaištas laikas priklauso ne tik nuo pareigūnų, bet ir Pasienio kontrolės punktų (PKP) infrastruktūros galimybių. Jeigu dokumentų patikros patalpos bus įrengtos tokiame pačiame aukštyje kaip ir krovininės transporto priemonės kabina, patikrinimo procedūrai galbūt pakaks ir 3 minučių. Asociacijos ҐLinava“ prezidentas A. Kondrusevičius informavo, kad dėl pasienio kontrolės punktų infrastruktūros gerinimo jau anksčiau kalbėta su VSAT vadovais. Asociacija ҐLinava“ kreipėsi į Susisiekimo ministerijа dėl papildomų lėšų skyrimo, pritaikant transporto infrastruktūrа Kalvarijos pasienio poste prie ES reikalavimų. Tuo pačiu keliamas dar vienas vežėjams aktualus klausimas - dėl įvažiavimo į terminalа prie Kalvarijos PKP.

***

Apibendrindamas regioniniuose pasitarimuose pateiktа informacijа, asociacijos ҐLinava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius padėkojo vežėjams už aktyvų dalyvavimа renginiuose, pastebėdamas, kad kelyje į Europos Sаjungа vežėjams lieka vis mažiau nežinomųjų. Pasak prezidento, jų liks dar mažiau, jeigu vežėjų įmonių vadovai kartu su vyriausiaisiais finansininkais taip pat aktyviai dalyvaus asociacijos rengiamuose seminaruose finansiniais klausimais. Kovo mėnesį regioniniuose seminaruose dalyvaujantys LR finansų ministerijos ir Valstybinės mokesčių inspekcijos atstovai aptars aktualias su Europos Sаjungos plėtra susijusias temas ir atsakys į vežėjų pateiktus klausimus.

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr. 4 (28)

"Linava" informuoja

"TransBaltica“ – transporto ir logistikos naujienos

Asociacijos nariams ir kandidatams

Bendra Lietuvos ir Latvijos Pareigūnų kontrolė

Chronologija

Dėl darbo sutarties su užsieniečiu nutraukimo

Didžiausias pavojus - dyzelino kaina

Estija

Gyvenimas ant ribos

INFORMACIJA keleivinio transporto sekcijos nariams

IRU:Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Kaip bus apmokestinamos transporto paslaugos

Kelyje į ES - vis mažiau nežinomųjų

Lenkijos apribojimai

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ XIII KONGRESAS 2003 m. gegužės 9 d., Vilnius

MAN: kartų kaita

Naujienos

Naujienos

Norvegija

Nuo rugsėjo - naujas mokestis

Prezidiumo posėdyje

REISAS - VALANDA TRUMPIAU

Rusija

Seminaras keleivių vežėjams

Su draudimo ir išperkamosios nuomos įstaigų atstovais aptartos vežėjų aktualijos

SUDėTINGAS SUNKVEžIMIO AGREGATAS

Susitikimas Ūkio ministerijoje

Teismo sprendimų vykdymas

TimoCorn TRUCK & CARGO

Transporto priemonių atitikties įvertinimo ir techninės apžiūros pakeitimai

VISKAS, KА NORėJOTE SUžINOTI APIE…

„Temsa Tourmalin“ debiutas Lietuvoje

Dilerių naujienos

Vilnius - VOLVO sostinė baltijos šalyse

Gamintojai siūlo

NESTE TURTO LXE ATITINKA DYZELINIų VARIKLIų ALYVų NAUJAUSIų KLASIFIKACIJų REIKALAVIMAMS

Kelių transporto inspekcija

Valstybinės kelių transporto inspekcijos informacija apie gautus ir išduotus kelionės leidimus 2003 m. sausio 1 d. - birželio 30 d.

Parodos

alt 2003

Poleminės pastabos

DVIGUBAS APMOKESTINIMAS: PASIRODO, KAI KAM TAI PATINKA

Norėta kuo greičiau, o...

Požiūris

KONGRESUI ARTėJANT

Psichologija

Derybos: svarbiausias pagalbininkas - šaltas protas

Rinkos naujienos

Naujienos

Rytų rinkoje

Modernizuoti MZKT savivarčiai

šeima

Lemtingas atsitiktinumas

Užsienyje

Ko laukia europos krovinių vežėjai?

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vežėjų žinios

Krovininės transporto sekcijos posėdis

Lietuvoje ir pasaulyje

KELEIVIų VEžėJAI CELėJE

Lietuviškos žaliosios – nuo spalio

NAUJAS SENAS GERAS PAžįSTAMAS

REKORDINė KONTRABANDA

SOSTINėJE - „MERCEDES-BENZ CITO“

VERSLO SАLYGOS SUNKėJA

„DAILY“ SMULKIų KROVINIų IšVEžIOTOJAMS

Transporto politika

Ar gyvens proektas 2K?

EKOTAšKAI IšLIEKA

Vž informacija

Naujienos

Žinotina

Galvos skausmas - firmos vardas

Nepasvėręs - nevažiuosi

Pavojingi korviniai: kas už ka atsako?

VEžėJAI LAUKIA KVALIFIKUOTų VAIRUOTOJų

Perspektyvos

Susisiekimo ministerija: planuojamų darbų apimtis auga

Paslaugos

šaldytuvu ant ratų laboratorija

Keleivinis transportas

Pagaliau priimta nuostolingų maršrutų kompensavimo tvarka

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Airlight Direct - konfortiškesnė, stabilesnė, lengvesnė

Ilgaamžiai guoliai

Lietuvos rinkoje nauja savivartinė puspriekabė

Naujos kartos centrifuga alyvai valyti

„Požemių jautis“ iš Suomijos

Muitinėje

Aptartos mokesčių surinkimo gerinimo priemonės

Teisė

Bylos su vairuotojais ekspeditoriais

Valstybė pasilieka teisę reikalauti ...

Verslo etika

Kalbos paprastumas

Muziejus

RED BALL EXPRES logistikos pergalė