Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Plieno krantai pieno upėms

Socialistinei stovyklai sugriuvus, persiorientuoti reikėjo ne tik buvusios TSRS karinei pramonei. Konversija tapo vienintele galimybe išgyventi ir daugeliui Rytų Europos šalių įmonių. Viena iš jų - didelė aviacijos gamykla PZL Krosno (Lenkija) mieste, išgarsėjusi tuo, kad pagamino daugiau lėktuvų An-2 nei TSRS gamyklos.

Aviacinės technikos poreikiui labai sumažėjus, PZL ėmė naujo gaminio - automobilių cisternų gabenti skystiems maisto produktams: aliejui, alui, vynui, pienui. Cisternos gali būti įvairios talpos - nuo 1500 iki 33000 litrų. Pačios sudėtingiausios turi itin gerа šilumos izoliacijа ir specialiа matavimo aparatūrа, jos skirtos pienui transportuoti. šios cisternos, kurių talpa nuo 5000 iki 9500 litrų, iki šiol buvo montuojamos ant lenkiškų važiuoklių „Star 1142“, „Jeltz P622K“ arba importuotų iš švedijos „Scania 94 G“, „Volvo FL 618“. Bet tokias autocisternas sunku realizuoti buvusioje TSRS, nes lenkiškos važiuoklės nepopuliarios, o švediškos - brangios. Tad PZL šiais metais parengė naujа cisternos pienui vežti modelį - CMA 9. Tai autotraukinys, kuriam panaudotos Minske gaminamos važiuoklės - automobilis MAZ 53372 su 180 AG dyzeliu JaMZ-236 ir priekaba MAZ-8925-02. Jų nominali keliamoji galia - po 9 tonas. Visa ant jų sumontuota įranga pagaminta, kaip ir dera aviacijos gamyklai, labai kruopščiai ir dailiai. Ko verta vien poliruota iš nerūdijančio plieno pagaminta cisterna!

Autotraukinys turi sunkvežimio variklio varomа galingа siurblį (našumas - 24 tūkstančiai litrų per valandа), kuris padeda pripildyti arba ištuštinti kiekvienа cisternа per 20 minučių. Kiekviena iš jų (bendra talpa 8500 litrų) turi tris izoliuotas viena nuo kitos talpas, todėl galima priimti pienа iš 6 skirtingų tiekėjų, nemaišyti jo „bendrame katile“. Priimant pienа automatiškai paimamas pieno mėginys (1 litras) kokybei įvertinti. Pieno priėmimo įranga, sumontuota dešiniajame vilkiko šone, turi pieno priėmimo procesа kontroliuojantį kompiuterį. Jį ir pieno kokybės rodiklius (temperatūrа, rūgštingumа) nustatančius daviklius pagamino Italijos firma „Acram“. Kompiuteris valdo pieno mėginių rinktuvа „Ultrasampler“. Be to, čia sumontuota pieno atšaldymo įranga, oro pašalintojas, pieno kiekio matuoklis, duomenų registravimo aparatūra, vožtuvai. Jei priimant pienа kompiuteris „Master Unit“ nustato, jog pieno temperatūra ir rūgštingumas didesni nei leista, kompiuteris pats automatiškai sustabdo pieno priėmimа. Vairuotojui nereikia pildyti jokių dokumentų nei priimant, nei pieno gamykloje priduodant pienа - visa informacija gamykloje perduodama jos centriniam kompiuteriui.

Parodoje „Belagro-2003“, kur buvo pristatytas pienovežis CMA 9, buvo ir visiškai kitos kategorijos automobilis cisterna, artimesnis šiandieninės Baltarusijos realijoms. Jį ant automobilio UAZ-3622 (4x4) gamina netoli Minsko, Slucko mieste, esanti Kėlimo transporto mašinų gamykla.

Ant uaziko, turinčio 84 AG variklį UMZ-4218, važiuoklės sumontuota cisterna iš nerūdijančio plieno, turinti du bendros 1300 litrų talpos skyrius. Aišku, jokios elektronikos šis pienovežis neturi, neturi ir siurblio pienui pompuoti. Cisterna pripilama per rezervuarų viršutines angas, o pienas išteka, atidarius cisternos išpylimo čiaupа. Cisterna apgaubta 50 mm storio izoliuojančiu sluoksniu ir plieno skarda. Primityvi konstrukcija? Taip, bet ji turi savo privalumų: padidinto pravažumo uazikas nesunkiai pasieks ir miško glūdumoje įsikūrusį vienkiemį, ir priims pienа tiesiog gamykloje, kur didysis CMA 9 negali privažiuoti. Tad abu šie nauji pienovežiai ras savo galimybes atitinkančias panaudojimo sritis galbūt ne tik Baltarusijoje.

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (38)

"Linava" informuoja

Ant permainų slenksčio

Naujienos

Aktualijos

NARYSTė ES: NEžINOMųJų DAR DAUG

Dilerių naujienos

Prekyba naujais automobiliais pranoko lūkesčius

Patirtis

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Regioniniai pasitarimai

Asociacijos „Linava“ regioninių pasitarimų aktualijos

Saugus eismas

Vokietijos policijos akcija „Saugus autobusas“

Užsienyje

Plieno krantai pieno upėms

Sunkiausias SISU

Veteranai

KAI ILSėTIS DAR ANKSTI..

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Jūrų greitkeliai - tarp ES transporto nfrastruktūros plėtros prioritetų

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Keleivinis transportas

Vilniečiams pristatyti SOLARIS TROLLINO

žVAIGžDUčIų SUTEIKIMO šVENTė KAUNE

Vežėjo kalendorius

KOVAS

Technika

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Teisė

Naujasis Akcinių bendrovių įstatymas

Sveikata

SIGNALAI Iš KARšTūJų TAšKų

Muziejus

Krovininiai Zaporožiečiai