Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

omo Pavasario firma „Romasta“ ( www.romasta.lt ), prekiaujanti atsarginėmis krovininių automobilių ir autobusų dalimis, nutarė sistemingai supažindinti vežėjus su technikos naujovėmis ir surengti ciklа seminarų, kuriuose patys gamintojai pristatytų transporto specialistams naujausius technikos laimėjimus. Sausio 26 dienа surengtame seminare, kuriame dalyvavo penkiolika Lietuvos transporto įmonių specialistų, buvo pristatyti Vokietijos kompanijos „GEORG FISCHER“ gaminami vilkikų balnai. Seminarа vedė „GEORG FISCHER“ atstovai Siegfriedas Bьttneris ir Joachimas Jakobas.

Vidmantas KLIUKAS

Trumpai apie gamintojа

Georgas Fischeris, kurio vardu pavadinta visame pasaulyje garsi metalo gaminių kompanija, įmonę įkūrė Pietų Vokietijos mieste Singene dar 1802 metais. Buvusi plieno lydymo gamykla gerokai išaugo ir išplėtė veiklа: gamina lietas automobilių detales, vamzdžius bei įvairius įrengimus. Kiekviename Europoje pagamintame automobilyje sumontuota 6-15 „GEORG FISCHER“ detalių. Kompanijoje dirba apie 13 tūkst. darbuotojų, o metų apyvarta siekia 2,4 bilijono eurų.

Lietas automobilių detales ir sistemas gamina 16 gamyklų Vokietijoje, Austrijoje, Anglijoje, Vengrijoje, Kinijoje ir šveicarijoje. Jose dirba 6600 darbuotojų. Lietų detalių metų apyvarta siekia vienа bilijonа eurų.

Vilkiko balnas

„GEORG FISCHER“ vilkikų balnus gamina nuo 1955 metų. Praktika patvirtino teisingai pasirinktа tikslа - bendradarbiauti su vartotojais. Bene kiekvienas transporto įmonės vadovas, pareikšdamas savo nuomonę apie vilkiko balnа, pageidauja, kad ši detalė būtų kuo pigesnė ir kuo lengvesnė.

Maksimaliai pakrauta puspriekabė puse savo masės slegia ratus, puse - vilkiko balnа. Taigi ši detalė negali būti itin lengva. Vis dėlto „GEORG FISCHER“ konstruktoriai sugebėjo sukurti balnа net 30-čia kg lengvesnį, nei gaminami kitose įmonėse.

Vilkikus remontuojančių servisų meistrai pageidauja, kad balnа būtų galima lengvai remontuoti. „GEORG FISCHER“ konstruktoriai atsižvelgė ir į šį norа. Dabar pakeisti balno susidėvėjusias dalis trunka 20 minučių. Tam tereikia atsukti keturis varžtus.

Remontuoti kitų gamintojų balnus gerokai sudėtingiau. Norint pakeisti centrinį kablį, reikia atsukti balnа nuo montavimo plokštės, nukelti nuo važiuoklės. šį darbа du žmonės paprastai atlieka per 5-6 valandas.

Kа reiškia „GEORG FISCHER“ balnas vairuotojui? Dažnas prisimena tepalais išteptas rankoves bei žmonos priekaištus dėl neišskalbiamų drabužių. „GEORG FISCHER“ konstruktoriai sugalvojo, kaip palengvinti vairuotojo darbа: dabar jam nereikia kišti rankos po puspriekabe, o atrakinimo kablį galima lengvai ištraukti viena ranka. Darbas tapo švarus ir saugus.

„GEORG FISCHER“ balnų privalumas išryškėja ir tada, kai reikia atkabinti puspriekabę nelygioje vietoje, pavyzdžiui, nuokalnėje. Atkabinant pneumatinę jungtį, puspriekabė pasislenka keletа milimetrų. Dėl to kitų gamintojų balnai užsikerta, vairuotojui tenka lipti į kabinа ir kitaip pastatyti automobilį. Kadangi „GEORG FISCHER“ balnai atrakinami sukamuoju judesiu, spaudimas į balnа tik padeda atsidaryti kabliui. Dėl šio patobulinimo „GEORG FISCHER“ balnų pardavimas per metus padidėjo 20 proc.

Vairuotojai teigiamai įvertino ir galimybę lengviau reguliuoti sukabinimo laisvumа. „GEORG FISCHER“ balnuose nereikia veržti kitiems balnams įprasto ir paprastai užrūdijančio sraigto, kuris perveržtas greitai lūžta, čia pakanka perkelti kaištį į tolimesnę kiaurymę. Tam nereikia ir specialių įrankių.

W-serijos „GEORG FISCHER“ balnų privalumas - tepimo nereikalaujanti keičiama plastikinė viršutinės plokštės danga. Taip išvengiama ir aplinkos taršos. Be to, balno konstrukcija net 80 proc. padeda slopinti puspriekabės, ypač cisternos ir balno metalo lietimosi važiuojant keliamа triukšmа.

Kita ypatybė: balnas perpus mažiau įkaista per vasaros karščius. Balno konstrukcijoje naudojamos plokštės užtikrina jo ilgaamžiškumа. šis techninis sprendimas padėjo pasiekti rekordа - balno naudojimo resursas išaugo iki vieno milijono kilometrų. Tai tris kartus viršija įprastas normas.

Naujovės

„GEORG FISCHER“ gamina ir 3 tonų masę atlaikančius mažus balnus. šiemet bus pradėti gaminti ir apskaičiuoti penkioms tonoms.

Jų poreikis susijęs su ES priimtu apribojimu - nuo 6 val. ryto iki 10 val. vakaro draudžiama įvažiuoti į miestа sunkiasvorėms transporto priemonėms. Draudimas netaikomas lengvesniems nei 18 tonų automobiliams - jie galės važinėti po miestus ištisа parа.

Reguliuojamo aukščio balnas - dar viena „GEORG FISCHER“ naujovė. Balno aukštį, įmontuojant oro pagalvę, galima pakeisti nuo 167 mm iki 367 mm per penkias sekundes. Mažoms įmonėms universalūs balnai suteikia daugiau galimybių pasirenkant vežti siūlomа krovinį.

Naujos kartos „GEORG FISCHER“ balnai išsiskiria tuo, kad neturi montavimo plokštės - balnas montuojamas tiesiai ant vilkiko rėmo. Dėl to mažėja automobilio svoris ir surinkimui skirtas laikas.

Saugumas

Pernai Prancūzijoje žuvo 86 vilkikų vairuotojai, pamiršę užtraukti vilkiko rankinį stabdį: pakanka atrakinti balnа, ir vilkikas nuvažiuoja nevaldomas.

Stebėjimai parodė, kad devyni iš dešimties vairuotojų tinkamai nepasirūpina saugiu vilkiko ir puspriekabės sukabinimu. Paprastai jie vilkiku atbulom privažiuoja prie puspriekabės, išgirsta balno spynos užsirakinimo garsа ir, nepatikrinę sukabinimo patikimumo, išvažiuoja į trasа. Pasitaiko, kad kaištis iš spynos iššoka.

Būtina atlikti tempimo testа: įjungti pirmа pavarа, pavažiuoti, po to sustoti ir išlipus pažiūrėti, ar tinkamai prikabinta puspriekabė. Vežant pavojingа krovinį, netinkamai prikabinta puspriekabė gali virsti didele nelaime. Avarijų statistika rodo: jei puspriekabė atsikabina užmiestyje - nuostolis gali siekti du - penkis tūkstančius eurų. Mieste - apie 15 tūkst. eurų. Jei žūsta žmonės, nuostoliai padidėja dešimtis kartų.

Pernai Europoje buvo pavogta 24 tūkst. puspriekabių. Kol vairuotojai ilsėdavosi, vagys jas atkabindavo nuo vilkikų ir pasprukdavo su brangiu grobiu.

Minėtos priežastys paskatino patobulinti balnus bei vilkikus saugumo sumetimais. Dabar „Mercedes-Benz“ vilkikuose, atidarius dureles, įsijungia garso signalas, jei neužtrauktas rankinis stabdys. Tinkamai prikabinus puspriekabę, vairuotojas prietaisų skydelyje mato balno siunčiamа atitinkamа signalа, todėl jam nereikia išlipti iš kabinos, kad tai patikrintų.

šiemet „GEORG FISCHER“ konstruktoriai sukūrė balnа su vidiniu užraktu, nepasiekiamu iš išorės - puspriekabę bus galima atkabinti tik surinkus atitinkamа kodа. Kodas gali būti pranešamas krovinio gavėjui, taip pavyktų išvengti puspriekabės vagystės, kol vairuotojas ilsisi. Be to, jis negalėtų kodo išduoti užpuolikams netgi smurto atveju.

Pabaigoje - naujausios žinios: šiemet IAA parodoje Hanoveryje „GEORG FISCHER“ ketina pristatyti automatinius vilkikų balnus, automatines puspriekabių kojas ir automatinius konteinerių tvirtinimo užraktus.

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (38)

"Linava" informuoja

Ant permainų slenksčio

Naujienos

Aktualijos

NARYSTė ES: NEžINOMųJų DAR DAUG

Dilerių naujienos

Prekyba naujais automobiliais pranoko lūkesčius

Patirtis

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Regioniniai pasitarimai

Asociacijos „Linava“ regioninių pasitarimų aktualijos

Saugus eismas

Vokietijos policijos akcija „Saugus autobusas“

Užsienyje

Plieno krantai pieno upėms

Sunkiausias SISU

Veteranai

KAI ILSėTIS DAR ANKSTI..

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Jūrų greitkeliai - tarp ES transporto nfrastruktūros plėtros prioritetų

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Keleivinis transportas

Vilniečiams pristatyti SOLARIS TROLLINO

žVAIGžDUčIų SUTEIKIMO šVENTė KAUNE

Vežėjo kalendorius

KOVAS

Technika

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Teisė

Naujasis Akcinių bendrovių įstatymas

Sveikata

SIGNALAI Iš KARšTūJų TAšKų

Muziejus

Krovininiai Zaporožiečiai