Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Liucijus Suslavičius

1996 metų parodoje IAA koncernas „Daimler-Benz“ nustebino klientus ir konkurentus ne tik nauju vilkiku „Actros“, bet ir darbui su juo skirtomis puspriekabių važiuoklėmis su diskiniais ratų stabdžiais. Dar daugiau stebino, kad vilkiko priekinės ašies mazgai (stebulė, guoliai, diskinis stabdys) buvo panaudoti puspriekabės ašiai komplektuoti. Tačiau Kaselyje, kur buvusiuose sunkvežimių gamyklos „Henschel“ cechuose „Daimler-Benz“ dabar gamina važiuoklių mazgus ir agregatus, naujа ašį atitinkanti moderni pakaba dar nebuvo sukurta. Kad darbai vyktų greičiau, koncernas įsigijo JAV firmos „Hendrickson“ licencijа pneumatinei pakabai, tačiau ir tai dar neleido iš karto sukurti žemesnę važiuoklę, kurios poreikis rinkoje vis labiau ryškėjo.

Puspriekabės ašies konstrukcijos tobulinimas vyko laipsniškai. 1999 metais Kaselyje, užuot naudojus tradicinės konstrukcijos guolius, pradėti naudoti neaptarnaujami guolių mazgai, vokiškai vadinami „Kompaktlager“, kuriems suteikiama 1 milijono kilometrų ridos garantija! Dar po dvejų metų kartu su pakabos dalių gamintoja firma „Weweler-Colaert“ sukuriama naujo modelio pneumopakaba, leidžianti gaminti skirtingа aukštį turinčias važiuokles. Vis dėlto modernios ir ilgaamžės puspriekabių ašys iš Kaselio turėjo vienа trūkumа - solidi jų konstrukcija buvo sunkoka.

2003 metų viduryje ir šis nedidelis „minusas“ buvo pašalintas - konstruktoriai sukūrė naujos kartos ašį, kurioje pats ašies vamzdis ir jo vedančiosios išilginės svirtys sudaro vienа sudėtingos formos mazgа, lengvа ir itin tvirtа. Jis gaminamas naudojant sudėtingа presavimo ir suvirinimo technologijа, kuri analogiška sunkvežimiuose „Actros“ ir „Axor“ naudojamų HL6 tipo varančiųjų tiltų gamybai. „Durable compact axle“ pavadintas mazgas neturi aštrių briaunų ar kampų, todėl pavyko išvengti metalo nuovargį sukeliančios itin didelės įtempimų koncentracijos. Kaip vaizdžiai pasakė pristatant naujа gaminį Ch.A.Frėjus, padalinio „Puspriekabių ašys“ vadovas, „jėgos ir įtempimai sklandžiai teka konstrukcija“.

Tiksliai viskа apskaičiavę, konstruktoriai galėjo sumažinti metalo storį mažiau apkrautose vietose, nebeliko ašį prie svirčių tvirtinančių varžtų. Naujoji konstrukcija „apaugo“ unifikuotais mazgais, leidusiais iš nedaug detalių sukomponuoti plačiа skirtingų parametrų ašių šeimynа. Pakabos pneumobalionai gali būti sumontuoti plačiau arba siauriau, nes prie ašies tvirtinamos pneumobalionų atramos gali būti fiksuotos trimis skirtingomis padėtimis. Tas pat ir su kronšteinais, jungiančiais puspriekabės ašies vedančiаsias išilgines svirtis su rėmu: gamykla gamina tris skirtingo aukščio kronšteinus, leidžiančius pasirinkti ašies montavimo aukštį nuo 200 iki 520 mm! Stabdžių mechanizmams tvirtinti sukonstruoti universalūs flanšai, tinkantys visiems specializuotų firmų gaminamiems diskiniams stabdžių mechanizmams. Stebulių irgi yra keletas, tai leidžia parinkti skirtingo dydžio provėžas bei skirtingo dydžio ir tipo ratus, kaip to pageidauja užsakovas. O štai guolių mazgas „Kompactlager“ visais atvejais tas pats.

Svarbus „Durable compact axle“ privalumas yra tai, jog jokia ašies pakabos detalė neišsikiša aukščiau ašies lygio, teleskopiniai amortizatoriai įrengti beveik horizontaliai, todėl puspriekabės rėmа galima nuleisti šiek tiek žemiau nei iki šiol įprasta.

Kaip teigia gamintojai, sukomplektuota ašis sveria 400 kilogramų, jai suteikiama 1,5 milijono kilometrų ridos garantija.

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (38)

"Linava" informuoja

Ant permainų slenksčio

Naujienos

Aktualijos

NARYSTė ES: NEžINOMųJų DAR DAUG

Dilerių naujienos

Prekyba naujais automobiliais pranoko lūkesčius

Patirtis

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Regioniniai pasitarimai

Asociacijos „Linava“ regioninių pasitarimų aktualijos

Saugus eismas

Vokietijos policijos akcija „Saugus autobusas“

Užsienyje

Plieno krantai pieno upėms

Sunkiausias SISU

Veteranai

KAI ILSėTIS DAR ANKSTI..

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Jūrų greitkeliai - tarp ES transporto nfrastruktūros plėtros prioritetų

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Keleivinis transportas

Vilniečiams pristatyti SOLARIS TROLLINO

žVAIGžDUčIų SUTEIKIMO šVENTė KAUNE

Vežėjo kalendorius

KOVAS

Technika

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Teisė

Naujasis Akcinių bendrovių įstatymas

Sveikata

SIGNALAI Iš KARšTūJų TAšKų

Muziejus

Krovininiai Zaporožiečiai