Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Nepaisant to, kada bus įvestas sunkvežimių mokestis Vokietijoje, kai kurios automagistralės,
finansuojamos iš privačių fondų, bus mokamos.

Kaip alternatyva susidariusiam chaosui, kurį sukėlė konsorciumas „Toll Collect“, laiku neįvykdęs užsakymo elektroninei sunkvežimių mokesčio sistemai automagistralėse organizuoti, nuo šių metų pradžios aktyviai pradėti darbai pagal pirmuosius tris kelių plėtros projektus iš privačių fondų automagistralėse A1, A5 ir A8. Kadangi pirmieji projektai - A1 automagistralės eismo juostų išplėtimas prie Bremeno, A5 prie Offenburgo ir A8 prie Augsburgo - turėtų būti refinansuojami iš sunkvežimių kelių mokesčio surinktų lėšų, skaitytojams neatsitiktinai primename, kad šios dėl vis atidėliojamo termino nesurinktos lėšos kas mėnesį vidutiniškai turėtų sudaryti apie 156 mln. eurų. Ekspertų duomenimis, už naudojimаsi automagistralėmis iš sunkvežimių savininkų per metus Vokietijoje bus surenkama apie 2,8 milijardo eurų, iš kurių 2,1 milijardo pateks į vyriausybės iždа ir galės būti panaudota privačių automagistralių projektams refinansuoti.

Nors konsorciumo „Toll Collect“ vadovas Michaelis Rummelis po kilusios sumaišties buvo priverstas atsistatydinti, Vokietijos transporto ministras Manfredas štolpė kol kas nenutraukė sutarties su šia dukterine „DaimlerChrysler AG“ ir Vokietijos telekomo (Deutsche Telekom AG) kompanija. Jo įsitikinimu, vyriausybė galbūt net su delspinigiais turėtų atgauti patirtus nuostolius, iš kurių vėliau galės paremti iš privačių fondų pradėtus automagistralių plėtros darbus. Pasak darbo grupės „Privatus finansavimas“ vadovo Herberto Bodmerio, rizikos paskirstymas tarp projekto vykdytojų ir užsakovų, privalančių padengti dalį investuotų lėšų, turi būti itin griežtai reglamentuotas. Sėkmingai įgyvendinus šiemet pradėtus projektus, kaip teigia H. Bodmeris, transporto priemonės nuo 2007 m. pabaigos galės važinėti atnaujintomis privačiomis automagistralėmis. Lengviesiems automobiliams jos bus nemokamos, nes mokestį netiesiogiai padengs valstybė, finansuojanti iki pusės visų kelių statybos išlaidų.

Pagal visiškai kitа sistemа - tik iš privačių fondų finansuojama stambių objektų - tiltų ir tunelių statyba. Pirmas iš tokių objektų - nuo praėjusių metų rudens pradėtas eksploatuoti Warnow tunelis prie Rostoko. čia kiekvienas krovininio ar lengvojo automobilio vairuotojas pats sumoka mokestį. Tačiau šio objekto statytojams iki šiol abejones kelia klausimas, ar įdėtos lėšos atsipirks per numatytа laikotarpį. Tam reikėtų, kad kasdien tuneliu pasinaudotų apie 20000 automobilių. Deja, jų kol kas gerokai mažiau…

Kaip pastebi „Lastauto und Omnibus“, ir privatūs fondai, ir vyriausybė turi daug gerų planų ir pradėtų įgyvendinti projektų. Pirmieji optimistiškai nusiteikę kuo greičiau susigrаžinti investuotas lėšas, o vyriausybė dėl „Toll Collect“ laiku neįgyvendinto užsakymo kasdien tebeskaičiuoja vis didėjančius nuostolius. Beje, pagal paskutinius žurnalo „Der Spiegel“ paskelbtus duomenis, sunkvežimių mokesčio projektas Vokietijoje turėtų būti pradėtas įgyvendinti šių metų trečiajame ketvirtyje, tačiau konkreti naujosios mokesčio sistemos įvedimo data kol kas neminima. Tai bent laikinai maloni žinia visiems mūsų vežėjams, gabenantiems krovinius Vokietijos automagistralėmis. įvedus kelių mokestį ar pradėjus eksploatuoti privačias automagistrales, vežėjams tikrai nesvarbu, kam reikės mokėti pinigus - privatiems fondams ar vyriausybės iždui. Abiem atvejais jų piniginė už kiekvienа nuvažiuotа kilometrа Vokietijoje tik suplonės…

Parengė Tomas LABžENTIS

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (38)

"Linava" informuoja

Ant permainų slenksčio

Naujienos

Aktualijos

NARYSTė ES: NEžINOMųJų DAR DAUG

Dilerių naujienos

Prekyba naujais automobiliais pranoko lūkesčius

Patirtis

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Regioniniai pasitarimai

Asociacijos „Linava“ regioninių pasitarimų aktualijos

Saugus eismas

Vokietijos policijos akcija „Saugus autobusas“

Užsienyje

Plieno krantai pieno upėms

Sunkiausias SISU

Veteranai

KAI ILSėTIS DAR ANKSTI..

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Jūrų greitkeliai - tarp ES transporto nfrastruktūros plėtros prioritetų

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Keleivinis transportas

Vilniečiams pristatyti SOLARIS TROLLINO

žVAIGžDUčIų SUTEIKIMO šVENTė KAUNE

Vežėjo kalendorius

KOVAS

Technika

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Teisė

Naujasis Akcinių bendrovių įstatymas

Sveikata

SIGNALAI Iš KARšTūJų TAšKų

Muziejus

Krovininiai Zaporožiečiai