Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Kelių mokesčio

sistema Austrijoje

Kol Vokietijoje tebesvarstoma, kada bus įvestas kelių mokestis sunkvežimiams, nuo šių metų sausio 1 d. jis jau renkamas visose Austrijos automagistralėse.

Naujasis mokestis autobusams ir krovininiams automobiliams, kurių leistina bendroji masė per 3,5 tonos, kaip informuoja Vokietijos automobilininkų žurnalas „Lastauto und Omnibus“, kasmet papildys biudžetа 600 milijonų eurų. Kelių mokesčio sistemos įdiegimo konkursа šalyje laimėjo Italijos automagistralių eksploatavimo firma „Autostrade“, kuri savo projektа įgyvendino per 18 mėnesių. „Autostrade“ dukterinės įmonės Austrijoje „Eupoppass“ vadovo Peterio Newolės teigimu, tokiа sistemа galima būtų įgyvendinti ir kelių mokesčių įgyvendinimo nesėkmę patyrusioje Vokietijoje, suteikiant garantijа, kad po 5 - 6 mėnesių nuo užduoties pateikimo būtų gautos pirmosios pajamos.

Skirtingai nei Vokietijoje, kur kelių mokesčio sistemа diegia „Toll Collect“, naudodamasi moderniausia palydovinio ryšio technika, Austrijoje toks mokestis renkamas pasitelkus mikrobangų įrangа. Jа sudaro 426 virš automagistralių sumontuotos arkinės konstrukcijos su elektroninėmis vaizdo kameromis, siųstuvais ir skeneriais bei specialus „Go -Box“ prietaisas transporto priemonės kabinoje. Mokestį galima sumokėti iš anksto per „Go- Box“ arba naudojantis banko ir degalinių kreditinėmis kortelėmis.

Austrijos mokamų automagistralių tinklas apima šiek tiek daugiau nei 4000 kilometrų. Mokestis už vienа tokiais keliais nuvažiuotа kilometrа - nuo 13 iki 27 eurocentų. Arkose virš automagistralių sumontuoti skeneriai fiksuoja nuo transporto priemonių ašių skaičiaus priklausantį mokesčio dydį. Ar teisingai pagal tai nustatyti „Go - Box“ prietaisai, kontroliuos ir vaizdo kameros. Už piktnaudžiavimа neteisingai nurodant ašių skaičių, pažeidėjas mokės 110 eurų baudа. Apskritai nesumokėjusiam kelių mokesčio pažeidėjui skiriama 220 eurų bauda. šį procesа, be elektronikos, kontroliuoja ir 100 „Asfinag“ šerifų, važinėjančių 32 VW markės mikroautobusais su mirksinčiais mėlynos spalvos švyturėliais. Jeigu kelių mokesčio kontrolės pareigūnai nesuspės sulaikyti pažeidėjo ir jis išvažiuos iš Austrijos teritorijos, jo duomenys bus užfiksuoti specialiame elektroniniame pažeidėjų sаraše. Tokiame sаraše esančiam pažeidėjui pakartotinai pasirodžius Austrijos mokamų kelių zonoje, elektroninė sistema automatiškai sukels specialų aliarmo signalа, pagal kurį jį tikrai sulaikys „Asfinag“ kontrolieriai.

Pirmoji pasaulyje automatinė nuo nuvažiuoto atstumo ir transporto priemonės ašių skaičiaus priklausanti kelių mokesčio sistema veikia nuo šių metų pradžios.

Parengė Tomas LABžENTIS

KAUNO VISUOMENINIO

TRANSPORTO įMONIų

JUBILIEJUS

Vasario pradžioje Kauno visuomeninio keleivinio transporto įmonės šventė 70-ties metų jubiliejų.

Ta proga vasario 6-аjа UAB „Kauno autobusai“ surengė žiniasklaidos atstovams išvykа po miestа su parko veteranu – autobusu „Van Hool A 124“. Vyriausiuoju konduktoriumi, lydėjusiu svečius po miestа, šį kartа teko padirbėti bendrovės generaliniam direktoriui Mindaugui Grigeliui. Pakeliui žiniasklaidos atstovai sužinojo daug įdomių bendrovės istorijos faktų, galėjo pasklaidyti Kauno transporto archyvinių nuotraukų albumа. Po to surengta ekskursija po „Kauno autobusų“ remonto dirbtuves, administracinį pastatа, apžiūrėta teritorija. Mindaugas Grigelis papasakojo apie bendrovės dabartį, apžvelgė ateities planus bei perspektyvas. Visuomenei pristatyta kа tik išleista knygelė „Kauno autobusai“, į kuriа sudėta ne vien įmonės, bet ir visa Kauno visuomeninio transporto istorija, daugybė archyvinių bei naujų nuotraukų, įdomių faktų.

Vakare svečiai pakviesti į Kauno valstybinį muzikinį teatrа, kur žiūrėjo filmа apie Kauno visuomeninio transporto istorijа, teatro artistų koncertа. Garbingo jubiliejaus proga miesto vežėjų įmonę sveikino asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento vyriausiasis specialistas Petras Mikalonis, Kauno miesto savivaldybės atstovai, giminingų įmonių vadovai.

Kita to paties „medžio“ atšaka - UAB „Kautra“ jubiliejų pažymėjo vasario 7-аjа. į „Bajorkiemio“ užeigа rinkosi buvę ir dabartiniai įmonės darbuotojai, asociacijos „Linava“ vadovai, svečiai iš Susisiekimo ministerijos bei naujieji bendrovės savininkai - metų pradžioje vykusiame aukcione įsigiję bendrovės akcijas „Hermis fondų valdymas“ kontroliuojamos įmonės „Vinvesta“ vadovai. Visiems buvo surengta įspūdinga šventė su Kauno muzikinio teatro solistų, grupės „Vairas“ koncertu, varžybomis, atrakcionais, fejerverkais bei įspūdingo 70 kilogramų svėrusio torto pjaustymu.

Lina Jakubauskienė

REALI KROVININIų

AUTOMOBILIų STATISTIKA

Liucijus Suslavičius

Metams pasibaigus, automobilių pardavėjai puola skaičiuoti, kas kiek pardavė naujų transporto priemonių. Tačiau Lietuvoje naudotų automobilių per metus pirmа kartа registruojama kelis kartus daugiau, nei naujų. Iš pernai 8964 pirmа kartа registruotų krovininių N1, N2 ir N3 kategorijų automobilių tik 2473 (arba 27,5 procento) buvo tais pat metais ir pagaminti. N1 kategorijoje naujų automobilių registruota 26,9, N2 - 14,6, o prestižinėje N3 - 33,3 procento. Beje, N2 kategorija mūsų šalyje mažiausiai populiari: tarp pernai registruotų krovininių automobilių šios nuo 3,5 iki 12,0 tonos bendrosios masės transporto priemonės sudarė šiek tiek daugiau nei 13 procentų.

Kokie komerciniai automobiliai populiariausi, kokius dažniausia perka vežėjai?

Tarp N1 kategorijos automobilių daugiausia įsigyta septynerių metų ir senesnių - net 2780 vienetų, jaunesnių metais dvejais ar trejais - maždaug po šimtа-pusantro. N2 kategorijoje situacija dar prastesnė: senesnių kaip šešeri metai užregistruota 908 automobiliai (arba 77 proc. naujai registruotų tokių automobilių).

N3 kategorijoje iki 1998 metų pagamintų sunkvežimių registruota 1430, o jaunesnių metais ar dvejais - maždaug penki šimtai. Vienerių-dvejų metų automobilių - arti šimto.

Kokias sunkvežimių markes renkasi Lietuvos transportininkai.

Lyderiais tapo: „Mercedes-Benz“ - 699 automobiliai (2003 metų laidos - 210), „Volvo“ - 605 (245), MAN - 537 (82).

Mažiau pernai įsigyta „Scania“ - 443 (160), IVECO - 232 (20), DAF - 212 (143), „Renault“ - 209 (77) ir MAZ - 120 (111) transporto priemonių. Vis dar atsigabenama egzotiškų markių sunkvežimių: užregistruoti vienas angliškas ERF, du „Tatra“, trys suomiški SISU, šeši 40 metų senumo „Magirus - Deutz“, po du „Krupp“ ir „Demag“ autokranai.

PRANCūZų VEžėJAI DOMISI KOLEGOMIS Iš LIETUVOS

Vasario 13 d. „Linava“ susilaukė svečių iš Prancūzijos: juos aplankė šios šalies vežėjų interesams atstovaujanti delegacija, kuriai vadovavo kelių transporto profesinės sаjungos UNOSTRA ir Europos Sаjungos kelių transporto profesinės sаjungos UETER prezidentas Jeanas-Paulas GRARDAS.

Pristatydamas UNOSTRA, jos vadovas informavo, jog prancūzų kelių transporto profesinė sаjunga vienija per 40 tūkst. keleivius ir krovinius vežančių įmonių, kuriose dirba 577 tūkst. darbuotojų, iš jų - 407 tūkst.vairuotojų. Vien 2002 m. šios organizacijos veiklos dėka buvo sukurta per 17 tūkst. naujų darbo vietų. Profesinė sаjunga nuolat bendradarbiauja su valstybinėmis institucijomis, siekdama užtikrinti vežėjams liberalias verslo sаlygas. 1996 m. UNOSTRA valdybos struktūroje buvo įkurta profesinio rengimo organizacija PROMOTRANS, užsiimanti vežėjų mokymu bei kvalifikacijos kėlimu. UNOSTRA aktyviai dalyvauja Europos Sаjungos kelių transporto asociacijos UETER veikloje ir yra jos valdybos narys. Savaime suprantama, kad UNOSTRA yra įstojusi ir į Prancūzijos tarptautinio kelių transporto asociacijа AFTRI, iš kurios gauna daug informacijos, labai svarbios tarptautiniais vežimais užsiimančioms įmonėms.

„Linavos“ prezidentas A. Kondrusevičius, supažindinęs svečius su asociacijos struktūra bei uždaviniais, pabrėžė, jog prancūzų patirtis lietuvių vežėjams jau davė daug naudos. Lietuvai tapus ES nare, mūsų vežėjams atsivers naujos galimybės, kurias padidins ir šalyje kuriamas logistikos centrų tinklas, padėsiantis smulkiems ir vidutiniams vežėjams prisitaikyti prie naujų rinkos sаlygų. Išplėtota kelių struktūra bei neužšаlantis uostas, anot A. Kondrusevičiaus, - tai geros prielaidos Lietuvai tapti tikra tranzito valstybe.

Tačiau problemų dar daug, ir viena iš opiausių - vairuotojų rengimas, šios profesijos prestižo smukimas bei kadrų deficitas, trukdantis tolesnei verslo plėtrai.

Profesiniu rengimu užsiimančios organizacijos PROMOTRANS prezidentas Bruno ROUYE prisipažino, jog šios problemos aktualios ir Prancūzijai. Nepaisant didelių uždarbių, prancūzų jaunimo nevilioja ilgalaikės kelionės tolimaisiais maršrutais, todėl vis dažniau pagalbon pasitelkiami kitų šalių - rumunų ar baltarusių vežėjai. Svečiai neslėpė, jog juos domina ir gerа reputacijа turintys Lietuvos vairuotojai. Besikalbant paaiškėjo, jog ir Prancūzijoje dominuoja mažos bei vidutinės vežėjų įmonės, turinčios nuo 5 iki 10 transporto priemonių. Būtent jos sugeba dirbti lanksčiausiai. Svečių nuomone, Lietuvai įstojus į ES daugiausia nukentės žemės ūkis, todėl iš šio sektoriaus pasitrauksiantys žmonės galėtų papildyti vairuotojų gretas. Daug šansų, anot J. P. Grardo, suteiks lietuvių kalbinis išprusimas - čia dažnas vairuotojas kalba dviem - trimis kalbomis, tuo tarpu prancūzų vežėjai tuo pasigirti negalintys…

Tа pačiа dienа prancūzų delegacija susitiko su susisiekimo viceministru Valerijumi PONOMARIOVU, apsilankė „Linavos“ servise bei mokymo centre, dar vėliau svečiams buvo surengta ekskursija po Vilniaus senamiestį.

Kazys BAGDONAVIčIUS

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (38)

"Linava" informuoja

Ant permainų slenksčio

Naujienos

Aktualijos

NARYSTė ES: NEžINOMųJų DAR DAUG

Dilerių naujienos

Prekyba naujais automobiliais pranoko lūkesčius

Patirtis

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Regioniniai pasitarimai

Asociacijos „Linava“ regioninių pasitarimų aktualijos

Saugus eismas

Vokietijos policijos akcija „Saugus autobusas“

Užsienyje

Plieno krantai pieno upėms

Sunkiausias SISU

Veteranai

KAI ILSėTIS DAR ANKSTI..

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Jūrų greitkeliai - tarp ES transporto nfrastruktūros plėtros prioritetų

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Keleivinis transportas

Vilniečiams pristatyti SOLARIS TROLLINO

žVAIGžDUčIų SUTEIKIMO šVENTė KAUNE

Vežėjo kalendorius

KOVAS

Technika

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Teisė

Naujasis Akcinių bendrovių įstatymas

Sveikata

SIGNALAI Iš KARšTūJų TAšKų

Muziejus

Krovininiai Zaporožiečiai