Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Konkurencija miesto keleiviniame transporte

Sausio 30 d. Klaipėdoje, viešbučio „Europa“ konferencijų salėje, viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ ir Klaipėdos miesto savivaldybė surengė apskrito stalo diskusijа „Konkurencija miesto keleiviniame transporte“.

Konferencijoje dalyvavo Susisiekimo ministerijos, Vilniaus, Kauno, šiaulių, Panevėžio, Klaipėdos miestų savivaldybių atstovai, didžiųjų Lietuvos miestų autobusų ir troleibusų parkų specialistai, Klaipėdos miesto vežėjai.

Pranešimus skaitė Všį „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis, Susisiekimo ministerijos atstovas Petras Mikalonis ir Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius.

Lina JAKUBAUSKIENė

Diskusijose pasisakė visų dalyvavusių miestų vežėjų atstovai. Kalbėta apie keleivių vežimo verslo situacijа kiekviename mieste, apie vis dar egzistuojančiа laukinę konkurencijа miesto gatvėse, aptarti keliai jai pažaboti.

Klaipėdoje privatūs vežėjai veža net 48 proc. keleivių. Iš esmės jie yra patenkinti integracija į bendrа visuomeninio transporto sistemа bei gaunamomis kompensacijomis už nuvažiuotus kilometrus, tačiau kol kas neaiški mikroautobusų vieta uostamiesčio visuomeninio transporto sistemoje. Kalbėta, kad vežėjai mikroautobusais turėtų sukurti savo veiklos koncepcijа - kokia funkcija jiems turėtų tekti vežant keleivius, kaip juos būtų galima integruoti į bendrа sistemа.

Kaip sakė G. Neniškis, viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ pirmoji Lietuvoje sukūrė ir įgyvendino vieningа bilietų sistemа: uostamiestyje su tuo pačiu bilietu keleiviai gali važiuoti tiek visuomeninio vežėjo, tiek privačiais autobusais. Dėl šios priežasties bilietų parduodama keletа kartų daugiau. Be to, tiek privatūs, tiek visuomeniniai vežėjai privalo laikytis tvarkaraščių bei grafikų - tai daro visuomeninį transportа patrauklesnį miesto gyventojams.

Su visais vežėjais atsiskaitoma už nuvažiuotus kilometrus (ridа), tad vairuotojai ir vežėjai nebeturi galimybių slėpti savo realių pajamų. Konkurencijа tarp vežėjų stengiamasi padaryti civilizuotа: privatūs vežėjai nėra išstumiami iš rinkos, tačiau jie privalo dirbti vienodomis sаlygomis su visuomeniniais vežėjais.

Jau penkerius metus Vilniuje veikiančios giminingos įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius džiaugėsi, kad pagaliau atsirado partneriai, dirbantys toje pačioje srityje. „Džiugu, kad klaipėdiečiai gali eiti jau pramintu taku, nekartodami mūsų padarytų klaidų. Per neilgа laikotarpį jiems pavyko pasiekti išties gerų rezultatų. Sostinėje privačių vežėjų iki šiol dar nepavyksta integruoti į bendrа miesto transporto sistemа. Jie miesto autobusų bei troleibusų maršrutus dubliuoja net 95 proc. Uostamiestyje šios problemos jau beveik išspręstos. Belieka palinkėti kolegoms, kad ir toliau dirbtų sėkmingai“, - sakė Sį „Susisiekimo paslaugos“ vadovas.

Ekspeditoriams įteikti tarptautiniai diplomai

Sausio 30 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete Transporto inžinerijos fakulteto Transporto vadybos katedroje įteikti tarptautinės ekspeditorių asociacijos FIATA diplomai specialius kvalifikacijos kursus baigusiems transporto architektams.

Tomas LABžENTIS

VGTU Transporto vadybos katedros vedėjas, habilituotas daktaras profesorius Ramūnas Palšaitis trumpai apžvelgė ekspeditorių mokymosi procesа ir jo rezultatus. Pernai pagal specialiа FIATA mokymosi programа „Krovinių tarptautinis vežimas ir ekspedijavimas“ VGTU mokėsi ir kvalifikacijos egzaminus sėkmingai išlaikė 20 įvairių Lietuvos ekspeditorių firmų atstovų. Absolventai įgytа patirtį papildė žiniomis apie transporto verslа, krovinių gabenimа automobilių kelių, geležinkelių, jūrų ir oro transportu, muitinės dokumentų tvarkymа, krovinių sandėliavimа, transporto priemonių, krovinių ir ekspedicinės veiklos atsakomybės draudimа.

Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Vytautas Levickas, prieš įteikdamas FIATA diplomus, pažymėjo, kad tai kol kas vienintelis dokumentas Europoje, suteikiantis aukščiausiа tarptautinę kvalifikacijа ekspeditoriams. Lietuvoje ši aukščiausia kvalifikacija jau suteikta apie 70-čiai specialius kursus baigusių ekspeditorių. Pirmoji transporto architektų laida, kurioje buvo 19 absolventų, tarptautinius kursus baigė 1999 metais, po metų aukščiausios kvalifikacijos diplomuotų ekspeditorių būrį papildė dar 11 FIATA kursus baigusių specialistų.

Mokymo kursų organizatoriai - VGTU Transporto vadybos katedros vedėjas, habilituotas daktaras profesorius Ramūnas Palšaitis, šios katedros dėstytojai - daktarė docentė Daiva Griškevičienė ir daktaras docentas Algirdas Griškevičius, asociacijos „Lineka“ prezidentas Vytautas Levickas visiems penktosios laidos FIATA diplomus gavusiems absolventams palinkėjo visokeriopos sėkmės, pritaikant savo patirtį ir kursuose įgytas žinias vieningoje ES rinkoje, kurios visateise nare netrukus taps ir Lietuva.

FIATA diplomus gavę penktosios mokymo kursų laidos absolventai kartu su dėstytojais ir asociacijos „Lineka“ prezidentu V. Levicku.

"Vežėjų žinios"
Vasaris Nr. 3 (63)

"Linava" informuoja

Naujienos

Rytojus

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams