Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

DėMESIO! PADANGA LEIDžIA ORА!

Kiek autotraukinys turi padangų? Dažniausiai jų būna ne mažiau dvylikos, tad reguliari jų priežiūra užima ganėtinai daug vairuotojo darbo laiko. Todėl nenuostabu, kad oro slėgis padangose - bene svarbiausias jų ilgaamžiškumo garantas - dažnai kontroliuojamas gana paviršutiniškai ir pripuolamai. Automobilių ir jų komplektuojančių dalių gamintojai tai gerai žino ir ieško būdų, kaip supaprastinti ir automatizuoti oro slėgio padangose kontrolę.

Vokietijos firma „Beru“ pernai pasiūlė savаjį oro slėgio kontrolės sistemos variantа, pavadintа „Tire Safety System“ arba sutrumpintai TSS. Sistema kontroliuoja oro slėgį tiek stovint, tiek važiuojant ir nedelsiant įspėja vairuotojа apie pavojingai sumažėjusį slėgį padangoje arba jos gedimа. Elektroninė kontrolės sistema sukonstruota taip, kad jа galima sumontuoti kiekvieno krovininio automobilio ratuose. Ji funkcionuoja temperatūros diapazone nuo 40 iki 120 laipsnių, o elementų, montuojamų ratuose, tarnavimo laikas - ne trumpesnis nei treji metai.

Miniatiūrinės elektros baterijos maitinamas slėgio daviklis montuojamas ant ratlankio padangos viduje ir nurodytais intervalais matuoja oro slėgį padangoje. šiuos duomenis daviklis kartu su informacija apie likusį baterijos tarnavimo laikа radijo signalais siunčia į valdymo prietaiso antenа, kurioje jie paverčiami skaitmenine informacija, suprantama valdymo prietaisui. Pastarasis jа analizuoja ir, jei tai, kа praneša daviklis, nesutampa su prietaiso atmintyje įrašytais parametrais, informuoja vairuotojа.

Slėgiui padangoje nukritus daugiau nei 0,4 baro per minutę, informaciniame sistemos ekrane pasirodo „skubus pranešimas“ - informacija, raginanti vairuotojа imtis neatidėliotinų veiksmų slėgiui padangoje atstatyti. Jei slėgis krinta iš lėto, įspėjanti informacija pasirodo ekrane tik tada, kai slėgis sumažėja 0,4 baro žemiau privalomo dydžio. Tai vadinamasis „priminimas“. Jis kartojamas kiekvienа kartа įjungiant degimа ir tam tikrais laiko tarpais važiuojant. Vairuotojui nesiimant jokių priemonių ir slėgiui krentant toliau, įspėjančiojo signalo spalva keičiasi iš geltonos į raudonа. Gamintojo skaičiavimais, TSS atsiperka jа įrengus pavyzdžiui, bent dviejose ant varančiųjų ratų sumontuotose plačiosiose „Super single“ tipo padangose.

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (37)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Problemos sprendimas: du vilkikai keičia tris

Knygos

MOKSLINėS PRODUKCIJOS GAUSėJA

Pagaminta Lietuvoje

AUTOVEžIAI Iš… MARIJAMPOLėS

Patirtis

ROMASTA oficialusis „ContiTech“ atstovas

Stambiu planu

VITO - mažoji „Mercedes-Benz“

Svečiuose

Transporto politikos ir informacijos departamentas

Sveikiname!

JEIGU LAIMė - TOBULAI ATLIKTAS DARBAS…

Užsienyje

Piešinys ant vilkiko

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Aistros dėl degalų kainų

NAUJA EUROPOS SАJUNGOS INICIATYVA DėL KELIų APMOKESTINIMO

RAUSVAS POPIERėLIS ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Keleivinis transportas

KAUNO VISUOMENINIAM TRANSPORTUI 70

TARėSI DIDžIųJų KELEIVIų VEžėJų įMONIų VADOVAI

Vežėjo kalendorius

Vasaris

Technika

DėMESIO! PADANGA LEIDžIA ORА!

UNIFIKACIJA PLIUS ELEKTRONIKA

Teisė

Juridinių asmenų registras

Sveikata

ALUTį GėRIAU…

Muziejus

ALBIONAS... iš Amsterdamo