Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

ES plėtros pasekmės automagistralėse

ES plečiantis į Rytus, daugelyje šalių dar labiau suaktyvės krovinių gabenimas. Prognozuojama, kad didžiausias krūvis teks Rytų - Vakarų krypties Vokietijos automagistralėms.

Kaip informuoja „Auto Bild“, pagal naujas Vokietijos federalinės transporto ministerijos parengtas prognozes krovinius gabenančių sunkvežimių srautas iš/ į Lenkijа ir čekijа iki 2015 m. padidės net 250 proc. Be to, 40 proc. išaugs ir keliaujančių lengvaisiais automobiliais skaičius. Prognozuojama, kad rytines Vokietijos sienas dabar kertančių transporto priemonių skaičius nuo 9000 padidės iki
20 000 per parа. Tai reiškia, kad viso kelių transporto tinklo apkrova pagal neseniai atliktus tyrimus gali padidėti vidutiniškai 60 - 70 proc.

Ekspertai sutinka, kad jų prognozės nėra labai tikslios, tačiau dažniausiai jos išsipildo su kaupu. štai krovinių gabenimas per Alpes nuo 1998 iki 2000 m. išaugo ne 44 proc., kaip buvo prognozuota, o 66 proc. Aliarmа jau kelia ir Bavarija. čia manoma, kad transporto srautai Rytų - Vakarų kryptimi nuo ateinančių metų gegužės išaugs iki 160 proc.

Specialistai būgštauja dėl to, kad dauguma Vokietijoje numatytų automagistralių tinklo plėtros priemonių, pirmiausia prie sienos su čekija ir Lenkija, atidedamos. Viena iš svarbiausių priežasčių - atsirandančios milijardinės skylės federaliniame biudžete, kurias padidino ir šiemet planuotas, tačiau iki šiol neįvestas sunkvežimių mokestis automagistralėse. Daugelis politikų pripažįsta, kad Vokietija, būdama viena iš centrinių Europos tranzito šalių, nėra gerai pasirengusi ES plėtrai į Rytus. Ankstesnės federalinės vyriausybės pradėtos įgyvendinti priemonės taip pat prieš keletа metų atidėtos.

Suprantama, kad dėl Europos automagistralių tinklo plėtros nerimauja ir Briuselis. ES komisarai pripažįsta, kad būtina plėsti transeuropinį transporto tinklа, o tam reikalingi nauji ir konkretūs finansavimo projektai.

Nors ateityje dominuojantis vaidmuo turėtų būti skiriamas geležinkelių transportui, tačiau jis, kaip informuoja „Auto, Motor und Sport“, techniškai tam dar nėra pasirengęs. Ekspertų duomenimis, krovinių ir keleivių gabenimas geležinkeliais didėja mažiausiais tempais. Gerokai daugiau krovinių bus gabenama vandens transportu, tačiau vidutiniškai jam teks tik apie dešimtadalis krovinių srauto, vežamo automobiliais.

BendradarbiauS Valstybinė

kelių transporto inspekcija

ir Policijos departamentas

Siekdami užtikrinti kuo efektyvesnį transporto priemonių patikrinimа keliuose Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos ir Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos 2003 m. gruodžio 5 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį.

Sutartyje numatyta, kad Valstybinė kelių transporto inspekcija ir Policijos departamentas derins savo veiksmus įgyvendindami Europos Sаjungos direktyvų ir nacionalinių teisės aktų reikalavimus dėl vairuotojų darbo ir poilsio režimo bei transporto priemonių techninės būklės.

Didžiausias dėmesys bus skiriamas vairuotojų darbo ir poilsio režimo kontrolei. Siekiant padidinti eismo saugumа keliuose, saugoti vairuotojų sveikatа ir suvienodinti vežėjų konkurencijos sаlygas, bus kuriama reguliarių patikrinimų keliuose sistema, apimanti vairuotojus, įmones ir visų rūšių transporto priemones, kurioms galioja darbo ir poilsio laikа reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai.

Nuo 2004 metų visose Lietuvos keliais važiuojančiose po 1986 metų pagamintose keleivinėse transporto priemonėse, skirtose vežti daugiau kaip 9 asmenims, ir krovininėse transporto priemonėse, kurių bendroji masė viršija 3,5 t (išimtys nurodytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 587 patvirtintuose Darbo ir poilsio laiko ypatumuose ekonominės veiklos srityse), turi būti įrengti tachografai, pagal kurių rodmenis bus kontroliuojamas vairuotojo darbo ir poilsio laikas. Iki 2006 m. sausio 1 d. tachografai turės būti įrengti ir senesnėse transporto priemonėse.

Lietuvai įstojus į Europos Sаjungа pagal direktyvos 88/599/EEB reikalavimus per metus Lietuvoje privalės būti patikrinta ne mažiau kaip 1 procentas (apie 111 000) visų darbo dienų, vairuotojų dirbtų transporto priemonėse, kurios patenka į Tarybos reglamento (EEB) Nr. 3820/85 reguliavimo sritį. į šiuos patikrinimus bus įtraukti ir policijos pareigūnai. Tuo tikslu numatyta mokyti Policijos departamento pareigūnus tikrinti vairuotojų darbo ir poilsio laikа pagal transporto priemonių tachografų registracijos lapų duomenis. Policijos patikrinimų informacija kartа per metus bus pateikiama Valstybinei kelių transporto inspekcijai, kuri teiks apibendrintа informacijа Europos Komisijai.

Numatoma glaudžiau bendradarbiauti ir kitose srityse. Vykdant Europos Parlamento ir Tarybos direktyvа 2000/30/EB „Dėl Bendrijos teritorijoje važinėjančių automobilių techninės kontrolės keliuose“ ir Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymа bei Europos Sаjungos ir Lietuvos teisės aktus, reglamentuojančius didžiagabaričių ir sunkiasvorių transporto priemonių važiavimo Lietuvos keliais tvarkа, numatoma bendradarbiauti tikrinant keliuose transporto priemonių techninę būklę, jų matmenis, bendrаjа masę ir ašių apkrovas.

Valstybinė kelių transporto inspekcija ir Policijos departamentas keisis turima informacija minėtais klausimais. Numatoma, kad Policijos departamento ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos atstovai dalyvaus bendruose pasitarimuose, seminaruose ir mokymuose dėl vairuotojų darbo ir poilsio režimo, transporto priemonių techninės būklės, matmenų, bendrosios masės ir ašių apkrovos kontrolės.

Glaudesnis Valstybinės kelių transporto inspekcijos ir Policijos departamento bendradarbiavimas kelių transporto priemonių kontrolės srityje padės veiksmingiau įgyvendinti saugaus eismo priemones keliuose, prisidės sudarant tinkamas sаlygas socialinei pažangai ir kelių transporto verslo plėtrai.

Neoplan

jubiliejus

ir naujovės

„Neoplan“ autobusų gamintojų bendrovė (Neoplan Bus GmbH ) paminėjo turtingomis tradicijomis ir racionaliomis naujovėmis garsėjančios markės 50 metų jubiliejų.

Pirmojo „Neoplan SK 9“ su savinešiu kėbulu jubiliejui pažymėti bendrovė surengė 11-аjа „Neoplan“ autobusų parodа NAA (Neoplan Autobus Ausstellung), kurioje, kaip informuoja „Lastauto und Omnibus“, tarp kitų naujovių buvo pristatyti du nauji modeliai ir pasikeitusi bendrovės produkcijos realizavimo struktūra.

Naujas triašis turistinis laineris „Tourliner N 2216 SHDL“ renkamas ant MAN važiuoklės, jame montuojami tos pačios firmos 410 arba 460 AG varikliai. Tarpmiestiniams maršrutams skirto autobuso su 57 sėdimomis vietomis bendroji masė - 24 tonos. Nuo 2004 metų rudens šis Turkijoje surenkamas autobusas turės ir ESP (Elektroninę stabilumo programа).

Kitas naujas modelis - miesto autobusas „Centroliner N 4516 T“ - su trejomis durimis, MAN markės „Common - Rail“ varikliu ir pagal kliento pageidavimа pasirenkamomis „Super“ plačiomis padangomis, sudarančiomis galimybę praėjimo tarp sėdynių plotį salone padidinti iki 800 mm.

„Neoplan“ 50 metų jubiliejui skirtoje parodoje pristatyta ir nauja produkcijos realizavimo struktūra. Nuo šių metų sausio „Neoplan“ ir MAN markės autobusų realizavimu užsiima „Neoman“ autobusų pardavimo bendrovė BVD (Neoman Bus Vertrieb GmbH) Ismaninge.

Tomas LABžENTIS

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (37)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Problemos sprendimas: du vilkikai keičia tris

Knygos

MOKSLINėS PRODUKCIJOS GAUSėJA

Pagaminta Lietuvoje

AUTOVEžIAI Iš… MARIJAMPOLėS

Patirtis

ROMASTA oficialusis „ContiTech“ atstovas

Stambiu planu

VITO - mažoji „Mercedes-Benz“

Svečiuose

Transporto politikos ir informacijos departamentas

Sveikiname!

JEIGU LAIMė - TOBULAI ATLIKTAS DARBAS…

Užsienyje

Piešinys ant vilkiko

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Aistros dėl degalų kainų

NAUJA EUROPOS SАJUNGOS INICIATYVA DėL KELIų APMOKESTINIMO

RAUSVAS POPIERėLIS ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Keleivinis transportas

KAUNO VISUOMENINIAM TRANSPORTUI 70

TARėSI DIDžIųJų KELEIVIų VEžėJų įMONIų VADOVAI

Vežėjo kalendorius

Vasaris

Technika

DėMESIO! PADANGA LEIDžIA ORА!

UNIFIKACIJA PLIUS ELEKTRONIKA

Teisė

Juridinių asmenų registras

Sveikata

ALUTį GėRIAU…

Muziejus

ALBIONAS... iš Amsterdamo