Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

į ateitį - su „protingomis“ padangomis

Neseniai „Vežėjų žiniose“ (Nr. 22) pateikėme informacijа apie tai, kaip vežėjai, bendradarbiaudami su UAB „Autoservisas Vaišvydava“, vertina Lietuvos rinkoje pasirodžiusias „Goodyear Marathon LHS“ ir „Goodyear Marathon LHD“ padangas. šį kartа skaitytojus supažindiname su „Goodyear“ gamintojų naujovėmis, kurios bus įgyvendintos artimiausioje ateityje.

Nauji projektai

Nėra abejonės, kad bet kurios markės padangos ateityje išsaugos tas pačias pagrindines savybes: bus juodos, apvalios ir pripildytos oro arba sprogimui nepavojingo dujų mišinio. Tačiau, kaip pažymi „Goodyear“ gamintojai, vežėjus galima nudžiuginti bent tuo, kad netolimos ateities krovininiams automobiliams jų reikės mažiau ir jos bus žemesnės bei platesnės. Po kelerių metų 40 tonų kroviniam automobiliui pakaks10 padangų vietoje dabar eksploatuojamų 12 arba 20. Pavyzdžiui, platesnės žemo profilio bei plačios viengubos „Goodyear Super Single“ padangos galės pakeisti porines sudvejintas.

Per pastaruosius dešimtmečius krovininiai automobiliai padarė didžiausiа pažangа ir daugeliu atžvilgių net pralenkė lengvuosius. štai vilkiko prietaisų skydelyje sumontuoti prietaisai praneša apie padangų būklę, įspėja vairuotojа ir informuoja operatorių apie poreikį atlikti techninį aptarnavimа ar remontа.

Tobulindami krovininių automobilių padangas, „Goodyear“ gamintojai stengiasi padėti vežėjams: didina nuvažiuojamа atstumа, mažina riedėjimo pasipriešinimа, gerina sukibimа su kelio danga. Nepamirštami ir svarbūs ekologiniai reikalavimai: mažinamas padangų keliamas triukšmas ir tarša, ilginamas eksploatavimo laikas atnaujinant protektoriaus raštа arba uždedant naujus protektorius.

Kita ne mažiau svarbi aplinkybė - siekiant sumažinti krovininių automobilių aukštį kuriamos naujų matmenų - mažesnės nei 1 m diametro - padangos. Tai, anot eismo saugumo ekspertų, padidina krovinių gabenimo saugumа, komfortа vairuotojui ir leidžia padidinti gabenamų krovinių apimtis bei įgyvendinti reikalavimus, kad transporto priemonės aukštis neviršytų 4 m nustatytos normos. šie krovinių gabenimo bei jų ekspedijavimo verslo atstovus dominantys kriterijai pasiekiami tik sumažinant padangos pločio ir aukščio santykį. Tai „Goodyear“ pavyko įgyvendinti su „Marathon LHT“ padangomis, kurios pristatytos šių metų rugsėjį. Dėl aukščio skirtumo, naudojant „Marathon LHT“ 385/55 R22.5, krovinio apimtį galima padidinti 2,5 proc.

„Goodyear“ gamintojai, norėdami pasiekti maksimalų rezultatа, netrukus išleis viengubas varomаsias 495/45 R22.5 padangas, kurios pakeis porines. šios naujovės tikslas - sumažinti krovininių automobilių svorį ir išlaidas, o autobusuose sumažinus posparnius suteikti daugiau erdvės keleiviams.

šiuo metu „Goodyear“ jau kuria ir naujа - pirmаjа 40 proc. - 455/40 R22.5 padangа itin dideliems krovininiams automobiliams.

„Protingos“ padangos

Dar vienas naujas „Goodyear“ projektas, įgyvendinamas kartu su „Siemens VDO“ - „protinga“ padanga ( The Intelligent Tire).

Joje bus įtaisyta mikroschema, informuosianti vairuotojа apie slėgio ar temperatūros nukrypimus nuo normos, protektoriaus nusidėvėjimа ir taip padėsianti užkirsti keliа gedimams bei pagerinsianti eksploatacijа. Informacija vairuotojui bus teikiama per monitoriaus ekranа. Tai padės fiksuoti informacijа apie kiekvienos padangos nuvažiuotа atstumа bei kitus reikalingus duomenis, pvz., atstumа, nuvažiuotа su subliuškusia padanga, slėgio sumažėjimа ar temperatūros padidėjimа.

Kaip pažymi „Goodyear“ gamintojai, mikroschema yra neatskiriama „protingos“ padangos dalis ir išliks aktyvi per visа jos eksploatavimo laikotarpį net ir atnaujinus protektorių. šis projektas taps realybe per kelerius ateinančius metus.

Tomas LABžENTIS

"Vežėjų žinios"
Gruodis Nr. 24 (60)

"Linava" informuoja

Asociacijos „Linava“ veiklos kronika 2003 m.

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

į ateitį - su „protingomis“ padangomis

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams