Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

OFF ROAD Prancūziškai

Lietuva - tolimųjų reisų vairuotojų šalis! Bent jau tokį įspūdį susidariau apsilankęs Vilniuje vykusioje automobilių ir logistikos parodoje - atvirose ekspozicijos aikštelėse dominavo magistraliniai vilkikai ir puspriekabės. „Alt 2003“ parodoje itin įdomu buvo pamatyti firmos „Skuba“ stende eksponuotа dar neregėtа, gerokai nuo kitų demonstruojamų komercinių automobilių besiskiriantį „Renault Midlum 220.16 4x4 off road“ su raudonai dažyta dviguba septynviete kabina. Tai bene pirmasis visiškai naujas 16 tonų didžiausios leistinos masės padidinto pravažumo sunkvežimis, pristatytas Lietuvoje. Mūsų šalies keliuose įprasta matyti mersedesus, manus, ivekus, turinčius 4x4 tipo važiuokles, tačiau dauguma jų solidaus amžiaus, ne vienerius metus Vakarų Europoje eksploatuoti savivarčiai bei vienas kitas specialusis automobilis. šioje automobilių klasėje vis dar dominuoja rusiški 6x6 tipo sunkvežimiai ZIL, „Ural“, „KamAZ“, skirti tikrai Rusijos bekelei. „Renault Midlum“ modelis su visais varančiaisiais ratais, nors ir turi pavadinime žodžius „off road“, manyčiau, skirtas lengvesniam darbui nei važiuoti arimais, per metro aukščio pusnis ar maudytis ratus semiančiose purvo balose. Kita vertus, „Midlum off roaad“ negalima vadinti ir „parketiniu visureigiu“.

Minėtus teiginius galima pagrįsti konstrukcinėmis „Renault Midlum 220.16 4x4 off road“ ypatybėmis. Pirmiausia pažvelkime į automobilio buferį. Jis gerokai atsikišęs į priekį ir pridengia įgilintus bei grotelėmis papildomai apsaugotus žibintus nuo galimo smūgio susidūrus su kliūtimi. Pats buferis sukonstruotas iš trijų dalių: masyvios centrinės, pritvirtintos prie lonžerono, ir dviejų kraštinių, kurie dažniausiai nukenčia užkliudžius medį, uolа ar namo sienа manevruojant siaurame kelyje. Sunkvežimis „apautas“ plataus profilio „Michelin“ padangomis, skirtomis važiuoti bekele (11R22,5 XZY). Jo rėmo lonžeronai štampuoti iš 8 mm storio plieno, jų aukštis - 220 mm, plotis 70 mm. Priklausomai nuo užsakovo pageidavimų ir didžiausios leistinos masės - 12, 14 arba 16 tonų - „Renault Midlum“ gali turėti 3070, 3350, 3650, arba 3950 mm ilgio bazę. Visais atvejais provėža siekia 1860 mm, prošvaista priekyje - 319 mm, gale - 283 mm.

Variklis - 6 cilindrų, 6,18 litro darbo tūrio dyzelis su „common rail“ tipo įpurškimo sistema, turbokompresoriumi ir tarpiniu oro aušinimu, pasikiantis 215AG esant 2400 aps./min., sukimo momentas - 700 Nm, esant 1200-1500 aps./min. Jis atitinka Euro 3 reikalavimus.

Pavarų dėžė - 6 laipsnių, visiškai sinchronizuota. Galimas jos variantas - perduodantis sukimo momentа kitiems ant važiuoklės sumontuotiems mechanizmams. Pavarų dėžę „Eaton 4106 OD“ šiam sunkvežimiui pagamino žinomas transmisijos agregatų gamintojas „Eaton“.

Verta dėmesio transmisijoje sumontuota dviejų laipsnių paskirstymo dėžė su tarpašiniu difereancialu. Pavaroms perjungti ir diferencialui blokuoti sumontuotos vairuotojo darbа lengvinančios pneumatinės sistemos. „VG 750“ indeksu žymimas agregatas - vienas geriausių pasaulyje, nes jį gamina pripažintas transmisijų visureigiams gamintojas - Austrijos firma „Steyr“.

Priekinio varančiojo tilto diferencialas neblokuojamas, o galinį gali blokuoti vairuotojas iš savo darbo vietos pasinaudodamas pneumosistema.

Pakaba, kaip ir dera 4x4 tipo automobiliui, - su išilginėmis pusiau elipsinėmis lingėmis. Priekyje ir gale - standūs skersiniai stabilizatoriai, neleidžiantys automobiliui pernelyg svyruoti važiuojant duobėtu keliu.

šiek tiek nustebino diskiniai visų ratų stabdžiai su pneumatine pavara. Paprastai sunkiam darbui skirtuose sunkvežimiuose gamintojai montuoja būgninius stbdžius, nes ilgametė praktika parodė, jog šie labiau apsaugoti nuo užteršimo, todėl ilgiau tarnauja. Galbūt „Renault V. I.“ konstruktoriams pavyko išspręsti šiа problemа, todėl jie ir naudoja ne būgnus, o ventiliuojamus diskus? Stabdžių sistema - dviejų kontūrų, su ABS. Stovėjimo stabdys - su spyruokliniais aktyvatoriais, kuriuos valdyti padeda pneumosistema.

Ketverių durų kabina sumontuota panaudojant daugelį standartinės „Renault Midlum“ kabinos elementų. Hidraulinis siurblys padeda jа atversti į priekį, kai reikia aptarnauti ar remontuoti variklį. Beje, kadangi kabina ilga ir sunki, konstruktoriai suprojektavo 6 kabinos pakabos taškus. Alternatyviai siūloma ir standartinė kabina.

Kabinos komfortas ir saugumas - pavyzdingi: reguliuojamos sėdynės, saugos diržai vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui, reguliuojams vairas ir vairo kolonėlė, geras matomumas į priekį ir šonus, elektriniai durelių stiklų pakėlėjai, elektroninis prietaisų skydelis.

Gamintojas teigia, kad „Renault Midlum off road“ tipo automobiliai puikiai tinka dirbti statybose, žemės ūkyje, o jų važiuoklės naudojamos gaminant specialias transporto priemones komunalininkams ar ugniagesiams.

Liucijus SUSLAVIčIUS

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr. 11(35)

"Linava" informuoja

Dienpinigių apmokestinimas: istorija ir komentarai

IRU: apie mokesčius, kelių transporto sistemos potencialа ir perspektyvas

Naujienos

Aktualijos

„Linavos“ atstovybė Maskvoje - vartai į Rusijos rinkа

Nauji modeliai

OFF ROAD Prancūziškai

Parodos

AMSTERDAMO šOU: MODIFIKACIJų šUORAS

KORTRIJKE - žYMIAUSI AUTOBUSų GAMINTOJAI

Svečiuose

TIR ir TIR departamentas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (6)

Perspektyvos

Kelių transporto tarptautinio verslo konkurencingumas

Keleivinis transportas

KARAS NETEISėTAM KELEIVIų VEžIMUI

PROBLEMА BūTINA SPRęSTI KOMPLEKSIšKAI

Vežėjo kalendorius

Gruodis

Teisė

Vežimai, kuriuos paeiliui vykdo keli vežėjai

Konsultacijos

CMR konvencija: vežėjo atsakomybės pagrindai

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Senasis „zacharas“ - ZiS-150