Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Linavos“ atstovybė Maskvoje - vartai į Rusijos rinkа

2003 metų spalio 16 dienа Maskvoje, Povarskaja g. 24, Jurgio Baltrušaičio name, asociacija „Linava“ iškilmingai atidarė atstovybę Rusijos Federacijoje. Nuo šiol minėta data bus prisimenama kiekvienа kartа, kai tik bus prabilta apie „Linavos“ darbus siekiant pagerinti vežėjų verslo sаlygas.

Gera žinia vežėjams

Pirmoji spaudos konferencija, surengta Lietuvos ambasados Rusijoje patalpose, sulaukė gausaus žurnalistų dėmesio ir nemažai dalykiškų klausimų. žiniasklaidos atstovai buvo supažindinti su Lietuvos Respublikos ambasados Rusijos Federacijoje ministru patarėju ekonomikos klausimais Kęstučiu Kudzmanu, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidentu Algimantu Kondrusevičiumi, „Linavos“ atstovybės Maskvoje vadovu Rimantu Budrevičiumi.

Apžvelgdamas Lietuvos ekonomikos bendras plėtotės tendencijas Kęstutis Kudzmanas labai gerai įvertino transporto įmonių, gabenančių krovinius tarptautiniais maršrutais, veiklа - Europoje lietuviai užima antrаjа vietа pagal parduodamų TIR knygelių skaičių. Tokį rezultatа ministras patarėjas įvardino kaip stulbinančiа sėkmę. žinoma, Lietuvos geografinė padėtis patraukli daugelio šalių verslininkams. Ne išimtis ir Rusijos vežėjai, kuriuos vienija šios šalies vežėjų asociacija ASMAP.

Lietuvos vežėjams Rusija patraukli ir kaip didelės rinkos šalis, ir kaip tranzitinė valstybė. „Mūsų šalies transporto įmonių veikla siekia ir Uzbekistanа, ir Kazachstanа, ir netgi Kinijа bei Japonijа, - teigė K. Kudzmanas. - Rusijos tranzitas aktualus ne tik automobilių, bet ir geležinkelio transportui“.

Kalbėdamas apie asociacijos „Linava“ vaidmenį, Kęstutis Kudzmanas teigė matаs jos paskirtį siekiant užtikrinti sėkmingai veikiančiа krovinių gabenimo sistemа: krovinio savininkas - vežėjas - krovinio gavėjas. Problema ta, kad Rusijoje vežėjai laikomi atsakingais už krovinį visame jo gabenimo etape. Remiantis IRU teisine praktika, vežėjui užkrauta atsakomybė ir pretenzijos neturi pagrindo. Bet ir tokiomis sudėtingomis, Vakarų šalių vežėjus atbaidančiomis sаlygomis, Lietuvos vežėjai įsitvirtino Rusijos rinkoje ir į jа atgabena didelius prekių kiekius iš Vakarų Europos.

Po 2004 metų gegužės mėnesio, kada Lietuva taps Europos Sаjungos nare, santykiai su Rusija turėtų dar labiau pagerėti. Transporto versle Lietuva taps Rusijos langu į Europа. Tai dar vienas šansas Lietuvos vežėjams sutvirtinti savo pozicijas ir bendradarbiavimа su Rusija. Tokia perspektyva remiasi ne tik gerais norais, bet ir realiomis galimybėmis - pirmuoju ir devintuoju transeuropiniu koridoriumi. Lietuva tampa patraukli multimodaliniams logistikos centrams, kuriuose būtų sandėliuojami ir perskirstomi kroviniai, keliaujantys iš Rytų į Vakarus ir iš šiaurės į Pietus bei atgalinėmis kryptimis.

„Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius spaudos konferencijoje priminė, kad asociacija vienija apie 1500 transporto įmonių, turinčių apie 12 tūkst. sunkvežimių ir apie 3 tūkst. autobusų. Krovinius ir keleivius šios įmonės gabena daugiau nei į 40 Europos, Azijos, Afrikos šalių. Lietuvos vežėjai į Rusijа per metus važiuoja daugiau nei 100 tūkst. kartų. Pernykščiais duomenimis, Rusijoje veikė 37 Lietuvos vežėjų įmonės, čia prekes gabeno daugiau nei 1000 automobilių iš Lietuvos.

Kalbėdamas apie asociacijos atstovybės steigimа, Algimantas Kondrusevičius prisiminė, kad ši idėja gimė dar 1996 metais. 2001-2002 metais kilusios problemos gabenant krovinius į Rusijа vežėjams kainavo nemažai. Tuo tarpu per įkurtа atstovybę problemos galėjo būti anksčiau indentifikuotos ir operatyviau sprendžiamos.

„Lietuvos vežėjams Rusija svarbi ne tik kaip galutinis tarptautinio maršruto punktas, bet ir kaip tranzito šalis, - teigė Algimantas Kondrusevičius. - įvairiose transporto konferencijose - Briuselyje, Teherane, Sankt Peterburge - vis dažniau kalbama apie galimybes vieningomis pastangomis atgaivinti, šiuolaikinį „šilko keliа“, kuris nusidriektų iš pietryčių Azijos, per Kinijа, Rusijа į Europа. Dabar net 97 proc. šios krypties krovinių keliauja aplinkiniu maršrutu jūromis. Ilgа laikа krovinių gabenimas laivais verslininkus tenkino, bet dabar pradedama ieškoti naujų galimybių ir tikimasi, kad automobilių transportas šiame projekte turės itin didelę reikšmę. Tai vienintelė transporto rūšis, galinti vežti krovinius nuo durų iki durų. Toks krovinių gabenimas - ekonomiškas ir pigus. Lietuvos vežėjai linkę dalyvauti tuose projektuose, kurie atveria geras verslo perspektyvas“.

Lietuvos ir Rusijos bendradarbiavimas, pasak Algimanto Kondrusevičiaus, turi didelę patirtį. Tai nenutrūkstantys draugiški santykiai su ASMAP, su muitinės brokerių asociacija - organizacijomis, irgi siekiančiomis supaprastinti muitinės procedūras, sumažinti prastovas pasienyje. Tai ir bendras 2K projektas bei kuriami naujos kartos logistikos centrai Vilniuje ir Klaipėdoje. Pastarieji ypač reikšmingi tuo, kad centruose bus sukurtos sаlygos dirbti vežėjams, gabenantiems krovinius įvairiomis transporto rūšimis - automobiliais, geležinkeliais, lėktuvais. Toks derinimas reikalingas siekiant kuo greičiau nugabenti prekes jų gavėjams - iš Azijos į Europа ar kitais trumpesniais maršrutais. Koordinuoti Lietuvos ir Rusijos dalyvavimo naujuose projektuose veiksmus - tai ir bus vienas iš „Linavos“ atstovybės Maskvoje uždavinių.

„Linavos“ atstovybės vadovas Rimantas Budrevičius, turintis dvylikos metų darbo Rusijoje patirtį, apžvelgdamas atstovybės funkcijas ir artimiausius darbus, sakė, kad jos pagrindiniai tikslai - teikti juridinę ir techninę pagalbа Lietuvos vežėjams, aktyviai bendradarbiauti su nacionalinėmis Rusijos vežėjų organizacijomis, Rusijos Federacijos valstybinėmis institucijomis, atstovauti asociacijos narių - Lietuvos vežėjų - interesams ir juos ginti Rusijoje. Be to, numatoma parengti rekomendacijas apie Rusijos Federacijos muitinės kodekso (nauja redakcija) taikymа praktikoje, bendradarbiauti su Rusijos brokerių asociacija, logistikos ir krovinių gabenimo kompanijomis,
ASMAP ir kt. Spaudai rengiamas ir informacinis leidinys su techninę pagalbа teikiančių įmonių sаrašu.

Pasiuntiniai

Taip organizatoriai pavadino šventinį vakarа, skirtа asociacijos „Linava“ atstovybės atidarymui.

Mintį apie Lietuvos ir Rusijos bendradarbiavimа skatino ir Lietuvos Respublikos ambasados patalpose eksponuojama dailės darbų paroda simbolišku pavadinimu - „Jungtis“ („Jedinenije“), kurioje svečiai apžiūrėjo rusams gerai žinomo grafiko Stasio Krasausko bei jo dukters Aistės Jurgos Krasauskaitės darbus. šiа parodа „Linavos“ atstovybei ilgam primins Stasio Krasausko grafikos darbas „Jaunystė“, kurį Aistė įteikė asociacijos „Linava“ generaliniam sekretoriui Valdui Giliui. šis savo ruožtu darbа padovanojo asociacijos atstovybės vadovui įkurtuvių proga.

Rusijoje ir visame pasaulyje gerai žinomas džiazo virtuozas Petras Vyšniauskas ir liaudies dainų atlikėja Veronika Poviloniene praskaidrino vakaronę ir suteikė jai nepakartojamo žavesio.

Iškilmių vakaro vedėjas Donatas Banionis irgi priminė Lietuvos ir Rusijos kultūrinio bendradarbiavimo sаsajas. Gerai žinomas aktorius šventę pripildė jaukumo, o jo populiarumа akivaizdžiai rodė svečių noras įsiamžinti nuotraukose su kino legenda.

Oficialaus reikšmingumo šventei Suteikė Lietuvos Seimo narių Kazimieros Danutės Prunskienės, Algimanto Matulevičiaus, Artūro Vazbio dalyvavimas ir sveikinimai. Susisiekimo ministro vardu vežėjus pasveikino ministro pavaduotojas Arvydas Vaitkus, palinkėjęs „Linavai“ ir jos atstovybei vaisingo darbo.

šventės organizatoriai džiaugėsi matydami tarp kviestinių svečių Rusijos Federacijos transporto ministerijos (iki jos, beje, tik ketvirtis valandos pėsčiomis),
ASMAP, BAMAP atstovus. Optimizmo bendradarbiaujant suteikia Rusijos Federacijos transporto ministro pirmojo pavaduotojo Anatolijaus Pavlovičiaus Nasonovo viešai pareikštas tikėjimas, kad įkūrus „Linavos“ atstovybę, ji padės įveikti tarp kaimyninių šalių kylančias ir vežėjams itin aktualias problemas. Sveikinimo kalboje ASMAP generalinio direktoriaus pavaduotojas Michailas Savinas džiaugėsi abiejų šalių vežėjų ryžtu plėsti transporto verslo šakа, ir pareiškė norа, kad transportininkų darbas atneštų kuo daugiau naudos šalių ekonomikai. Tarp garbingiausių svečių buvo ir Rusijos Federacijos transporto ministerijos Transporto departamento direktorius Anatolijus Pinsonas. šventinis vakaras tęsėsi keliant šampano tostus už sėkmingа bendradarbiavimа, gurkšnojant kavа bei gardžiuojantis tortu, papuoštu „Linavos“ emblema.


Vidmantas KLIUKAS

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr. 11(35)

"Linava" informuoja

Dienpinigių apmokestinimas: istorija ir komentarai

IRU: apie mokesčius, kelių transporto sistemos potencialа ir perspektyvas

Naujienos

Aktualijos

„Linavos“ atstovybė Maskvoje - vartai į Rusijos rinkа

Nauji modeliai

OFF ROAD Prancūziškai

Parodos

AMSTERDAMO šOU: MODIFIKACIJų šUORAS

KORTRIJKE - žYMIAUSI AUTOBUSų GAMINTOJAI

Svečiuose

TIR ir TIR departamentas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (6)

Perspektyvos

Kelių transporto tarptautinio verslo konkurencingumas

Keleivinis transportas

KARAS NETEISėTAM KELEIVIų VEžIMUI

PROBLEMА BūTINA SPRęSTI KOMPLEKSIšKAI

Vežėjo kalendorius

Gruodis

Teisė

Vežimai, kuriuos paeiliui vykdo keli vežėjai

Konsultacijos

CMR konvencija: vežėjo atsakomybės pagrindai

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Senasis „zacharas“ - ZiS-150