Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Ekspeditorių asociacijai „Lineka“ - 10 metų

Lapkričio 7 d. Lietuvos nacionalinė ekspeditorių asociacija „Lineka“ viešbutyje „Naujasis Vilnius“ surengė iškilmingа savo pirmojo jubiliejaus paminėjimа.

Tomas LABžENTIS

Aktyviausi krovinių ekspedijavimo kompanijų atstovai, vadovaujami profesoriaus Adolfo Baublio, 1993 metų rudenį susibūrė į grupę, kuri parengė naujos ekspeditorių organizacijos įstatus ir įregistravo asociacijа. ši data - 1993 metų gruodžio 18-oji ir laikoma Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos „Lineka“ veiklos pradžia. „Naujagimis“ greitai augo ir stiprėjo, todėl jau po metų - 1994-aisiais - buvo priimtas į Tarptautinę ekspeditorių asociacijа FIATA, vienijančiа 150 pasaulio šalių ekspeditorius.

Lakoniškoje kalboje „Linekos“ prezidentas Vytautas Levickas pažymėjo, kad dabar daugiau kaip 50 narių turinti ekspeditorių organizacija glaudžiai bendradarbiauja su partneriais - Lietuvos nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmais, Muitinės tarpininkų asociacija ir valstybinėmis institucijomis - Susisiekimo ministerija, Valstybine kelių transporto inspekcija, Muitinės departamentu, Vilniaus Gedimino technikos universitetu ir kitomis įstaigomis.

„Lineka“, bendradarbiaudama su VGTU Transporto inžinerijos fakulteto dėstytojais, nuo 1999 metų pagal specialiai sudarytа mokymosi kursų programа jau parengė penkias aukščiausios kvalifikacijos transporto architektų laidas. 67 šių laidų absolventai gavo tarptautinės ekspeditorių asociacijos FIATA diplomus.

Patikimų partnerių ir sėkmingų veiklos rezultatų ekspeditoriams linkėjo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai Vidmantas Adomaitis ir Zenonas Buivydas. Susisiekimo ministro oficialų sveikinimа dešimtmečio proga perskaitė Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktorius Romualdas Petravičius, linkėdamas ekspeditoriams sėkmės ir išradingumo pasinaudojant naujomis ES rinkos galimybėmis.

Po daugybės įvairių organizacijų sveikinimų ir nuoširdžių linkėjimų Lietuvos nacionalinei ekspeditorių asociacijai gyvuoti dar ne vienа dešimtmetį ilgai netilo kolegų, bendradarbių, verslo partnerių ir garbių svečių diskusijos, jubiliejinio renginio dalyvius linksmino grakščios šokėjos, žavios dainininkės ir skambi muzika…

„VIA BALTICA“ — VIA TOURISTICA?

Lapkričio 6-7 dienomis į Marijampolę sugužėjo Baltijos šalių, Lenkijos, Vokietijos, Rusijos, Baltarusijos ir švedijos valstybinių institucijų, nevyriausybinių organizacijų bei privataus sektoriaus atstovai aptarti, kaip magistralę „Via Baltica“ paversti patraukliu turistiniu maršrutu.šiuo metu magistralė „Via Baltica“, jungianti Varšuvа su Helsinkiu, kol kas yra tik atskiruose ruožuose daugiau ar mažiau rekonstruotas kelias. Nesant labiau išvystytos turistinės infrastruktūros, jis nėra patrauklus turistams, todėl jie magistrale kertančias šalis važiuoja beveik nesustodami. Iki šiol pastangos sulaikyti pravažiuojančius užsieniečius ilgesniam laikui ar bent vienai nakvynei nedavė rezultatų. Nieko nuostabaus: apgyvendinimo sektorius per pastaruosius metus nebuvo ženklus: vietų viešbučiuose ir moteliuose padaugėjo vos 16 proc., naujų kempingų iš viso neatsirado, o poilsio namų netgi sumažėjo 3,5 karto (!). Suprasdami, kad tai visiškai nenormali padėtis, turizmo organizatoriai ir susirūpino skatinti infrastruktūros plėtrа. Konferencijoje nagrinėta, kaip tranzitinę magistralę „Via Baltica“ pavesti turistine, aptartos turistinių projektų rengimo ir įgyvendinimo perspektyvos, finansavimas. Ne vienas mūsų šalies vežėjas yra įsikūręs šalia arba netoliese šios magistralės, tad jos plėtra ir turistinės reikšmės didinimas gali būti įdomus ir komercine prasme. Apie tai skaitykite kitame mūsų žurnalo numeryje.

KELIAMS - PRIVATUS FINANSAVIMAS

Rugsėjo viduryje Rostoke atidarytas Warnow tunelis yra pirmasis Vokietijos kelių statybos projektas, kurį įgyvendino privatūs fondai. Už 800 m ilgio tunelį vairuotojams reikia mokėti nuo 1,50 iki 2,50 euro. Dabar belieka atsakyti į klausimа, ar naujojo tunelio naudotojai - transporto priemonių vairuotojai per metus padengs 20 mln. eurų išlaidas, ar dalį jų teks kompensuoti valstybei. Panašūs penki tokie projektai turėtų būti realizuoti artimiausiais metais. Vadinamojo kelių plėtros privataus finansavimo įstatymo du variantai įsigaliojo nuo 1994 metų. Pagal F modelį, ypač brangiai kainuojantys projektai - kalnų perėjos, tiltai ir tuneliai - gali būti finansuojami ir statomi iš privačių lėšų, kurioms padengti vėliau iš kelių naudotojų renkamas mokestis. Tačiau tokiu atveju pagal įstatymа turi būti paliekamas ir nemokamas alternatyvus maršrutas. Tiesiant 6 eismo juostų magistrales ir įgyvendinant panašius projektus, taikomas A modelis. Už objekto planavimа, statybа ir eksploatavimа vykdytojas gauna atitinkamа sunkvežimių mokesčio dalį, o lėšoms subalansuoti ir iki 50 proc. statybos išlaidų bei eksploatacijos sаnaudų padengti - kompensacijа iš valstybės už kelių naudotojus, važinėjančius lengvaisiais automobiliais. Artimiausiu metu ruošiamasi sаlyginai paskirstyti tokius projektus ir paskelbti konkursus dėl jų įgyvendinimo.

į keliones - tik

saugiais autobusais

Naujos iniciatyvos, technikos galimybės ir sugriežtinta kontrolė nuo ateinančių metų pradžios Vokietijoje turėtų gerokai padidinti tolimųjų reisų autobusų keleivių saugumа ir tuo pačiu sumažinti autoįvykiuose nukentėjusiųjų skaičių.

Pastarųjų 10 metų autoįvykių Vokietijos keliuose statistika byloja, kad keleivių saugumas autobusuose iki šiol buvo užtikrinamas tik sаlyginai. Daugiausia aukų autobusų avarijose užfiksuota 1992 metais, kai vieno autoįvykio metu žuvo net 21 autobuso keleivis. Sektinа pavyzdį eismo saugumo požiūriu rodo pirmaujantys šioje srityje „DaimlerChrysler“ autobusų gamintojai. Nuo spalio mėnesio visuose tarpmiestiniams maršrutams skirtuose autobusuose diegiama serijinė elektroninė stabilumo programa (ESP). žinoma, keleiviui išlieka dar vienas pavojus - būti išmestam iš autobuso ar prispaustam. Nuoseklūs įstatymų leidėjų veiksmai pastaraisiais metais nemažai prisidėjo ir prie šios problemos sprendimo. Tai akivaizdžiai rodo ir paskutiniųjų trejų metų autoįvykių statistika, pagal kuriа ženkliai sumažėjo avarijose sužeistų ir žuvusių autobusų keleivių skaičius. Nuo 1999 m. pabaigos galiojantis reikalavimas prisisegti saugos diržus naujai pagamintuose autobusuose ateinančiais metais bus privalomas visuose tarpmiestiniuose autobusuose. Suprantama, visi keleiviai apie tai turi būti įspėti. Siekiant užtikrinti, kad šio reikalavimo poveikis būtų kuo efektyvesnis, visi tolimųjų reisų autobusai bus griežtai kontroliuojami, o jų savininkai ir vairuotojai už pažeidimus baudžiami. Be abejonės, dėl techninio pobūdžio arba dėl vairavimo ir poilsio režimo pažeidimų pirmiausia bus baudžiami autobusų vairuotojai, tačiau nustatytus reikalavimus pažeidusių transporto priemonių savininkams dėl itin didelių baudų gali kilti pavojus prarasti savo verslа.

Vokietijoje - šveicariška kelių mokesčio sistema?

Iki šiol nesibaigia diskusijos dėl naujosios sunkvežimių mokesčio sistemos vertinimo ir jos įvedimo termino atidėliojimo Vokietijoje.šį kartа - visiškai naujas požiūris, kurį savo komentare šveicarijos žurnalui „Automobil Revue“ pateikė vienas iš šios šalies sunkvežimių mokesčio sistemos sukūrimo autorių ir dabar jа eksploatuojančios firmos FELA valdybos pirmininkas Ernstas Uhlmannas.

Naujаjа Vokietijos sunkvežimių mokesčio sistemа FELA vadovas apibūdino kaip diletantiškа ir chaotiškа. Dėl prastai atliktų darbų, įrangos broko ir dar nepradėjusios veikti sistemos gedimų, anot E. Uhlmanno, daug nemalonumų patyrė ne tik „Toll Collect“, bet ir Vokietijos politikai bei vyriausybė. Sunkvežimių mokesčio įvedimo terminas tapo istorija be pabaigos. Būtų buvę kur kas paprasčiau, jeigu Vokietija būtų perėmusi patikimai šveicarijoje jau funkcionuojančiа FELA kelių mokesčio sistemа. Atsakydamas į klausimа, kodėl Vokietijoje ji nebuvo diegiama, E. Uhlmannas pažymėjo, kad šios šalies atsakingi pareigūnai to nenorėjo ir FELA privalumais net nesidomėjo. Taip įvyko todėl, kad iš pat pradžių naujosios sistemos diegimo ir jos eksploatavimo užsakymas atiduotas konsorciumui „Toll Collect“. Buvo skubama, nekreipiant dėmesio į visas sudėtines mokesčio sistemos dalis - mokėjimo terminalų statybа, prietaisus, programinę įrangа ir kt., todėl dabar ir įsivyravo visiškas chaosas.

Anot E. Uhlmanno, automatinė sistema Vokietijoje nebus nei prasminga, nei funkcionali. Naudodamasis „Toll Collect“ siūloma sistema bet kuris sunkvežimio vairuotojas gali išjungti palydovinio ryšio sistemа, kadangi centrinis valdymo punktas neturės duomenų, ar jis važiuoja mokama automagistrale. Be to, beprasmiška apmokestinti tik automagistralėmis važiuojančius sunkvežimius. Daugelis išvengs šio mokesčio važinėdami alternatyviais krašto keliais.

Baigdamas komentarа, FELA vadovas E. Uhlmannas akcentavo, kad jis labai rimtai abejoja, ar apskritai „Toll Collect“ pasiūlyta sistema galės funkcionuoti, todėl neatmetama galimybė, kad Vokietijoje sėkmingai gali būti įdiegtas ir šveicariškasis kelių mokesčio modelis.

Parengė Tomas LABžENTIS

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr. 11(35)

"Linava" informuoja

Dienpinigių apmokestinimas: istorija ir komentarai

IRU: apie mokesčius, kelių transporto sistemos potencialа ir perspektyvas

Naujienos

Aktualijos

„Linavos“ atstovybė Maskvoje - vartai į Rusijos rinkа

Nauji modeliai

OFF ROAD Prancūziškai

Parodos

AMSTERDAMO šOU: MODIFIKACIJų šUORAS

KORTRIJKE - žYMIAUSI AUTOBUSų GAMINTOJAI

Svečiuose

TIR ir TIR departamentas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Žinotina

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (6)

Perspektyvos

Kelių transporto tarptautinio verslo konkurencingumas

Keleivinis transportas

KARAS NETEISėTAM KELEIVIų VEžIMUI

PROBLEMА BūTINA SPRęSTI KOMPLEKSIšKAI

Vežėjo kalendorius

Gruodis

Teisė

Vežimai, kuriuos paeiliui vykdo keli vežėjai

Konsultacijos

CMR konvencija: vežėjo atsakomybės pagrindai

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Senasis „zacharas“ - ZiS-150