Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Prisek ir važiuok

Paprasta taisyklė - pirma užsegi diržа, po to pradedi važiuoti - taikytina ne tik lengvųjų automobilių keleiviams, bet ir sunkvežimiuose sukrautiems kroviniams. Juk nepritvirtintas arba blogai pritvirtintas krovinys jau pirmame staigiame posūkyje ar pirmoje sankryžoje gali tapti sunkios katastrofos priežastimi. Fizikos dėsnių neapgausi: važiuojant 50 km/val. greičiu sunkvežimiui atsitrenkus į kliūtį, jo kėbule esantis vos 2 tonas sveriantis konteineris ar kitoks krovinys smogs į priekinį kėbulo bortа 80 tonų jėga, nunešdamas ne tik jį, bet ir vairuotojo kabinа. Tai ekstremalus atvejis, dažniau kroviniai pasislenka į šonа ir staigesniame posūkyje iškrenta per šoninį bortа arba paguldo autotraukinį ant šono.

Kroviniams fiksuoti kėbule yra sukonstruota nemažai sistemų, o populiariausias ir paprasčiausias būdas - krovinio pritvirtinimas įtempiamais diržais, apjuosiančiais krovinį ir užkabintais už specialių kilpų, įrengtų kėbulo dugne ar šonuose. Deja, vairuotojai dažnai numoja į diržus ranka: kam gaišti laikа - juk krovinys toks sunkus, kad tvirtai laikosi dėl savo svorio. Be to, ir diržai, lyg tyčia, kitame kėbulo krašte liko, negi lipsi per krovinius jų ieškoti… žodžiu, visi viskа supranta, bet tikisi, jog ir šį kartа viskas baigsis gerai. Tai vadiname „žmogiškuoju faktoriumi“.

Firmos „Hesterberg“ iš Ennepetalio (Vokietija) specialistai pabandė rasti sprendimа, kuris sumažintų neigiamа „žmogiškojo faktoriaus“ įtakа, skatintų vairuotojus nuolat naudoti krovinio fiksavimo įrangа. Jie siūlo „Gurtlift“ vardu pavadintа sistemа, kuri gali būti sumontuota kiekviename tentiniame kėbule. Priklausomai nuo kėbulo ilgio „Gurtlift“ sistema turi nuo 6 iki 12 krovinio tvirtinimo diržų. Kiekvienas diržas vienu galu tvirtinamas prie kėbulo dugno, po to prakišamas pro prie stogo ar tentа palaikančių rėmų pakabintus žiedus ir nuleidžiamas kitoje pusėje. Esantys tokioje padėtyje diržai netrukdo pakrauti kėbulo. O sudėstęs krovinį, vairuotojas įtempėju patraukia laisvаjį diržo galа žemyn, ir šis nusileidžia iš palubės, prisispausdamas prie krovinio. Belieka jį standžiai įtempti ir užfiksuoti. Mat žiedai, esantys viršuje, ne kietai pritvirtinti, o pakabinti ant tamprių lynų. Traukiant diržа žemyn, kartu nutempiami žemyn ir žiedai, o diržа atsegus tamprūs lynai vėl pakelia žiedus ir pro juos pervertа tvirtinimo diržа aukštyn.

Gamintojas - firma „Hesterberg“ - mano, jog matydamas tiesiai prieš nosį kabantį tvirtinimo diržа, retas vairuotojas užmirš jį panaudoti. Juk nereikia vargti, užkabinant diržus ir apjuosiant jais krovinius, nereikia lipti ant krovinio. Visa tvirtinimo operacija atliekama stovint ant žemės. Pritvirtinant krovinį standartinėje tentinėje puspriekabėje įprastais diržais (atidarant abu šoninius bortus) sugaištama 27-30 minučių, o padedant „Gurtlift“ sistemai su 6 diržais visas krovinys pritvirtinamas per 10-11 minučių. Laiko ekonomija - 60 proc.

Liucijus SUSLAVIčIUS

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr. 10 (34)

"Linava" informuoja

Naujienos

žVAIGžDė PAGALIAU RADO VIETА

Aktualijos

RAUSVASIS POPIERėLIS, ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Idėjos

AšTUONIOLIKMEčIUS - PRIE AUTOBUSO VAIRO!

Prisek ir važiuok

Nauji modeliai

PASAKęS „A“, MAN KONCERNAS SAKO „B“

Parodos

Kauno autodienos '03

Transporto koridoriai: Azija ir Europa

Pas kaimynus

LATVIų VEžėJAI IšMALDOS NEPRAšO

Patirtis

RVS atgaivina autobusus ir sunkvežimius

Problemos

SKAITMENINIS TACHOGRAFAS žINO VISKА…

Psichologija

Tarnyba ir draugystė

šeima

TRUMTRANSA: mažų krovinių verslas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

EUROPOS PARLAMENTAS PRITARIA LIETUVOS SIEKIAMS

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (5)

Keleivinis transportas

SVAJONėSE - PELNAS, REALYBėJE - NUOSTOLIAI

Vežėjo kalendorius

Lapkritis

Teisė

Prioritetas - CMR konvencija

Skolų įskaitymas vienos šalies pareiškimu

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Su 100 tonų už nugaros