Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

AšTUONIOLIKMEčIUS - PRIE AUTOBUSO VAIRO!

Vokietijos firmos, besiverčiančios keleivių vežimu, sunerimusios - daugelyje šalies regionų trūksta profesionaliai parengtų autobusų vairuotojų. Kartais net sunku išleisti žmones atostogų, nes nėra kam jų pakeisti. Vežėjai priversti priimti atsakingam - juk autobuso vairuotojas atsako už jam patikėtu autobusu važiuojančių keleivių saugumа - darbui neturinčius patyrimo vairuoti autobusus ir psichologiškai netinkančius tokiam darbui žmones, kurių vienintelis privalumas - D kategorijos vairuotojo pažymėjimas. Nemažai tokių vairuotojų iš anksto būna nusiteikę, kad šis darbas laikinas, tad jiems nerūpi nei patikėta brangi technika, nei keleiviai. Jie vairuoja neatsargiai, neatidūs keleiviams.

Bene didžiausiа susirūpinimа vežėjams kelia situacija Baden-Viurtembergo žemėje. Jos Vežėjų autobusais sаjunga nustatė, kad du trečdaliai iš kasdien į reisа išvažiuojančių 5000 vairuotojų yra vyresni nei 41 metų. Per artimiausius kelerius metus ne mažiau 1000 jų išeis į pensijа. Kas pakeis ilgai ir sаžiningai dirbusius veteranus?

Kaip tik todėl minėta organizacija ėmėsi iniciatyvos, pasinaudojant Vokietijos profesinio rengimo ir kvalifikacijos kėlimo valstybinės sistemos teikiamomis galimybėmis, išsiauginti profesionalius autobusų vairuotojus iš pagrindines mokyklas baigiančių jaunuolių. ši sistema numato, jog siekiantis įgyti darbinę profesijа jaunuolis trejus paskutinius mokymosi mokykloje metus derina bendrаjį mokymа su pasirinktos profesijos teorinių pagrindų mokymu bei atlieka gamybinę praktikа pasirinktа profesijа atitinkančioje privačioje firmoje ar įmonėje. Tačiau profesinio mokymo pradžioje jaunuoliai būna sulaukę tik 16 metų, o tokiems Vokietijoje vairuotojų pažymėjimai neišduodami.

Net dvejus metus verslininkai, parengę originalų jaunų vairuotojų profesionalų ugdymo projektа, mynė įvairių Baden-Viurtembergo žemės ministerijų slenksčius, kol jų įdėjai buvo pritarta. Neišvengta kompromisų: jaunuoliai, sulaukę 17 metų, po vairuotojo egzamino gauna tik B kategorijos transporto priemonių vairuotojo pažymėjimа, bet juo gali naudotis tik mokymo organizacijos nustatytais mokymui būtinais atvejais. Kategorijos D transporto priemones leidžiama vairuoti specialiu leidimu, sulaukus 18 metų, tačiau jis galioja tik važinėti miesto ir priemiesčio maršrutais ne toliau kaip 50 kilometrų atstumu nuo mokyklos. Kai jaunuoliui sukanka 20 metų, D kategorija bus įrašyta į vairuotojo pažymėjimа, ir jo savininkas taps visateisiu profesionalu.

Projekto sumanytojai tikisi, kad jiems tokiu būdu pavyks sukurti sistemа, galinčiа padėti atrinkti vaikinus ir merginas, motyvuotai siekiančius tapti profesionaliais autobusų vairuotojais, suvokiančiais jiems patikėto darbo svarbа, siekiančiais toliau tobulintis pasirinktoje darbinės veiklos sferoje.

Pirmoji aštuoniolikmečių grupė, sėdusi prie autobuso vairo, - visai nedidelė: dvi merginos ir trys vaikinai. Bet jie jau vairuoja autobusus štutgarto apylinkėse. Simboliška, kad vienas iš jaunuoliams patikėtų maršrutų - 743-asis - veda į Pforzhaimа. į tа patį Pforzhaimа, į kurį savo vyro sukonstruotа motorinį ekipažа prieš daugiau kaip 100 metų nuvairavo pirmoji istorijoje moteris vairuotoja Berta Benz!

Parengta pagal žurnalа „Lastauto und Omnibus“

Liucijus Suslavičius

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr. 10 (34)

"Linava" informuoja

Naujienos

žVAIGžDė PAGALIAU RADO VIETА

Aktualijos

RAUSVASIS POPIERėLIS, ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Idėjos

AšTUONIOLIKMEčIUS - PRIE AUTOBUSO VAIRO!

Prisek ir važiuok

Nauji modeliai

PASAKęS „A“, MAN KONCERNAS SAKO „B“

Parodos

Kauno autodienos '03

Transporto koridoriai: Azija ir Europa

Pas kaimynus

LATVIų VEžėJAI IšMALDOS NEPRAšO

Patirtis

RVS atgaivina autobusus ir sunkvežimius

Problemos

SKAITMENINIS TACHOGRAFAS žINO VISKА…

Psichologija

Tarnyba ir draugystė

šeima

TRUMTRANSA: mažų krovinių verslas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

EUROPOS PARLAMENTAS PRITARIA LIETUVOS SIEKIAMS

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (5)

Keleivinis transportas

SVAJONėSE - PELNAS, REALYBėJE - NUOSTOLIAI

Vežėjo kalendorius

Lapkritis

Teisė

Prioritetas - CMR konvencija

Skolų įskaitymas vienos šalies pareiškimu

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Su 100 tonų už nugaros