Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

PASAKęS „A“, MAN KONCERNAS SAKO „B“

Apsukrūs reporteriai Vokietijos miestų gatvėse jau ne kartа spėjo užfiksuoti nematytа sunkvežimį su didele mėlynai dažyta kabina ir žema važiuokle. Prityrusiems ekspertams iš žurnalo ҐLastauto und Omnibus“ užteko vieno žvilgsnio nustatyti, jog tai dar vienas koncerno MAN gaminys - netrukus rinkoje pasirodysiantis lengvos klasės MAN TG-B, skirtas pirmiausia kroviniams išvežioti miestuose.

Sunkvežimio kilmę išdavė moderni magistralinio vilkiko MAN TG-A kabina, gal šiek tiek ir per didelė mažiems naujoko ratams, kurių padangų dydis - 215/75R17,5, užtat komfortiška - plati, ilga, aukšta, iš išorės per dideles kvadratines dureles iš abiejų šonų prieinamas bagažo skyrius. Jame galima susidėti įrankius, darbo drabužius, kitа vairuotoju reikalingа mantа. Kitose tradicinėse vietose po kėbulu neerdvu - čia ir degalų bakas, ir stabdžių sistemos resiveriai, ir duslintuvas su katalizatoriumi. O ir prieiti neparanku, nes sunkvežimio šonuose - nuo palindimo po juo saugančios plieninės apsaugos juostos. Vien didele kabina nieko pernelyg nenustebinsi, tad TG-B perėmė ir visа „vyresniojo brolio“ kabinos įrangа bei, sprendžiant iš prietaisų skydelio, - elektroninį magistralinio vilkiko Ґįdarа“.

Nors ir negausi informacija apie naujo modelio techninius duomenis leidžia daryti išvadа, kad nuo kol kas dar gaminamų LE šeimynos automobilių MAN TG-B skirsis pirmiausia varikliais. šešių cilindrų 6,9 litro darbo tūrio dyzelis D 0836 gauna „common rail“ tipo įpurškimo sistemа ir bus siūlomas su 280 ir 326 AG galios variantais. Mažasis 4 cilindrų 4,6 litro darbo tūrio dyzelis dar tobulinamas, informacijа apie jį MAN tikriausiai pateiks vėliau. Tačiau galima tikėtis, kad panaudojus naujа įpurškimo sistemа, padidės ir galia (dabar - 140-180 AG), ir sukimo momentas. Spėtina, kad MAN nenorės nusileisti senam konkurentui - „Daimler Chrysler“, siūlančiam šios kategorijos sunkvežimių modifikacijas su automatizuota pavarų dėže, ir tokį sankabа taupantį agregatа montuos į TG-B šeimynos modelius.

Važiuoklė kis mažiausiai: išlieka tas pat eksploatuojant pasiteisinęs hipoidinis varantysis tiltas, stabdžių sistema su ABS, parabolinės išilginės lingės arba pneumopakaba. Vėliau turėtų pasirodyti statybininkams ir komunalininkams skirtas 4x4 variantas su didesnio skersmens ratais.

MAN TG-B iš dalies suardo iki šiol egzistavusiа koncerno sunkvežimių klasifikacijа: numatyta, jog šios šeimynos sunkvežimiai bus gaminami 12-18 tonų didžiausios leistinos masės ir todėl pakeis tiek dalį dabartinių lengvos LE, tiek vidutinės ME šeimynų krovininių manų. Tačiau viskas vėl grįš į savo vietas, kai 2005-aisiais bus pradėta lengviausios šeimynos - MAN TG-C, kurios didžiausia leistina masė nesieks 12 tonų - gamyba.

LENGVASVORIS BENZINVEžIS

Degalų išvežiojimas iš naftos produktų saugyklų ir perdirbimo gamyklų į degalines - specifinė vežimų rūšis. Specifinė tiek dėl vežimo saugumo, tiek, pavyzdžiui, dėl reikalavimų keliams, kuriais važinėja autotraukiniai, gabenantys degalus. Todėl manoma, kad tokiuose vežimuose naudojamiems autotraukiniams turėtų būti gaminami šiam darbui pritaikyti vilkikai.

Vienas iš naujausių tokios paskirties automobilių - švediškas dviašis vilkikas „Volvo FM9“. Ne specialistas vargu ar atskirs jį nuo kitų, pavyzdžiui, statyboms aptarnauti skirtų „FM“ šeimynos modelių, vis dėlto variantas degalų cisternoms vežioti nuo bazinio modelio nutolęs gana daug. Važinėjančiam tik keliais su kieta danga vilkikui svarbu ne kuo didesnė atsparumo atsarga, o kuo mažesnis nuosavas svoris, nes tuomet galima vežti daugiau degalų esant tai pačiai didžiausiai leistinai masei.

„Volvo FM9“ ir yra toks „lengvasvoris“. Parengtas kelionei vilkikas sveria tik 6,5 tonos arba 600 kilogramų mažiau nei serijinis „FM9“. Jo bazė - tik 3700 milimetrų, variklis - 9,4 litro darbo tūrio dyzelis D9A, pasiekiantis 380 AG galingumа bei 1700 Nm maksimalų sukimo momentа. Vilkikas komplektuojamas rėmu su palengvintais lonžeronais, ilga kabina su poilsio vieta, aliumininiu degalų baku, aliumininiais ratų diskais, mažesnės talpos lengvesniais akumuliatoriais, štampuotu (o ne lietu) sukabinimo balnu, lengvesniu (apkrova - 6,7 tonos, o ne 7,1 tonos kaip bazinio varianto) priekiniu tiltu. Net pavarų dėžė („I-shift“) yra lengvesnė už įprastа mechaninę 85 kilogramais. Beje, svorio ekonomija gana tolygiai paskirstyta visoje automobilio konstrukcijoje. Ratai su 295/80R22,5 dydžio padangomis leido sutaupyti maždaug 150 kilogramų, 125 kilogramus nuo bendro svorio numetė atsarginis ratas su kronšteinu - jų apskritai atsisakyta. Pilnas dyzelino bakas sveria 350 kilogramų, arba 35 kilogramais mažiau nei plieninis. Todėl net privaloma ADR įranga ženkliau nepadidino vilkiko masės. Jei ir puspriekabė - cisterna iš aliuminio, tai toks autotraukinys veš daugiau, o jo eksploatacija bus pigesnė nei iš serijinių detalių sukomplektuoto analogo.

Liucijus Suslavičius

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr. 10 (34)

"Linava" informuoja

Naujienos

žVAIGžDė PAGALIAU RADO VIETА

Aktualijos

RAUSVASIS POPIERėLIS, ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Idėjos

AšTUONIOLIKMEčIUS - PRIE AUTOBUSO VAIRO!

Prisek ir važiuok

Nauji modeliai

PASAKęS „A“, MAN KONCERNAS SAKO „B“

Parodos

Kauno autodienos '03

Transporto koridoriai: Azija ir Europa

Pas kaimynus

LATVIų VEžėJAI IšMALDOS NEPRAšO

Patirtis

RVS atgaivina autobusus ir sunkvežimius

Problemos

SKAITMENINIS TACHOGRAFAS žINO VISKА…

Psichologija

Tarnyba ir draugystė

šeima

TRUMTRANSA: mažų krovinių verslas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

EUROPOS PARLAMENTAS PRITARIA LIETUVOS SIEKIAMS

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (5)

Keleivinis transportas

SVAJONėSE - PELNAS, REALYBėJE - NUOSTOLIAI

Vežėjo kalendorius

Lapkritis

Teisė

Prioritetas - CMR konvencija

Skolų įskaitymas vienos šalies pareiškimu

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Su 100 tonų už nugaros