Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

RVS atgaivina autobusus ir sunkvežimius

Prieš metus žurnale „Transporto pasaulis (2002 m. 10-ajame nr.) buvo paskelbta publikacija apie variklių atnaujinimа, naudojant RVS technologijа. Jos esmė - sukuriamas iki 0,7 mm storio apsauginis keramikos sluoksnis ant metalinių detalių sаveikaujančių paviršių (pvz., ant stūmoklio ir cilindro).

Primename, kad nuo 2002 metų oficialiu RVS platintoju Lietuvoje tapo UAB „Transestra“. Bendrovės direktorius Antanas Pocius teigia, kad per šį laikotarpį RVS technologija sėkmingai panaudota atnaujinant 3000 lengvųjų automobilių ir apie 250 sunkvežimių bei autobusų variklius.

RVS gamintojai - Rusijos „NPO Ruspromremont“ ir Suomijos „RVS-Tec Oy“ įmonės (www.rvs-tec.com) - teigia, kad panaudojus šiа technologijа sаveikaujančių detalių trintis sumažėja 100-300 kartų, padidėja variklio galingumas, sutaupoma 10-30 proc. degalų, o variklio alyvos - iki 30 proc. Be to, perpus sumažėja variklio keliamas triukšmas ir vibracija bei aplinkos tarša.

Nemažai vežėjų jau išbandė RVS technologijа ir liko patenkinti rezultatais. Nusivylimų pasitaiko tais atvejais, kai nebuvo tinkamai įvertinta variklio techninė būklė, susidėvėjimas, nenustatytas mechaninis gedimas (trūkęs stūmoklio žiedas, pradegęs vožtuvas ir pan.).

Lengviesiems automobiliams skirtа RVS galima įsigyti visuose “Linavos“ servisas parduotuvėse, o sunkvežimiais ir autobusams skirtа RVS galima užsakyti bendrovėje “Transestra“ (direktorius Antanas Pocius, mob. tel. 868655528).

UAB „Antransas“, direktorius Ričardas Sargūnas:

- Bendrovė turi 25 vilkikus. Iš jų tik vieno automobilio variklį apdorojome RVS technologija, bet jau šiandien esame įsitikinę teisingu pasirinkimu - RVS naudosime ir ateityje, kai vilkikų varikliai daugiau susidėvės…

Pernai labai rūpėjo pamatyti RVS poveikio rezultatа. Tam susiklostė palanki situacija: turėjome keturiolikos metų „Volvo F 12“, kurio variklis ir vasarа sunkiai užsivesdavo, o žiemа jo visai nepavykdavo paleisti. Jau manėme, kad 1,5 mln. km nuvažiavęs variklis savo atidirbo ir teks atlikti brangų kapitalinį jo remontа arba keisti nauju. Bukiškėse turime partnerius, kurių servise paprastai ir remontuojame vilkikus. Servisas ne autorizuotas, tad jo įkainiai mažesni, bet darbų kokybe esame patenkinti. Taigi jie apskaičiavo, kad suremontuoti variklį kainuotų 8000 litų. Pakeitus stūmoklių grupę, variklis dirbtų dar 5-8 metus.

Nutarėme surizikuoti pirkti RVS ir supilti jа į variklio alyvа. Gaila, neturėjome laiko važinėti į servisа ir matuoti kompresijа prieš bei po apdorojimo RVS, todėl skaičiais pagrįsto rezultato neturime. Bet mums pakanka ir to, kad po kelių starterio sūkių variklis užsiveda. Vadinasi - kompresija pakankamai gera. O juk būdavo, kad starterį kelias minutes zulindavome, akumuliatorių vos ne iki sprogimo kankindavome…

Jau ištisus metus neturime problemų dėl senuko „Volvo F 12“ - užsiveda puikiai, drаsiai išleidžiame jį į tarptautinius reisus. Dabar štai pasakoju vilkiko istorijа, o jis šiuo metu veža krovinį į Maskvа. Kaip vertiname RVS? Vaizdžiai tariant, jis lavonа prikėlė…

UAB „Lametra“, technikos direktorius Antanas Vičas:

- Dar praėjusiа žiemа nutarėme atlikti „DAF 95“ vilkiko 360 AG varikliui kapitalinį remontа. Kodėl? Spustelėjus šaltukui iki minus dešimties laipsnių, variklis jau neužsivesdavo. Specialiai jam vaistinėje eterį pirkdavome. žinau, varikliui tai labai nesveika, bet tai buvo kraštutinė priemonė. Matavome kompresijа: skirtinguose cilindruose - nuo 16 iki 18 atmosferų. Išvada - variklis tragiškai susidėvėjęs. Kai sužinojome apie RVS technologijа, pamanėme, kad rizika nedidelė ir naujovę verta išbandyti.

Pabandėme skaičiuoti, koks būtų ekonominis efektas. DAF variklio kapitalinis remontas kainuotų 10-12 tūkst. Lt. Automobilis, kasmet nuvažiuojantis 100 tūkst. - 120 tūkst. km, dirbtų šešerius metus. Vadinasi - vieneri metai darbo kainuotų 2000 Lt. O variklio apdorojimas dviem RVS dozėmis kainuoja 640 Lt. Vieneriems metams (100 tūkst. km ridai) to tikrai turėtų pakakti. Taigi sutaupome daugiau nei 1000 Lt. per metus.

Atgaivintas vilkikas paskatino RVS apdoroti lengvojo automobilio „Hyundai Sonata“ variklį. Tuo metu automobilis buvo nuvažiavęs 270 tūkst. km ir alyvа rydavo kaip smakas. Dabar rida siekia 315 tūkst. km, o nuvažiavus 10 tūkst. km pakanka įpilti vienа litrа alyvos. Variklis pradėjo dirbti tyliai, akivaizdžiai pajutau, kad jo trauka pagerėjo. Tai rodo, kad ir šiuo atveju padėjo RVS.

Pamenu, praėjusį pavasarį rusams pardavėme keletа vilkikų. Tarp jų buvo ir po kapitalinio remonto. Papildomų išlaidų galėjome išvengti, jei būtume anksčiau žinoję apie RVS technologijа. Susitikęs UAB „Transestra“ direktorių Antanа Pocių sakiau jam: „Kur buvai anksčiau, mūsų įmonė jau seniai galėjo naudotis RVS“.

AB „Utenos melioracija“, tarptautinių vežimų direktorius Arvydas Pajuodis:

- Nusipirkome daužtа 1999 metų „Mercedes-Benz Actros 1840“, pakeitėme variklio galvutės tarpiklį ir netrukus panaudojome RVS priedа, dvi dozes. Mat variklis labai rijo alyvа. Vilkikas jau nuvažiavo 50 tūkst. km. Dažniausiai važinėja maršrutu į Italijа ir per Lietuvа - į Maskvа. Kadangi vilkikas paprastai važinėja tuo pačiu maršrutu, nesunku buvo apskaičiuoti variklio alyvos ekonomijа: iki apdorojimo RVS 9,5 tūkst. km nuvažiuoti reikėjo 14 litrų alyvos, o dabar pakanka mažiau nei dviejų. įvertinus alyvos ekonomijа, galima sakyti, kad išlaidos RVS tikrai atsipirko. Degalų ekonomijа įvertinti sudėtingiau. Jei važiuotum pats, galėtum pateikti tikslius duomenis, o kiek dabar sutaupo vairuotojas - sunku pasakyti. Vis dėlto rezultatai mus įtikino, kad naudinga senа variklį apdoroti RVS technologija, todėl šio priedo įpylėme į „Opel Astra“ variklio alyvа, po to kompresijа padidėja nuo 26 iki 30 atmosferų. Tа pačiа procedūrа ketiname padaryti įmonės vadovo automobiliui „Audi A6“.

UAB „Kėdbusas“, direktoriaus pavaduotojas Saulius Radavičius:

Kėdainių autobusų parkas, neseniai pakeitęs pavadinimа į UAB „Kėdbusas“, turi 43 autobusus. Gyventojams aptarnauti jų pakanka 38. įmonės balanse „kabo“ šeši dar nenurašyti autobusai „Ikarus“. Jų varikliai tiek susidėvėję, kad neverta atnaujinti netgi pagal RVS technologijа.

Remdamiesi RVS gamintojų rekomendacijomis mes šiа technologijа taikome tiems varikliams, kurie susidėvėję iki 50 proc. Tai nustatyti nėra sudėtinga - pamatuoji kompresijа ir rodmenis palygini su gamykliniais.

RVS labai padeda varikliams, kurių susidėvėjimas siekia iki 40 proc.

Mūsų bendrovė nėra tokia turtinga, kad pirktų naujus autobusus, todėl perkame padėvėtus ir jų variklius apdorojame RVS. Neseniai šio priedo įpylėme į penkių autobusų „Neoplan“ variklių alyvа, užsakėme pirkti du autobusus „Dennis“, ko gero, ir jų variklius teks apdoroti pagal RVS technologijа.

Iš viso bendrovėje atnaujinome penkiolikos autobusų variklius. Kadangi kasdien pilame sklidinus degalų bakus, nesunkiai galėjome apskaičiuoti degalų ekonomijа - skirtumas sudaro 3-4 proc. Mūsų bendrovei tai reiškia, kad iš pinigų už sutaupytus degalus kasmet galime nusipirkti vienа naudotа autobusа.

RVS įpyliau ir į savo automobilio „Audi“ variklio alyvа. Degalų ekonomija - 7 proc. Be to, variklis ėmė dirbti tyliau, lengviau užsiveda šaltuoju metų periodu.

Pastebėjau, kad dar pasitaiko žmonių, kurie nepatikliai pasitinka naujoves, jomis abejoja. į mūsų bendrovę dažnai kreipiasi lengvųjų automobilių vairuotojai, nesiryžtantys už dvi RVS dozes lengvajam automobiliui sumokėti 160 Lt. Dar brangesnės RVS dozės autobusams: „Neoplan 409“ variklyje telpa 18 litrų alyvos, todėl į jа reikia supilti RVS dozę, kainuojančiа 400 Lt, o „Karosa“ variklyje - 36 l alyvos, todėl RVS kainuoja net 640 Lt. Bet pakanka kelių aritmetikos veiksmų ir akivaizdžiai pamatai, kad apdoroti variklį RVS technologija apsimoka. Pasiremdamas savo patirtimi patariu ir kitiems - skaičiuokite ir įsitikinsite.

Vidmantas KLIUKAS

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr. 10 (34)

"Linava" informuoja

Naujienos

žVAIGžDė PAGALIAU RADO VIETА

Aktualijos

RAUSVASIS POPIERėLIS, ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Idėjos

AšTUONIOLIKMEčIUS - PRIE AUTOBUSO VAIRO!

Prisek ir važiuok

Nauji modeliai

PASAKęS „A“, MAN KONCERNAS SAKO „B“

Parodos

Kauno autodienos '03

Transporto koridoriai: Azija ir Europa

Pas kaimynus

LATVIų VEžėJAI IšMALDOS NEPRAšO

Patirtis

RVS atgaivina autobusus ir sunkvežimius

Problemos

SKAITMENINIS TACHOGRAFAS žINO VISKА…

Psichologija

Tarnyba ir draugystė

šeima

TRUMTRANSA: mažų krovinių verslas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

EUROPOS PARLAMENTAS PRITARIA LIETUVOS SIEKIAMS

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (5)

Keleivinis transportas

SVAJONėSE - PELNAS, REALYBėJE - NUOSTOLIAI

Vežėjo kalendorius

Lapkritis

Teisė

Prioritetas - CMR konvencija

Skolų įskaitymas vienos šalies pareiškimu

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Su 100 tonų už nugaros