Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

EUROPOS PARLAMENTAS PRITARIA LIETUVOS SIEKIAMS

Lietuvos bei kitų Baltijos valstybių aktyvios pastangos siekiant pagreitinti kai kurių transeuropinio tinklo plėtros projektų realizavimа susilaukia pritarimo Briuselyje. Tai paaiškėjo š. m. rugsėjo 29 d. įvykusiame Europos Parlamento Regiono politikos, transporto ir turizmo (RETT) komiteto posėdyje, kuriame buvo pristatytos dešimties būsimųjų Europos Sаjungos narių transporto politikos kryptys bei prioritetai. Lietuvа šiame forume pristatė susisiekimo ministras Zigmantas BALčYTIS bei Susisiekimo ministerijos Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos departamento direktorė Rimantė BRIEDYTė, kurie ir supažindino Europos parlamentarus su mūsų valstybės atliktais darbais įgyvendinant derybinius įsipareigojimus bei įvardijo pagrindines problemas, iškylančias kuriant šiuolaikiškа multimodalinę transporto sistemа.

Smulkiau papasakoti apie šio Lietuvai svarbaus susitikimo Briuselyje rezultatus sutiko susisiekimo ministras Zigmantas BALčYTIS.

- Kа akcentavote savo pranešime? Kokias problemas išskyrėte? Mums - dėl savaime suprantamų priežasčių - bene labiausiai rūpi kelių transporto sektoriaus klausimai. Gal porа žodžių apie tai?

- Kalbėdamas apie kelių transporto sektorių pabrėžiau, kad ši transporto rūšis Lietuvoje yra labiausiai išplėtota. Informavau Europos Parlamentа, jog šiame sektoriuje jau visiškai suderinti acquis reikalavimai patekimo į rinkа, profesinės kompetencijos, techninių reikalavimų, saugaus eismo, fiskalinio harmonizavimo, pavojingų krovinių vežimo srityse. Priminiau, jog esame ratifikavę visas pagrindines tarptautines kelių transporto srities sutartis, įskaitant ir INTERBUS susitarimа. Paaiškinau, kad didžiausiа dėmesį šiuo metu skiriame socialinių teisės aktų įgyvendinimui. Kaip žinia, Lietuvai reikia pasiekti, kad vairuotojų darbo ir poilsio patikrinimų skaičius atitiktų ES reikalaujamа dydį - 1 proc. visų vairuotojų dirbtų darbo dienų. Kol kas šis rodiklis, deja, siekia tik 30 proc. reikalaujamo kiekio, todėl priimame naujus darbuotojus, mokome tiek juos, tiek seniau dirbančius inspektorius. čia mums labai padeda Phare lėšomis finansuojamas Dvynių projektas.

- Baigęs pranešimа, susilaukėte Europos parlamentarų klausimų. Kuo jie domėjosi?

- Europos Parlamento Regioninės politikos, transporto ir turizmo komiteto nariai domėjosi jūrų sauga, socialiniais klausimais kelių transporte, derybinių įsipareigojimų vykdymu. Jie klausė, ar tikrai sugebėsime laiku įgyvendinti savo įsipareigojimus dėl pereinamųjų laikotarpių, kokių priemonių susitikime dalyvaujančios šalys imasi siekdamos užtikrinti jūrų saugа bei mažindamos jūrų taršа. Parlamentarai pabrėždavo, kad visus atskirose valstybėse nagrinėjamus klausimus būtina vertinti ne nacionaliniu, bet visos Europos požiūriu. Jie domėjosi sienų perėjimo problemomis tose šalyse, kuriose bus išorinė Europos Sаjungos siena. Juos domino, kokie gali iškilti sunkumai su Baltarusija, Ukraina, kitomis šalimis. Buvo klausimų ir dėl Lietuvos dalyvavimo transeuropinių transporto tinklų plėtroje, ir dėl pasirengimo administruoti ES Sanglaudos ir struktūrinius fondus transporto srityje.

- Tа pačiа dienа susitikote su Europos Komisijos Transporto ir energetikos generalinio direktorato generaliniu direktoriumi Francois Lamoureux…

- Informavau EK transporto ir energetikos generalinį direktorių apie Lietuvos transporto infrastruktūros plėtros planus bei pateikiau papildomų argumentų dėl „Rail Baltica“ įtraukimo į ES prioritetinius infrastruktūros projektų sаrašus. Supažindinęs su paskutiniųjų metų Lietuvos ekonominio augimo rodikliais bei transporto sektoriaus plėtros tendencijomis pabrėžiau, kad „Rail Baltica“ projektas būtų labai svarbi strateginė susisiekimo jungtis su kitomis ES valstybėmis. Iš F. Lamoureux sužinojome, kad „Rail Baltica“ projekto įtraukimas į prioritetinių ES infrastruktūros projektų sаrašа bus svarstomas spalio 1 d. EK komisarų kolegijos posėdyje. Tikėjomės teigiamo sprendimo ir neapsirikome. Jau po keleto dienų sužinojome, jog mūsų projektа buvo pasiūlyta įtraukti į prioritetinių projektų sаrašа. Buvo malonu išgirsti, jog Lietuva sugebėjo mobilizuoti „Rail Baltica“ projekto valstybes. Dabar, kai projektа pasiūlyta įtraukti į prioritetinių projektų sаrašа, yra labai svarbu, jog jį realizuojant aktyviai dalyvautų tiek Lenkija, tiek visos Baltijos valstybės. F.Lamoureux rekomendavo sukurti šio projekto bendrа koordinavimo struktūrа - būtent taip daroma ES šalyse. Gerai koordinuojami projektai sparčiau gauna finansavimа. Priminiau generaliniam direktoriui, jog Neapolio trijų Baltijos valstybių ir Lenkijos transporto ministrų susitarime nutarėme steigti projekto koordinavimo struktūrа, todėl dėsime visas pastangas, kad ji pradėtų veikti kaip galima greičiau. Atkreipiau F.Lamoureux dėmesį ir į „Via Baltica“ projekto įgyvendinimo problemas pas mūsų kaimynus bei pastebėjau, kad tokiais atvejais būtų labai svarbus EK koordinacinis vaidmuo. Generalinis direktorius patvirtino, jog ši problema jam žinoma. Kadangi tokių situacijų pasitaiko ir tarp ES narių, Europos Komisija mano, jog geriausia išeitimi taptų suformuotas „ES bendro intereso projektų“ statusas. Tokių projektų įgyvendinimas laiku būtų privalomas visoms projekto valstybėms ir problemų sumažėtų.

Susitikimo pabaigoje pakviečiau generalinį direktorių Francois Lamoureux jam patogiu metu atvykti į Lietuvа, kvietimas buvo priimtas. Baigdamas reziumuočiau šitaip: malonu, kad Europos Parlamentas Lietuvos transporto sektoriaus pažangа įvertino teigiamai, tačiau tai vertinu kaip įpareigojimа aktyvinti veiklа sprendžiant neišspręstas problemas.

- Ačiū už pokalbį.

Kalbėjosi Kazys BAGDONAVIčIUS

"Transporto pasaulis"
Spalis Nr. 10 (34)

"Linava" informuoja

Naujienos

žVAIGžDė PAGALIAU RADO VIETА

Aktualijos

RAUSVASIS POPIERėLIS, ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Idėjos

AšTUONIOLIKMEčIUS - PRIE AUTOBUSO VAIRO!

Prisek ir važiuok

Nauji modeliai

PASAKęS „A“, MAN KONCERNAS SAKO „B“

Parodos

Kauno autodienos '03

Transporto koridoriai: Azija ir Europa

Pas kaimynus

LATVIų VEžėJAI IšMALDOS NEPRAšO

Patirtis

RVS atgaivina autobusus ir sunkvežimius

Problemos

SKAITMENINIS TACHOGRAFAS žINO VISKА…

Psichologija

Tarnyba ir draugystė

šeima

TRUMTRANSA: mažų krovinių verslas

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

EUROPOS PARLAMENTAS PRITARIA LIETUVOS SIEKIAMS

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (5)

Keleivinis transportas

SVAJONėSE - PELNAS, REALYBėJE - NUOSTOLIAI

Vežėjo kalendorius

Lapkritis

Teisė

Prioritetas - CMR konvencija

Skolų įskaitymas vienos šalies pareiškimu

Verslo etika

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

Muziejus

Su 100 tonų už nugaros