Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

KAI įSTATYMAS TRUKDO VERSLUI

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacija (LNPPįA) siūlo atsisakyti atskaitymų į Kelių fondа nuo juridinių asmenų pajamų.

Asociacija kreipėsi į Vyriausybę, Finansų ministerijа bei Seimа siūlydama dar šiemet parengti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimus, kuriais būtų atsisakyta atskaitymų į Kelių fondа nuo pajamų ir kurie įsigaliotų nuo 2004 metų sausio 1 dienos.

LNPPįA pritaria ir Lietuvos pramonininkų konfederacija, kurios tarybos posėdyje nutarta teikti analogiškа pasiūlymа šalies valdžios institucijoms.

LNPPįA kreipimesi pažymima, kad atsisakius atskaitymų nuo pajamų į Kelių fondа, dalis jų būtų kompensuojama iš papildomų mokestinių pajamų, gaunamų iš degalų akcizų tarifų, kurie didinami derinant juos su Europos Sаjungoje galiojančiais tarifais.

LNPPįA prezidentas Mindaugas Palijanskas tvirtina, kad Europos Sаjungos teisė atskaitymo į Kelių fondа nuo pajamų nenumato. Dar 1998 metais priimtame Lietuvos Vyriausybės nutarime „Dėl mokesčių teisinės bazės sutvarkymo programos“ numatyta atsisakyti atskaitymų į Kelių fondа nuo realizavimo pajamų, tačiau nors anksčiau galiojęs Kelių fondo įstatymas ir buvo pakeistas bei pavadintas Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, ydingi apmokestinimo principai liko tie patys.

Anot prezidento, pastaraisiais metais Lietuva gana intensyviai vykdo mokesčių sistemos reformа, siekdama suderinti Lietuvos mokesčių sistemа su Europos Sаjungos mokesčių teisės reikalavimais, tačiau iki šiol išlieka mokesčių, pagrįstų galiojančia sena apmokestinimo tvarka. „Ji neatitinka daugumos visuotinai priimtų teisingo apmokestinimo principų ir trukdo efektyviau plėtotis šiuolaikiniam moderniam verslui“, - sakė M.Palijanskas.

„RAIL BALTICA“ GYVUOS!

2003 m. spalio 1 d Europos Sаjungos komisarų kolegija pritarė labai svarbaus Lietuvai projekto „Rail Baltica“įtraukimui į prioritetinių transeuropinių transporto tinklų (sutrumpintai TEN-T) sаrašа. O tai reiškia, kad vienas svarbiausių projektų, siekiantis įjungti Lietuvos geležinkelio kelius į Europos Sаjungos transporto tinklus, bus realizuojamas jau nuo 2004 metų.

Siūlymus įtraukti „Rail Baltica“ projektа į pirmaeilį transeuropinių tinklų plėtros sаrašа Lietuvos susisiekimo ministerija pateikė Europos Sаjungos komisijai dar 2002-aisiais metais, tačiau po ilgų diskusijų projektas buvo įtrauktas į antrаjа prioritetų grupę, numatant jo vykdymui finansines investicijas tik nuo 2010 metų.

Dabar Lietuva galės gauti finansinę paramа ne tik iš Sanglaudos fondo. Beveik 90 procentų visų lėšų, reikalingų „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui, bus skiriamos iš Europos Sаjungos fondų.

Priešprojektinė „Rail Baltica“studija bus pradėta jau šiais metais. Numatoma sujungti Lietuvа su Europos Sаjungos šalimis europinio standarto geležinkelio bėgiais. Užbaigti parengiamuosius techninius projektus ir pradėti statybа tikimasi 2007-2008 metais. Preliminariais skaičiavimais, projekto įgyvendinimas Lietuvos teritorijoje vertinamas 800 milijonų eurų.

APSKAITOS MODULIS - TRANSPORTO įMONėMS

Programinės įrangos bendrovė „Prototechnika“ specialiai transporto įmonėms sukūrė verslo valdymo ir apskaitos modulį, integruotа į verslo valdymo bei buhalterinės apskaitos programų šeimа „Verslo Skaita“. Naujasis daugiafunkcinis modulis leis transporto įmonėms efektyviau ir paprasčiau kontroliuoti savo veiklа.

„Kiekviena šį modulį diegianti transporto įmonė galės pasirinkti pageidaujamas funkcijas priklausomai nuo bendrovės poreikių“, - sakė UAB „Prototechnika“ projektų vadovė Tatjana Olševskaja. - Nedidelei įmonei gali pakakti išlaidų kurui apskaitos, o didesnei transporto bendrovei prireiks daugiau naujosios programos funkcijų - nuo užsakymų suvedimo, maršrutų formavimo iki reisų išlaidų skaičiavimo“. Pasak jos, naudojantis šiuo moduliu bus paprasta nustatyti reisų pelningumа, pateikti ataskaitas už tam tikro laikotarpio pelnа ir išlaidas.

Visa reikalinga informacija kaupiama vieningoje sistemoje. Tuo „Verslo Skaita“ su integruotu transporto apskaitos moduliu bus paranki įmonėms, siekiančioms efektyviau valdyti ir kontroliuoti bendrovėje vykstančius procesus. Pasak projektų vadovės, naujasis modulis bus naudingas ne tik transporto įmonėms, bet ir toms bendrovėms, kurios, pavyzdžiui, tik nuomoja automobilius darbo reikmėms, tačiau jų veiklos profilis iš esmės yra visai kitas. Naujojo modulio funkcijos tiks įmonėms, norinčioms tiesiog operatyviai suskaičiuoti ir įvertinti išlaidas kurui, remontui ir pan.

Tokio apskaitos modulio kūrimа paskatino auganti programinės įrangos paklausa. Specialiai transporto apskaitai skirtu moduliu domisi tiek didelės transporto, tiek mažesnės, kita veikla užsiimančios įmonės. Anksčiau UAB „Prototechnika“ buvo sukūrusi panašų modulį, veikiantį kompiuterinėje DOS sistemoje, o dabar, įmonėms pereinant prie „Windows“ sistemos, reikalingas ir naujas transporto apskaitos modulis.

į verslo valdymo sistemа „Verslo Skaita“ integruotas transporto apskaitos modulis buvo kuriamas beveik metus. Buvo atsižvelgta į konkrečius bendrovių poreikius. Priklausomai nuo pasirinktų funkcijų kiekio, įmonei modulio įdiegimas kainuos nuo vieno iki dešimties tūkstančių litų.

"Vežėjų žinios"
Spalis Nr. 20 (56)

"Linava" informuoja

Naujienos

IRU aktualijos

TIR operacijų užbaigimas Ukrainoje

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Pravartu žinoti

Naujienos

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

Atidaryta nauja Kudirkos Naumiesčio užkarda

Vž informacija

2004-ųjų „Metų sunkvežimis“ ir „Metų venas“

įkurtuvės Pirklių gatvėje

Lenkija grаžina PVM

Vilniečiams siūlomas „Volvo 7000“

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams