Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Techninės apžiūros bus griežtesnės ir konkretesnės

Nuo 2003 metų liepos 1 dienos įsigalioja susisiekimo ministro patvirtintos naujos redakcijos „Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros atlikimo taisyklės“ ir „Techniniai reikalavimai naudojamoms kelių transporto priemonėms“. Kokie esminiai ir aktualūs vežėjams šių dokumentų pasikeitimai? Naujoves komentuoja Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ viceprezidentas Vytautas Sendžikas, UAB „Transporto studijos“ mokslo ir mokymo direktorius Valentinas Mitunevičius, techninių apžiūrų ir ekspertizės sektoriaus vadovas Viktoras Zaicevas.

Naujose valstybinės techninės apžiūros taisyklėse bei techniniuose reikalavimuose (dokumentus galima rasti internete adresu www.vta.lt) dabar pateiktos tikslesnės, konkretesnės formuluotės. Jose kontrolieriams sumažintos galimybės vertinant transporto priemonių techninę būklę taikyti nedidelio trūkumo kriterijų.

Naujuose dokumentuose transporto priemonės klasifikuojamos į konkrečias klases: autobusai – M2, M3, krovininiai automobiliai – N1, N2, N3, krovininės priekabos, puspriekabės – O2, O3, O4 ir t. t.

Ypač daug naujovių skirta pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms, „žaliesiems“, „žalesniems ir saugiems“, „Euro 3 saugiems“ sunkvežimiams.

Pavojingus krovinius vežančiose transporto priemonėse turi būti du gesintuvai – 6 ir 2 kg talpos. Iki šiol buvo reikalaujama miltelinių gesintuvų, o naujose taisyklėse numatyta, kad jie gali būti užpildyti ekvivalentišku kiekiu kito tinkamo gesinančio agento. Be to, jei transporto priemonėje įrengta stacionari gesinimo įranga gaisrui variklio skyriuje gesinti, mažesnio gesintuvo gali ir nebūti.

Avariniam sustojimui ženklinti dabar galės būti naudojami ne tik du nešiojami oranžinės spalvos mirksintys žibintai, bet ir pora pastatomų avarinio sustojimo ženklų (sertifikuotų ir pažymėtų) ar du šviesа atspindintys kūgiai.

Pagal naujus dokumentus ADR reikalavimus turės atitikti cisternos įranga, priešgaisrinė apsauga, pagalbinė stabdžių sistema, stabdžių antiblokavimo sistema, nešiojami šviestuvai. Pastarųjų turi būti po vienа kiekvienam ekipažo nariui - tai naujas reikalavimas. Užtat nereikalaujamas įrankių komplektas avariniam transporto priemonės remontui.

Naujuose reikalavimuose konkretizuota, kad greičio ribotuvai turi būti įrengti M3 klasės autobusuose, kurių bendroji masė didesnė nei 10 t, ir N3 klasės krovininiuose automobiliuose, kurie pirmа kartа įregistruoti po 1988 metų sausio pirmosios. Vairuotojo kabinoje, gerai matomoje vietoje, turi būti pritvirtinta plokštelė arba lipdukas, nurodantys autobusui ar automobiliui nustatytа ribojamа greitį. Nurodytoms transporto priemonėms, atliekančioms vidaus vežimus, greičio ribotuvai turės būti įrengti nuo 2004 m. sausio 1 d.

Autobusuose, kurių bendroj masė didesnė nei 10 t, ir krovininiuose automobiliuose, kurių bendroji masė didesnė kaip 12 t ir važinėjančiuose vidaus maršrutais, pirmа kartа įregistruotuose po 1988 metų sausio 1 dienos), greičio ribotuvai turės būti įrengti nuo 2004 m. sausio 1 d.

Techniniuose reikalavimuose numatyta, kad ant sunkvežimio kabinos dešinės pusės turės būti pritvirtinti žali apvalūs su baltu kraštu 220 mm skersmens ženklai su raidėmis ar skaičiumi: U arba E - „žaliajam“ sunkvežimiui ženklinti, S - „žalesniam ir saugiam“, 3 -„Euro 3 saugiam“.

N2 klasės automobiliai, kurių bendroji masė didesnė kaip 7,5 t, ir N3 (išskyrus balninius vilkikus) automobiliai bei O2 ir O3 klasių priekabos, puspriekabės, kurių ilgis (įskaitant grаžulа) didesnis kaip 8 m, O4 klasės priekabos, puspriekabės privalo būti paženklintos sertifikuotais ilgų ir sunkių transporto priemonių skiriamaisiais ženklais.

Pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms bus išduodami naujo pavyzdžio „Transporto priemonės tinkamumo vežti tam tikrus pavojingus krovinius patvirtinimo sertifikatai“. Tarptautiniais maršrutais važiuojančioms transporto priemonėms tokie sertifikatai bus reikalingi nuo liepos 1 dienos, vietiniams - nuo kitų metų pradžios.

Valdytojas, norintis vežti pavojingus krovinius, turės pateikti techninės apžiūros įmonei naujos formos prašymа išduoti ar pratęsti tinkamumo patvirtinimo sertifikatа. Prašyme turės pasirašyti ne tik transporto priemonės valdytojas, bet ir įmonės pavojingų krovinių vežimo saugos specialistas. Taip pat valdytojas turės pateikti gamintojo ar jo įgalioto atstovo Lietuvoje išduotа patvirtinimа. Vietinių vežimų transporto priemonėms šis reikalavimas bus pradėtas taikyti nuo kitų metų pradžios.

Transporto priemonės, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 dienos turės važinėti su padangomis, skirtomis važiuoti žiemа (universaliomis arba dygliuotomis). šiuo laiku eksploatuojamų M1, M2 ir N1 klasių transporto priemonių protektoriaus rašto gylis turės būti ne mažesnis kaip 3 mm.

Kontrolieriai nepriekaištaus vairuotojams, kurių automobilio galinio lango valytuvas ir ploviklis neveikia, jei įrengti galinio vaizdo veidrodžiai iš abiejų automobilio pusių.

Vežėjams tarptautininkams bene aktualiausia tai, kad nuo spalio 1 dienos techninėse apžiūrose kontrolieriai stabdymo efektyvumа skaičiuos bendrajai transporto priemonės masei. To reikalauja ES direktyva. šis reikalavimas taikomas transporto priemonėms su pneumatine stabdžių pavara. šiuo metu įsigyjama kontrolei reikalinga speciali diagnostikos įranga. Vidaus vežimų transporto priemonės su nauja įranga bus tikrinamos nuo kitų metų pradžios. Kadangi dėl šios procedūros apžiūra užtruks maždaug viena valanda ilgiau, už tai reikės papildomai sumokėti.

įsigaliojus taisyklėms numatyta, kad pakeitus transporto priemonės valstybinio numerio ženklus, techninės apžiūros talono grafoje „Pastabos“ naujа valstybinį numerį galės įrašyti ne tik „Regitros“ darbuotojas, bet ir techninės apžiūros įmonės kontrolierius.

Kai baigus eksploatuoti transporto priemonę vėl norima pradėti jа naudoti, prieš įregistravimа reikės atlikti techninę ekspertizę.

Taisyklėse numatyta išimtis, pagal kuriа transporto priemonė techninei apžiūrai gali būti pateikta pakrauta, bet tai turi būti suderinta su techninės apžiūros įmone.

Nuo liepos 1 dienos pakartotinei apžiūrai transporto priemonė galės būti pateikta į bet kuriа techninės apžiūros įmonę, nes jos turi vieningа duomenų bazę ir kompiuterinį tinklа.

Pavojingus krovinius vežantys automobiliai techninei apžiūrai turės būti pateikiami ne kas 6, o kas 12 mėnesių.

Dabar krovininius automobilius techninei apžiurai ruošia autorizuoti „Volvo“ ir IVECO servisai, netrukus tam pasirengs ir „Skuba“.

Vidmantas KLIUKAS

"Vežėjų žinios"
Birželis Nr. 12 (48)

"Linava" informuoja

Naujienos

BTA draudimas

Naujos UAB „BTA DRAUDIMAS“ paslaugos vykstantiems į Rusijos Federacijа

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

MAžIEJI AUTOBUSAI: NAUJOVėS IR PERSPEKTYVOS

SOSTINėS GATVėSE - „MERCEDES-BENZ“AUTOBUSAI

Techninės apžiūros bus griežtesnės ir konkretesnės

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams