Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

čekai pradeda diktuoti madas (2002-ųjų metų sunkvežimių lenktynių apžvalga)

Europos sunkvežimių taurės lenktynės, deja, praranda buvusį praėjusio dešimtmečio populiarumа. 2001 metų rudenį, po dviejų iš eilės nesėkmingų sezonų, apie pasitraukimа iš šių pirmenybių pareiškė "Mercedes" kompanija. Maža to, komandos naudojusios firminę technikа, turėjo grаžinti jа gamyklai. Tuo pačiu ir MAN kompanija, sekdama savo pagrindinio konkurento veiksmus, irgi pasitraukė iš profesionalios "Super Trucks" klasės. Tad šioje sunkvežimių-prototipų klasėje (jų konstrukcija ženkliai skiriasi nuo serijinių modelių) 2002 m. dalyvavo tik septyni trijų gamintojų "monstrai": du angliški "Caterpillar", dvi "Buggyra" ir trys "Tatra" iš čekijos.

Tuo tarpu "Racing Trucks" klasėje, kurioje sunkvežimių konstrukcija artimesnė serijiniams, galima išvysti įvairiausių markių ir gamybos metų modelių. Visа sezonа lygių nebuvo gamykliniams MAN: ši firma liko nors šios klasės sunkvežimių lenktynėse.

2002 m. Europos taurės lenktynių serijа sudarė 10 etapų "Katalonijos" (Ispanija), "Misano" (Italija), "A1-Ringo" (Austrija), "Nogaro" (Prancūzija), "Niurburgringo" (Vokietija), "Alastaro" (Suomija), "Mosto" (čekija), "Zoplderio" (Belgija), "Jaramos"(Ispanija) ir "Lauzitsringo" (Vokietija).

šiose varžybose yra tradiciškai iki 160 km/val. apribotas sunkvežimių greitis, šeštadieniais vyksta kvalifikacinės, o sekmadienį - pagrindinės - taurės lenktynės. Pirmа kartа "Katalonijos" trasoje Barselonoje įvykęs etapas, nepaisant liūdnų prognozių, sulaukė didelio kiekio dalyvių. Nenuostabu, nes patogi trasos geografinė padėtis pritraukė ne tik nuolatinius taurės dalyvius, bet ir nacionalinių Ispanijos bei Prancūzijos čempionatų lenktynininkus. "Super Trucks" klasėje savo komandose dominavo ne senbuviai suomis Harri Luostarinenas ("Caterpillard") ir čekas Stanas Matejovskis ("Tatra"), o naujokai, buvę gamyklinės MAN komandos pilotai ispanas Antonio Albacete ir šveicaras Markusas Bosingeris. Kaip teigė pirmasis, adaptuotis prie kapotinio sunkvežimio nebuvo sunku, svarbiausia, reikėjo pradėti stabdyti dviem metrais anksčiau nei įprastai.

Po dviejų etapų Italijoje ir Austrijoje "Super Trucks" klasėje į lyderio pozicijа iškopė H. Luostarinenas. Didžiausiu netikėtumu tapo tai, kad "Caterpillar" komandai ant kulnų pradėjo lipti "Tatra" ir "Buggyra". Austrijoje kurioziškas atvejis atsitiko čekui Davidui Vreseckiui, kurio "Buggyra" konkurentams laisvųjų treniruočių metu įveikdama ratа pralošdavo daugiau kaip minutę. Pasirodo, jog čekas sugebėjo pasiklysti autodrome ir įveikinėjo didesnį ratа, skirtа "Formulės-1" varžyboms, o ne mažesnę dalį, kurioje lenktyniauja sunkvežimiai.

"Niurburgringo" trasa garsi ne tik savo konfigūracija, bet ir oro sаlygomis. Deja, "Super Trucks" klasėje lenktynės neįvyko, kadangi trukdė ir liūtys, ir rūkas, tad organizatoriai nusprendė nerizikuoti. Po Suomijos etapo, nepaisant M. Bosingerio ("Tatra") ir vokiečio Gerdo Korberio ("Buggyra") pirmos-antros vietų, taurės įskaitoje lyderiai vis dar buvo "Caterpillar" atstovai H. Luostarinenas ir A. Albacete. Tačiau čekų sunkvežimių gamintojų spaudimas jautėsi jau akivaizdžiai.

Septintas etapas "Mosto" trasoje tapo labai svarbiu. "Tatra" ir "Buggyra" komandoms šis etapas vyko namuose, be to šioms ekipoms atstovauja ir po vienа čekа. Tiesa, vieno iš jų žiūrovai neišvydo: kelias dienas prieš startа kojа susilaužė S. Matejovskis. "Buggyra" komanda paruošė naujа, galingesnę variklio versijа. Tik degalų įpurškimo sistemos gedimas G. Korberio sunkvežimyje neleido iškovoti užtikrintos pergales. H. Luostarinenui tai buvo paskutinis triumfas sezone.

Tai, ko labiausiai bijojo "Caterpiller" ekipa, įvyko. Naujais "Buggyra" variklis tapo patikimas ir Gerdas Korberis likusiuose etapuose Belgijoje, Ispanijoje ir Vokietijoje užėmė dvi pirmаasias ir antrа vietas. To užteko aplenkti galutinėje įskaitoje 2000 m. nugalėtojа H. Luostarinenа. Tačiau patikimas antro "Caterpillar" piloto A. Albacete važiavimas šiai komandai lėmė pergalę gamintojų įskaitoje.

2002 m. Europos sunkvežimių žiedinių lenktynių taurės rezultatai

"Super Trucks" klasė

1. G. Korberis (Vokietija, "Buggyra") - 2 pergalės, 195 taškai;

2. H. Luostarinenas (Suomija, "Caterpillar") - 3 pergalės, 180 taškų;

3. A. Albacete (Ispanija, "Caterpillar") - 1 pergalė, 173 taškai;

4. A. Ferte (Prancūzija, "Tatra") - 1 pergalė, 163 taškai;

5. M. Bosigeris (šveicarija, "Tatra") - 2 pergalės, 162 taškai;

6. D. Vreseckys (čekija, "Buggyra") - 0 pergalių, 107 taškai.

"Super Trucks" klasės gamintojų įskaita

1. "Caterpillar" - 4 pergalės, 56 taškai;

2. "Buggyra" - 2 pergalės, 52 taškai;

3. "Tatra" - 3 pergalės, 50 taškų.

"Racing Trucks" klasė

1. E. Allgaueris (Austrija, MAN) - 7 pergalės, 429 taškai;

2. L. Bernau (Vokietija, MAN) - 1 pergalė, 414 taškų;

3. N. Crozieris (Prancūzija, MAN) - 1 pergalė, 325 taškai;

4. J. Hahnas (Vokietija, "Mercedes") - 1 pergalė, 272 taškai;

5. S. Oliveris (D. Britanija, MAN) - 0 pergalių, 245 taškai;

6. F. Vojtišekas (čekija, "Renault") - 0 pergalių, 207 taškai.

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (25)

"Linava" informuoja

BOGDAN užkariauja Kijevа

Dėl kelionės dokumentų

Klaipėdos regiono vežėjams

Permainos keleivių vežėjų darbe

Lietuvoje ir pasaulyje

"Ford Transit Connect" - 2003 metų furgonas

"PEUGEOT PARTNER" - antrasis prisitatymas

"TRUCK STORE" - ginklas naudotų sunkvežimių rinkai užkariauti?

Italija: plius PVM

Lenkija: kuro - kiek telpa standartiniame bake

Lenkija: mokestis už automagistralę

Lietuva: Skandinaviškas dyzelinas atlaikė lietuviškа šaltį

Rusija, Baltarusija, Ukraina: vizų išdavimo tvarka bendra

Svarbiausia - įvaizdis

Vengrija: žieminė ekipiruotė - privaloma

Transporto politika

"Autobanų mokestis" - milijardus kainuojanti programa

žvilgsnis į Europos integracijа: kas padaryta ir kа reikės nuveikti kelių transporto srityje

Žinotina

"Dvynių" projektas: neišradinėkime dviračio!

2003 m. Europos transporto ir logistikos parodos

Perspektyvos

"VIKINGAS"… iš pietų

Paslaugos

KONTROLė - irgi paslauga, nors ne visi tai supranta...

Keleivinis transportas

Darbų liko ir šiems metams

Vilniuje važinės modernūs autobusai

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Elektronika mažina posūkio spindulį

MEGA TRAILER ir kiti

Kronika

Mirties šokis tarp liepsnojančių automobilių

Mokymas

Egzaminai - sunkesni ir brangesni

Teisė

Antstolių reforma

Tiesa ir teisingumas

Konsultacijos

Vairuotojo darbo laikas (tęsinys)

Verslo etika

Vadovo kalbos kompetentingumas

Sveikata

Ligas lemia ir asmenybės ypatumai

Automobilių sportas

čekai pradeda diktuoti madas (2002-ųjų metų sunkvežimių lenktynių apžvalga)

2003 M. SUNKVEžIMIų VARžYBų KALENDORIUS

Muziejus

Gyveno Detroite kalvis...