Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Linavos“ žingsniai Europos Sаjungos link

Vasario 27 d. Panevėžyje, AB „Panevėžio specialusis autotransportas“ aktų salėje, įvyko asociacijos „Linava“ Panevėžio regiono narių susirinkimas. Jame kalbėjęs asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius apžvelgė „Linavos“ darbo kryptis, dabartinę vežėjų verslo situacijа, pasidalino mintimis apie pastarųjų dienų darbus.

Vidmantas KLIUKAS

įvertindamas dabartinę vežėjų verslo situacijа, asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius teigė, jog transporto įmonės išgyvena lemtingа permainų laikotarpį. Nebeliko lengvatų, kurias vežėjai gaudavo iš Rytų valstybių, - pigių degalų, paprastesnio važiavimo per sienа ir kt. Europos Sаjunga vilioja kaip šviesa tunelio gale, bet iki šiol ribojamos transporto įmonių teisės Vakarų rinkoje.

Esant tokiai situacijai, asociacija „Linava“ išsikėlė keletа prioritetinių uždavinių. Pirmasis - siekti permainų, kad Lietuvoje būtų sukurta palanki aplinka transportininkų verslui. Tai realus siekis, žinant, jog Europoje dabar perskirstomi transporto srautai. šį procesа galima pavadinti artimu revoliuciniam. Kokie po pasikeitimų bus transeuropiniai transporto koridoriai? Aišku viena - jais lyg upėmis vanduo ims srūti transporto srautai. Vežėjams svarbu, kad kroviniai suplauktų į Lietuvа, čia būtų paskirstomi ir keliautų toliau į Rytus. O dirbti su Rytų valstybėmis lietuviai vežėjai moka.

Krovinių srautams iš Vakarų Europos didelės įtakos turi ne tik mūsų kelių būklė, bet ir įstatymų bazė, muitinės darbas ir kt.

Antras asociacijos „Linava“ uždavinys - mūsų vežėjų konkurencingumo didinimas. Dabar asociacijos „Linava“ sekretoriatas rengia lyginamаjа analizę, siekdamas nustatyti, kaip atrodo lietuvių vežėjų verslas palyginus su latvių, estų, lenkų, slovakų, čekų vežėjų rezultatais. Siekiama išsiaiškinti mūsų vežėjų silpnаsias vietas ir nustatyti priemones, būtinas verslui stiprinti. Analizę planuojama baigti iki šios vasaros. Išvados bus rengiamos atsižvelgiant į naujas darbo sаlygas Europoje, kai išnykus kelionės leidimų barjerams darbo sаlygos taps panašios į vidaus rinkos. Apie tokios analizės būtinybę liudija gyvenimiški faktai, vienas iš kurių buvo itin skausmingas kelioms mūsų transporto įmonėms: užsienio ekspedicinė bendrovė, turinti filialа Lietuvoje, sudarė sutartį su Slovakijos vežėjais dėl krovinių gabenimo iš Lietuvos į Italijа. Tai galima vertinti kaip atimtа darbа iš kelių mūsų įmonių, gabenusių krovinius į Italijа.

Profesinis transporto įmonių vadovų ir vairuotojų mokymas - trečioji asociacijos darbo kryptis. Jа „Linavos“ vadovai aptarė kartu su šalies Premjeru Algirdu Mykolu Brazausku vasario viduryje vykusiame susitikime. Asociacija įsipareigojo bendradarbiauti su švietimo ir mokslo ministerija ir siekė, kad kiekviename rajone būtų ruošiami C kategorijos vairuotojai. Tam galima panaudoti esamų vairavimo mokyklų bazes.

Transporto įmonės jau dabar jaučia vairuotojų tarptautininkų stygių. Nesirūpinant vairuotojų mokymu šiandien, ši problema netrukus gali tapti itin skausminga.

Gegužės 11 d. Lietuvos gyventojai balsuodami pasakys nuomonę dėl narystės Europos Sаjungoje. Vežėjai taip pat neturėtų likti nuošalyje. Priimant sprendimа derėtų atsižvelgti į perspektyvas, atsiversiančias vežėjų verslui. Didžiausias privalumas - rinkos be barjerų. Lietuvos vežėjams tai reiškia PVM susigrаžinimа iš Vokietijos, išnyksiančius Lenkijos apribojimus įvežamiems degalams, ekonomijа dėl prastovų pasienyje ir t. t.

IRU duomenimis, Europos vežėjai dėl prastovų kasmet praranda daugiau nei 70 mlrd. eurų. Tai milžiniški pinigai. Lietuvos vežėjai kartu su valstybinių institucijų vadovais jau dabar turi siekti, kad nebūtų prastovų - laimės ir vežėjai, ir vartotojai.

Siekimas įstoti į Europos Sаjungа skatina valstybės institucijas sudaryti sаlygas Lietuvai įstoti į žalios kortos sistemа. Tikimasi, kad gegužės mėnesį įvyksiančiame žalios kortos biuro posėdyje bus pritarta mūsų narystei šioje sistemoje.

Deja, narystės Europos Sаjungoje siekimas atskleidžia ir neigiamų aspektų. šiemet didelių nepatogumų vežėjams sukėlė vizos į Rytų šalis. Asociacija pasiekė tam tikrų palengvinimų ir jos sudaromi sаrašai prilyginami iškvietimui. Kitas nepatogumas - Europos Sаjunga reikalauja transporto įmonių vadovų ir vairuotojų kvalifikacijos patvirtinimo. Tai kainuos laiko ir pinigų. Padidėję kelių mokesčiai - irgi avansas už narystę.

15 proc. importo muitas už degalus – dar viena vežėjus prislėgusi našta, verta atskiro pokalbio. „Linavos“ vadovai buvo susitikę su Naftos produktų mažmenininkų asociacija, kuri apskaičiavo, jog sumažinus importo muitа degalams iki Europos Sаjungos nustatytos ribos - 4,7 proc. - dėl vidaus konkurencijos degalų kainos sumažėtų apie 10 proc. Dėl dabar galiojančio 15 proc. importo muito degalams kenčia ir vežėjai, ir visi Lietuvos žmonės. šiа problemа „Linavos“ vadovai aptarė ir susitikime su šalies Premjeru, kuris maloniai nustebino pritardamas vežėjų susirūpinimui ir pažadėdamas pataisyti padėtį per pusmetį ar bent jau iki metų pabaigos.

Autoriaus nuotraukos

"Vežėjų žinios"
Kovas Nr. 5 (41)

"Linava" informuoja

Asociacijos atstovybė Maskvoje

Dėl degalų įvežimo į Lenkija tvarkos

Leidžiamas eismas Mont Blanc tuneliu

Pasikeitimai Slovėnijoje

TIR knygelių turėtojo atsiskaitomybė ir atsakomybė

Lietuvos automobilių kelių direkcija

ISPA PROGRAMA - LIETUVOS KELIAMS

Lietuvos keliai - atnaujinta istorija

Vežėjų žinios

Dėl keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais užsakomaisiais reisais

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

„Linavos“ žingsniai Europos Sаjungos link