Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Egzaminai - sunkesni ir brangesni

Pliusai ir minusai

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija gražiai ir sau naudingai padarė rokiruotę, atėmusi vairuotojų egzaminavimo funkcijas iš Kelių policijos ir perdavusi jas "Regitrai". Vienu šūviu - du zuikiai: informacija apie vairuotojus ir jų kontrolė išliko VRM žinioje, o pinigai už egzaminavimo paslaugas, iki šiol tekėję į valstybės biudžetа, nuo šiol nusės VRM pavaldžiose institucijose. Gerai tai ar blogai?

Pažvelkime iš vairuotojo pozicijų. Lengvųjų automobilių vairuotojai iki balandžio mėnesio pradžios didesnių skirtumų nepajus. Teorijos egzaminas anksčiau jiems kainavo 30 Lt, tiek pat jis kainuoja ir dabar. Išliko ir leistinų klaidų skaičius - dvi . Vėliau, po balandžio pradžios, per teorijos egzaminа, bus galima klysti dažniau.

Kompiuterinę programа su teoriniais klausimais parengusi UAB "Automatizuotos lokalinės sistemos" jа šiek tiek patobulino ir iš DOS aplinkos perkėlė į modernesnę "Windows". Duomenų bazėje išliko kaip ir buvo tūkstantis klausimų. Kiekvienam egzaminuojamajam kompiuteris juos parenka automatiškai atsitiktine tvarka. Taigi - pakankamai objektyviai. Tiesa, vertėtų atskirai analizuoti teorijos klausimų formulavimа, iliustracijas prie jų, bet tai jau atskira tema.

šiek tiek nepatogumų žmonėms sudaro tai, kad egzaminai vyksta apskričių, o ne rajonų centruose ir iki jų dažnam tenka toliau važiuoti. Tokiа tvarkа mėginama paaiškinti kaip privalumа: judresniuose apskričių centruose geriau galima patikrinti vairuotojų įgūdžius nei rajonų centruose, kur netgi šviesoforų reta. Bet iš esmės viskа nulėmė ūkiškas valdininkų požiūris: kam tankinti egzaminų centrų tinklа ir patirti nuostolių, jei galima sutaupyti ir egzaminuoti žmones tik apskričių centruose.

Praktinio vairavimo egzaminui pateikiami nauji automobiliai - didelis privalumas. Tikėtina, kad nepasitaikys tokių atvejų kaip anksčiau, kada egzamino metu vairavimo mokyklų automobiliuose sugesdavo stabdžiai ar išryškėdavo kiti defektai.

Vairuotojams profesionalams pasunkės praktinis egzaminas keturiais privalomais pratimais aikštelėje. Brangiau teks mokėti už egzaminui nuomojamа automobilį.

Didžiausias nepatogumas - mėnesį trunkantis pažymėjimų išrašymas. Anksčiau tam pakakdavo kelių dienų. Be to, ir pats pažymėjimas brangesnis - jo kaina pakilo nuo 6 Lt iki 20 Lt. Antra vertus, tokį dokumentа sunkiau padirbti. Beje, vilniečiai, praėjus mėnesiui po egzamino, turės skambinti į policijа telefonais 2719553, 2719557 ir išsiaiškinti, kada galės atvykti į kelių policijа atsiimti vairuotojo pažymėjimų. Pastarieji galios 10 metų nuo jų atsiėmimo dienos.

Kada, kuo, už kiek…

Pažvelkime, kaip vairavimo egzaminai vyksta Vį "Regitra" Vilniaus filiale dabar. Vyriausiasis specialistas Jonas Banys, anksčiau vadovavęs vairuotojų egzaminavimui Vilniaus kelių policijoje, teigė, kad dabar nėra eilių egzaminui laikyti. Filialas dirba darbo dienomis nuo 8 iki 16.45 val. šeštadieniais - nuo 7.30 iki 15 val. Išeiginės - sekmadienis ir pirmadienis. Grupės teorijos egzaminui laikyti formuojamos kas valandа. žmogus gali paskambinti telefonais 2683161, 2683188, 2683190 arba atvykti į padalinį ir užsiregistruoti. Su kiekvienu suderinama diena ir valanda. Ukmergės ir širvintų rajonų kandidatai į vairuotojus egzaminui gali registruotis Vį "Regitra" Vilniaus filialo Ukmergės grupėje, o šalčininkų rajono - Zavišonių kaime esančiame padalinyje. Be to, reikia turėti asmens tapatybės dokumentа bei pateikti mokesčio kvitа - 30 Lt. A1 ir B kategorijų teorijos egzaminа eksternu gali laikyti žmonės su viduriniu išsilavinimu, bet būtinai baigę vairavimo mokykloje praktinio vairavimo kursа. Turintys B kategorijа eksternu gali laikyti A kategorijos egzaminа.

Laikant A, B, C kategorijų egzaminа pateikiama 35 klausimai, galima padaryti dvi klaidas. Vairuotojams, laikantiems CE, D, DE kategorijų egzaminа pateikiama 30 klausimų, galimos dvi klaidos.

Vairuotojai, norintys vairuoti sunkvežimius arba autobusus, teorijos egzamino laikyti eksternu negali, jie privalo baigti vairavimo mokyklos kursus įskaitant 20 praktinio vairavimo valandų. "Regitroje" privaloma pateikti kursų baigimo pažymėjimа, medicinos pažymа, kad galima vairuoti atitinkamos kategorijos transporto priemonę, pirmos medicininės pagalbos suteikimo nukentėjus autoavarijoje pažymėjimа, asmens dokumentа, senа vairuotojo pažymėjimа ir vienа kokybiškа nuotraukа.

"Praktinio vairavimo egzaminas lengvuoju automobiliu atpigo" - teigė vyriausiasis specialistas Jonas Banys, pateikęs palyginimа: iki Naujųjų metų vairavimo mokyklos už lengvojo automobilio nuomа per egzaminа imdavo 40-50 Lt, o dabar "Regitros" nustatytas lengvojo automobilio nuomos mokestis - 39 Lt.

Deja, sunkvežimio nuoma praktikos egzaminui pabrango. Anksčiau pakako 20 Lt, dabar - net 78 Lt. Visų transporto priemonių nuomos kainos egzaminui nurodytos lentelėje.

Neturėdama nei krovininių automobilių, nei autobusų, nei priekabų, nei motociklų praktiniams egzaminams, "Regitra" apklausos būdu apskrityse išsirinko po vienа mokyklа, pateikusiа geriausiomis sаlygomis visas egzaminui reikalingas transporto priemones. Vilniaus filialui geriausiai tiko A. žukausko vairavimo mokyklos sаlygos ir transporto priemonės.

ši mokykla pasiūlė autobusа "Autosan", 15 vietų mikroautobusа "Ford Tranzit", sunkvežimius "Mercedes-Benz 1013" ir "Mercedes-Benz 814" bei priekabа. Praktinio vairavimo egzaminai vyksta A. žukausko vairavimo mokyklos aikštelėje Birbynių gatvėje.

Kaip…

Vyriausiasis specialistas Jonas Banys parodė filialo patalpose viešai pakabintus žemėlapius su praktinio važiavimo maršrutais: lengviesiems automobiliams (B kategorija) jie numatyti 8, sunkvežimiams (C kategorija) - 5. Egzamino lengvuoju automobiliu trukmė - ne trumpesnė kaip 25 min., sunkvežimiu - ne mažiau 45min.

Egzamino metu kartu su egzaminuojamuoju sunkvežimyje, autobuse sėdi ne tik "Regitros" specialistas, bet ir už automobilį atsakingas vairavimo mokyklos instruktorius. Tai susiję su privalomojo draudimo sаlygomis.

Vairavimo aikštelėje sostinės Birbynių gatvėje sutikau Vį "Regitra" Vilniaus filialo specialistа Algirdа Vansevičių, tа dienа egzaminavusį tris vairuotojus, sėkmingai baigusius praktinio vairavimo egzamino dalį. A. Vansevičius teigė, kad autobusų ir krovininių automobilių vairuotojai bus egzaminuojami kol kas ketvirtadieniais. Vienam žmogui skirta maždaug valanda laiko, o praktiškai egzaminas su keturiais pratimais aikštelėje - pakilimu ant estakados, apsisukimu gatvėje 180 laipsnių kampu, įvažiavimu į garažа, statymu prie šaligatvio - ir važiuojant mieste trunka 45 minutes. Specialistas pripažino, kad dabar egzaminas atitinka visus reikalavimus, nors vairuotojams profesionalams jis ir sunkesnis. Anksčiau dėl lėšų stokos nebuvo galimybių patikrinti vairuotojų meistriškumo aikštelėje, o dabar jos yra: įrengta estakada, sustatomos gairelės "garažui", kitiems pratimams.

"Autosan"

Akivaizdu, kad Vį "Regitra" Vilniaus filialo skelbtа apklausа laimėjusi A. žukausko vairavimo mokyklа įgijo nemenkа pranašumа prieš konkurentus, nes daugelis žmonių norės mokytis važinėti tais sunkvežimiais, autobusais, kuriais teks važinėti ir per egzaminа.

Dar viena mintis neduoda ramybės - kas kontroliuos egzaminuotojus? Per spaudos konferencijа į tai mėgino atsakyti "Regitros" direktorius R. Oleka, teigdamas, kad viskа sureguliuos rinka. Rinka - tai pinigai... O kа jie gali, mes jau žinome iš ankstesnių skandalų Vilniaus ir Kauno kelių policijoje, kur buvo neteisėtai išdavinėjami vairuotojų pažymėjimai.

KELIų TRANSPORTO PRIEMONIų VAIRUOTOJų EGZAMINAVIMO PASLAUGų KAINORAšTIS

Vidmantas KLIUKAS

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (25)

"Linava" informuoja

BOGDAN užkariauja Kijevа

Dėl kelionės dokumentų

Klaipėdos regiono vežėjams

Permainos keleivių vežėjų darbe

Lietuvoje ir pasaulyje

"Ford Transit Connect" - 2003 metų furgonas

"PEUGEOT PARTNER" - antrasis prisitatymas

"TRUCK STORE" - ginklas naudotų sunkvežimių rinkai užkariauti?

Italija: plius PVM

Lenkija: kuro - kiek telpa standartiniame bake

Lenkija: mokestis už automagistralę

Lietuva: Skandinaviškas dyzelinas atlaikė lietuviškа šaltį

Rusija, Baltarusija, Ukraina: vizų išdavimo tvarka bendra

Svarbiausia - įvaizdis

Vengrija: žieminė ekipiruotė - privaloma

Transporto politika

"Autobanų mokestis" - milijardus kainuojanti programa

žvilgsnis į Europos integracijа: kas padaryta ir kа reikės nuveikti kelių transporto srityje

Žinotina

"Dvynių" projektas: neišradinėkime dviračio!

2003 m. Europos transporto ir logistikos parodos

Perspektyvos

"VIKINGAS"… iš pietų

Paslaugos

KONTROLė - irgi paslauga, nors ne visi tai supranta...

Keleivinis transportas

Darbų liko ir šiems metams

Vilniuje važinės modernūs autobusai

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Elektronika mažina posūkio spindulį

MEGA TRAILER ir kiti

Kronika

Mirties šokis tarp liepsnojančių automobilių

Mokymas

Egzaminai - sunkesni ir brangesni

Teisė

Antstolių reforma

Tiesa ir teisingumas

Konsultacijos

Vairuotojo darbo laikas (tęsinys)

Verslo etika

Vadovo kalbos kompetentingumas

Sveikata

Ligas lemia ir asmenybės ypatumai

Automobilių sportas

čekai pradeda diktuoti madas (2002-ųjų metų sunkvežimių lenktynių apžvalga)

2003 M. SUNKVEžIMIų VARžYBų KALENDORIUS

Muziejus

Gyveno Detroite kalvis...