Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Apie saugumą keliuose – įvairiais aspektais

Balandžio 6-ąją LR Seime surengta tarptautinė konferencija „Saugumas keliuose“, skirta Saugaus eismo dienai paminėti. Joje Švedijos, Prancūzijos, Norvegijos bei Lietuvos specialistai pasidalijo patirtimi diegiant centralizuotas eismo valdymo bei intelektualiąsias transporto valdymo sistemas.

Po ilgų metų, kai Lietuva pirmavo Europoje pagal eismo įvykių skaičių, pagaliau turime kuo pasidžiaugti: per pastaruosius dvejus metus gerokai sumažėjo žuvusiųjų bei sužeistųjų keliuose skaičius. „Pagrindinės situacijos šalies keliuose gerėjimo priežastys – sugriežtinta atsakomybė už pažeidimus, švietėjiška veikla, gera kelių priežiūra. Džiugina ir pagerėjusi vairuotojų bei kitų eismo dalyvių kultūra. Saugiam eismui propaguoti ir toliau skirsime daug dėmesio: kiekvienas litas, investuotas į inžinerines kelių saugos priemones, duoda puikią grąžą – išgelbėtas gyvybes“, –pradėdamas konferenciją kalbėjo susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Per Nepriklausomybės metus Lietuva keliuose neteko daugiau kaip 14,5 tūkst. gyvybių. Per metus žūdavo daugiau kaip po tūkstantį šalies gyventojų. Praėjusiais metais žuvusiųjų bei sužeistųjų skaičiai buvo gerokai mažesni.

Pasak Švedijos eksperto Lars‘o Salin‘o, Švedijoje eismo įvykiuose kasmet nukentėdavo 500 ir daugiau žmonių. Jų gydymo ir priežiūros išlaidos sudarė apie 2 mlrd. eurų. Pernai žuvusiųjų skaičių pavyko sumažinti iki 407. Iš esmės pagerinti situaciją pavyko įdiegus intelektinę eismo įvykių registravimo sistemą, kurioje kaupiami policijos, sveikatos priežiūros, draudimo išlaidų duomenys. Daug dėmesio Švedijoje skiriama informacinėms kampanijoms, vairuotojams mokyti. Gyvybes padeda išsaugoti ir naujausios automobilių saugumo sistemos. „Nauji automobiliai maždaug 80 proc. sumažina tikimybę žūti autoavarijoje“, – apie naujų technologijų svarbą saugumui kalbėjo L. Salin’as.

Prancūzijos patirtį gerinant eismo saugumą bei plėtojant visuomeninį transportą pristatė Prancūzijos ambasados ekonominės misijos vadovas Georges‘as Regnier‘as.

Apie centralizuotos eismo valdymo sistemos įtaką saugumui gatvėse kalbėjo Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius. Pasak jo, įdiegus Vilniuje vadinamuosius „žaliuosius koridorius“, akivaizdžiai sumažėjo avaringumas, padidėjo viešojo transporto greitis.

Transporto koridoriaus Rytai–Vakarai įtaką gamtosaugai bei eismo saugumui aptarė tarptautinio transporto projekto „Transporto koridorius Rytai–Vakarai“ koordinatorius iš Švedijos Bengt’as Gustafsson’as.

Lietuvoje įdiegtas bei ketinamas artimiausiu metu diegti transporto valdymo sistemas ir jų įtaką eismo saugumui pristatė bendrovės „PI-konsultacijos“ vyresnysis konsultantas Justas Kapočius. Pasak jo, itin daug prie eismo saugumo gerinimo prisideda automatiniai greičio ir raudonos šviesos pažeidimo radarai, tačiau Lietuvoje jų reikėtų gerokai daugiau.

Eismo saugumo situaciją valstybinės reikšmės keliuose pristatė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Egidijus Skrodenis. Pasak jo, žuvusiųjų bei sužeistųjų skaičius mažėja tiek valstybinės, tiek vietinės reikšmės keliuose bei miesto gatvėse. Apie tai, kaip naujausios technologijos gali pagerinti eismo saugumą keliuose, pasakojo “Q-Free” atstovas iš Norvegijos Oliver’is Skisland’as.

Konferencijos dalyviai ne tik pasidalijo patirtimi eismo saugumo ir infrastruktūros gerinimo klausimais, bet ir priėmė sprendimą visų dalyvių vardu kreiptis į Ministrą Pirmininką su siūlymu atsakomybę už saugaus eismo politikos įgyvendinimą šalyje pavesti vienai institucijai.

Lina Jakubauskienė

"Vežėjų žinios"
Balandis Nr. 7(187)

"Linava" informuoja

Informacija apie kontrolės lapą

Išaiškinimas dėl laikino kabotažo Vokietijoje

Kabotažas Austrijoje

Vykstantiems į Vokietiją

Aktualijos

Apsvarstyti transporto sektoriaus valstybės projektų sąrašai

EK iniciatyva kurti bendrą ES jūrų erdvę pristatyta verslininkams

Kenos geležinkelio poste pradėjo veikti rentgeno kontrolės sistema

Lietuvos keliuose mažėja „juodųjų dėmių“

Panaikinta dar viena Seimo narių privilegija

Patikima, aktuali informacija kiekvienam vairuotojui

Raginama sekti transporto infrastruktūros politikoje tarptautiniais pavyzdžiais

Kaimynų naujienos

Likinsko gamykloje – dujinis autobusas

Maskvoje – mažesnės transporto spūstys

Naujas rusiškas „mažylis“

Rinkos naujienos

Nauji Saudo Arabijos užsakymai MAN

Rekordiniai „Solaris“ metai

Vokietijos vežėjų skatinimo programa

Rytojus

Baltarusijoje daugiau dėmesio bus skiriama biodegalams

Rytų rinkoje

Estijos vežėjai – prieš naujas rinkliavas pasienyje

MAZ montuos Euro 4 variklius

Minskiečių sunkvežimiai – į JAE

Vž informacija

Apie saugumą keliuose – įvairiais aspektais

Rinkosi veteranai

VKTI informuoja

Bendra Lietuvos ir Lenkijos pareigūnų kontrolė

Inspekcijoje aptarti bendri institucijų veiksmai

Siūlymai tobulinti vairuotojų pirminį mokymą

Sunkiasvorių ir (ar) didžiagabaričių transporto priemonių kontrolė kovo mėn.

Techninės būklės kontrolės šalies keliuose tikrinimo rezultatai

Nauji teisės aktai

Auditas

Keleivinis transportas

Mokesčiai

Muitinė

Pavojingi krovininiai

Pinigai

Transportas