Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Ekonomikos skatinimo plane negali būti pamirštas transporto sektorius

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio nuomone, Vyriausybės rengiamame Lietuvos ekonomikos skatinimo plane turi būti įtraukta ir parama šalies transporto sektoriui. Ekonomikos skatinimo planas turi būti papildytas nuostata, numatančia transporto įmonėms galimybę skolintis palankesnėmis sąlygomis tam, kad būtų papildytos apyvartinės lėšos ir įgyvendinti ekonomiškai pagrįsti investiciniai projektai.

Transporto infrastruktūros projektų įgyvendinimo paspartinimas skatins šalies ekonomikos gaivinimą per vietinės statybinių medžiagų paklausos didėjimą, statybos, transportavimo paslaugų augimą. Kelių infrastruktūros rekonstrukcijos darbuose apie 85 proc. projekto sąmatos sudaro Lietuvos įmonių gaminamos medžiagos ir teikiamos paslaugos. Sumažėjus finansavimui, užtikrinti trūkstamas lėšas galima būtų iš ES paramos, skiriamos kitiems sektoriams, kurie nebus pajėgūs šiais metais panaudoti jiems numatytų lėšų. Dabartiniame ekonomikos skatinimo plane didžiausias dėmesys skiriamas statybų, pramonės sektoriams ir prekių eksportui, nuošalyje paliekant paslaugų sektorių. Transporto sektorius yra didžiausias paslaugų eksportuotojas, generuojantis apie 60 proc. visų paslaugų eksporto. 2008 m. transporto paslaugų eksportas sudarė 6,2 mlrd. Lt, o importas – 4,9 mlrd. Lt. Pasak ministro E. Masiulio, Susisiekimo ministerija 2009 m. galėtų panaudoti apie 1,1 mlrd. Lt ES struktūrinių fondų lėšų. Be to, Susisiekimo ministerija galėtų panaudoti ir kitas numatytas lėšas investiciniams projektams, kuriems neskiriama ES struktūrinių fondų parama. 2009 m. vien kelių priežiūros ir plėtros sektoriui finansavimas sumažėjo 26 proc. (473 mln. Lt). Šį lėšų sumažėjimą jau pajuto visos kelius tiesiančios bei prižiūrinčios įmonės – buvo atleista dalis darbuotojų, sutrumpintas darbo laikas. Iš Kelių priežiūros ir plėtros programos skiriamų lėšų finansavimą gauna daugiau kaip 1 000 įmonių, įstaigų, kitų ūkio subjektų.

2008 m. transporto ir ryšių sektoriuje dirbo 105 tūkst. žmonių, arba 6,9 proc. visų Lietuvos dirbančiųjų, o sektoriuje sukurta bendrosios pridėtinės vertės (BPV) dalis, preliminariais duomenimis, sudarė 12,6 proc. (13 070 mln. Lt), arba 14,3 proc. daugiau nei 2007 m.

"Vežėjų žinios"
Kovas Nr.6 (186)

"Linava" informuoja

Aptarė situaciją darbo rinkoje

Baltarusijos ambasados Lietuvoje informacija

Griežtinama tarptautinių kelių transporto dokumentų tikrinimo kontrolė Serbijoje

IRU techninės komisijos posėdis

Keleivinio transporto problemos aptartos Vilniaus savivaldybėje

Laikini eismo apribojimai Baltarusijos Respublikos keliuose

Mokestinių nepriemokų atidėjimo taikymas

Priimamos paraiškos nominacijai „Lietuvos metų eksportuotojas 08“

Regioniniai susirinkimai (Šiauliai, Klaipėda, Panevėžys):

Rekomendacijos pildant Laisvų darbo vietų registracijos kortelę

TIR knygelės duomenų pateikimas elektroniniu būdu

„Linavos“ boulingo taurė’ 2009

Aktualijos

Ekonomikos skatinimo plane negali būti pamirštas transporto sektorius

Prancūzijos transportininkai dalijosi patirtimi vežant keleivius

Valstybės institucijos stiprins kovą su nelegaliu keleivių vežimu

Idėjos

Baltarusijoje ketinama nustatyti ekologinio standarto klasifikaciją

Kaimynų naujienos

MAN – sunkvežimių lyderis Baltarusijoje

Naujos „MAZ-Kupava“ galimybės

Rinkos naujienos

Rinkai – „Volvo Tridem“

„Mercedes-Benz Citaro FuelCellHybrid“ – ekologinių tradicijų tęsinys

„Nova Bus“ – Kanados rinkai

Vž informacija

Verslininkai teikia pasiūlymus Vyriausybei

VKTI informuoja

Lengvųjų keleivinių ir komercinių transporto priemonių (Euro 5 ir Euro 6) išmetamųjų teršalų ribinės vertės

Nauji teisės aktai

Darbo santykiai

Elektroniniai ryšiai

Juridinių asmenų likvydavimas

Kultūros vertybės

Mokesčiai

Muitinė

Pinigų plovimas

Privalomasis draudimas

Transportas

Valstybės investicijos