Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Valstybės institucijos stiprins kovą su nelegaliu keleivių vežimu

Susisiekimo ministerija, Valstybinė kelių transporto inspekcija, Policijos departamentas ir Valstybinė mokesčių inspekcija ketina imtis bendrų veiksmų, kovojant su nelegaliu keleivių vežimu ir ginant legaliai dirbančių Lietuvos vežėjų interesus. Nelegalaus keleivių vežimo verslo problema ir jos sprendimo galimybės aptartos Susisiekimo ministerijoje, dalyvaujant minėtų institucijų, Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybos, asociacijos „Linava“ bei keleivių vežimo įmonių TOKS ir „Kautra“ atstovams.

Posėdžio dalyviai pripažino, kad nelegalaus keleivių vežimo problema, egzistuojanti jau dvidešimt metų, pastaruoju metu įgauna vis didesnį mastą. Nelegalaus verslo klestėjimą skatina nepakankama kontrolė, nedarbo augimas, keleivių vežimo kainų didinimas bei galimybė nelegaliems vežėjams slėpti gautas pajamas ir nemokėti mokesčių. Dėl to valstybės biudžetas praranda galimas įplaukas, žlugdomi legaliai dirbantys ir sąžiningai mokesčius mokantys vežėjai.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas pateikė išsamią informaciją apie įvairiuose šalies miestuose VKTI vykdytų kontrolės reidų rezultatus. Šių tyrimų duomenimis, apie pusę nelegalių vežėjų sudaro fiziniai asmenys, neturintys licencijos verstis keleivių vežimu. Kitą dalį sudaro nelegaliai dirbantys vežėjai, turintys VKTI arba savivaldybių išduotas licencijas. R. Vilčinsko teigimu, pagrindinė problema kovojant su nelegaliais vežėjais yra ta, kad pagal galiojančius įstatymus VKTI turi teisę tikrinti tik licencijas turinčių vežėjų veiklą. O policija, turinti įgaliojimus kontroliuoti fizinių asmenų daromus pažeidimus, nelegalių vežėjų veiklą tiria labai retai, nepakankamai dėmesio šiai problemai skiria ir Valstybinė mokesčių inspekcija bei Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba. „Būtina, kad visos institucijos, turinčios teisę kontroliuoti nelegalią vežėjų veiklą, aktyviau dirbtų kartu ir koordinuotų savo veiklą. Taip pat siūlome inicijuoti ir įstatymų pataisas, suteikiančias didesnius įgaliojimus VKTI. Turime duoti signalą, kad legalus verslas yra gerbiamas, o nelegalus bus spaudžiamas vis labiau“, – sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Valstybė privalo padėti toms įmonėms, kurios moka mokesčius, o tiems, kas ieško nelegalių landų – tas landas uždarinėti.

Siekdami kuo greičiau spręsti minėtą problemą, posėdžio dalyviai sutarė artimiausiu metu organizuoti bendrą VKTI, Policijos departamento ir VMI veiklą, rengti bendrus pareigūnų reidus. Bendru institucijų sutarimu, šią veiklą koordinuos VKTI, bendradarbiauti bus kviečiamos autobusų stotys ir legaliai dirbantys keleivių vežėjai. Konkretūs veiksmai bus aptarti po 2 savaičių VKTI rengiamame visų minėtų institucijų ir vežėjų atstovų pasitarime. Po trijų mėnesių numatoma aptarti ir įvertinti pasiektus rezultatus, daryti išvadas dėl efektyvesnio problemos sprendimo ateityje.

"Vežėjų žinios"
Kovas Nr.6 (186)

"Linava" informuoja

Aptarė situaciją darbo rinkoje

Baltarusijos ambasados Lietuvoje informacija

Griežtinama tarptautinių kelių transporto dokumentų tikrinimo kontrolė Serbijoje

IRU techninės komisijos posėdis

Keleivinio transporto problemos aptartos Vilniaus savivaldybėje

Laikini eismo apribojimai Baltarusijos Respublikos keliuose

Mokestinių nepriemokų atidėjimo taikymas

Priimamos paraiškos nominacijai „Lietuvos metų eksportuotojas 08“

Regioniniai susirinkimai (Šiauliai, Klaipėda, Panevėžys):

Rekomendacijos pildant Laisvų darbo vietų registracijos kortelę

TIR knygelės duomenų pateikimas elektroniniu būdu

„Linavos“ boulingo taurė’ 2009

Aktualijos

Ekonomikos skatinimo plane negali būti pamirštas transporto sektorius

Prancūzijos transportininkai dalijosi patirtimi vežant keleivius

Valstybės institucijos stiprins kovą su nelegaliu keleivių vežimu

Idėjos

Baltarusijoje ketinama nustatyti ekologinio standarto klasifikaciją

Kaimynų naujienos

MAN – sunkvežimių lyderis Baltarusijoje

Naujos „MAZ-Kupava“ galimybės

Rinkos naujienos

Rinkai – „Volvo Tridem“

„Mercedes-Benz Citaro FuelCellHybrid“ – ekologinių tradicijų tęsinys

„Nova Bus“ – Kanados rinkai

Vž informacija

Verslininkai teikia pasiūlymus Vyriausybei

VKTI informuoja

Lengvųjų keleivinių ir komercinių transporto priemonių (Euro 5 ir Euro 6) išmetamųjų teršalų ribinės vertės

Nauji teisės aktai

Darbo santykiai

Elektroniniai ryšiai

Juridinių asmenų likvydavimas

Kultūros vertybės

Mokesčiai

Muitinė

Pinigų plovimas

Privalomasis draudimas

Transportas

Valstybės investicijos