Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

MEGA TRAILER ir kiti

"Schmitz Cargobull" ne veltui laikomas puspriekabių rinkos lyderiu: firmos konstruktorių sumanyti patobulinimai bei nauji techniniai sprendimai kiekvienа naujа "Schmitz Cargobull" puspriekabės modelį daro dar talpesnį, saugesnį ir ekonomiškesnį eksploatuojant. štai puspriekabė su vidiniu kėbulo aukščiu iki 3 metrų, turinti triašę važiuoklę su 22,5 colio skersmens ratais (nuotr. 1).

Laikančioji konstrukcija - cinkuotas 10 metų garantijа turįs rėmas. Trys "Rotos" firmos ašys, MRH-2 (Multi-Right-High) tipo pneumopakaba, naujausi "Knorr" firmos diskiniai stabdžiai - tai "Mega-Trailer" važiuoklė. Reikia pasakyti, jog pneumopakaba leidžia tiksliai suderinti puspriekabės sukabinimo įtaiso ir vilkiko balno aukštį, tad puspriekabė gali būti sukabinta tiek su 950 mm, tiek su 1150 mm aukštyje balnа turinčiais vilkikais. Pakabos aukščio reguliavimo vožtuvas turi vadinamаjа "Auto Reset" funkcijа, todėl prieš pradedant važiuoti, pakabos pneumabalionai visada pripildyti oro ir nebus sugadinti dėl vairuotojo neapdairumo.

"Schmitz Cargobull" atstovai, pristatydami naujаjа puspriekabę, ypatingai pabrėžė privalumus, gautus panaudojus 22,5 colio skersmens ratus su naujomis "Dunlop" "Super Single" tipo 455/40 R 22,5 dydžio padangomis. Jų skersmuo - tik 936 milimetrai (standartinės 386/65R22,5 padangos - 1072 mm), t. y., vos 5 mm daugiau nei 435/50R19,5 dydžio padangos. Tuo tarpu jų keliamoji galia tokia pati - 4,5 tonos, o rida maždaug 10 proc. didesnė nei standartinės. Be to, palyginti su 19,5 colio skersmens ratais, dabar galima sumontuoti efektyvesnius didesnio skersmens stabdžių diskus. Tai prailgina stabdžių trinkelių tarnavimo laikа beveik trečdaliu. Beje, kada metas jas keisti, parodo specialus stabdžių trinkelių sudilimo indikatorius, populiariai vadinamas "Magic Eye".

O dabar - apie puspriekabės kėbulа. Jis "Curtainside" tipo, t. y. su sustumiamais kaip užuolaida tentiniais šonais, metalinėmis priekine sienute bei galinėmis durimis. Kiekviename šone - po tris teleskopines atramas, laikančias stogа. Būtent jų dėka galima keisti furgono aukštį gana dideliu diapazonu. Kadangi stogas yra iš anksto įtemptos konstrukcijos, taigi, prireikus (pavyzdžiui, pakraunant ilgas konstrukcijas) šonines atramas galima laikinai demontuoti, ir stogas neįlinks.

Galinių durų portalo plotis - 2480 mm, tad vietoje 93 ankstesniame to pat ilgio modelyje pakraunamų standartinių grotuotų konteinerių dabar telpa 96. vykdant pervežimų saugumo reikalavimus, puspriekabė komplektuojama VDI 2700ff reikalavimus atitinkančia krovinių tvirtinimo įranga.

štai tokia naujausia standartinė puspriekabė, tačiau jų tipų yra kur kas daugiau. Juk net specialistа paprašius greit išvardinti žinomus puspriekabių tipus, atsakymas greičiausia bus toks - tentinės, šaldytuvai, cisternos, savivartės, platformos. Ir tai beveik teisinga, nes, ko gero, 99 proc. visų keliais riedančių puspriekabių yra šių rūšių. Užtat likęs vienas procentas yra toks įvairus, jog verta įdėmiau pasidomėti, kas jį sudaro.

Specialiai dideliam kiekiui konteinerių su ratukais pervežti Vokietijos Bieberacho mieste įsikūrusi firma "Zeyer Trans" pagamino žemarėmę dviaukštę puspriekabę. Prieš pakraunant jos viduje įrengtos antrojo aukšto grindys hidraulikos pagalba nuleidžiamos iki pakrovimo rampos lygio ir krovėjai suridena konteinerius vidun ir grindys pakeliamos į viršų, kiek leidžia krovinio aukštis. Dabar keturios hidraulinės teleskopinės atramos pakelia puspriekabę aukštyn (2 nuotr.) taip, kad apatinio aukšto grindys atsiduria rampos lygyje.

Ir vėl krovikai suridena vidun konteinerius. Taigi per 2 aukštus puspriekabėje telpa 87 standartiniai mažagabaričiai konteineriai su ratukais arba 52 standartiniai europadėklai.

šiek tiek kitaip sukonstruota universali "Ortein" firmos puspriekabė "Megatrailer 3 in 1", tinkanti tiek skysčiams, tiek kroviniams ant padėklų gabenti.

Jame sumontuota ilga 22 tūkstančių litrų cisterna iš aliuminio. Kai reikia gabenti skystа krovinį, cisterna pritvirtinama ant kėbulo grindų. Jei skysto krovinio nėra, tuščia cisterna pakeliama… prie furgono lubų ir užfiksuojama ten.

Dabar po ja galima sukrauti nedidelius konteinerius arba ant padėklų pritvirtintus krovinius (nuotr. 3).

Firma "Kiesling" siūlo kitokį keliems skirtingiems kroviniams vienu metu gabenti skirtа puspriekabės-šaldytuvo variantа. čia furgonas išilgai pertveriamas kilnojama pertvara (ar net keliomis) taip patikimai atskiriant, pavyzdžiui, skerdienа nuo šaldytos žuvies ir vaisių! (nuotr. 4).

Vidinės pertvaros fiksuojamos lengvai perstatomis pavažėlėmis. Jei reikia, vidinės pertvaros perkeliamos prie šoninių furgono sienų ir taip užfiksuojamos.

Puspriekabę-furgonа galima lengvai pritaikyti sunkiems kroviniams, pavyzdžiui, metalo gaminiams, sukrauti per šonа, jei bus

panaudota firmos "Walkliner" sukurta šoninių durų sistema.Jos ir atsidaro į šonus, ir kartu stumdomos. 30 m3 metrų talpos puspriekabė "Walkliner SB 3/90" puikiai tinka ir sunkiems vienetiniams, ir lengviems, bet didelės apimties kroviniams gabenti (nuotr. 5).

Vokietijos automagistralių policijos pasiūlymu firma "K and M" sukūrė oro pagalvę ant tentinės puspriekabės stogo susidarančiam ledui, kurio gabalai gali tapti sunkios avarijos priežastimi, pašalinti. Oro maišas, vadinamas "Roof Safety Air Bog", prieš važiuojant pripučiamas oro iš vilkiko pneumatinės sistemos. Pūsdamasis jis kilsteli vidurinę tento dalį: susikaupęs vanduo ar susidaręs ledas suaižėja ir nubyra žemyn nepavojingais gabaliukais (nuotr. 6).

Liucijus SUSLAVIčIUS

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (25)

"Linava" informuoja

BOGDAN užkariauja Kijevа

Dėl kelionės dokumentų

Klaipėdos regiono vežėjams

Permainos keleivių vežėjų darbe

Lietuvoje ir pasaulyje

"Ford Transit Connect" - 2003 metų furgonas

"PEUGEOT PARTNER" - antrasis prisitatymas

"TRUCK STORE" - ginklas naudotų sunkvežimių rinkai užkariauti?

Italija: plius PVM

Lenkija: kuro - kiek telpa standartiniame bake

Lenkija: mokestis už automagistralę

Lietuva: Skandinaviškas dyzelinas atlaikė lietuviškа šaltį

Rusija, Baltarusija, Ukraina: vizų išdavimo tvarka bendra

Svarbiausia - įvaizdis

Vengrija: žieminė ekipiruotė - privaloma

Transporto politika

"Autobanų mokestis" - milijardus kainuojanti programa

žvilgsnis į Europos integracijа: kas padaryta ir kа reikės nuveikti kelių transporto srityje

Žinotina

"Dvynių" projektas: neišradinėkime dviračio!

2003 m. Europos transporto ir logistikos parodos

Perspektyvos

"VIKINGAS"… iš pietų

Paslaugos

KONTROLė - irgi paslauga, nors ne visi tai supranta...

Keleivinis transportas

Darbų liko ir šiems metams

Vilniuje važinės modernūs autobusai

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Elektronika mažina posūkio spindulį

MEGA TRAILER ir kiti

Kronika

Mirties šokis tarp liepsnojančių automobilių

Mokymas

Egzaminai - sunkesni ir brangesni

Teisė

Antstolių reforma

Tiesa ir teisingumas

Konsultacijos

Vairuotojo darbo laikas (tęsinys)

Verslo etika

Vadovo kalbos kompetentingumas

Sveikata

Ligas lemia ir asmenybės ypatumai

Automobilių sportas

čekai pradeda diktuoti madas (2002-ųjų metų sunkvežimių lenktynių apžvalga)

2003 M. SUNKVEžIMIų VARžYBų KALENDORIUS

Muziejus

Gyveno Detroite kalvis...