Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„Kėdbusui“ – 50

Penkiasdešimties metų jubiliejų pastaruoju metu šventė ne vienas šalies autobusų parkas – dauguma jų įkurti ar reorganizuoti baigiantis šeštajam dešimtmečiui. Ne išimtis ir Kėdainiai – autobusų parkas čia „užgimė“ 1958-ųjų gruodį.

Pusšimčio metų istorija

Tuomet Lietuvos TSR automobilių transporto ministro įsakymu prie Kelių statybos eksploatavimo ruožo Nr 20 įkurta ūkiskaitinė autotransporto kolona. Keleiviai Kėdainiuose penkiais naujais Kauno autoremonto gamykloje pagamintais KAG-3 autobusais pradėti vežti 1959-ųjų sausio 15-ąją. „Pirmieji autobusai buvo šešiolikos vietų, mediniais kėbulais. Didelis žingsnis į priekį buvo tuomet, kai parke atsirado pirmosios PAZ, LAZ transporto priemonės. Vėliau transporto priemonės vis labiau tobulėjo, parkas plėtėsi“, – apie pirmuosius kėdainiečių žingsnius keleivių vežimo versle pasakojo UAB „Kėdbusas“ direktorius Liudvikas Bliūdžius.

1962-ųjų rugsėjį įmonė tapo savarankiška autotransporto kolona, o 1994-aisiais autobusų parkas persikėlė į Zubieliškių gyvenvietę, kur buvo įrengtos pagal tuometinius standartus remonto dirbtuvės bei garažai. Ten pat jos, jau gerokai pasenusios, tebeveikia iki šiol.

1991 metais autotransporto įmonė išskaidyta į dvi savarankiškas įmones: AB „Kėdainių autotransportas“ ir UAB Kėdainių autobusų parkas. Tuo metu autobusų parke buvo 56 transporto priemonės, iš jų 49 – autobusai. Didžiąją dalį sudarė vengriškieji „Ikarus“, likusieji – rusiški LAZ ir PAZ.

Nuo 1994-ųjų Kėdainiuose atsirado pirmieji vakarietiški autobusai – tuomet įsigyti keturi belgiški „VanHool“. 1995-aisiais miesto savivaldybė nupirko įmonei dar penkiolika transporto priemonių. Beje, „VanHool“ Kėdainiuose populiariausi iki šiol – mieste keleivius veža daugiausia šios markės autobusų.

2002-aisiais į Kėdainių gatves išvažiavo pirmasis žemagrindis autobusas – tuomet tai buvo naujovė ne tik vidurio Lietuvos mieste, bet ir visoje šalyje. Dabar kėdainiškiai, ko gero, vieninteliai Lietuvoje gali pasigirti mieste keleivius vežantys vien tik žemagrindėmis transporto priemonėmis.

Per penkias dešimtis metų ne sykį keitėsi parko pavadinimas. „2003-iaisiais tuometinį griozdišką, net iš aštuonių žodžių sudarytą pavadinimą nutarėme sutrumpinti. Taip ir gimė dabartinis įmonės pavadinimas – „Kėdbusas“, – apie pavadinimo atsiradimo istoriją pasakojo L. Bliūdžius.

Daug naujovių

Šiuo metu „Kėdbusas“ turi 44 autobusus, kurie veža keleivius dvidešimčia miesto bei dvidešimčia priemiestinio susisiekimo maršrutų. Per dieną nuvažiuojama apie penkis tūkstančius kilometrų. „Šiuo metu mūsų autobusų parkas – gana naujas. Mieste keleivius vežančios transporto priemonės – apie dešimt metų senumo, panašaus amžiaus ir priemiestyje važinėjantys autobusai. Ribų tobulumui, be abejo, nėra, todėl norėtume dar labiau atsinaujinti ir siūlyti savo keleiviams tik pačias geriausias paslaugas“, – kalbėjo bendrovės vadovas.

Autobusus įmonės darbuotojai remontuojasi patys. Tiesa, remonto dirbtuvės, kaip ir garažai – tolokai nuo autobusų stoties, be to, jos statytos dar 1964-aisiais. „Įmonei verkiant reikėtų naujo pastato: dirbtuvių bei garažų kompleksas pasenęs tiek techniškai, tiek morališkai. Be to autobusams kasdien važiuojant nuo garažo iki stoties, nulinė rida sudaro maždaug 350 kilometrų. Tai – nemažos išlaidos įmonei, ypač dabar, kai degalų kainos „šokinėja“ neprognozuojamai. Šiuo metu rengiame detaliuosius statybos planus ir tikimės įsirengti naujas, modernias dirbtuves bei garažus netoli autobusų stoties“, – pasakojo L. Bliūdžius.

Greta dabartinės autobusų stoties esančiame pusės hektaro plote turėtų išdygti garažai, plovyklos, techninės priežiūros centras. „Kėdbuso“ vadovas tikisi, kad pastatų kompleksas bus pastatytas jau per artimiausius metus. Juolab kad įkurtuvės kėdainiečiams – ne naujiena: pernai iškilmingai atidarytas naujas, modernus autobusų stoties pastatas. Penkis milijonus kainavusi 830 kvadratinių metrų ploto stotis – viena iš moderniausių šalyje. Pirmajame aukšte čia įsikūrė bilietų kasos, keleivių laukimo salė. Antrajame įrengtos patalpos administracijai, valgomieji bei poilsio kambariai darbuotojams, dušai. Taip pat atnaujinti keleivių peronai, autobusų stovėjimo aikštelė, privažiavimo keliai.

Tiki ateitimi

Kėdainiečiams, kaip ir kitiems keleivių vežėjams, pastaruoju metu itin skaudžiai atsiliepė PVM lengvatų panaikinimas bei akcizo mokesčio padidinimas dyzelinui. „Kelti važiavimo kainų priemiestyje jau negalime – šiais maršrutais važinėja pačių neturtingiausių visuomenės sluoksnių atstovai. Patiriamus nuostolius turėsime atlyginti arba patys, arba jie turės būti dengiami iš savivaldybės biudžeto“, – teigė L. Bliūdžius.

Tačiau minint garbingą parko jubiliejų, „Kėdbuso“ vadovas nebuvo linkęs skųstis keleivininkus užgriuvusiu sunkmečiu. „Dirbame visuomenei būtiną darbą. Viešasis transportas privalo išlikti – žmonėms esame reikalingi. Sunkmetis netruks amžinai, keleivių vežėjai išgyveno ir sunkesnius laikus, tad tikimės sėkmingai dirbti ir krizės sąlygomis“, – kalbėjo L. Bliūdžius.

Į „Kėdbuso“ jubiliejaus šventę atvyko Seimo pirmininko pavaduotoja kėdainiškė Virginija Baltraitienė, Kėdainių rajono merė Nijolė Naujokienė, susirinko nemažai esamų bei buvusių ilgamečių įmonės darbuotojų, šalies autobusų parkų vadovų. Jubiliejų švenčiančiam „Kėdbusui“ linkėta toliau sėkmingai dirbti rajono gyventojų labui. Padėkos raštais apdovanoti bendrovės veteranai, iš kurių nemaža dalis dirbo bendrovėje trisdešimt ir daugiau metų.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (98)

"Linava" informuoja

Dėl TIR operacijos pabaigos

Kronika (2009 m. sausis)

Regioniniai susirinkimai

„Linavos“ boulingo taurė′ 2009

Aktualijos

Darbą vėl keičia imitacija

Ir profesionalams būtina tobulinti kvalifikaciją

Atvirai

Kas proteguoja nelegalų verslą?

Dilerių naujienos

Lyderio vaidmuo įpareigoja

Įkurtuvės

„Autokurtas“ plečia servisų tinklą

Perspektyvos

Žvilgsnis į ateities transportą

Precedentas?

Negali būti, bet... būna! Geriantys vairutojai – nuostoliai transporto įmonėms

Rinka

Rinkos dialektika: kelias įkalnėn neišvengiamai baigiasi nuokalne

Stambiu planu

„Metų autobuso“ titulas vėl atiteko „Setrai“

Lietuvoje ir pasaulyje

Automatizuotas sukabinimo įtaisas

Medininkų poste pristatyta NAS sistema

Nauji automagistralių mokesčio tarifai Vokietijoje

Stovėjimo vietų aikštelėse rezervavimas

Sunkvežimių mugė NUFAM

Supaprastinta skaitmeninių tachografų kortelių išdavimo tvarka

„Daimler“ ir „KamAZ“ partnerystė

Keleivinis transportas

Autobusų su žvaigždutėmis – daugiau

Meistriškumo varžybose – daugiau elementų

„Kėdbusui“ – 50

Technika

BPW ašys su nauja stabdžių sistema

Tobuliausias padangų tikrinimo įrenginys – jau ir Lietuvoje

Teisė

Areštas

Muziejus

„Tatra“ iš Aukštųjų Tatrų papėdės