Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

ES paramos lėšos – svarbiausiems projektams

Įgyvendinant ES paramos projektus, didžiausia jiems teikiama ES struktūrinių fondų parama gali siekti 85 proc. projekto vertės, likusius 15 proc. turi sudaryti nacionalinio bendrafinansavimo lėšos. Iki šiol transporto srityje norėta įgyvendinti daugiau projektų, todėl jiems planuota šiek tiek mažesnė ES paramos dalis. Pavyzdžiui, automobilių kelių infrastruktūros projektams įgyvendinti buvo numatyta panaudoti vidutiniškai 61,5 proc. ES paramos lėšų, likusią dalį finansuoti Kelių priežiūros ir plėtros (KPP) programos lėšomis.

Tačiau pastaruoju metu dėl susidariusios ekonominės situacijos tampa sudėtinga užtikrinti anksčiau numatytą nacionalinį bendrafinansavimą. Todėl atsižvelgiant į projektų parengtumą, dydį ir svarbą, norima didžiausią galimą ES paramą sutelkti prioritetiniams projektams, o dalį projektų, kaip rezervinius, atidėti vėlesniam laikui.

Pavyzdžiui, kelių infrastruktūros srityje iš 18 numatytų ES Sanglaudos fondo paramos projektų iki 2013 metų numatoma įgyvendinti dvylika, o likusieji šeši būtų įgyvendinti vėliau. Iš 17 Europos regioninės plėtros fondo remiamų projektų pirmenybė teikiama penkiolikai, du atidedami vėlesniam laikui. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, prioritetiniams projektams suteikiant maksimalią 85 proc. ES paramą, šiemet būtų galima sutaupyti apie 150 mln. litų KPP programos lėšų.

2007–2013 m. laikotarpiu Lietuvos transporto projektams iš viso numatyta skirti 3,75 mlrd. Lt ES Sanglaudos fondo ir 1,53 mlrd. Lt Europos regioninės plėtros fondo paramos lėšų. Ekonominių vertinimų duomenimis, kiekvienas litas, investuotas į šalies transporto infrastruktūrą, per penkerius metus garantuoja dvigubą grąžą.

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr.1 (97)

"Linava" informuoja

Kronika (2008 m. gruodis)

Lenkija

LINAVA

Rusija

Slovakija

Aktualijos

Metai – sudėtingi ir permainingi

Vežėjai: prašome išperkamosios nuomos bendrovių lankstumo

Eismas

Eismo problemų sostinėje – mažiau?

Idėjos

Alternatyvūs degalai = ekonomija + ekologija

Gamtinių dujų ir dyzelino mišinys

Rinka

2008 metų pardavimo balansas Europoje ir pasaulyje

700 AG „Volvo D16 G“

Užsienyje

Italijoje vairuotojai bus tikrinami dėl narkotikų vartojimo

Vairavimo ir poilsio režimas: baudos už pažeidimus užsienio valstybėse

Lietuvoje ir pasaulyje

8 milijonai – Lombardijos logistikos centrui

ES paramos lėšos – svarbiausiems projektams

Milane važinės „Van Hool“ troleibusai

Normalaus kelio per Lenkiją nebus

Padangų slėgis padeda taupyti

San Marinas renkasi „Mercedes-Benz“

Sprendimas – sunkvežimių nuoma

Sunkvežimių svorio nustatymo sistema

„Reno Trucks“ renka „Metų mechaniką“

„Volvo“ automobiliuose – daugiau saugumo

Keleivinis transportas

Keleivininkai: ateities neprognozuojame...

Technika

Kėbulai iš plastmasės

Matyti ir būti matomam

Teisė

Teismų praktika vežėjų bylose (2)

Muziejus

Sustabdyti? Tai labai paprasta...